ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دوربین جلویی آیفون بعدی به شکل قابل توجهی ارتقا خواهد یافت [شایعه]

به نظر می رسد اپل می خواهد دوربین جلویی آیفون های بعدی را متحول کرده و از طریق آنها هوادارن تصاویر و ویدئوهای سلفی را مجذوب خود نماید. در همین راستا توسعه دهنده ای به ...

رضا مقدری
رضا مقدری منتشر شده در ۲۱ خرداد ۱۳۹۴  |  ۰۹:۱۷

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

به نظر می رسد اپل می خواهد دوربین جلویی آیفون های بعدی را متحول کرده و از طریق آنها هوادارن تصاویر و ویدئوهای سلفی را مجذوب خود نماید.

در همین راستا توسعه دهنده ای به نام "حمزه سود" گزارش کرده کدهای موجود در نسخه ی بتای iOS 9 حکایت از تلفن هوشمند یا تبلتی در آینده دارند که دوربین جلویی آن به یک فلش LED در کنار خودش مجهز شده و می تواند ویدئوهایی با کیفیت ۱۰۸۰P و یا اسلوموشن هایی با رزولوشن ۷۲۰p و نرخ ۲۴۰ فریم بر ثانیه تهیه کند.

تمامی قابلیت هایی که سود به آنها اشاره نموده هم اکنون در دوربین پشتی آیفون موجود هستند؛ ولی این روزها بر خلاف گذشته و به لطف محبوبیت تصاویر سلفی دوربین جلویی موبایل ها نقشی بسیار پر رنگ پیدا کرده و دور از ذهن نیست که کمپانی ساکن کوپرتینو تصمیم گرفته باشد تمرکز خود را بر روی این بخش از اسمارت فونش قرار دهد. ضمن اینکه چنین ارتقایی برای بسیاری از کاربران نیز هیجان انگیز خواهد بود.

hamze sood twitter

ناگفته نماند اطلاعات به بیرون درز یافته متضمن هیچ چیز نیستند و هنوز قطعیتی در مورد ارتقای دوربین جلویی نسل آتی آیفون و یا مجهز شدنش به فلش LED وجود ندارد.

دو سال پیش "حمزه سود" از میان کدهای iOS متوجه شده بود اپل قصد دارد در موبایل های بعدی خود از سنسور اثر انگشت استفاده نماید و تنها دو ماه بعد کمپانی مذکور برای اولین بار تاچ آیدی را در آیفون ۵ اس رونمایی کرد.

تقریباً در همان زمان سود عنوان نموده بود برخی از کدهای پلتفرم موبایلی برند ساکن کوپرتینو به تکنولوژی فیلمبرداری اسلوموشن اشاره دارند که در عین ناباوری این قابلیت نیز در دوربین اصلی آیفون ۵ اس وجود داشت. لذا فعلاً باید منتظر بمانیم و ببینیم اینبار هم پیش بینی ها درست از آب در می آیند یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (20 مورد)
  • آقا حسین

    آقا این دوربین جلوییش از جاش تکون نخوره بقیه اش پیشکش. آیفون ما که دوربینش جابجا شده . مال رفیقمم هم همینطور

  • مهرداد

    ايفون بد،اشغال...
    پس چرا اينقدر در موردش حرف ميزنيد؟؟
    چرا هي تمام گوشيهاتونو باهاش مقايسه ميكنيد ؟؟
    دلواپس اسمارتفونم اضافه شده :)))

  • عـــامـر

    تب سلفی وحشتناک ظاهر‌گوشیارو ریخت به هم هیچکس‌فکرشو نمیکرد این نوع عمس برداری انقدر فراگیر بشه که حتی موبایل های خاص برای این کار تولید بشه خب اپل هم این مهم رو درک کرده و میخواد انجامش بده چیز عجیبی نیست

    • عـــامـر

      دیروز پیش یکی از دوستان نشسته بودم دیدم داره پیج یک خانمی رو نگاه میکنه تو اینستاگرام ، گفتم این کیه آشناست ؟ گفت نه اولین دختر ایرانیه که ویدیو سلفی گرفته گذاشته تو اینستاگرام (´⊙ω⊙`)
      مردن واسه چه چیزایی که معروف نمیشن(´๏_๏`)

  • omidiato

    Ino yja khoondam ۱۰ برتری گلچین شده آی او اس / آیفون نسبت به وینفون / لومیا از میان ۵۰ برتری :
    ۱- خیلی گرونه (به این میگن: کلاس)
    ۲- لوازم جانبیش از خودش هم گرونتره (به این میگن: آخر کلاس)
    ۳- قیمت بازی ها و نرم افزارهای یکسان نسبت به هر پلتفرم دیگری گرونتره (به این میگن: منو این همه خوشبختی محاله)
    ۴- خم میشه (به این میگن: فلکسیبیلیتی یا انعطاف پذیری)
    ۵- آی کلاود و اکانت شما بدون زحمت زیاد هک میشه ( به این میگن: دسترسی آزاد به اطلاعات )
    ۶- فروش به ایرانی ها (نه ایران) در فروشگاه های اپل جرمه (اخبارش در اینترنت موجوده) (به این میگن: لعنت به این رفاقت ، دوست دارم کثافت!)
    ۷- وقتی فروش به ایرانی ها جرمه پس پشتیبانی کامل از زبان فارسی و تقویم فارسی هم کلا لازم نیست (به این میگن: گفتگوی تمدنها)
    ۸- کلش آو کلنز داره (به این میگن گلاب به روتون …)
    ۹- شارژ گوشی تموم بشه اگر به شارژر هم بزنی باید چند دقیقه وایسی تا شارژ اولیه بشه تا به اورژانس زنگ بزنی (به این میگن: رستگاری در چند دقیقه)
    ۱۰- آمریکائی ها به برند آی فون میگن I idiot (به این میگن: خیلی خارجکیه نپرس)
    وینفونی های گمراه هدایت میشین یا یزور هدایت بشین؟ :)
    اما مک بوک ایر خدائیش یه چیز دیگه ست (البته حتما با نصب سیستم عامل ویندوز ) با سرفیس پرو ۳ نتونستم همون حس راحتی رو داشته باشم (به این میگن: صداقت) bahal bood

  • Morteza

    دوربین تو مگاپیکسل نیست و خیلی پارامترها توی عکس مهم هستن اما مگاپیکسل هم یکی از پارامترهای مهمی هست که تو ثبت جزئیات تاثیر مستقیم داره
    و متاسفانه آیقونی ها با پرداخت 3 میلیون تومن ، فقط و فقط بخاطر سیاست های زشت اپل و بی احترامی هاش به مشتری از داشتن یه دوربین با قدرت ثبت جزئیات مناسب محروم هستند

    • iMan LP

      شما خودشو ناراحت نكن :-)
      والا هركي گرفته راضي بوده

  • pars

    این اپل هم فقط ادعا داره! همین الان خیلی گوشی ها نظیر سونی و سامسونگ و هواوی و ... دوربین جلوی قدرتمند دارن و از سونی هم LED برای دوربین جلو رو اسکی رفته . grand Prime من دوربین جلوش 5 Full HD هست همین الان . اپل داره مثل بقیه از بقیه کپی میکنه . کلا همه از هم کپی میکنن :)

    • BOZORG# ابدی

      من خودم z3 دارم. ولی وقتی c3 رو گرفتم دستم باهاش سلفی گرفتم پی به بی ارزش بودن فلاشش بردم . یکی از مزایایی که اپل داره بنظرم اینه که اگر چیزی رو اضافه میکنه واقعا کاربردی میکنه اون قابلیت رو . جنبه تبلیغاتی داره اما در کنارش کارایی بالا میره

  • BOZORG# ابدی

    فلش جلویی فک نکنم با ارمان های اپل یکی باشه ولی دوربین جلوییش قطعا عالی خواهد بود و ساخت سونی هست صد در صد

    • Google I/O 2015 = WWDC 2014

      شايد هم بخوان نور پردازي ويژه كنند !! مثل چيزي كه در آيفون 5S و فلش دو رنگش براي اولين بار در بين تمام گوشيهاي هوشمند ديديم اينبار هم يك نوآوري داشته باشد تا بقيه باز مثل هميشه بيان همون را تقليد كنند
      نميدونم تو فون آرنا دو تا عكسهاي ios 8 و ios 9 را كنار هم گذاشته انگار فونت و آيكونها كوچكتر شده !!! شايد هم يكي آيفون ٦ بوده و اون يكي ٦ پلاس !

      • BOZORG# ابدی

        فک کنم 6+ با 6 باشه. چون قاعدتا نیازی به کوچکتر کردن نشان گر ها و فونت ها نداره بنظرم .

  • Google I/O 2015 = WWDC 2014

    هميشه اين نوع لو رفتنها صد در صد درست بوده !! چون از داخل سيستم عامل لو رفته و قطعي بدونيدش

  • Google I/O 2015 = WWDC 2014

    فقط موندم وقتي خود نمايشگر نور داره براي چي بايد فلاش بهش اضافه كرد ؟!
    ولي خيلي خوب شد چون بعضيها عقلشون به چشمشونه و فقط ٤ تا عدد و ميبينند و ديگه فكر نميكنند كه دوربين به مگاپيكسل نيست و ...

    • نیما

      برای متوجه شدن کیفیت یک عکس حتمن باید روی کاغذ چاپش کرد و راجع به خوبیش یا بدیش نظر داد و متاسفانه یا خوشبختانه سایز چاپ و جزعیات و مگاپیکسل رابطه مستقیمی باهم دارن
      همونقدر که یه عده عقلشون تو چشونه و فک میکنن به قول شما "دوربین تو مگاپیکسله" یه عده هم فک میکنن دیدن عکس تو ال سی دی گوشی یعنی کمال محظ!
      بهترین ال سی دی دنیا برای دوربین عکاسیه ولی فقط کافیه عکس رو چاپ کنی تا متوجه فاجعه ای که اتفاق افتاده بشی
      برای یه حرفه ای هیچ وقت دیدن تصویر تو مانیتور رضایت بخش نیست

      • mm98

        کیفیت بعضی مانیتور ها از هر چی عکس چاپ شدست بهتره.

        • نیما

          ولی برای نمایش یک عکس مانیتور رو به دیوار قاب نمیکنند دوست من :)

    • Alireza

      نور صفحه رو با فلش یکی میکنی !

      واقعا اپل با برنامه هست ، تنها مشکل اش اینکه محصولات اش به یک بلوغ رسیده و دیگه مثل قدیما نمیتونه که تو هر آیفون جدید یک قابلیت دهن باز کن معرفی کنه.

      البته اگر استیو جابز زنده بود ، بعید نبود یک چیز دهن باز کن معرفی کنی .

  • Sav

    آیفون بعدی، آیفون خوبی خواهد بود.
    البته اگه رزولوشن نمایشگرش زیاد نشه!

    • Google I/O 2015 = WWDC 2014

      فقط دوست دارم نسل بعد وضوح را اضافه كنند من ميدونم و جاني آيو و يك دِرون تروريستي براي يك هدف خاص !

مطالب پیشنهادی