ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تلفن هوشمند اکسپریا Z4v از سونی برای کاربران اپراتور ورایزن معرفی شد

اینکه سونی چه می کند و از چه استراتژی برای توسعه و فروش موبایل های هوشمند خود برخوردار است، چندان مشخص نیست. به همین دلیل، زیاد هم باعث تعجب نیست که در بازار ایالات متحده، ...

امیر مستکین
امیر مستکین منتشر شده در ۲۷ خرداد ۱۳۹۴  |  ۲۱:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

اینکه سونی چه می کند و از چه استراتژی برای توسعه و فروش موبایل های هوشمند خود برخوردار است، چندان مشخص نیست. به همین دلیل، زیاد هم باعث تعجب نیست که در بازار ایالات متحده، اپراتور ها نیز از اعتماد کامل به خطوط تولید سونی وحشت دارند. بیایید نگاهی به تازه ترین های خط تولید سری Z داشته باشیم. سال گذشته سونی از Z3 پرده برداشت که اگرچه با ظاهری تکراری به میدان می آمد اما توانست با مشخصات خوبش، باز هم دل کاربران را تا حدی به دست بیاورد.

سپس شرکت مذکور Z3v را برای اپراتور ورایزن توسعه داد و آن را در اختیار مشترکان همین اپراتور در بازار ایالات متحده قرار داد. پس از آن، همه منتظر یک Z4 بودیم که البته از راه هم رسید، اما صرفا برای بازار ژاپن.

چنین بود که احساس می شد سونی برای بازارهای جهانی، برگی برنده در دست دارد که ناگهان +Z3 معرفی شد. محصولی که از اسنپدراگون ۸۱۰ استفاده کرده و بر اساس خبرهایی که پیشتر برایتان منتشر نموده ایم، با مشکل گرمای بیش از حد رو به روست.

همه ی اینها به کنار، امروز باز هم شاهد رونمایی از یک موبایل دیگر از خانواده Z هستیم که البته صرفا برای بازار آمریکا و اپراتور واریزن توسعه داده شده است. نام این تلفن هوشمند نیز Z4v بوده و می توانید آن را در تصویر فوق مشاهده کنید؛ موبایل اول از سمت راست، آن موردی است که در مورش صحبت می کنیم. در ادامه قصد داریم مشخصات سخت افزای Z4، Z4v  و همچنین +Z3 را با هم مقایسه کنیم. با دیجیاتو همراه باشید.

ابتدا بیایید نگاهی به مشخصات آخرین سه موبایل معرفی شده توسط سونی داشته باشیم.

Screen Shot 1394-03-27 at 14.43.42

همانگونه که می بینید، تفاوت اصلی میان Z4v که برای ورایزن تهیه شده با دو موبایل دیگر است. سونی در این تلفن هوشمند بروز رسانی هایی را در اختیار کاربران اپراتور ورایزن می گذارد که بیشتر علاقه مندان به موبایل های سونی، مدت هاست درخواستشان را دارند.

بزرگترین تغییر مربوط به بخش نمایشگر می گردد. اکسپریا Z4v دارای یک صفحه نمایش 2K بوده و می تواند ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل را برایتان به نمایش بگذارد؛ رزولوشنی عالی که در آخرین پرچمداران سامسونگ و ال جی نیز به کار رفته است.

سونی همچنین باتری را ارتقا داده و به ۳۰۰۰ میلی آمپر رسانده است؛ اگرچه مقدار افزایش ناچیز به شمار می رود اما در هر صورت یک نمایشگر 2K نیز میزان مصرف بیشتری داشته و نباید این موضوع را فراموش کرد.

تفاوت دیگر، مربوط به پشتیبانی از شارژرهای بی سیم می شود؛ اکسپریا Z4v می تواند از تکنولوژی های مختلف شارژ بی سیم پشتیبانی به عمل آورد.

باتری بزرگ تر و همچنین اضافه شدن پشتیبانی از شارژ وایرلس باعث گشته تا وزن این موبایل به ۱۶۰ گرم افزایش داشته باشد. لازم به ذکر است که دو نمونه ی دیگر دارای وزن ۱۴۴ گرمی هستند. نکته ی دیگر اینکه Z4v صرفا در دو رنگ سفید و مشکی ارائه می شود و کاربران ورایزن نخواهند توانست رنگ های دیگری که با Z3 و +Z3 ارائه می گردد را داشته باشند.

باید دید در آینده، این شرکت چگونه می خواهد استراتژی های خود را تغییر داده و برای کاربران به شکل جهانی، موبایلی در خور را ارائه دهد. موبایلی که بتوان دست کم نامش را «پرچمدار» در میان خود محصولات سونی گذاشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (28 مورد)
  • Armin Abdi

    توجه کنید که این دستگاه در نمایشگاه E3 (که مربوط به گیم هست) معرفی شده و مثل سایر پرچمداران قابلیت اتصال به PS4 و PS4 Remote Play رو داره و نمایشگر 2K در کنار باتری قوی تر برای جبران مصرف بیشتر نمایشگر هر چند باعث سنگین تر شدن دستگاه شده اما برای گیمر ها میتونه جذاب تر از Z3+ با وزن کمتر اما صفحه نماش FHD باشه.

  • Armin Abdi

    چند ماه پیش شایعه ای وجود داشت که پرچمدار جدید سونی با صفحه نمایش FHD عرضه میشه و نسخه ی مخصوص آمریکا با صفحه نمایش 2K عرضه میشه که حالا معلوم شد درست بوده

  • mohsensalare

    خواصه بگه اینقدر ادا نکنید که Qhd
    کارسختی نیست حتما دلیلی داره تو پرچمدار اصلیش نمیزنه

  • ali

    دو تا برند رو دوس دارم (اچ تی سی و سونی) ماشالا هر جفتشونم دارن تو خودزنی رقابت میکنن...

  • MERLIN-LFA

    "برای کاربران به شکل جهانی، موبایلی در خور را ارائه دهد. موبایلی که بتوان دست کم نامش را «پرچمدار» در میان خود محصولات سونی گذاشت."
    ببخشید این حرفتون دیگه خیلی نامردی بود ؟
    فقط به خاطر یه رزولیشن صفحه نمایش درخور نیست ؟
    کوالکام امسال گند زد وگرنه این گوشی عالی میشد

  • تایسون

    سونی جان مردم از تو توقع دارند
    لوکس بودن حق توعه
    نوآوری و خلاقیت، قدرت و منحصر بفرد بودن اینا همش از تو انتظار میره چرا هیچکاری نمیکنی؟؟؟
    چرا روح سامورایی ها تو وجود مدیران سونی موبایل نیست؟؟؟؟
    چرا انقد درجا میزنی و اعتنایی به رقابت نداری واقعا کجاس اون سونی اریکسون که دومین قدرت دنیای موبایل بود؟؟
    چرا سونی خوابش برده و میل به رقابت نداره

  • MERLIN-LFA

    اینکه گوشی های سونی فروش نمیره کاملا به بازاریابیش مربوطه میشه
    شما خیلی از فروشگاهای موبایل بری کاملا گوشی های سونی رو تخریب میکنن
    و سعی میکنن سامسونگ یا هواوی بهت بدن
    دروغ هایی بهت میزنن که اگه گیگ نباشی حتما باورت میشه
    به عنوان مثال رفته بودیم گوشیه c3 برای دوستم بگیریم فروشنده اصرار داشت هسته های پردازنده این گوشی ایراد داره و خراب میشه !!! بماند که من شک دارم اصلا ایشون بدونن هسته چیه
    واقعا تونسته بود دوست منو دو دل کنه و که در نهایت براش توضیح دادم که چنین مسله ای امکان پذیر نیست و پردازنده اسنپ 400 تو خیلی از گوشیا امتحانش رو پس داده و مختص سونی نیست
    دلیل این تخریب فروشنده ها شرایط خوبیه سامسونگ و سایر شرکت ها برای فرش برای اونا در نظرگرفته و میخوان جنسی که منفعت بیشتری داره رو بفرشون
    جدا از ایراداتی که ممکنه به گوشی های سونی وارد شه مسائل اینچنینی هم تو فروش کمش حداقل تو کشور خودمون تاثیر داره

    • amir hossein

      دقیق همین طوريه که شما میگی
      رفته بودیم برا دوستم گوشی بگیریم یارو فروشنده می خواست یه جوری به ما بقبولون که دیزایر ۸۱۶ از زد وان بهتره!!!واقعا نمی دونم به این فروشندها چی میرسه از این کارا

  • میلاد2700

    تا دقایقی دیگه بررسی زد3پلاس :-*

  • حامد غفوری

    سیاست غلطی رو دنبال میکنه سونی !

    دوستان در سایت سونی موبایل ایران نه گوشیه Z3+ هست نه گوشی C4 Dual تنها گوشیه M4 Aqua Dual جدید هست فکر نمیکنم این گوشی ها به ایران بیاد و باید منتظر پرچمدار جدید سونی در IFA بود که طبق اسناد لو رفته در ویکی لیکس باید پرچمدار متفاوتی باشه

  • MERLIN-LFA

    از نظر خودتون بگین واقعا مشکل سونی موبایل چیه ؟
    چه انتظاری از گوشی دارین که سونی نداره ؟
    بعد واقعا با گوشیای سونی کار کردین ؟

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی