در حالیکه برای عده ی بسیاری این پرسش مطرح است که فروش اپل واچ تا چه حد مطلوب بوده، ساعت سازان سوئیسی بر حسب آمار و ارقام و شرایطی که تجربه می نمایند می توانند گواهی دهند که محصول یاد شده به شدت مورد توجه مصرف کنندگان نهایی قرار گرفته.
در همین راستا فدراسیون صنعت ساعت سازی سوئیس گزارش نموده صادرات ساعت های تولید شده در این کشور در بین ماه های آوریل الی می سال جاری میلادی شاهد کاهشی ۸.۹ درصدی بوده که چنین رقم تنزل ماهیانه ای از نوامبر ۲۰۰۹ تا به امروز بی سابقه محسوب می گردد.
در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.
اگرچه دگرگونی های مرتبط به نرخ ارز می تواند یکی از دلایل کم شدن تقاضا برای ساعت های سوئیسی باشد ولی نباید از خاطر برد ماه آوریل دقیقاً اولین ماهی به حساب می آید که افراد می توانستند نسبت به پیش سفارش اپل واچ اقدام کنند.
در ماه های اولیه ۲۰۱۵ صادرات ساعت های تولید شده در کشور مورد بحث کاهشی ۰.۳ درصدی داشته اند، اما مابین آوریل تا می تقاضا برای آنها از جانب کاربران آمریکایی با تنزلی ۱۴ درصدی و از جانب ساکنین هنگ کنگ با افولی ۳۴ درصدی مواجه گشته است.
تحلیل گران بر این باور هستند افزایش ارزش دلار و کاهش ارزش یورو سبب شده تا توریست های اهل قاره آسیا بیش از گذشته به جای آمریکا به اروپا سفر نمایند و در نتیجه در قاره یاد شده اقدام به خرید اقلامی همچون ساعت های سوییسی نمایند و بدین ترتیب تقاضا در ایالات متحده برای ساعت های مورد اشاره کاهش یافته است.
از سوی دیگر Patrik Schwendimann، کارشناس شاغل در Zuercher Kantonalbank با صراحت می گوید «از زمان عرضه ی اپل واچ صادرات ساعت به آمریکا در محدوده ی محصولات ارزان قیمت تر دچار افول شده»، وی احتمال می دهد به صورت کلی رشد تقاضا در بازار ایالات متحده طی سال جاری دچار کاهش گشته و از رقم ۶ درصد متعلق به سال گذشته (۲۰۱۴) نیز کمتر باشد.
در کنار همه ی این تفاسیر نباید از خاطر برد که ساعت سازان سوئیسی نیز چندان بیکار ننشسته اند و علی رغم مقاومت های اولیه شان رفته رفته شاهد این هستیم که آنها نیز آماده ی ورود به دنیای محصولات هوشمند شده و تلاش می کنند اسمارت واچ های خودشان را روانه ی بازار سازند. اما باید منتظر ماند و دید این تلاش سرانجامی نیز خواهد داشت یا خیر.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
به نظر من ساعت هاي كلاسيك يه ظاهري دراه كه خيلي ادم رو جذب ميكنه تا اسمارت واچ نه اين كه من از اپل واچ بدم مياد اتفاقا خيلي هم خوشم مياد ولي ساعت كلاسيك زيباي خاصي داره كلاسش بيشتر از اپل واچه ساعت هاي كلاسيك خودشون رو تو مهموني يا هر مجلس ديگه اي بيشتر نشون ميدن اپل واتچ بيشتر براي ورزش خوبه كارايي هاي زيادي داره هر كدوم تو مسير خاص خودشون هستن ولي من به شخصه دلم نميخواد كه اسمارت واچ ها جاي ساعت هاي كلاسيك رو به كل بكيرن
به نظر من چیزی که باعث شده اپل هر جنس بنجلی رو با قیمت خدا تومن بده بازار و فروش خوبی هم کنه اسم شرکتش هست که اسم یه میوه ایه که مردم بهش حس خوبی دارن .
پس اگه خواستید روزی شرکتی بزنید حتما اسم میوه روی شرکتتون بذارید .
بهتره بگیم برند اپل نه شرکت اپل . چون چنین فروشی را مدیون برندسازی و تبلیغات استیو جابز ه
بزرگترین مشکل ساعتهای هوشمند ماندگاری باتری آنهاست ساعتهای لوکس سوییسی هم با اون قیمتهای سرسام آورشان جز زیبایی و لوکس بودن و نشان دادن ساعت کار خاص دیگه ای انجام نمیدهند فوقش تقویم و کرنومتر و فشار سنج و ....
بزودي سيستم عامل اپل واچ ٢ هم در دسترس قرار ميگيرد تا نرم افزارها به شكا بومي روي ساعت اجرا شوند و نياز به سينك شدن با آيفون از بين ميرود براي برنامه ها !
اميدوارم امكان سينك شدن ساعت با آيپد هم بگذاره تا دق نكردم !
من چرا هميشه بايد چشم براه باشم نميدانم !!
اين خبرم براي اونايي كه اصرار داشتند ساعت هاي هوشمند هيچوقت جاي ساعت هاي كلاسيك رو نميگيره، ديديد كه اين روند خيلي خيلي زودتر از اون چيزي كه همه فكرش و ميكردند اتفاق افتاد، يه اصل خيلي خيلي ساده اس، فقط يه دستگاه ميتونه رو مچ مشتري ها بشينه، ساعت كلاسيك كه فقط ساعت رو نشون ميده يا ساعت هوشمند كه علاوه بر ساعت، ضربان قلب، سلامتي بدن، ميزان فعاليت روزانه، پيامك ها، تماس ها، اخطارها، اهنگ در حال پخش، ياعت رسيدن قطار بعدي به ايستگاه، مسير حركت روي نقشه، نزديكترين استراحتگاه و پمپ بنزين، ضربان قلب عشقت و .... رو بهت نشون بده؟ واقعا شما باسيد كدوم رو انتخاب ميكنيد، مخصوصا كه ظاهر شيكي هم داشته باشه و كلاس خودش رو (همانند ساعت كلاسيك) حفظ كنه...
دوست عزیز با کاهش ۸،۹ درصدی به این نتیجه رسیدی که ساعت سازای سوئیسی ورشکست شدن؟
صد در صد تاييد ميشه
من ساعت كلاسيك برام مسخره بود ! واقعا يك وزنه كه فقط ساعت نشون ميداد بود برام و هي تو اين فيلمها ميگفتن ساعت صد كاره و هزار كاره و ... ولي حالا اون ساعتي كه تو فيلمهاي علمي تخيلي بود اومده دست كاربر اون هم با زيرساختهاي اپل كه كلي نرم افزار و برنامه داره معلومه چرا فروشش اينقدر بالا است تازه دقت عالي اپل در ساخت هم فراموش نشود
اونقدرا هم زیاد نیست . نهایتش هم تا همین اندازه بتونه تاثییر بذاره ، بقول مرلین جای ساعت سازای بنجل رو شاید بتونه بگیره ولی در مقابل ساعت ساز های اصیل نمیتونه کاری از پیش ببره . این مقاله خیلی کلی و سطحی بود . چرا حساب مالی edox رو در نمیارین ، چون مطمعن باشین اپل واچ تاثیری رو چنین ساعت سازی نمیتونه داشته باشه
اپل واچ با اون امکانات ناقص
این رو در نظر نگرفتن که احتمالا اپل واچ جای اون ساعت های بنجل سوئیسی رو گرفته . نه برند های مطرح سوئیسی
حالا اون ساعت هاي مطرح سوئيسي دقيقا چه امكانات خاصي رو دارن بجز نشون دادن ساعت؟؟؟ كه در مقابلش اپل واچ شده امكانات ناقص؟؟!!!
هر وقت تونست عمر باطریشو بیشتر از یه هفته کنه تازه شاید بشه بهش فکر کرد . بدون ایفون هم که رسما چیزی جز بار اضافه نیست. تازه کیفیت ساخت و قیافه ش هم به کنار . هیچ وقت یه ادم کت و شلواری یا کلاسیک همچین ساعت زمختی نمیبنده به دستش . نهایت بازارش رو گیک ها شامل میشن
دوست عزیز هیچوقت یادم نمیره وقتی اولین آیپد معرفی شد دقیقاً مانند همین حرفها رو میشنیدیم: بدرد نمیخوره، چه کاربرد بیشتری از آیفون داره؟ و غیره حتی آیپد رو یادمه با سنگ مقایسه میکردند اما بعد دیدیم چی شد! دوست عزیز این تازه اول راهه و اپل هم کارشو خوب بلده و داره به سرعت امکانات نرم افزاری و همچنین سخت افزاری برای نسل های بعد اپل واچ میده. هیچ وقت زود قضاوت نکنید...
مهم اینه که تو کاری که میکنن بهترین هستن. حتی جنس شیشه اونا طوری طراحی شده که نور خورشید رو انعکاس نمیکنه عمر باطریشون هزار برابر اپل واچ هست . شایدم بیشتر جنس بند هاشون از چرم طبیعی هست فارغ از همه اینا اپل واچ یا بطور کل ساعت های هوشمند از چه پتانسیلی برخوردار هستن که گوشی های هوشمند از اونا عاجز باشن؟
دلم برای ساعت های کلاسیک میسوزه خیلی خوبن
یه جاهایی وارد شدن تکنولوژی خیلی مسخرس
احتمالا شما جزو كلاسيك دوستان هستيد و احتمالا متشينهاي ٥٠ سال قبل را هم بيشتر از حالا دوست داريد
من هم كلاسيك بازم و هم مدرن و هر دو گروه را درك ميكنم
ولي اكثر مردم محصول بروز ميخواهند و ...
مسخره نيست بلكه روند پيشرفت طبيعي هست مانند تكامل موجودات زنده
دوست عزیز امار غلط نده
هیچ اکثریتی تا حالا اعلام نکرده که ساعت هوشمند رو به کلاسیک ترجیح میده ، جز اونایی که گیک هستن.
ساعت های هوشمند اول باید به اندازه ساعت های کلاسیک ظرافت داشته باشن ، بعد مشکل باطری رو حل کنن ، بعدش امکاناتی ارائه بدن که تلفن همراه نتونه ارائه کنه. اونموقع من میرم ساعت هوشمند میگیرم
این هم مثل جریان تبلت و لپتاپ هست که همه فک میکردن دیگه کسی لپتاپ نمیخره! هایپ ساعت هوشمند (با این کاربرد محدود) هم میخوابه...
داستانشون يكم فرق ميكنه، تبلت و لپتاپ رقيب مستقيم همديگه نبودن، اگر يادتون باشه اولين ارائه ايپد توسط استيوجابز، ايپد رو يك محصول ميانه بين ايفون و مك بوك معرفي كرد و گفت كه قرار نيست جاي هيچكدوم رو بگيره، فقط تو چند زمينه قراره از جفتشون بهتر عمل كنه، تو زمينه ديدن فيلم و عكس، خوندن كتاب، وب گردي و ...
داشتن لپتاپ و تبلت باهم چيز عجيبي نبود و البته لپتاپ امكانات و كارايي بيشتري از تبلت داشت، فقط با جسه عظيم تر و سنگين تر.
اما داستان ساعت هوشمند يه چيز ديگه اس، تو يا بايد ساعت هوشمند داشته باشي، يا ساعت كلاسيك، هردوتا رو كه سر دستت نميتوني بذاري...ساعت هوشمند امكانات فوق العادع بيشتري داره(مشابه لپتاپ تو داستان بالا) پس معمولا اوني كه امكاناتش كمتره محكومه به رفتن، همچنين ساعت هوشمند تمام كارهاي ساعت كلاسيك رو انجام ميده(ساعت، تقويم). فقط ميمونه دو مسئله تو ساعت هاي هوشمند،
١. زيبايي و شيك بودن، كه اگرچه به نظرم اپل خوب عمل كرده، اما هنوز جاي كار داره، سري دوم ان شاالله.
٢. بحث باطري، كه فعلا با شارژ هر روز شبانه قابل حله، ولي بايد يه فكر اساسي براش بشه. همين
به نظرم ساعت هاي هوشمند محكوم نيستن به فنا، چون برخلاف تبلت ها، اومدن تا امكانات بيشتري رو به كاربر بدن، نه اينكه كاربر رو محدود كنند.
دقیقا مسئله همین جاست، ساعت هوشمند یه هایپه چون:
1. ساعت هوشمند جای هیچ چیز رو نمیگیره (در حال حاضر). گوشی: برای تماس یا ارسال پیام که باید به گوشی وصل باشه، عمر باتریش در حد گوشی فاجعه ست. صفحه نمایش کوچیکش جز نشون دادن نوتیف و یه سری اطلاعات محدود کارایی نداره و مثلا برای خوندن یه تکست بازم باید گوشیت رو دراری چه برسه وارد کردن اطلاعات!
ساعت کلاسیک: اگه امکانات وابسته به گوشی رو فاکتور بگیریم میمونه یه سری سنسور که رو ساعت کلاسیک هم میتونه باشه.
2. نه تنها جای چیزی رو نمیگیره بلکه حضورش زندگی رو پیچیده تر میکنه! حالا علاوه بر اینکه نگران شارژ باتری و خش نیافتادن گوشیم هستم باید فکر چیزی که رو دستم بستم هم باشم!
3. یه سری از کارهای گوشی و ساعت کلاسیک رو انجام میده ولی هیچ کدوم رو به خوبی اونها انجام نمیده (یاد تبلت میافتم)
فقط در صورتی وجودش یک "نیازه" که بتونه در چند حیطه مهم (تماس، ایمیل، پیام و ..) به طور مستقل از گوشی و بدون ایجاد پیچیدگی بیشتر جای گوشی رو بگیره. در غیر این صورت فقط سعی در ایجاد یک نیازه تا در بازار اشباع شده اسمارتفون همه برای خرید یک دیوایس جدید صف بکشن...