ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با Moonraker آشنا شوید؛ ساعت هوشمند نوکیا که به دست مایکروسافت به قتل رسید

در روزگاری نه چندان دور و در حالی که اپل در حال کار بر روی ساعت هوشمند خود بود، مهندسین نوکیا نیز در تکاپو بودند تا پوشیدنی مخصوصی را روانه بازار سازند. این ساعت هوشمند ...

مانی قاسمی
مانی قاسمی منتشر شده در ۲۲ خرداد ۱۳۹۴  |  ۱۷:۲۳

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

در روزگاری نه چندان دور و در حالی که اپل در حال کار بر روی ساعت هوشمند خود بود، مهندسین نوکیا نیز در تکاپو بودند تا پوشیدنی مخصوصی را روانه بازار سازند.

این ساعت هوشمند با نام Moonraker شناخته می شد و قصد داشت تا ظاهری متفاوت از ویندوز فون را در اختیار کاربران قرار دهد. نوکیا حتی نمونه اولیه این ساعت را هم تولید کرد و آن را در اختیار برخی از شریکان تجاری خود نیز قرار داد؛ طبق برنامه قرار بود تا این محصول همراه با لومیا ۹۳۰ به بازار عرضه شود، اما ناگهان همه چیز بهم ریخت.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

بله، مایکروسافت به عنوان صاحب جدید نوکیا تصمیم گرفت تا این پروژه را متوقف نماید و Moonraker را به قتل برساند. ساعت هوشمند نوکیا هرگز به بازار نیامد، چرا که در آن زمان اهالی ردموند در انتظار آماده شدن Microsof Band (بررسی دیجیاتو) بودند و نمیخواستند هیچ موضوعی عرضه این محصول به بازار را تحت تاثیر قرار دهد.

تصاویری که در این مطلب مشاهده می کنید، متعلق به Moonraker است که به تازگی در بلاگ تامبلر یکی از اعضای تیم طراحی مایکروسافت مشاهده شده است.

نوکیا این ساعت را به رابط کاربری با طراحی مترو مجهز کرده بوده و برای آن اپلیکیشن هایی از قبیل ایمیل، پیامک و برقراری تماس را در نظر داشته است. Moonraker حتی می توانسته تا با استفاده از برنامه ای مخصوص، نقش کنترل از راه دور دوربین موبایل را نیز ایفا نماید.

به نظر شما ممکن است روزی Moonraker دوباره شانسی برای عرضه به بازار داشته باشد؟

microsoftmoonraker2.0-w600

microsoftmoonraker1.0-w600

microsoftmoonraker4.0-w600

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (46 مورد)
  • xoder

    الان یه ساعته دارم به مانیتورم که ویندوز لود شده فحش میدم :((
    چرا آخه ! به این خوشگلی ... اه

  • Morteza

    چقدر از اپل واچ خوشگل تر و خوش فرم تره

  • امیرپارسا

    واقعا بالمر سرشار بود از هوش و ذکاوت!!
    بند به اون زشتی و ناراحتی رو بسازی اما جلوی اینو بگیری!
    .
    ایشالا که بزمین گرم بخوره الوپ با رییس فر به اش!

    • آقای استیون "کاپیتان" جرارد

      یکم حالت دار نیست لحن صحبت کردنت؟!
      حالا ما اینجا صداشو در نمیاریم هیچی نمیگیم، جای دیگه اینطوری با ناز و ادا حرف بزنی تو تشخیص جنسیتت دچار مشکل میشن مردم.
      ایـــــش!

  • علیرضا

    مایکروسافت مثل رئال مادرید میمونه کشنده استعداد ها(محصولات خوب)

  • mohammadmj

    یه جایی خودنم که به دلیل سنسور های کمی که داشته وارد بازار نشده .........................
    آخه مایکروسافت بند اگه اشتباه نکنم 11 تا سنسور داشته ......................

  • Erfan_Karimi

    و اینجاست که سونی مدرخشه،چون هم اسمارواچشو داد هم اسمارت بند رو...
    طراحیشم که میشه گفت کپ اسمارت واچ 3 سونیه...
    بعد میگین سونی بده.
    این ماکروسافت هم که میشه گفت گ.ن.د زد به شرکت نوکیا...
    خداکنه این ساعت بیاد...
    یعنی من موندم یه ماکروسافت بند انقدر ارزش داشت که این ساعتو به قتل رسوند؟!

    • mohammad_hashemi_1

      داداش نوکیا خودش به خودش گ.ن.د زد
      اونم موقعی که روی سیمبیان پافشاری کرد و به اندروید مهاجرت نکرد.
      سامسونگ هم سیستم عامل بادا داشت ولی اشتباه نوکیا رو تکرار نکرد و الان بیشترین فروش موبایل های اندرویدی رو داره .
      شاید آگه نوکیا این اشتباه رو نمیکرد الان بزرگترین تولید کننده تلفن همراه بود .

  • saeed_ebrahimi

    نوکیا همیشه محصولاتش غافل گیر کننده بوده. واقعا واسه این موضوع باید تاسف خورد.

    #تاسف

  • پرویز

    همین که یک محصول ماکرو می بینند بعضی ها فورا میگند واااای چقدر قشنگه حتما میفروشه و حتما اپل ر. نابود میکنه اما در عمل هیچ
    الان شش ساله ویندوز فون هست هرسال دریگ (دریق) از پارسال
    هر سال متعصبان میگند امسال میترکونیم اما در آخر ده درصد هم نمیشند
    باور کردنش چقدر برا متعصبان سخته که ماکرو دنیای الان را باخته؟؟؟
    کلا این عینک و ساعت و پوشیدنی ها در این زمان باخته اند باز میگند وووووواااا ایول ماکرو
    بند ماکرو که معرفی شد همشون میگفتن حتما میخریم
    چند نفریتون خرید؟؟؟
    تا کی با تعصب کورکورانه میخواید مردم رو که اومدن اینحا گول بزنید؟
    می دونید به خاطر تعصب شما چندین نفر وین فون خریدن والان دستش موندن ولی خود شما الان اندرویدی یا اپلی هستید!!!
    تمام کنید لطفا
    من وین ده موبایل هم امتحان کردم واقعا هیچ برتری نسبی هم نداره
    در هیچ جای جهان به اندازه ایران متعصب ماکرو نیست

  • علی

    دوستان من خودم از فن های مایکروسافت هستم!
    ولی اینجا جا داره بگم سلام دارم خدمت خار و مادر مایکروسافت به دلیل این خدمت بزرگش به نوکیا و همچنین اهالی ردموند !!!

    از طرف فن مایکروسافت ( نوکیا سابق ) :D

  • mohammad aalizadeh

    از امروز میخوام شروع کنم دوباره کامنت بذارم
    :D

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی