ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ضعف امنیتی iOS که می تواند سبب به سرقت رفتن پسورد iCloud کاربران شود

در مورد امنیت iCloud‌ اپل بعد از اینکه تصاویر برخی از افراد مشهور از طریق آن به دنیای اینترنت راه یافت حرف و حدیث های بسیاری شنیده می شود. واقعیت این است که هیچ سرویس ...

رضا مقدری
رضا مقدری منتشر شده در ۲۱ خرداد ۱۳۹۴  |  ۱۶:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

در مورد امنیت iCloud‌ اپل بعد از اینکه تصاویر برخی از افراد مشهور از طریق آن به دنیای اینترنت راه یافت حرف و حدیث های بسیاری شنیده می شود.

واقعیت این است که هیچ سرویس آنلاینی در مقابل هکرها به صورت صد در صدی نمی تواند ایمن باشد و خصوصاً وقتی یک شرکت سعی می کند اکو سیستم خود را تا حد ممکن بسته نگه دارد و دائماً نیز بر حفظ حریم خصوصی کاربرانش تاکید می نماید، درز هر گونه اطلاعاتی از داده های ذخیره شده بر روی سرویس های آن شرکت می تواند بیش از حد معمول جنجال بیافرانید.

این اتفاقیست که اپل آن را با هر بار کشف ضعف های امنیتی در خدماتی که ارائه می کند تجربه می نماید. سر و صداها بر سر اتقاقات مرتبط به iCloud مدتیست که هر نشسته اند ولی حالا یک ضعف امنیتی تازه و قابل توجه در iOS کشف شده که حسابی خبر ساز گشته است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

همانطوری که اشاره شد به تازگی یک برنامه نویس حرفه ای و کار بلد موفق گشته حفره ای مهم و قابل بهره برداری در پلتفرم موبایلی ساکنین کوپرتینو بیابد که با استفاده از آن می توان کاربران را فریب داده و پسورد iCloud شان را به سرقت برد.

بر اساس این خلا امنیتی تازه کشف شده، با بهره گیری از راهکارهایی مشخص و کدهایی معین، مهاجم می تواند وقتی که کاربر در حال مشاهده یک ایمیل در اپلیکیشن mail پلتفرم iOS است، این اپلیکیشن را فریب داده و سپس پاپ آپی همانند پاپ آپ لاگین iCloud را به نمایش درآورده و از وی درخواست کند تا نام کاربری و گذر واژه اش در این سرویس را وارد نماید و بدین طریق از آنها آگاه گردد.

کاربران حرفه ای تر به یقین متوجه خواهند شد استفاده از میل نیازی به لاگین کردن در iCloud‌ ندارد، ولی بسیاری از افراد با سطح اطلاعات کمتر ممکن است این موضوع را تشخیص نداده و در دام شخص مهاجم گرفتار شوند.

به یقین اپل هر چه سریعتر نسبت به رفع نقص امنیتی مذکور اقدام خواهد کرد ولی تا آن موقع بد نیست در حین چک کردن ایمیل های خود در iOS‌ و بوسیله اپ ویژه ی اینکار، احتمال مورد حمله واقع شدن با استفاده از حفره ی موجود را در نظر داشته باشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (32 مورد)
  • Ali

    ضعف امنیتی در هیچ شرکت و سازمانی قابل کتمان نیست.
    این نوع حمله هم به نظر خیلی مشخص میاد و بهتره افرادی که از گوشی های هوشمند و فناوری استفاده میکنند حداقل فریب این نوع حملات فیشینگ رو نخورند.
    شخصا از ios استفاده میکنم و لذت هم میبرم. با گوشی های ویندوزفون هم از قدیمیا با i-mate و htc diamond و از جدیدا با htc 8s کار کردم (البته نه خیلی حرفه ای). جدن از روون بودن و سادگی ویندوزفون در گوشیهای ساخت نوکیا و البته مایکروسافت خوشم میادو تو فکرم هست 535 دوست داشتنی رو بخرم . آندروید هم که لازم به گفتن نیست آزادی عمل فوق العاده ای داره.
    از گجت هامون لذت ببریم بدون تعصب. شاد باشید /m\

    • کیارش پرتوی

      ایول خیلی باحالی...

  • Amin0098

    اون موقع که ios هک شد و عکس های خصوصی کاربراش پخش شد همین جوری هک شده بودن؟؟؟از طریق ایمیل؟؟؟؟

  • حامد حامدی

    میشه گفت هر یه قابلیت میتونه بیش از 10 برابر حفره ایجاد کنه
    وقتی یه شرکت میاد کلی قابلیت جدید (که قبلا دیده شده) اضافه میکنه قطعا کلی حفره ایجاد میشه که باید بهشون توجه بشه
    هنر کار هم در همینه که متاسفانه مثل اینکه اپل هنر بالایی در این مورد نداره!!!

  • مهران م.

    از من که تاحالا نپرسیدن!
    مگه مرض دارم ایمیل ناشناس بخونم؟!
    مگه مغز خر خوردن که الکی ایمیل رو پسورد رو وارد کنن واسه هیچ و پوچ؟!
    مگه کاربرای معمولی چه چیز باارزشی توی اپل آیدیشون دارن که به سرقت بره؟!
    مگه یه هکر (فیشر!) چندتا اپل آی‌دی رو میتونه با این روش بدزده؟ و چندتاشون بدردش می‌خوره؟!
    مگه فقط توی اپ ایمیل می‌شه این حمله رو کرد؟ شک نکنید با سافاری هم میشه! و شک نکنید با تموم مرورگرا تو همه‌ی پلتفرم‌های هوشمند یا نیمه‌هوشمند این حمله امکان‌پذیره! البته به شکل کم‌اثرتری!
    نکته: توی ویدئو زدهiOS 8.1.2 !

  • mortezaall(mutd)

    چه جالب...جوابی به بعضی دوستان درمورد ناامن بودن آی او اس در قالب یک پست خبری...
    ...
    قانون نمیگه کاربر بیشتر...نه...میگه منفعت بیشتر امنیت کمتر...

  • داش مجید اگرسیو

    "هیچ سرویس آنلاینی در مقابل هکرها به صورت صد در صدی نمی تواند ایمن باشد" ؛ تا حالا شنیدین از گوگل درایو چیزی به بیرون درز کنه؟

  • رضا

    این فیشینگه. هر چند تا همین حد هم ضعف محسوب میشه ولی با هک به اون معنای عامش باز هم متفاوته.

  • BOZORG# hech mana lazim da deyil :)

    یه قانونی هست که میگه کاربر بیشتر . امنیت کمتر

    • BuBo

      خب منظورت اینه که این قانون الان برای این پلتفره؟
      اگه بلی، من به شما پیشنهاد میکنم یه دور دیگه آمار رو بررسی کنید.

      • BOZORG# hech mana lazim da deyil :)

        منظورتون رو از پلتفره متوجه نشدم .
        همیشه سعی کنید چیزی رو که میدونید با بقیه به اشتراک بذارید .
        چون این لفظ یه دور دیگه امارو بررسی کنید برای هیچکس خوشایند نیست . موف باشید

  • abolfazl_eslami

    امروز چه هک بازاریه تو اکوسیستم اپل خداییش بچه های اپلی دیگه نباید به امنیت بنازن :smile:

    • ITMaster

      دوست عزيز امنيت هيچ پلتفرمى مطلق نيست! هنوز هم پلتفرمهاى اپل امنترين پلتفرمها هستند و احتمال ناامنى توشون خيلى كمه براى همين هم تا يه خبرى پيش مياد كلى سر و صدا ميكنه در حاليكه در پلتفرمهاى رقيب اينقدر تعداد بدافزار و هك توشون زياده كه اخبار اونها اهميتشو نو از دست ميدند!

    • امیرپارسا

      نمینازن!
      فقط با وجود یک میلیارد کاربر هنوز هیــــــــــچ درز اطلاعات و هکی توی ios نبوده و نشده
      این نازیدن میخواد!
      .
      برای مقایسه در این حد میتونیم تعداد کاربران با ویندوز مقایسه کنیم
      تا امروز چقدر هک و ویروس و جاسوسی داشته ویندوز جوون؟!
      .
      و صد البته وقتی وینفون از 3درصد بزرگتر شد و از کله پاچه مورچه اندکی گردن کلفت تر شد میتونیم درباره اش صحبت کنیم!
      :)

      • امید

        بناز تو امیر پارسا .
        من خیلی به کاربرای آیفون احترام میزارما ولی تو بیشتر که دفاع کنی آبروی کاربرای دیگه ی آیفون رو میبری :)
        بار علمیتم خیلی بالا هست :)

      • mortezaall(mutd)

        گول جامعه آماری رو نخورید...مک او اس هم آنتی ویروس داره...
        ...
        نکته بعدی حفره امنیتی توسط شرکت درست شده یعنی یک جا کد نویسی شون اشکال داشته...با ویروس فرق داره...

      • خودشیرینوفسکی

        درباره OSX هم صحبت نکن مورچه چیه کله پاچه ش چی باشه

  • LG G3

    لامصب امنیت از سر روی آی او اس میباره :-)
    ولی گوش مارو کر کرده بود ادعای امنیت طرفداران اپل (سهیل و ... ) و ایراد گرفتنشون از سایر پلتفرم های موبایل!!! حرف های مدیر عامل کسپر خیلی بیراه هم نبوده مث اینکه!!!

    • کیارش پرتوی

      هر چی امنیت داشته باشه یا نداشته باشه از اندروید بهتره

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی