تیم کوک بالاخره دلیل عرضه آیفون طلایی از سوی اپل را توضیح می دهد
در گذشته و زمانی که شایع شد اپل قصد دارد بر دو رنگ معمول در آیفون، رنگ طلایی را نیز اضافه کند، عده زیادی تصور کردند که این خبر صرفا شایعه ای بیش نیست. در ...
در گذشته و زمانی که شایع شد اپل قصد دارد بر دو رنگ معمول در آیفون، رنگ طلایی را نیز اضافه کند، عده زیادی تصور کردند که این خبر صرفا شایعه ای بیش نیست. در نهایت اما آیفون های طلایی از راه رسیدند؛ محصولاتی که قصد داشتند حس لوکس بودن را بیش از هر زمان دیگری به کاربران انتقال دهند.
در ابتدای راه، در نگاه بیشتر کاربران، آیفون های طلایی بیش از حد پر زرق و برق دیده شدند و اپل نیز خود دلیل موجهی برای اضافه کردن این رنگ به سبد محصولاتش ارائه نکرد. اکنون ولی تیم کوک، در نهایت توضیح می دهد که چرا اپل تصمیم گرفت آیفون هایی با رنگ طلایی را تولید کند. همانگونه که پیشتر، عده ی زیادی حدس زده بودند، این شرکت به خاطر کشور چین دست به تولید چنین رنگی زده زیرا مردم این کشور علاقه ای بی حد به رنگ طلایی و خود طلا دارند.
تیم کوک در جریان مصاحبه اش با نسخه چینی مجله Bloomberg Businessweek، تایید کرد که کشور چین، نقش بزرگی در انتخاب رنگ طلایی برای آیفون داشته است. رنگ طلایی، در کشور چین نشان خوش شانسی بوده و خود طلا نیز در میان ثروتمندان این کشور بسیار محبوب است. اکنون و بر همین اساس، کشور چین دومین بازار بزرگ اپل به شمار می رود. [آمار مربوط به گزارش مالی سه ماهه نخست سال ۲۰۱۵]
در نتیجه ی موفقیت بسیار بزرگ آیفون های طلایی رنگ (بخصوص در آسیا) اپل به سراغ تولید سایر محصولات خود نظیر آیپد، مک بوک و ساعت با این رنگ رفت. شاید برایتان جالب باشد بدانید که مدل طلایی ساعت اپل در کشور چین با قیمت ۲۰ هزار دلار به فروش می رسد و پیش سفارش آنها نیز در دقایق اول پس از باز شدن امکان ثبت نام، به پایان رسید.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
خوبه که به فکر چینیها هستی!!!
فک کنم اون موقع تیم با خودش گفته من طلایی میدم بیرون فناای اپل خودشون یه دلیلی پیدا میکنن بعد منم دلایلشونو تایید میکنم
راستی دیجی چی شد رو ابرا بودی ؟ خوش گذشت؟
ولی بالاخره من هم کم کم دارم به اندروید رو میارم چون به نظر م اپل بعد از استیو جابز بسیار گند زد . . .
سیستم عامل اندروید در حال حاظر بسیار برتر از آی او اس است و همچنین ویندوز مایکروسافت که واقعا برتر از مک اپل هست
من هم کم کم دارم سر عقل میام و میرم به سمت مایکروسافت و گوگل تا زندگی بهتری داشته باشم اگر چه اپل هم برام قابل احترام است تا مدتی . . .
چ ضایعی یکم شبیهش باش
باز سر کله این رفیق زیر بته عمل اومده ام پیدا شد!
ایشالا که خـداوند متعال به والـدینت صبر عطا کنه وقتی میبینند چه انـگلی تحویل اجتماع دادن!
تو طلایی های اپل اول 5 اس بعد مک بوک طلایی و بعد ایر 2 طلایی!
انتقاد من از اپل اينه كه چرا فكر كردن مردم به جاي جواهر بيان اپل واچ مدل طلا بندازند !!
اينجاها است كه نبود استيو جابز باعث ميشود اين جاني آيو بيخودي اوج بگيره ساعت با بدنه طلا بده !
درسته مقايسش با آيفون خنده داره ولي آيفون فقط با يك نوع بدنه هست ولي ساعت و من تا بدنه استيل هم قبول داارم ولي ديگه طلا زياده روي بوده ! به قول برادرم با اين قيمتش بايد صفحه نمايش ساعتش رو هوا نشون ميداد يعني در حقيقت 4D ميشد اين قيمت مدل طلا كمي توجيه داشت !
در آسيا به طلا علاقه وافري دارند ! من هم از بچگي عاشق طلا و درخشش بودم !!
ولي از نظر من جالب نبود !
چون به نظر من يك نوع گول زدنه !! كه بيام به جاي طلا از رنگ طلايي استفاده كنيم !!
ساعتش هم خود طلا بود ولي قيمتش بيشتر به المتس شبيه بودش !! و اون هم به نظرم زياده روي بود و اپل نبايد از اين كرف پشت بوم مواد با كيفيت مي افتاد
به نظرم استيو جابز بود هيچوقت ساعت با بدنه طلا نميساخت چون كار اپل جواهر سازي نبودش !!
فكر نكنم ٢٠ هزار دلار باشه ! شايد تو بازار سياه بوده
شاید بخندین اما
یکی از دوستای خیلی نزدیکم بجز 5اس طلایی توی دست اش یه 5اس نو سیلور خریده و گذاشته توی خونه!
میگم چرا؟!
میگه اخه امسال یا سال دیگه که این 5اس خراب شد میترسم اون موقع گیرم نیاد!
:)
اینقدر به این عشق میورزه!
واقعا هم زیباست
5اس بنظرم زیباترین اسمارتفون ساخته شده تا امروزه
حرف میزنه با ادم
میگم شما هم با طراحی های دوره ی استیو میحالید؟
اقا بشدت احساس نیاز به یه آیفون ۴اس یا ۵ مشکی با ای او اس 6 میشه
و هرگونه محصولی که از ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۲ در اپل طراحی شده
راستش من عـاشق طراحی ایفون 4 تا 5اس ام
6هم زیباست اما اونا یه چیز دیگه هستن!
مخصوصا پختگی دیزاین ایفون5
من عاشـق دیزاین ای او اس6 بودم
بی نظیر بود
یا مک بو ک ایر
یه جور اصالت محض دارن
انگار داد میزنن پشت هر میلیمتر مربع از دیزاین ما ساعت ها فلسفه و تفکر نشسته
با توجه به اينكه آيفون 3G اولين گوشي آيفون با طراحي پشت خميده بود پس اگر آيفون ٧ با همون طراحي بياد تقليد از HTC نيستش !
و اينكه همين طراحي دوباره مُد شده و دارند ازش گوشيهاي HTC ONE و LG G4 و ... را ميسازند
و اينكه آيفون ٦ طراحي پشتش مشابه نسل اول آيفون هست و ممكنه نسل بعدش هم مشابه آيفون 3G بشه !
يكبار هم نظراتم و از آخر به اول بخونيد شايد قشنگتر شد!!!
میلاد تو از الان ناراحت اومدن ایفون 7 هستی؟!!
عجبا!
.
توی این 8 سال همهههه کمپانی ها کم یا زیاد از تیکه تیکه ایفون الهام گرفتن(کپ زدن)
با طراحی ایفون واسه خودشون هویت و پول ساختن
خیلی جلو اند توی الهام
هیچ اشکالی نداره فرض محال بزار یهبارم اصلا اپل هم الهام بگیره!
مثله بقیه!
.
همیشه شعبون و سکینه بود بزار یه بارم رمضون باشه!
؛)
رنگ طلایی 5اس بینظییییره
با اون دیزاین عالی
.
ای کاش مک بوک ایر یا پرو رو هم با همین رنگ طلایی شبیه 5اس میساخت
(طلایی خیلی باز و نزدیک به نقره ای و نه رز گلد)
من که به محض اومدنش ایر ام رو باهاش عوض میکرد
خیلی زیبا میشه
مک بوک ایر طلایی روشن
wooow!
حالا که رو بهمون دادن تا باز پیشنهاد بدم!
ای کاش اپل امسال مک بوک ایر قدیمی رو با همون دیزاین و سخت افزار و قیمت با پنل رتینا میساخت و میداد بازار
.
باور کنید هنوز که هنوزه با وجود پنل تی ان اش اما از نظر قیمت و کیفیت و کارایی و زیبایی هیییییچ الترابوکی به گرد پای ایر13 نمیرسه!
کیلومترها رقبا عقب هستند
تازه این دیزاین 7سال پیشه اپله!
واقعا اپل مسیر تکنولوژی رو عوض کرد
کافیه به طراحی ها خشک و بی روح قبل از ایفون نگاه کنید
.
دیزاینی با نهایت کارایی و حداقل گرایی با بهترین متریال و کیفیت ساخت همراه با مد روز و زیییبا
.
هنوز که هنوزه بعضی کمپانی های مدعی نفهمیدن ربط بین زیبابی و موفق رو
پاره اجر میسازند!
:)
یادمه قبل از اینکه آیفون بیاد یه اچ تی سی Touch Diamond داشتم. نه تو طراحی و نه امکانات، به زمان خودش چیزی کم نداشت.
البته منکر این نمیشم اولین آیفون مسیر رو تغییر داد ولی اینطور هم نیست که طراحی های قبل از آیفون خشک و بی روح باشند.