ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شیائومی و اچ تی سی هم به مشکلات ناشی از استفاده اسنپدراگون ۸۱۰ برخوردند

مدت زمانی بود که کاربران سونی در مورد داغ شدن بیش از حد نسل آخر پرچمدار این شرکت اعتراض می کردند و گفته می شد سرچشمه مشکل در چیپست اسنپدراگون ۸۱۰ بکار رفته در این ...

سینا گلستانه
سینا گلستانه منتشر شده در ۲۷ خرداد ۱۳۹۴  |  ۱۱:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

مدت زمانی بود که کاربران سونی در مورد داغ شدن بیش از حد نسل آخر پرچمدار این شرکت اعتراض می کردند و گفته می شد سرچشمه مشکل در چیپست اسنپدراگون ۸۱۰ بکار رفته در این تلفن هوشمند است. تا اینکه بالاخره هفته پیش سازنده ژاپنی زیر بار رفت و وجود چنین مشکلی را تایید کرد.

اکنون اما مشکل فوق به شرکت های دیگر هم سرایت کرده و زمزمه هایی از داغ شدن تلفن های هوشمند ساخت اچ تی سی و شیائومی نیز به گوش می رسد. دو سازنده دیگری که همانند سونی، آنها هم از آخرین نسل از تراشه های ساخت کمپانی آمریکایی کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸۱۰ در محصولات خود استفاده کرده اند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

بر اساس شنیده ها تراشه یاد شده، تلفن هوشمند پرقدرت را HTC J Butterfly را کاملا تحت تاثیر قرار داده، آن هم در حالی که این دستگاه به هیچ وجه آمادگی مواجه شدن با چنین موردی را ندارد، چرا که پیش از این با ۲ ایراد دیگر یعنی عمر باتری ضعیف و عملکرد پر از اشتباه تاچ هم مواجه شده بود.

گفتنیست کمپانی تایوانی HTC از همین چیپست در مدل One M9 خود نیز استفاده کرده است، اما سازنده در آن مدل ساز و کاری در نظر گرفته شده که در مواقع لزوم، سرعت پردازش دستگاه برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد چیپست محدود گردد.

مدل جدیدتر این پرچمدار نیز که +One M9 نام دارد قرار است از چیپ MediaTek استفاده کند، اما گمان نمی رود این چیپ ها در بخش عمده ای از جهان از جمله اروپا و آمریکا عرضه بشوند.

برای کمپانی چینی اما مشکل حتی پیش از عرضه محصول به بازار بوجود آمده و این شرکت مجبور شده به دلیل مشکل فوق ارائه نسل بعدی پرچمدارانش یعنی Mi5 و Mi5 Plus را به تعویق بیاندازد، تا چیپست های  مدل ۸۲۰ تولید شوند و بتواند آنها را جایگزین مدل پیشین کند که در حال حاضر برای ساخت نمونه های اولیه این دستگاه ها بکار رفته است.

شیائومی در حال حاضر برای مواجهه با مشکل داغ شدن بیش از حد مدل Mi Note Pro پتنت های متعدد خود در زمینه کنترل گرمای ابزارهای موبایل را بکار گرفته، فبلتی که آن هم به آخرین نسل تراشه های کوالکام مجهز است.

اینها همه در حالیست که مسئولین این شرکت اعتقاد دارند محصول تولیدی شان مشکلی ندارد و تمام جار و جنجال ها شایعات بی اساس هستند. در همین راستا نایب رییس بخش بازاریابی شرکت آمریکایی در مصاحبه ای با فوربس اعلام کرده بود هیچکدام از موبایل های تجاری موجود در بازار مشکلی نداشته و ایراد داغ شدن تنها به نمونه های اولیه آزمایشی ساخته شده آنها باز می گردد که همگی پیش از عرضه اصلاح شده اند. اما در نهایت این سخن چه حقیقت داشته باشد و چه نداشته باشد، واقعیت تلخ برای شرکت آمریکایی این است که تولید و فروش اسنپدراگون ۸۱۰ بسیار پایینتر از پیشبینی های سازنده بوده و این محصول را به تولید بسیار ناموفق و بدنامی تبدیل کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (25 مورد)
  • Notam

    سلام
    جهت سفارش و خرید محصولات شیائومی و سایر برند های معتبر چین، به آدرس زیر مراجعه فرمایید.
    iranxiaomi.avablog.ir

  • xoder

    کجاست اون مدیر شرکت کوالکام که میگفت همه اینها شایعه ای بیش نیست :)))

  • Mohammad_Najmaei

    خدایی نیاز نیست به چنین چیپست فقط واسه شرکتا شده تبلیغ که بگن قوی تره.....من چیپستم 801 ولی مامانم با سونی c تمام بازیا یی که آمده به راحتی بالا میاره

  • mehrdad_pfg

    یاد متی و مسافر و بهاره خانوم و بقیه که گذاشتن رفتن یاد رضا بناه بخیر دستمال کغذی کوشی ؟؟
    هعییییی
    (یهویی دلم گرفت) :(

  • taha amrollahi

    درصد زیادی از مردم تو چین اصلا نمی دونن سی پی یو این جور چیزا چیه / اینجا قیمت حکومت می کنه/قیمت کمتر عدد بیشتر فروش بیشتر / چیزی که من دارم میبینم

  • Metal

    واقعا خاك تو سر اپل كنند :D چرا اينقدر HOT نيستش ؟! :D يكخورده از كوالكام ياد بگير ! ببين از گرماش همه و حتي خودش دارن خفه ميشن :D
    ميخواستم از آيپد پلاس ١٣ اينچي بد يگم چي شدش !
    يكي نيست به اين جاني آيو بگه چطوري روي يك تبلت ١٣ اينچي چطوري ميخوايم ماشين سواري بازي كنيم :D فكر كن ١٣ اينچ را بچرخوني :D همينطوري پيش برند فردا تلويزيون تبلت اپل هم معرفي ميشه :D تبلت خانواده !! بدرد من نميخوره

    • آیییخم و خونواده گلکسی s6 ( اسکی از آیفون و z3 )

      فازت چیه شوما ؟ :|

      خوب میشی :(

    • حامد غفوری

      ماذا فاذا ؟!

    • Siamak Gol

      خو که چی؟

  • بهنام

    حالا آدم به هوشمندی کار الجی پی میبره :) کمی قدرت کمتر ولی در ازای مشکلات صفر

    • بهنام

      مشکلات صفر منظورم در زمینه پردازشگر بود ;) وگرنه هر گوشی یه مشکلاتی داره

    • شهریار

      الجی هم مشکلات خاص خودشو داره از قبیل مشکل تاچ صفحه ، واقعا از چشمم افتاد ، نسل جدیدشو نمیدونم اما نسل قبلش هم کیفیت پایین بدنه پایینی داشت ، دوستم G3 داشت یه قسمتی از شاسی بدنه اش ترک برداشته بود

    • Mehrshad

      ظاهرا كه مشكلاتش صفر نيست متاسفانه الجي جي ٤ هم مشكل تاچ صفحه نمايش داره

  • Gublin

    یادمه یه سریا میگفتن اینا همش شایعه سامسونگه و مگه ممکنه از یه کمپانی با تجربه مثل کوالکام این اشتباهات سربزنه و 810 از 801 هم خنک تره و..
    اگه اگزینوس امسال آماده نبود سامسونگ خیلی چیزهارو از دست میداد، برای اندروید هم خیلی بد میشد ولی اگزینوس هم سامسونگ رو نجات داد هم تا حدودی اندروید

    • Metal

      خفه كردين ما رو باشه اصلا كوالكام كه مبدع اين سيستم نوين ارتباطي بود و باعث شد گوشي هوشمند امروزي ساخته بشه افتضاح
      البته سامسونگ قبلا همچين محصولي ساخته بودش كه داغ ميكرد منتها تا ما حرف ميزديم ميگفتن ضد سامسونگ !!
      حالا هم قراره مشكلات اين نوع معماري برطرف شود
      اپل هم همچنان بدون مشكل به كارش مانند هميشه ادامه ميدهد و رقبا تو آينه بغل چراغ ميزنند ميگند داريم ميام !!!

    • Gublin

      توی چنین شرایطی متوجه میشیم که کدوم شرکت ها قبل از معرفی محصول اون رو به خوبی بررسی و تست میکنن (ال جی و سامسونگ) و کدوم شرکت ها فقط میخوان محصولشون رو توی موعد مقرر به بازار بفرستن (htc و شیائومی و sony)

      • شهریار

        دوست عزیز مشکل تاچ‌ الجی هنوز لاینحل باقی مونده بعد چطور الجی تست کرده و اینو نفهمیده؟

        • mehrshad

          ولی من فیلم مشکل تاچ رو دیدم

  • Metal

    كوالكام واقعا ميخواست يك محصول HOT معرفي كنه و موفق هم شد :D

  • BOZORG# :)

    کوالکام مسخره ، باعث شدی نتونم به این زودی گوشیمو عوض کنم :| هر چی علاقه مند بودیم از این چیپست استفاده کرده

    • Metal

      ميتوني آيفون بخري :D يعني آيفون اينقدر بد هست از نظرت !! ولش آيفون داشتن لياقت ميخواد كه من يكي ندارمش :D

      • ★Saeed ★saye

        آره آیفون داشتن لیاقت میخواد برو خودتو بنداز تو دریا چون لیاقت نداری هه هه

        تفکرات احمقانه...

      • Arya_Norasteh

        تو که یه یوزر ساده ای ، اگه روزی 37-38 تا آیفون ( که داری خودتو بخاطری از وسط دو نیم می کنی ) میومد زیر دستت و نصفشون مشکل نرم افزاری داشتن و نصف دیگه خرابیه سخت افزاری نظرت تغییر می کرد ;)

        • آیییخم و خونواده گلکسی s6 ( اسکی از آیفون و z3 )

          دروغ از این بزرگتر ندیده بودم :|

          • Golden.Beard

            دروغ و خوب اومدی :))) نصف پارت نامبر LLA که وارد بازار شده ریپک هست ، موقعی که باز میشه اثر انگشت که هیچی طرف باهاش دماغ پاک کرده :)))
            هفته ای 3تا گوشی که باز میشه هنوز لاک هست و چندین مورد هم مشکل تیرگی صفحه در گوشه ها رو دارن
            بعضی هاشون اسکرینشون شله و صدای تیک میده !

            اینارو من دارم هر روز باهاش سرو کله میزنم ، نه توی یوزر که 4تا گوشی واسه خودت و آشناهات گرفتی ;)

مطالب پیشنهادی