ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

افزایش قابل ملاحظه زمان آماده باش نکسوس ۵ پس از نصب اندروید ام

پیش از این در مورد قابلیت های جدیدی که قرار است در نسخه بعدی اندروید ارائه شود برایتان گفتیم. یکی از این قابلیت ها Doze نام دارد که در صورت بی حرکت ماندن دستگاه پس از ...

سینا گلستانه
سینا گلستانه منتشر شده در ۱۹ خرداد ۱۳۹۴  |  ۲۰:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

پیش از این در مورد قابلیت های جدیدی که قرار است در نسخه بعدی اندروید ارائه شود برایتان گفتیم. یکی از این قابلیت ها Doze نام دارد که در صورت بی حرکت ماندن دستگاه پس از مدتی فعال شده و ابزار را به خواب عمیق تری از sleep عادی فرو می برد، که در نتیجه این امر زمان حالت «آماده باش» دستگاه ها به بیش از ۲ برابر افزایش خواهد یافت. لازم به ذکر است ابزار هوشمند شما در صورت تکان خوردن از حالت Doze خارج شده و فعالیت های پیشین خود را از سر می گیرد.

یکی دیگر از قابلیت های اندروید ام App Standby نام دارد. این امکان جدید موجب می گردد در صورت متصل نبودن دستگاه به برق، از ارائه اتصال اینترنت به اپلیکیشن های غیر فعال خودداری شده و تمام عملکردهای آنها از جمله سینک شدن متوقف می گردد. اما در صورتی که کاربر گجت خود را به برق متصل نماید این اپلیکیشن ها مجددا فعال شده و می تواند به تبادل داده روی شبکه بپردازند.

ناگفته نماند اندروید ام احتمالا قابلیت غیر فعال کردن حالت App Standby را برای اپلیکیشن هایی که همیشه به اجرا شدنشان نیاز باشد فراهم خواهد آورد و از این جهت جای نگرانی وجود نخواهد داشت.

در ادامه این مطلب و برای اطلاع از نتیجه استفاده از این ۲ قابلیت جدید روی نکسوس ۵ با دیجیاتو همراه باشید.

همانطور که گفته شد برای آزمایش این قابلیت از یک تلفن هوشمند نکسوس ۵ بهره گرفته شده و نسخه پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید ام روی آن نصب گردیده است، سپس نتایج آن با نکسوس ۵ دیگری که از اندروید ۵.۱.۱ بهره می برده مورد مقایسه قرار گرفته.

عملکرد این دو دستگاه به این شکل بوده که نکسوس مجهز به اندروید ۵.۱.۱ پس از گذشت ۸ ساعت در حالت استندبای چهار درصد از باتری خود را مصرف کرده بود، اما این رقم در نکسوسی که اندروید ام روی آن نصب بوده تنها به ۱.۵ درصد رسیده است.

در ادامه این آزمایش و با رسیدن زمان standby به ۲۴ ساعت اختلاف نیز به همین شکل حفظ شده و دستگاه مبتنی بر اندروید آب نبات چوبی ۱۲ درصد از باتری خود را مصرف کرد، در حالی که این رقم در اندروید ام تنها به ۴.۵ درصد محدود بود. پس از گذشت ۴۸ ساعت نیز مصرف باتری در اندروید ۵ به ۲۴ درصد و دستگاه دیگر تنها به ۹ درصد رسید.

در نهایت دستگاه مبتنی بر اندروید ۵.۱.۱ موفق شد ۲۰۰ ساعت را در حالت آماده باش باقی بماند، در حالی که نمونه مجهز به اندروید ام این زمان را به ۵۳۳ ساعت رساند.

m-a

در نتیجه می توان گفت بهینه سازی های انجام گرفته در نسل بعدی سیستم عامل گوگل موفق شده افزایش ۲.۷ برابری زمان standby را نسبت به نسل پیشین رقم بزند که پیشرفت بزرگی به شمار رفته و می تواند تا حدی در کمرنگ کردن کمبود عمر باتری های امروزی موثر واقع شود.

حال باید منتظر انتشار نسخه نهایی اندروید بعدی ماند و دید که آیا گوگل موفق شده است عملکرد این قابلیت ها را باز هم بهبود بخشد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • matin

    سلام من یه سوالی داشتم
    من یه گوشیه نکسوس ۵ دارم آندرویدش ۵.۱.۱ می خواستم به آندروید ام ارتقا بدم ولی گوشی به من این اجازه رو نمی ده و می گه سیستم شما بروز رسانی شده
    اگه میشه کمکم کنید با تشکر

  • سعيد

    به احترام و ارزش كار گوگل مي ايستيم و اشك ميريزيم
    دمت گرم گوگل جان

  • Mostafa_Ramezani

    یعنی خوشم میاد این نکسوس 5 همه جا هست حتی با اومدن نکسوس 6

  • TAHERSIB

    22=533/24 تقریبا عددیه که گوشی سونی در حالت خواب در مود آلتراستامینا دووم میاره ولی اینکه لازم نباشه گوشی رو به آلتراستامینا مود ببری تا به این زمان 533 ساعته برسی Doze رو از Ultra Stamina سونی متفاوت میکنه!!

  • reza_zarchi

    واقعا باید گوگل رو به خاطر نسخه ی جدید اندرویدش تشویق کرد

  • سوتابایت منتظر...

    عدد های فوق العاده ایی !! بیشتر به درد تبلت می خوره تا گوشی!!
    ولی حیف که درصد کمی می تونن ازش استفاده کنن :( :) !

  • عـــامـر

    پس اگر بخواییم اینجور فکر‌کنیم یکی از بزرگترین مشکلات نکسوس ۵ داره حل میشه و به نظرم گوگل تو اندروید M عالی بهینه کرده سیستم عاملو

  • abolfazl_eslami

    به نظر من نباید اسمشو اندروید ام میزاشت ببینید بازی با کلمات و اعداد نا خوداگاه برای مردم ترس از اپدیت رو بوجود میاره اگه مثل مایکروسافت دیگه از اسم بازی کردن بیان بیرون خودش می تونه یک تحول بوجود بیاره
    بطور مثال ده سال بعد ویندوز جدید اومده دیگه کسی بهش نمی گه ویندوز مثلا 15 همه می گن اپدیت اومده برای ویندوز این خودش یک حس خوبی رو بوجود میاره ( نظر شخصی )

    • عـــامـر

      دقیق نظرتو نفهمیدم اما حداقل باید برای سیستم عامل اسم های مجزا انتخاب کنه یا نه شاید شما بگی برای ویندوز آپدیت اومده اما من میگم ویندوز ۱۰ اومده
      (نظر شخصی )

      • abolfazl_eslami

        می دونید چرا میگم چون مردم عادی نه مثل ما با شنیدن مثلا ویندوز 10 اومده بخو دشون میگن ما هنوز هفت هستیم پس عمرن بتونیم ویندوز ده رو بفهمیم ولی فکر کنید به مردم عادی بگن یک اپدیت عالی برای ویندوز 7 اومده خیلی ذهن ها رو تغییر میده نسبت به تغییر ورژن ولی بازم میگم شاید حرف شما درست باشه ولی در کل نظر مایکروسافتی بود بیشتر

        • عـــامـر

          خب همون اصطلاحات قشنگ رو برای اندروید هم میشه به کار برد خیلی راحت

  • msajad

    خوب بیشتر ما گوشی تو جیبمون هست و در حال حرکتیم پس تو واقعیت این چیزی که میگن نیست وحالت ازمایشگاهی داره

  • SQUAD

    عجب اختلافی
    این نشون میده که اندروید ام واقعا بهینس و داره راه خودشو باز می کنه اگه ی نگاه بندازیم به نسخه های 4.4 تا الان متوجه میشیم که روبه سبک شدن میره یعنی بهینه شدن
    ................................................................
    سلام به همه دوستا یه راهنمایی
    من تازه برنامه نویسی اندروید را شروع کردم اگه بخوام یه تلفن اندرویدی برای این کار بگیرم چی پیشنهاد میدین
    از نظر اقتصادی هم مشکلی ندارم یعنی نداشتم ولی الان راستشو بخوای چرا توی حچل افتادم پس قیمتش برام الان مهمه
    و این که کلی خوشحالم که فایل منیجر دار میشم از نیودش اولا رنج میبردم توی آی او اس ولی الان نه یخورده برام سخته که دوباره بهش به این دید نگاه کنم

    • آرش

      بهترین انتخاب نکسوس 5 هست، در ضمن بهتر با emulator روی ورژن های مختلف و سایز صفحه های مختلف هم app رو تست کنی.

      در ضمن یه راه بهتر از emulator خود اندروید هست که خیلی سریعتره، نصب Android x86 روی VirtualBox. البته تنظیماتش ساده نیست و باید هم VirtualBox رو Config کنی و Android x86 رو با چند خط دستور Linux، ولی وقتی راه افتاد دیگه هیچ وقت از android emulator خود گوگل استفاده نمیکنی.

    • amin

      به نظرم سری نکسوس(5یا6) به دلیل پشتیبانی خوبشون بگیری بهتره

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی