تیم کوک: سخنرانی کنفرانس WWDC امشب، صرفا به مردان اختصاص ندارد
در حالی که تا برگزاری کنفرانس بزرگ توسعه دهندگان اپل زمان زیادی باقی نمانده، تیم کوک مدیر عامل این شرکت در مورد تعهداتش برای تنوع بخشیدن به نیروهای کاری خود به اظهار نظر پرداخته و اعلام داشته ...
در حالی که تا برگزاری کنفرانس بزرگ توسعه دهندگان اپل زمان زیادی باقی نمانده، تیم کوک مدیر عامل این شرکت در مورد تعهداتش برای تنوع بخشیدن به نیروهای کاری خود به اظهار نظر پرداخته و اعلام داشته که در نطق WWDC امسال، شاهد حضور زنان در سطوح مختلف خواهیم بود.
او که در جلسه معارفه روز یکشنبه برای برنامه بورسیه WWDC سخن می گفت اظهار داشت که تنوع بخشیدن به نیروهای کاری جزو «برنامه های آتی شرکت اپل است».
در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.
کوک که همواره به فقدان نیروهای خانم در صنعت تکنولوژی دنیا واقف بوده است اظهار داشت: «فکر می کنم هرچه این تنوع بیشتر باشد، محصولات بهتری تولید خواهند شد.»
او ادامه داد: «معتقدم تا به امروز کار زیادی برای حضور زنان و ایجاد اعتماد به نفس در آنها برای مشارکت در این بخش انجام نداده ایم و به آنها در مورد جذابیت کار در صنعت تکنولوژی حرفی نزده ایم.»
کوک در مصاحبه ای که سال 2013 میلادی با وال استریت ژورنال داشت هم اینطور گفت: «زمانی که افراد به خاطر آنچه هستند مورد احترام و ارزش گذاری قرار می گیرند، این راحتی و اعتماد به نفس را احساس خواهند کرد تا آنچه در توانشان است را انجام دهند.»
زمانی که از کوک در مورد غیبت زنان در رویدادهای مهم اپل سوال شد، او جواب داد: «من کاملا با شما موافق هستم و شما امروز تغییر را مشاهده خواهید کرد.»
تنها خانم در جمع تیم مدیران ارشد اپل Angela Ahrendts است که سمت مدیر عاملی برند بربری را رها کرد تا به عنوان نایب رئیس ارشد خرده فروشی های اپل در سال 2013 منصوب شود.
از دیگر مدیران ارشد این شرکت می توان به لیزا جکسون نائب رئیس طرح های زیست محیطی و دنیس ینگ اشمیت نایب رئیس منابع انسانی آن اشاره نمود.
گفتنی است که اپل سال گذشته اقدام به انتشار گزارشی در این رابطه نمود و فاش ساخت که از میان 98 هزار کارمند آن در سرتاسر دنیا 70 درصد آقایان و 55 درصد سفید پوست هستند.
کوک در آن زمان گفت: «من به هیچ وجه از این آمار خشنود نیستم. این اطلاعات برای ما تازگی ندارند و تلاش های زیادی برای بهتر کردن آنها انجام دادیم. ما در حال پیشرفتیم و مصمم هستیم که ابتکا رعمل را برای بهبود تنوع نیروهای کاری مان درست مانند محصولاتمان به دست بگیریم.»
کوک حالا اعلام کرده که اپل تمرکز خود را روی دانش آموزان دختر قرار می دهد و قصد دارد همکاری اش را با دانشگاه هایی که در اصل برای تحصیل سیاه پوستان تاسیس شدند افزایش دهد.
گفتنی است که اپل 50 میلیون دلار را به مرکز ملی زنان و فناوی اطلاعات و همچنین کالج Thurgood Marshall اهدا کرد که یک موسسه غیر انتفاعی است و از دانشجویان در حال تحصیل در دانشگاه های ویژه سیاهان حمایت می کند.
کوکل می گوید: آنطور که دکتر کینگ گفته مشکل سکوت آدم های خوب در برابر این مسائل است. او ادامه می دهد: من هر روز سعی می کنم مقابل به آینه بایستم و از خود سوال کنم آیا تلاشم را کرده ام؟ و اگر پاسخ منفی باشد، سعی می کنم بیشتر تلاش کنم.
اخبار مربوط به کنفرانس توسعه دهندگان اپل را به صورت زنده از دیجیاتو دنبال کنید.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
زن یا مرد بودن فرقی نداره، مهم انسانیت و کمک به پیشرفت نوع بشره.
از سامسونگ یاد گرفته.تو مراسم اس 6 سامسونگ خیلی عالی و حرفه ای از زن ها استفاده کرد
سامسونگ واقعا توی این زمینه اونقدر خوب و حرفه ای ظاهر شد که هیچ حرفی برای گفتن نذاشت. دمش گرم
آقا یکی تایید کنه :(
تیم کوک جان برو توبه کن . دست از همجنس کاری بردار . از موهای سفیدت خجالت بکش پیرمرد .
الان تیم کوک هم میاد کامنت تو رو میبینه و توبه میکنه خخخخ
خوشبختانه تيم كوك تو يه كشور ازاد زندگى ميكنه و همين موضوع به ما اين اصل رو ميرسونه كه به منو شما ربطى نداره چيكار ميكنه ايشون :)
ربطى هم نداره مخالف همجنسبازى هستم ميخوام اين مفهوم رو بگم كه نميتونيم براى همه دنيا اظهار نظر اضافى كنيم!
اصلا طرف هر کاره ای هست که هست
به کسی ربطی نداره
پیامبر ما هم 1290 تا زن گرفت کسی گفت چرا ؟ !!!!
بی زحمت آواتارتو تغییر بده.ذهنیت مردم رو نسبت به بزرگان داری بد میکنی(یه نیگاه به مابقی پستات و فیدبک بقیه بنداز).
ت ف به آدمایی مثل تو که همرو به دید ... میبینن
تیم کوک همجنس بازم باشه از تو منفعتش خیلی بیشتره واسه دنیا
خودت هیچ گهی نمیتونی بشی به اینو اون تیکه میندازی
من فقط نمیدونم یه بیشعوری مثل تو چرا باید تو سایت راحت کامنت بزاره کسی هم به کارش کاری نداشته باشه درسته این اقا حرفش کاملا اشتباه هست اینجا ولی یکم شعور اگه داشته باشی تو کامنت هات کسی ناراحت نمیشه
اولن یه مقدار ادب بد نیست / بعدشم چه ربطی به R3D داره که پاسخ دادی
چی میگی داداش خودتم نفهمیدی !
ویرایش کردنت تو حلق تیم کوک!!
خخخخ دیدم اینجوری شاید تاثیرش بیشتر باشه !
الان یعنی کنفرانس های قبلی فقط مخصوصه مردان بوده؟ : | از نظر من که کلا آیفون واسه دختراس خخخ مرد اگه مرد باشه 1100 میگیره دستش
خوب یعنی آیفون صورتی می بینیم؟!#شوخی
احتمال حضور Angela Ahrendts هست شدید!!
دیجی الگو برداری کن تنوع بده بین کاربرا!! :| !!
دق کردیم باووو...
منم اضافش کردم به تقویم تا زنده ببینم ! باید قید خوندن واسه کنکور رو برا یکی دو ساعت بزنم :D
حالا تو کشور خودمون هنوز ملت فکور میگن:
زنو چه به کار،وا قباهت داره و ... .
حالا یکی مثل بانی راس و امی هینینگ میاد رییس یه پروژه میشه بازی رو عرضه میکنن ملت کف خون بالا میارن.
یا یکی مثل مریسا میر میاد گوگل رو از این رو به اون رو میکنه و یاهو رو از بدبختی نجات میده.
کلا این طرز تفکری که مغولا تو ایران جا انداختن بزرگترین خیانت به ایران بود.
خو مغولا چيكار كنن؟؟:||
بیشتر این اخلاق و تفکرات مسخره رو مثل ریا کردن ، دو به هم زنی ،تسلیم شدن دربرابر مشکلات،سخن چینی کردن و ... رو مغولا تو ایران رواج دادن.یک چیز جالبی هم که شاید ندونید زبان آذری هم در اصل انگار مغولیه و قبل از مغولا مردم اونجا زبان خودشونو و فارسی رو داشتن ولی زبونشون بعد از مغولا فرق کرد با زور.کلا من اگر کاره ای تو این کشور بودم حال چند کشور و قوم رو میگرفتم.
الان ما به پارسی میگیم "فارسی" تقصیر مغولاست؟؟
آخه مغولای بدبخت چه گناهی دارن؟
میتونی یخورده بیشتر مطالعه کنی تا ببینی یکی از مذاهب کشورهای دوست و همسایه بانیه این بدبختیا هستن...
چرا چرت و پرت میگی ؟ !!
اصلا به فرض مغولا این کارو کردن تو چرا ادامه رو میشی ؟
مشکل اصلی ایرانیا اینه که میندازن گردن اینو اون
یارو معتاد میشه میگه رفیق منو کشید تو این راه
آخه .... :|
تو هم همون بهتر کاره ای نشدی بااین طرز فکرت :|
مشکل اصلی فعلی ما ایرانیا همین هی مشکل جویی و عیب جویی کردن از خودمونه ...هی الکی خودمونو مقایسه میکنیم با کشورای اروپایی ! و اونارو مبرا از هر عیبی فرض میکنیم .مثلا خودمون رو بی فرهنگ میدونیم اونارو با فرهنگ ...
واقعا فکر میکنیم اونا مشکلی ندارن و همه بی ریا ، راست گو ، دوست و مهربون و مشکلات و فقر ندارن ...بخدا اینطور نیست ...در واقع باطن خودمون رو با ظاهر بقیه کشورا مقایسه میکنیم ...
همین موضوع فرهنگ برین ببینین کشورای خارجی چه فاجعه هایی داشتن و دارن ...
نمیگم ما مشکل نداریم چرا داریم زیادم داریم اما اونام بی مشکل و همچی عالی نیست براشون ...همین شده که الان اندازه یه نخود خودباوری نداریم ...الان باز یکی میاد میگه مشکل از فلان جاست :)) البته الان خودمم مشکل یابی کردم:دی .
نخير اينا بهونس دوست عزيز ادم بي عرضگيشو تقصير كسي نمي ندازه.
بی عرضگی در درجه اول مال خود آدمه.در درجه بعدی عوامل محیطیه.بعد شما فکر کردی میگم عقب افتادن ما تقصیر دیگرانه؟نه در درجه ی اول خودمونیم بعد عوامل دیگه.
يعني الان آذري ها بدن ديگه؟؟؟
آیا توهم توطیه داری شما؟
دارم از تاثییراتی که مغولا رو ایران گذاشتن و کمتر کسی دربارشون حرف میزنه میگم.
منظورم از کشورا مغولا بود و عراق و عربستان.
بانی راس می یاد روی استیج ، من خودم به شخصه کف و خون قاطی می کنم /
مطمئنی کاره مغولا بوده؟؟!!!! یکم بیشتر فک کنی به نتیجه های بهتری میرسی که کدوم قوم این طرزه فکر رو جا انداخته
دمش گرم ................
حالا چیزه خاصی نیست زیاد
همین کنفرانس مایکروسافت خانومه اومد رو استیج صحبت کرد
هرچند زیاد این اتفاقا نمیوفته ولی چندانم عجیب نی
برای مایکروسافت و گوگل عجیب نیست اما برای اپل چرا ، خیلی عجیبه