آیا اپل قصد تولید یک آیفون بدون حاشیه را دارد؟
براساس اعلام زنجیره تامین قطعات اپل، این غول فناوری مهاجرت از تکنولوژی in-cell به شیشه روی شیشه و یا on-cell را در آیفون جدید خود بررسی می کند. هر یک از این تکنیک ها به شرکت مورد بحث امکان ...
براساس اعلام زنجیره تامین قطعات اپل، این غول فناوری مهاجرت از تکنولوژی in-cell به شیشه روی شیشه و یا on-cell را در آیفون جدید خود بررسی می کند.
هر یک از این تکنیک ها به شرکت مورد بحث امکان خواهند داد تا نسخه های بدون حاشیه ای از تلفن هوشمند محبوبش را تولید کند. مشکل استفاده از فناوری in-cell آن است که در اطراف لبه های نمایشگر، به فرامین تاچ پاسخ نمی دهدو همین مساله شرکت ها را بر آن داشته تا بدنبال جایگزینی برای آن باشند.
در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.
منابع نزدیک به زنجیره تامین اپل می گویند که این شرکت در تلاش است تا موبایلی را با استفاده از فناوری شیشه روی شیشه بسازد و آنطور که این منابع اعلام کرده اند ضخامت آن نیز به اندازه آیفون فعلی خواهد بود که از فناوری in-cell بهره می برد.
همانطور که احتمالا می دانید، تکنولوژی in-cell تولید نمایشگرهای با رزلوشن 4K برای اپل دشوار می کند. براساس گزارش منتشر شده، TPK استفاده از فناوری شیشه روی شیشه را آغاز کرده اما نمایشگرهایی که فعلا می تواند تولید کند ضخامتی کمتر از 8.5 میلیمتر ندارند.
TPK باور دارد که می تواند این ضخامت را به 7.1 میلیمتر تقلیل دهد که این رقم نیز دقیقا با قطر iPhone 6 Plus برابری می کند و همین مساله شایعات در مورد تولید یک آیفون بدون حاشیه را تقویت می کند.
هنوز مشخص نیست که آیا اهالی کوپرتینو می توانند تغییرات مورد نظرشان را به موقع در نمایشگر آیفون جدید ایجاد کنند و آن را به مدل امسال بیافزایند یا تغییر یاد شده به مدل های سال 2016 یا بعد از آناضافه خواهد شد.
اپل و برخی از تامین کنندگان آن، هم اکنون روی دیگر تکنولوژی های جدیدی کار می کنند که امید دارند به تولید نمایشگرهای پاسخگوتر بیانجامد و امکان ساخت تلفن های هوشمند بدون حاشیه را برای آنها فراهم نماید.
چنین نمایشگرهایی به اپل امکان می دهد که با کاربردی کردن نمایشگر موبایل های تولیدی خود، توانمندی های تازه ای را به آنها بیافزاید. ناگفته نماند که شرکت های دیگری نظیر ZTE نیز محصولاتی تقریبا بدون حاشیه را تولید کرده اند که به کاربران امکان می دهند با سوایپ کردن کناره های نمایشگر، برخی کارکردهای خاص موبایل خود را کنترل نمایند.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
این مقاله برام فایده ای نداشت . راستی اون ایفونه چقد قشنگه اگه ایفون۷ اون شکلی باشه عالی میشه
از موقعی که کوک اومده تو راس کار هیچ چیزی دیگه از اپل غیر ممکن نیست روز به روز دارم بیشتر عاشق اپل میشم چون داره جواب مشت رو با مشت به شرکت های مقلد میده
من الان ایفون ۶ دارم و حقیقتش رو بگم حاشیه هاش کاملا مناسب، اخه تلفن بدون حاشیه میتونه امکان لمس بی جا داشته باشه مخصوصا برای کسایی مثل من که شصت رو لبه گوشی میزارن،من که سلیقه ام اینجوری نیست، شما زو نمیدونم
منتظر آیفون ۷ با طراحی وحشتناک اپل هستم!!
مهم نیس حالا حاشیه داشته باشه یا نه!
اوف چه جیگری بشه اگه حاشیه نداشته باشه!!!
باید منتظر 3 آیفون باشیم یه فبلت یه متوسط با یه مینی
یه گوشی 4 اینچی با طراحی آیفون 6 خیلی جذاب میشه
هنوز نمیتونم با بدون حاشیه کنار بیام
In-cell هم آيفون 5 بودش :D بعدش انگار پشيمون شدن رفتن رو همون حالت عادي :D
شايد به خاطر اين بالاتر بودن نمايشگر آيفون هستش و دليل 2.5 D بودنش به خاطر بزرگتر شدنش هست تا خوشدستيش بهتر بشه
البته آيفون ٦ پلاس هم كه از دل تيم بازاريابي اومده كه يعني با ديدگاه اپل جور نيست ولي قبلا هم گفتم شايد براي يك سيستم مجازي ميخواد ٦ پلاس را به چشم بزنيد ! وگرنه تراكم پيكسليش هم نياز نيست هر چند باز هم برترين گرافيك در مقايسه با اندرويديها را دارد روي نمايشگر
اخه چرا همه میخوان گوشی بدون حاشیه بسازن؟!ما ک همین الان گوشی با حاشیه داریم هی موقع تاچ کردن قسمت مقابل دستمون میاد رو صفحه مشکل ایجاد میکنه...
باز شايعه نمايشگر 4K روي آيفون !! دهن آدم باز ميمونه كي ميخوان بيخيال بشن ؟! آيفون ٦ آخر سال ٢٠١٤ با تراكم پيكسلي آيفون ٤ وسطهاي سال ٢٠١٠ يكسان هست ! ولي باز هر نسل كه ميخواد بيادش باز شايعه بيخودي !
هنوز رتينا 5K دو سال نشده شايعه 8K راه ميندازن ! يكي نيست بهشون بگه اصلا كدوم كمپاني 5K ميزنه كامپيوترش را ؟! كه حالا اپل بياد بيشترش هم بكنه !! اپلي كه ميگويد بالاتر از رتينا نياز نيستش
براي همين ميگم آيفون ٦ پلاس اصلا با منطق اپلي جور نيستش ولي...
نسخه 6S كه شهريور و شايد هم زودتر ميادش ! كه تغيير ظاهري و نمايشگري نخواهيم داشت
نسخه آيفون 7 هم سال بعد مياد و از الآن بخواهيم شايعه درست كنيم !! تا بيادش معلوم نيست كي زندس و كي مرده !؟
در ضمن حاشيه تا حدي لازمه ارگونومي هست و كمتر و بيشتر هر دو اذيت ميكند و شايد فقط كمي حاشيه بالا و پايين كمتر شد كه اون هم باز از گوشيهاي همين حالا قطعا بيشتر خواهد بود
تبریک میگم، تازگیا نظرات منطقیتری مینویسی.