ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل از WatchOS 2 با قابلیت پشتیبانی از اپلیکیشن های مقیم پرده برداشت

ساعت هوشمند اپل امشب یک آپگرید قابل توجه دریافت کرد. امروز در کنفرانس توسعه دهندگان اپل، این شرکت نسخه جدیدی از سیستم عامل ساعت خود را تحت عنوان watchOS رونمایی کرد. این بروزرسانی همانطور که در ...

Maryam Mousavi
Maryam Mousavi منتشر شده در ۱۹ خرداد ۱۳۹۴  |  ۰۰:۲۴

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

ساعت هوشمند اپل امشب یک آپگرید قابل توجه دریافت کرد. امروز در کنفرانس توسعه دهندگان اپل، این شرکت نسخه جدیدی از سیستم عامل ساعت خود را تحت عنوان watchOS رونمایی کرد.

این بروزرسانی همانطور که در ابتدا گفته شد نخستین آپدیت عمده برای اپل واچ است و از چنان اهمیتی برای اهالی کوپرتینو برخوردار بود که تیم کوک راسا معرفی آن را بر عهده گرفت.

اما مهم ترین مشخصه این آپدیت چیست؟ اپلیکیشن های مقیم. گفتنی است که نسخه بتای این بروز رسانی از امروز برای توسعه دهندگان قابل دسترسی است و عرضه عمومی آن به صورت رایگان از پاییز آغاز خواهد شد.

نسخه بعدی سیستم عامل ساعت هوشمند اپل به نام WatchOS 2 همراه با مجموعه ای از امکانات و همچنین با امکان پشتیبانی از اپلیکیشن های مقیم در کنفرانس توسعه دهندگان امسال رونمایی شد.

در ادامه قصد داریم لیستی از این امکانات را به صورت خلاصه در اختیارتان قرار دهیم. با دیجیاتو همراه باشید.

واچ فیس های جدید شامل فوتو آلبوم و تایم لپس می شوند که در واقع تایم لپسی 24 ساعته از مناطق مشهور بومی را در بر می گیرد.

نکته دیگر اینکه توسعه دهندگان اپلیکیشن هم می توانند از امکانات بهینه سازی واچ فیس ها استفاده نمایند که این امکان تحت عنوان Complications در اختیار آنها قرار می گیرد. کاربران اپل واچ می توانند با استفاده از چرخاننده دیجیتالی زمان را به جلو ببرند و مواردی شامل دما و رویدادهای آتی را در آن مشاهده نمایند که با آن  Time Travel گفته می شود.

چون ممکن است که در طول شب تصمیم بگیرید ساعت هوشمند خود را شارژ نمایید، وضعیتی به نام nightstand برای شما در نظر گرفته شده که میزان شارژ، زمان و آلارم ها را نمایش می دهد. این وضعیت زمانی فعال می گردد که ساعت را گوشه ای می گذارید تا شارژ شود.

apple-wwdc-2015_1888.0

از این به بعد می توانید از چندین رنگ مختلف در نقاشی های Digital Touch استفاده کنید (در صورتی که به قدر کافی سریع باشید تا بتوانید پیش از محو اولین خطوط به رنگ دیگر سوئیچ کنید).
در نظر گرفتن چندین صفحه برای دوستان و اضافه نمودن افراد مستقیما از طریق اپل واچ (به جای مراجعه به اپلیکیشن آیفون ساعت هوشمند)
FaceTime Audio
پاسخ به ایمیل ها از طریق ساعت هوشمند
اپلیکیشن Fitness از این به بعد به صورت مقیم قابل اجرا خواهد بود. Siri قادر است برای ورزش ها در نقش کرنومتر ظاهر شود. اچیومنت های جدیدی نیز اضافه شده است.
Apple Pay همانند iOS 9 از استور و کارت های Loyalty پشتیبانی خواهد کرد.
نقشه ها روی اپل واچ کاربردی تر از گذشته شده اند. حالا با استفاده از آن می توانید روی صفحه ساعت و به کمک Siri مسیریابی نمایید.
با Siri می توانید نگاهی اجمالی به اپلیکیشن ها داشته باشید. مثلا با گفتن "Hey Siri, show me the instagram glances" حتی در صورت عدم نصب اپلیکیشن این توانایی را خواهید داشت.
قابلیت تعویض بک گراند واچ فیس نیز به اپل واچ اضافه خواهد شد.

apple-wwdc-2015_1925.0

بزرگترین تغییر مربوط به اپلیکیشن های بومی با مقیم می گردد؛ اپ هایی که دست کم پتانسیل تغییر و بهبود کاربری ساعت اپل را دارا هستند. شرکت ساکن کوپرتینو در مراسم امروز خود گفت که اکنون صدها اپلیکیشن با ساعت هوشمندش سازگاری دارند.

به واسطه ی SDK جدید، توسعه دهندگان می توانند برای ساخت و توسعه اپ ها به قابلیت های تازه تری دسترسی داشته باشند:

  • دسترسی سخت افزاری به میکروفون و بلندگو، شتاب سنج و همچنین چرخنده ی دیجیتالی.
  • HomeKit
  • HealthKit (توسعه دهندگان می توانند به شکل همزمان به ضربان قلب کاربر دسترسی پیدا کنند)

قابلیت های بسیاری به اپل واچ افزوده شده اند اما سوال اصلی این است که توسعه دهندگان چگونه از این ویژگی ها بهره خواهند گرفت. در حالی که اپل یکی از بهترین پلتفرم های موبایل را در سطح جهانی عرضه می کند، پلتفرم نرم افزاری ساعتش تا کنون بسیار محدود بوده است. کیت توسعه ی قبلی نیازمند اجرای اپلیکیشن روی آیفون و سپس فرستاده شدن اطلاعات به ساعت بود که اکنون شرکت ساکن کوپرتینو وعده می دهد به واسطه حضور SKD و پلتفرم جدید، اپلیکیشن های بومی نیز تا فصل پاییز به ساعت راه خواهند یافت و مشخصا سرعت اجرا شدن اپ ها نیز چند برابر خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (69 مورد)
  • Google I/O 2015 = WWDC 2014

    من جرا برعكس بقيه هر چي بيشتر منفي ميگيرم بيشتر نظر ميدهم ؟!وقتي كرور كرور مثبت ميكرفتم نظرهام كمتر بودش !
    اكانت توسعه دهنده ندارم و حوصلش هم ندارم ديگه
    حوصله ندارم برم فيلم و روي تلويزيون ببينم روي آيپد ميبينم جديدا !! يكي برام غذاي ميكس شده بياره حوصله جويدن هم ندارم !!
    من ميتونم !! از جام ل ميشم يكروزي ! :D

  • امیرپارسا

    میگم جریان این همه عقد ه ای از اپل چیه؟!
    طرفداران مر غ مقلد چرا اینقدر بالاپایین میپرن؟!
    مگه شما به عالی چقدر میتونی قابلیت اضافه کنی؟!
    .
    همینا پارسال تازه به وینفون که قابلیت اسنوز(!) اضافه شد چقدر خوشحال بودن!
    :))))))))

  • شاکی

    نمیدونم چهار صفحه خبر از یه شرکت چقد میتونه جذاب باشه که عزیزان دیجیاتو چنین همتی رو گماردن!
    سه یا چهار پست فقط درمورد اپلیکیشن های مقیم بود،
    میشد توو یه پست به معرفی اینها پرداخت و یا خیلی جمع و جور تر خبررسانی کرد در این مورد

  • Google I/O 2015 = WWDC 2014

    بعضيها حتي نميدونند سافاري چي داره ميان حرف مفت ميزنند

  • حمیدرضا

    خیلی حال میده بعد WWDC میای اینجا دعوا ها و جرو بحث هارو بخونی :))

    مشکل ما اندرویدی های اینه که اپلی ها تا یه مدت به ما اندرویدی ها بدو بیراه میگفتن که اینو کپی میزنین اونو کپی میزنین و توهین و ....
    تا زمانی که میدیدن که اپل از شرکت رقیب ی چی کپ زده شروع میکردن به به و چه چه و بهونه ی مهندسیک میاوردن که اینی که گوگل زده با اینی که این الهه ی بزرگ (اپل :/) زده رنگ پس زمینش فرق میکنه اون فونت تکسته بزرگتره و پس کپی نیست ...

    یه عده دیگه هم شیر فهمشون میکردی میگفتن ===>> اپل "الهام"گرفته (اینو دیگه کجای دلم بزارم ؟؟ :| ) و این شرکت به بهترین نحو ارائه کرده و ب بلوغ رسونده این کارایی و باقی ماجرا ... :|

    حالا هم که اپل راحت و واضح کپی کامل میزنه میگن خب گوگلم کپی میزنه دیگه مشکلی نی که ولی بازم سامی و مایکرو و گوگل و ... براشون دزد به حساب میاد .. !

    کلا مشکل بنده این نیست ، مشکل بنده با این افراد مریضیه که این شرکتو میپرستن و گندش میکنن و هیچوقت تو کتشون نمیره که این شرکت خطا کنه و ....

    کلا حرفم اینه اینا استراتژیه بازاره این جنگا به هیچ جا نمیرسه سود با مشتریه "لازم نیست نظرمون رو تحمیل کنیم " بحث سلیقست

    اینا اسمش کپی نیست اینا اسمش ایده های نابه که همه ی این کمپانی ها شاملشون میشن ، اپل ، سامسونگ ، گوگل ، مایکروسافت ، ال جی ، موتورولا و ... و... و.....
    الان اگه اندروید یا برعکس آی او اسی وجود نداشت موبایل های هوشمند هم پیشرفتی نداشتن ... ! مثل چرخدنده عمل میکنن

    مثل این میمونه من بخوام گوشی تولید کنم بگم روش دوربین و صفحه نمایش نمیزارم چون این شرکتایی که این بالا ذکر کردم قبلا این کار و کردن پس کپی حساب میشه ... :/
    اینا استاندارد همه ی شرکتاست هرکی به نوبه ی خودش اجراش میکنه
    اصلا بازار میطلبه که این کارو کنن وگرنه به سود دهی نمیرسن

    مثلا منی که دوست داشتم فلان قابلیتی که تو سامسونگ بود روی دستگاه بعدیم که ترجیه میدم آی او اسی هم باشه حاضر باشه و .. اینا نیاز بازاره

    دیگه الان بحث کاملا سلیقست دوره ی نو آوری گذشت بلوغ موبایل همینجاست بالاتر نمیره ... !
    هرکی اندرویدی بپسنده میره سراغش هرکی ویندوزی ، آی او اسی و ... میخواد میگیره ، هرکدوم مزایا و معایبی دارن که روز به روز از نظر کارایی دارن کاملتر میشن ، مهم اینه که طرف هر کدوم بری هم اندازه ی هم سیرت میکنن این دیگه بحث کارایی نیست "بحث سلیقه است" هرکی هرچی خواست بگیره نوش جونش
    اپل کارایی هایی که قبلا شرکت های دیگه داشتن رو نیاز داشت الان پیاده کنه دیگه جای بحث بچگونه ی کپی بازی نیست و تمام !!!

  • Google I/O 2015 = WWDC 2014

    https://developer.apple.com/videos/
    ويديو كتفرانسهاي اپل براي توسعه دهندگان

  • سوتابایت منتظر...

    همین الان قابل دانلوده!! حجم ۳۰۰ مگ !!

    • R3D

      لینک بده عزیز.
      UDID اشم حله.

      • سوتابایت منتظر...

        منظورم واچ او اس!! آی او اس که عمرا زیر ۱۵۰۰ باشه!!

        • R3D

          شرمنده فکر کردم به این سرعت(البته تعجب کردم)تونستی بتا iOS9 رو پیدا کنی. :/

  • سوتابایت منتظر...

    در صورت رویت فایل های نصبی ios 9 ندا بدید!!
    ما که از کپی های امشب راضی بودیم نیازمون رو به چند اپ و چند گجت مرتفع کرد!!
    مشکلی با اپل دارید به خودش مراجعه کنید!!
    آهان سایت اپل هم برید خیلی چیز ها صرفا برای باز کردن چشم ها خوبه!!

  • سامبادی

    خانوم موسوی، واچِ واچ‌ْ اُ اِس رو باید با حروف کوچیک بنویسید.
    watchOS
    مثل آیِ آیْ اُ اِس


    :D

    • Divan Greedy (Aj Lee)

      موسوی چیه ؟؟ خانم موسوی ، بی ادب / حرمت ها رو نشکون ، مخاطب خوبی باش

  • Amir

    بعد از کنفراس بیلد :
    مایکروسافتی ها VS گوگل و اپلی ها

    بعد از google i/o 2015:
    گوگلی ها VS ماکرو سافت و اپلی ها

    بعد از wwdc 15:
    اپلی ها VS گوگل و مایکروسافتی ها

    :/

    • BOZORG# ابدی

      همیشه یه عده بی سواد هستن که اسپم میدن ، درد ما اینه که اون عده باسواد سکوت کردن و باعث شده یه عده جاهل بیان توی یه سایت اخبار تکنولوژی و این کامنت های مسخره خودشونو به خرد ملت بدن :) الان اینجا سه تا خانواده هست برای مثال ، یه عده باباشون گوگله ، یه عده باباشون مایکروسافته ، یه عده هم باباشون اپله. ادم حالش از ایرانی بودنش بهم میخوره

      • Google I/O 2015 = WWDC 2014

        بابام اپل نيستش ! ولي استيو جابز و بيشتر از هر كسي دوست داشتم حالا شما حالت بد ميشه برو قرص ضد تهوع بخور
        ولي از اون حرفها زدي كه همه حق دارند به نوبه خودشون بهت منفي بدند ياد قديم خودم انداختي !!! مثلا ميخواستي همه بهت مثبت بدند ولي برعكس شد

        • BOZORG# ابدی

          :D الان منفی یا مثبت رو بردارن از نظر شما من دیگه کامنت نمیزارم؟؟؟؟ اقا من قبلا هم خیلی مثبت گرفتما . جایزه هام کوووو؟
          از اون حرفا زدی دادا
          برا حالت تهوعی هم که با کامنتا میگیرم هیچ قرصی جواب نمیده

      • R3D

        پیشنهاد میکنم یه سر به فروم گف و IGN و گیم اسپات بزنی تا تازه ببینی ما تو ایران یه ورژن سبک بحث کردن رو داریم.بحث های ما دربرابر اونا هویجم نیست.بیخود به ایرانی بود ربط نده.یه سر هم میتونی به فروم های گیم ایرانی بزنی ببینی چه بلبشوییه.اونیم که سکوت کرده یا چیزی نداره بگه،یا خیلی میدونه و سر وقتش میاد میاد میگه مثل کاربر Chester خودمون.

        • Google I/O 2015 = WWDC 2014

          اونم الكي گندش نكنيد !!
          البته موافقم فهم بعضيها نميكشه چرت و پرت ميگند !
          سكوت علامت رضايت است

    • R3D

      البته فکت واقعی همیشه این بوده:
      بحث سر کمپانی میشه: مایکروسافت دربرابر اپل و گوگل
      بحث سر دسکتاپ میشه:مایکروسافت در برابر اپل و گوگل
      بحث سر سیستم عامل موبایل بشه: اندروید:گوگل دربرابر مایکروسافت و اپل/iOS:اپل دربرابر گوگل/ویندوز فون:خرتوخره
      سر گیم و بازی باشه:مایکروسافت دربرابر اپل و گوگل
      سر نماد باشه:مایکروسافت پیر مرده خسته،اپل و گوگل هژیر ژیان.

    • سوتابایت منتظر...

      این چه حرفی می زنی اپلی ها بعد هر کنفرانس کلی تبریک گفتن(به غیر دو یا سه نفر!)!! الانکه گوگلی ها و ماکروسافتی ها از خجالتون در میان!!

    • SMT

      بعد از کنفرانس Build و IO یادم نمیاد بحث جدی بین طرفداران گوگل و مایکروسافت ایجاد شده باشه. در واقع اگر چه خود مایکروسافت و گوگل دو رقیب سرسخت هستند ولی طرفدارای هر کدوم از این دو شرکت چون به هر دو نیاز دارن خیلی تعصبی برخورد نمی کنن.

    • Amir

      آقا مهم نیست کی از کی الهام می‌گیره مهم اینکه آخرش به سود من و تو مصرف کننده تموم بشه.

      • BOZORG# ابدی

        تا اینجای کار که فقط به سود کاربرای اپل بوده
        ولی به دلایل نامعلوم کسانی که دیوایس اپل ندارن بشدت ناراحتن !!!!! حتی دانش قرن ۲۱ هم نمیتونه به این واقعه در حال اتفاق در ایران پاسخ بده ، بیشتر از کسایی که با سرویس های اپل سر و‌کار دارن اونایی که سرو‌کار ندارن و قرارم نیست داشته باشن نظر دادن :D

        • R3D

          شما خودت تو مشخصات دیوایس اپلی ای نزدی،پس رو به صحبت و بحث اصلا به شما برنمیگرده که دنبال متهم میگردی مگر اینکه یک تسویه حسابی داشته باشین با طرفین بحث.دیگه دوره ای هم نیست که قیمت های اپل فضایی باشه بقیه کم،خداروشکر همه برند ها تو یک رنج هستن.
          بحث سر کپی کردن نیست،چون بارها شده که همه میگن کپی خوبه و به نفع کاربر ولی طرفدارای اپل میگن نه،ولی حالا که عکسش شده نمی خوان قبول کنن.بحث سر خود شیفتگی اپل و کاربرا و طرفداراشه.

          • BOZORG# ابدی

            همین دیگه! من اپل ندارم . ایراد مفت هم نمیگیرم از چیزی . قرارم نیست تا با کسی درگیری و مجادله نداشته باشم کامنت نذارم.
            کل صحبتم هم سر اینه که بحث کپی یه چیز بی ارزشه. اجازه بدین کسایی که قراره از این قابلیت ها بهره مند بشنبیان کامنت بزارن نه اینکه بچه بازی در بیارن یه عده تو سایت. البته این یه پیشنهاد بود میتونین به این بحثا ادامه بدین

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی