ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

احتمال خرید HTC توسط ایسوس وجود دارد

HTC این روزها روزگار سختی را پشت سر می گذارد؛ سهام شرکت به پایین ترین ارزش خود در طول سالیان اخیر رسیده و همچنان نیز مشغول سقوط کردن است. چنین شرایطی باعث شده تا دیگر شرکت ...

مانی قاسمی
مانی قاسمی منتشر شده در ۲۲ خرداد ۱۳۹۴  |  ۱۱:۴۵

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

HTC این روزها روزگار سختی را پشت سر می گذارد؛ سهام شرکت به پایین ترین ارزش خود در طول سالیان اخیر رسیده و همچنان نیز مشغول سقوط کردن است. چنین شرایطی باعث شده تا دیگر شرکت ها به فکر تصاحب این مجموعه تایوانی بیفتند و آن را در لیست خرید خود قرار دهند.

ایسوس یکی از شرکت هایی است که دندان های خود را برای تصاحب HTC تیز کرده و آماده است تا سهام این مجموعه هم وطن را از آن خود کند. به گفته جانی شیه، رئیس هیئت مدیره ایسوس، موضوع خرید HTC در نشست سالیانه مطرح گشته و هنوز در مورد آن تصمیم نهایی اتخاذ نشده است.

از زمان عرضه One M9 به بازار، سهام HTC نزدیک به ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است. این شرکت برای سه ماهه پیش روی ضرری ۹۳ میلیون دلاری را پیش بینی کرده است و تولید پرچمدار خود را به میزان ۳۰ درصد کاهش داده اند. با این وجود HTC امیدوار است با تولید پرچمداری جدید با اسم رمز Hero، بتواند بار دیگر خود را به بازی برگرداند.

ارزش HTC هم اکنون بالغ بر ۲ میلیارد دلار تخمین زده می شود. با در نظر گرفتن این موضوع که در سال ۲۰۱۱ این رقم ۳۳.۸ میلیارد دلار بوده است، می توان گفت که هم اکنون بهترین زمان ممکن برای ایسوس است تا این شرکت را به تصاحب خود در آورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (36 مورد)
  • genius

    اگه این اتفاق بیفته میشه به آینده htcامیدوار شد چون asusنشان داده کارشو خوب بلده.هر چند بازم میگم شرکت رو دست سامی در حوزه گجت نبوده(اگه نوکیا بود که کله نمیشد!)و بعید میدونم بیاد!

  • شرلوک

    بعد HTC من چیکار کنم؟ ‌
    شاید آیفون...
    من با قبول همه ایرادات اما M9 رو هم دوست داشتم
    حتی!

  • s.p

    امیدوارم همه ی دوستان با محصولات ایسوس کار کرده باشن به شخصه اعتقاد دارم کمپانی ASUS با کیفیت محصولاتش تونسته بین مردم جا باز کنه و اگه شرکت htc رو بخره و موفق بشه گوشی با کیفیتی بسازه مثل زن فون ( که قیمتش ام مناسبه). موفق میشه....

    درضمن اینایی که میگن مایکروسافت با خریدش تلفن های نوکیا رو نابود کرد باید بگم وقتی مایکروسافت شرکت نوکیا رو میخره سهام نوکیا چهل و پنج درصد ارزشش افزایش پیدا میکنه..

    • امیرپارسا

      دقیقا این 45درصد رشد سهام چه ربطی به نابودی نوکیا داره؟!
      شما اصلا چرا یه سهم گرون میشه یا ارزون؟!!!
      .
      کافیه روند سقوط سهام و ارزش نوکیا رو از یک سال قبل از شروع تولید وینفون تا روز قبل از فروش به مایکی نگاه کنی
      همین طور امار فروشش رو
      با 11برابر کاهش ارزش سهام نوکیا توی مرداب وینفون زنده به گور شد
      .
      شرکتی با فروش ماهیانه 70میلیون گوشی های اند رو با لومیای امروزی وینفونی مقایسه کن که توی دو سال 70 میلیون فروخته!

  • milad

    اگه این اتفاق بی افته یه غول جدید به دنیای موبایل اضافه میشه.

  • Ramix

    کمپانی ای مثل اچ تی سی نباید اینجوری شه
    قبول کنین ایسوس در زمینه گوشی خیلی احمقه قطعا اچ تی سی مثه نوکیا میشه اخر سر اسم اچ تی سی از بین میره
    نمیدونم برنامه ی دقیق اچ تی سی برای عرضه چیه ولی باید تابستون یه تکان اساسی بده
    امیدوارم زود تر از این مشکل خلاص
    من به شخصه اگه اچ تی سی نابود شه مجبور میشم دیگه آیفون بگیرم واقعا جایگزین اچ تی سی فقط ایفون هست

  • امین

    htc از نظر من کمپانی کم سوادیه. بعنوان مثال، اگه چندگوشی اخیرش را استثنا کنیم، علاقه شدیدی به حافظه داخلی 4گیگ داره! حتی برای میان رده ها! حالا شما برو کارت حافظه n گیگ بنداز روش، بازم مشکل خواهی داشت.

  • Ali

    HTC بزرگه ولی بزرگام اشتباه می کنن M9 بزرگ ترین اشتباه تاریخ HTC بود

    Sony این اشتباه رو مث HTC مرتکب شده ( z , z1 .z3 ,z4) و سهام اونم اومده پایین ولی نه به این شدت و سرعت


    Sony هم متوجه شده و به جای احیا داره کم کم قسمت موبالشو از دست میده یادمه دو سه ماه پیش ده هزار کارمند بخش مبایلشو اخراج کرد و چنتا مشتریم برا خرید قسمت موبایلش پیدا شده بود

    قیمت های Sony تو بخش موبایل و لپ تاپ و دوربین واقعا بالاس یعنی ارزش خرید ندارن مخصوصا وقتی تازه به بازار بیان ، ولی بعد از حداقل یه سال گذشت ورود محصولش به بازار قیمت قابل قبول تری ارائه میده

    امید وارم HTC و Sony ( حداقل تو بخش موبایل سونی ) تو قیمت کمی کوتاه بیان چون واقعا قیمتاشون باعث میشه ارزش خرید نداشته باشن

    در کل هر چه قدر هم کیفیت بالا باشه و طراحی زیبا قیمت قابل قبول باعث خرید میشه

  • علی

    بعد m9 برای بار دوم دلم به حال htc سوخت بیچاره چطور شده که asus هم می خواد بخرتش :cry:
    اول نوکیا بعد بلک بری بعدش هم htc بعد ترش ...

    • A-R

      اگه سونی هم نجنبه بعد ترش هم سونی می شه

  • هومن

    اگر یادتون باشه یکی از نماینده های مجلس فنلاند در استانه خرید نوکیا خیلی معترضانه یه همچین جمله ای گفته بود:

    "من تعجب میکنم شرکتی که بیش از 27میلیارد دلار ارزش دارد چطورامروز 7 میلیارد دلار ارزش دارد!!!
    حالا اچ تی سی هم همین اتفاق براش افتاده!

    اتفاقات کاملا داره تکرار میشه!

    نوکیا با برونسپاری سیمبین سهام اش شدید افت کرد ، این با ام9.

    اواخر شعار nokia connecting people رو تو رسانه ها خط میزدن مینوشتن nokia shooting people !!
    دقیقا همین اتفاق سر htc افتاده و شعارش تو اخبار منفی شرکت خط میزنن مینویسنquality in trouble! که در واقع نشون میده یه شرکت چطور میتونه در مسیر افول قرار بگیره و بازار هیچ بازخورد مثبتی بهش نشون نده.

    کمپانی ای با طرفداران زیاد و متعصب و برندی با کیفیت قدیمی و شناخته شده، که هیچکس حاضر نیست پول بده گوشیاشو بخره!!
    عین نوکیا!
    با اینکه اندروید رو htc اندروید کرد
    برعکس سامسونگ که اندروید اونو به شکل امروزی بزرگ اش کرد!

    به نظر من تا یه حدی اشتباهات یه شرکت رو بازار تحمل میکنه و بازم بهش امید دارن.
    ولی از یه جایی به بعد حتی اگر اشتباهی هم نکنه دیگه اعتماد از بین میره اونوقته که هر چی دست و پا میزنن هیچی نمیشه.

    همیشه در تعجب ام که چطور
    یه شرکت مخابراتی بی سابقه ی بی تجربه ی بی کیفیت وارد بازارموبایل میشه و در عرض چند سال به سود دهی میرسه (هواوی)
    بعد اونوقت یه کمپانی مخابراتی اوروپایی با کیفیت و اوج طراحی صنعتی و تجربه و سابقه که اگر نبود هنوز انتن داخلی اختراع نشده بود مجبور میشه بخش موبایلشو کمپلت بفروشه!!!
    در حالی که اگر یه 930 رو تو دستتون بگیرین محو کیفیت و زیبایی و طراحی صنعتی متفکرانه اش میشیم و هیچ عیبی نمیشه ازش پیدا کرد!!
    ولی در نهایت از ایفون6 میتونیم ایراد بگیریم!
    چون بلاخره ایفون با ظاهر یکسان اش شناخته میشه، ولی نوکیا تقریبا هر سال یک دگردیسی تو طراحی داره و وقتی فکر میکنی بهتر دیگه نمیشه باز هم بهتر اش میکردن.

    از بین بازیگران قدیمی مثل نوکیا و بلکبری و متورولا و این اچ تی سی و زیمنس و benq و سونی و اریکسون و پالم هیچ کدوم تقریبا زنده نموندن!!!!(بدون در نظر گرفتن ادغام هاو خریدها)

    عجیب ترین چیز اینه که چطور مردم کیفیت و قدمت و طراحی این کمپانی هارو به قیمت پایین و طراحی عادی و کیفیت متوسط برند های چینی ترجیح میدن!!

    در حالی که اختراعات اینها رو اگر انحصاری کنن
    دیگه هیچ شرکتی جز خودشون نمیتونن موبایل تولید کنن!!!!

    • amirhossein

      داداش دلیل میشه چون اچ تی سی اولین گوشیه اندرویدی رو داد ، اندروید رو اچ تی سی بزرگ کرده باشه؟ وقتی سامسونگ فروش موبایل های اندرویدیش از فروش کل شرکت های اچ تی سی و سونی و ... بیشتره این نشان دهنده ی این نیست که سامسونگ اندروید رو وسعت داد؟ هرچند بشخصه کیفیت ساخت اچ تی سی و سونی رو همیشه دوست داشتم ولی دلیل نمیشه در این مورد نظر شما رو قبول کنم.

      • peyman

        پسر گل اون موقع ک فروش اچ تی سی بالا بود سامسونگ محو‌ بود اصن بعدشم همه اندرپیدو اول با اچ تی سی شناختن شمارو نمیدونم شما نه ک طرفدار سامسونگی این چبیزارو نمیدونی

  • mortezaall(mutd)

    هر شرکتی کپی نکنه...سرنوشتش اینه...اصالت رو بیخیال...لومیا،اچ تی سی،سونی و بلکبری چه خیری از اصالت دیدند....

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی