ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اولین تلفن هوشمند با چیپست ۱۰ هسته ای اواخر مهرماه از راه می رسد

چیپست رده بالای جدید و ۱۰ هسته ای مدیاتک یعنی Helio X20 قرار است در اواسط اکتبر میلادی مصادف با اواخر مهر ماه، برای اولین بار روی تلفن هوشمند چینی و ۵۰۰ دلاری Elephone P9000 ارائه ...

سینا گلستانه
سینا گلستانه منتشر شده در ۲ تیر ۱۳۹۴  |  ۱۵:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

چیپست رده بالای جدید و ۱۰ هسته ای مدیاتک یعنی Helio X20 قرار است در اواسط اکتبر میلادی مصادف با اواخر مهر ماه، برای اولین بار روی تلفن هوشمند چینی و ۵۰۰ دلاری Elephone P9000 ارائه شود. برای این چیپست از شماره مدل MT6797 استفاده شده که در ادامه مدل ۸ هسته ای Helio X10 با شماره مدل MT6795 به شمار می رود.

Helio X20 اولین چیپست بازار محسوب می شود که از معماری ۳ خوشه ای بهره می برد و هسته های آن به شرح زیر در نظر گرفته شده اند:

۲ هسته مبتنی بر Cortex-A72 با فرکانس ۲.۵ گیگاهرتزی که برای سنگین ترین پردازش ها بکار می روند، ۴ هسته مبتنی بر Cortex-A53 با فرکانس ۲ گیگاهرتز برای ایجاد تعادل بیشتر بین قدرت سخت افزاری و مصرف باطری در نظر گرفته شده اند و در نهایت نیز ۴ هسته دیگر مبتنی بر همین معماری وجود دارند که برای مصرف بهینه باتری، با فرکانس ۱.۴ گیگاهرتز کار می کنند. پردازنده گرافیکی نیز Mali-T800 انتخاب شده است.

از دیگر مشخصات سخت افزاری Elephone P9000 نیز می توان به نمایشگر ۵.۵ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰p، حافظه رم ۴ گیگابایتی، ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی با قابلیت افزایش از طریق MicroSD، دوربین جلوی ۸ مگاپیکسی و دوربین پشتی با سنسور ۲۰.۷ مگاپیکسل، باتری ۳۱۰۰ میلی آمپر ساعتی و در نهایت پشتیبانی از ۲ سیم کارت بطور غیر همزمان اشاره کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (22 مورد)
  • LORD.SAJAD

    برند ELEPHONE عالیه این P9000 گوشی های نظیر سامسونگ و اپل و الجی جی 4 را در بنچمارک ATUATU شکست داده و قیمت نصف آن را داره http://www.kimovil.com/en/where-to-buy-elephone-p9000 .

  • محمدجواد

    بزرگترین کلاهی که سرم رفت خرید گوشی htc desire 616 بود..اولین گوشی هشت هسته ای با پردازنده مدیاتک ...فقط میتونم بگم آشغال بود...با نرم افزار ها اصلا هماهنگی نداشت مدام کرش میکرد...خبری از سنس 6 نبود نسخه خام آندروید بود به لطف چیپست مدیاتک و اینکه اصلا آپدیتی براش نیمومد..تمرکز همه برنامه نویسا و شرکت ها برای بروز رسانی رو گوشی هایی هست که از پردازنده اسنپ دراگون استفاده میکنند ..توصیه من اینه گول 10 هسته و نظایر اینو نخورید حتی ارزش یه بار امتحان هم نداره..

  • MeysaM

    سال 2020 ... اولین گوشی با پردازنده 85 هسته ای!!
    این همه هسته رو چی کار کنیم آخه؟ بابا یه فکری به حال باتری کنید، مردیم دیگه.
    دو روز مجبور بودم هات اسپات استفاده کنم. تو 24 ساعت 3 بار گوشی شارژ میکردم. :(

    • MeysaM

      چرا بین این همه عدد 85 اومد تو ذهنم؟؟! خودم هم نمیدونم.

  • arash_gasemi

    من دلم واسه کوال جون میسوزه.دیگه هیچکی نمیاد سراغش
    سامسونگ با اگزینوس،هواوی با کایرین،چینی های دیگه با مدیاتک.

  • عـــامـر

    درباره چیپستی که تا الان هیپ آماری اطش بیرون نیومده هیچی نمیشه گفت جز اینکه صبر کنیم و ببینیم
    اما گوشی سخت افزار خوبی رو داره ولی قیمتش برای بازار جهانی خوبه اما برای چین اصلا

  • حامی اندروید

    حدیث داریم از معصوم میفرمایند : در آخرت اول نماز انسان است که مورد پرسش قرار میگیرد و اگر انسان نمازهایش قبول بعد از آن سایر اعمالش پذیرفته خواهد یا نخواهد شد .
    پس کسی که نماز نمیخونه اصن دنیا رو گلستون کنه ازش پذیرفته نمیشه .

    • Siamak Gol

      تبلیغ راه داره...
      فضای اینجا با مسائل دینی هنجار نیست...
      نمیدونم چرا اینطوریه...
      چیزای متفرقه بیشترخواهان دارن...
      پس وقتی یه مسئله ی دینی رو میگی.. بیشتر از دین بدشون میاد و زده میشن....
      کار رو به کاردون بسپار.. که کاردون‌هم فعلا خوابه :)

    • عـــامـر

      بدترین طرفداری دفاع نادرسته
      الان شما مثلا دارید خودتونو متدین نشون میدید اما جز خراب کردن جلوه دین چیز دیگه نداره

      • حامی اندروید

        دفاع نادرست چیه
        چرا چرت و پرت تحویل میدی
        حدیث گفتم

        • عـــامـر

          تو سایت تکنولوژی ؟
          ادامه بده موفق باشی

          • حامی اندروید

            هم چنین

  • Metal

    البته اير ٢ كه ٣ هسته غول داره !! ولي خيلي دوست داشتم مصرفش و كم ميكردن يا حداقل باتري اير يك و كمتر نميكردن
    آخه من موندم يك تبلت به اين قدرت احتياج داره !! مگه ميخوايم فضاپيما بسازيم !! اير ٢ و اينقدر قوي كردن رسيده به سري مكبوك !! يكي هم نيست بهشون بگه بسه پسرم اوج نگير !! اوج نگير زدي سقف و خراب كردي ! اون از ساعت با بدنه طلا اين هم از اين قدرت بالا ولي باتري ضعيفتر نسبت به نسل قبلش

  • Metal

    اين خبر و شنيدين AMD از پردازنده اينتل توي پروژه كوانتوم كه گرافيكهاي غولش هست استفاده كرده :D خوبه آدم با خودش كمي صادق باشه كمثل اين AMD بياد از بهترينها استفاده كنه حتي اگر به ضرر خودش باشد

  • علی

    من نمیدونم چرا بعضی ها میخوان راه ۱۰ ساله رو بک شبه طی کنن واقعا چینی یعنی همین اولین باره داره گوشی میسازه بعد داره رم ۴ و پردازنده ۱۰ هسته ای میذاره.أخه بنده خدا اولین گوشیشو این جوری ساخته گوشی بعدیشو میره رم ۵ میزاره دذر ضمن این گوشی اصلا بنچمارکاش نیومده فک نکنم عملکرد خوبی داشته باشه

  • Metal

    كامپيوتر در رده ايستگاه كاري باشد يعني مك پرو نازنين با پردازنده سرور دقت كنيد سرور اينتل فقط و فقط ٤ هسته دارد در نسخه پايه ! تازه سرور هم هستش ! نميدونم كي اين بازي با اعداد تموم ميشه ؟!
    هر وقت دلفينها از عقاب سريعتر پرواز كرد (بدون كمك هواپيما و هلكوپتر و...) پردازنده ١٠ هسته ضعيف هم بهتره تا ٢ هسته غولي مثل چيپهاي اپل و تگرا !

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی