تلفن هوشمند G4 ال جی را به یقین می توان یکی از پرچمداران برتر و صد البته قدرتمند بازار دانست، اما آنطور که از شواهد بر می آید تحلیل گران و کارشناسان در مورد میزان فروش این محصول و استقبال کاربران از آن مردد هستند و در همین راستا، اخیراً تعدادی از موسسه های آماری و شرکت هایی که کارشان بررسی روند بازار است در برآوردهای خود نسبت به سود سه ماهه ی دوم کمپانی کره ای مورد بحث تجدید نظر کرده و ارقام پیش تر اعلام شده شان را قدری کاهش داده اند.
در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.
در زمان رونمایی و شروع عرضه ی G4 انتظار می رفت تا پایان سال ۲۰۱۵ تقریباً ۸ میلیون دستگاه از این محصول توسط علاقه مندان خریداری شود. بدین ترتیب تا انتهای سال، ال جی در هر سه ماهه می بایست ۲.۶ میلیون عدد از پرچمدارش را به فروش برساند.
ولی در زمان حاضر شواهد نشان می دهند برای سه ماهه دوم ۲۰۱۵ رقم مورد بحث محقق نگشته و در بهترین حالت کمتر از ۲.۵ میلیون دستگاه از پرچمدار جدید به فروش خواهد رسید.
بدیهی است که استقبال کمتر از ارقام پیش بینی شده برای یک پرچمدار ابداً اتفاق خوشایندی محسوب نمی شود، ضمن اینکه نباید از خاطر برد سال گذشته ۵.۹ میلیون دستگاه G3 توسط کاربران خریدارای شده بود و کمپانی تولید کننده اش اظهار می کرد که سعی دارد فروش پرچمدار بعدی خود را به ۱۲ میلیون دستگاه برساند.
در عدم موفقیت غول تکنولوژی کره ای و به دست نیامدن اهدافش دلایل مختلفی می توانند دخیل باشند که از جمله ی آنها می توان به فاکتور قیمت و عدم تفاوت زیاد با پرچمدار پیشین اشاره نمود. البته شایعاتی در مورد ارائه یک پرچمدار دیگر آنهم در آینده ی نزدیک شنیده می شود و ممکن است به همین خاطر افراد دست نگه داشته و اقدام به خرید G4 نمی کنند.
علاوه بر تفاسیر صورت پذیرفته ال جی تبلیغاتی گسترده ای را برای دستاورد تازه اش آغاز نموده تا بتواند باب رقابت با بزرگانی همچون آیفون ۶ و گلکسی اس ۶ را باز کند و به یقین تبلیغات مذکور هزینه های مازادی را به شرکت کره ای وارد می نمایند که در صورت فروش نامناسب محصول مرتبط می توانند منجر به اثرگذاری چشم گیر بر روی گزارش مالی آینده اش گردند.
اما اگر به سراغ آمارها و برآیندها بازگردیم، کمپانی های Daishin Securities و Korea Investment & Securities هر یک به ترتیب ۹۲.۳ و ۱۰۴ میلیون دلار درآمد برای واحد موبایل ال جی پیش بینی کرده بودند و حالا این ارقام به ۵۰.۷ و ۶۱ میلیون دلار تنزل یافته اند.
البته نرسیدن به هدف های از پیش تعیین شده بدین معنا نیستند که ال جی موبایل از شرایط مالی خوشایندی برخوردار نیست، زیرا این شرکت همین دیروز اعلام کرد قصد دارد سرمایه گذاری ۱۵۷ میلیون دلاری صورت داده و یک واحد تحقیق و توسعه ی جدید تلفن های هوشمند را در هند احداث نماید.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.

همیشه سخت افزار بیشتر به معنی بهتر بودن نیست
ادم باید برای روونی کار و بهترین چیزی که دستگاه براش کار انجام میده پول بده.
چون اگه سخت افزار و نرم افزار هماهنگ باشن نیازی به سخت افزار فوق العاده بالا نیست ،
میشه به ایفون و ایپدهای اپل اشاره کرد با یه پردازنده و دو هسته ای و یک گیگ رم هنوزم جز قویتر هاست ، الان به قول دوستامون میان میگن تو بنچمارک ها از اس 6 و ... ضعیف تر بود ، هرچی شما میگین درست
ولی حرف من اینه نیاز به قدرت بیشتر نیست وقتی بازی و برنامه بینظیر رو میتونی بدون کوچکترین مکثی اجرا کنی اونوقت چه فرقی داره دو هسته باشه یا 20 هسته
یا تو بخش صفحه نمایش، درسته که صفحه نمایش های زیباتر دارن میان با رزولوشن بیشتر،QHD یا 4K خوب هستند ولی رو صفحه نمایش بزرگتر نه 5 6 اینچ
چشم انسان اگه اشتباه نگفته باشم حدود 300 400 پیکسل رو بیشتر تشخیص نمیده، پیکسل بیشتر یعنی نیاز به روشن شدن و مصرف باتری بیشتر ، در ضمن محتوا و یا بازی های مناسب با صفحه نمایش های بالاتر هم نمیشه گیر اورد چون تو اندروید بازی ها برای همه صفحه نمایش ها از ضعیف تا قوی اماده میشن و به نظرم بهتر بود رو همون پنل های اچ دی یا فول اچ دی روشنایی رو بالاتر میبردند و اونا رو بهینه تر میکردند.
اپل از اول گوشی هاش رو با صفحه نمایش اچ دی رتینا داد و خبری از رزولوشن بالاتر نبود پس برنامه نویس ها از همون اول مجبور شدند تمام اپ ها رو با یه رزولوشن بدن یعنی اچ دی و این شد که اپ های با کیفیت تر تو ایفون بیشتر باشن
ای کاش سامسونگ و الجی به جای بالاتر بردن پیکسل ها با ثابت نگه داشتن صفحه نمایش تو قسمت دیگه یعنی باتری یه کاری میکردند
اگه میشد گوشی و سفارشی بسازند مثلا همین جی 4 رو با صفحه نمایش رزولوشن 300 ۴۰۰ پیکسلی سفارش میدادم تا باتری بیشتری برام بمونه :)
فک کنید اگه اوضاع شرکت های اندرویدی هم مثل اپل بود چقدر خوب میشد
چیزایی تو اندروید وجود داره که بخاطر اونها به ایفون بر نمیگردم ولی ارزومه چیزایی که تو ایفون بودند مثل سریع بودن و یکپارچگی سخت افزار و نرم افزار رو تو تمام اندرویدی ها میدیم
ب نظرم گوشیهایی ک پشتشون قوس داره طرفدار کمتری نسبت ب پشت تختا دارن
لعنت بر شما اخه این چه رابط کاربریش افتضاح کپی از سامی برین اس۶ اج بخرین بابا یا صبر کنین تا نوت ۵ بیاد
واقعا بعضی ها فقط یک اطلاعات کمی رو دارن و هی تکرارش میکنن...
مثل ضخامت گوشی G4
ضخامت این گوشی تو بیشترین حدش 9 میلی متره
و کمترین ضخامتش 4 میلی متر
حالا هی میگن ای ضخامتش زیاده و اینا
درصورتی که نمیدونن بر اساس خوش دست بودن ساخته شده
با قاطعیت می تونم بگم بهترین گوشی از هر لحاظ (مثل تعمیر پذیری . داغ نشدن . صفحه نمایش . دوربین . بدنه . رابط کاربری . طراحی . امکانات و ...)
.
LG G4
مشکلی ک شما دارین اینه ک هنوز ال جیو نمیشناسین .. 80 درصد کسایی ک ال جی دارن الان پشیمونن .. اصن چرا تو گوشی بگیم . توی لوازم خانگیم همیشه ال جی از سامسونگ عقب تر بوده .. تو گوشیم همینجوریه .. کسی ک سامسونگ قبلا داشته به خر کار بودنه سامسونگ شک نداره منم خودم ال جی داشتم بعله اولش عالیهههه واقعا عالیه ولی به مرور نه .. امسالم چه بخواین چه نخواین سامسونگ ترکوند حالا شما بگین ال جی .. همه ی سایتا نوشتن جی 4 همون جی 3 ک یکم اپدیت شده بعد شما میاین میگی از اس 6 ک همه جا ازش تعریف کردن سرتره ؟؟واقعا خنده داره .. بعدشم یک چیزیو بدونین تجربه ایی ک سامسونگ تو ساخت و تولید داره هیچ شرکتی نداره .. حالا منفیارو بدین
درود
دوست من شما اول به من بگو این 80 درصد رو از کجا آوردی؟
برو لیست جوایز رو از لینک زیر ببین :
http://www.lgnewsroom.com/2015/01/lg-electronics-scores-41-awards-at-2015-international-ces/
تووش از ماشین لباسشویی و یخچال بگیر تا تلویزیون و اسمارتفون الجی جایزهی CES دریافت کردن
اتفاقا فقط توو تلویزیون سامسونگ فروشش بیشتر هست
وگرنه توو لوازم خانگی سامسونگ خیلی با الجی فاصله داره
از سولاردام بگیر تا جاروبرقی HomBot و یخچالهای Door in Door و لباسشوییهای TwinWash و بدون تسمه و ...
روو هوا نیا یه حرفی بزن دوست من
چه سایتی گفته G4 فقط آپدیته G3 هست؟
شما ریویوی PhoneArena و GSMArena رو بخون
شما هم یکی از سهامدارهای سامسونگی احتمالا :)
چون چنین تعصبی از غیر از این برنمیاد
متاسفانه قابل درک نیست که چرا دوستداران اعداد و ارقام و بنچاق مارکهای کهکشانی (!) اینقدر در پی اثبات برتری پرچمدارشون هستند. اونم اینجا, تو صفحه خبر مربوط به پرچمدار ال جی? !!!!! آقا بخدا دستتون رو شده دیگه. صدای کلنگ سامس اونگ داره به گوش میرسه! تو حباب توخالی و الکی که خودش بزور تبلیغات, دور خودش درست کرده خفه میشه بزودی. حالا ببینید.
واقعا موندم بین جی 4 و اس 6
G4 ,, در اينكه اس ٦ يه سر و گردن بالاتر از اس ٥ بود شكي نيس اما سامسونگ قدرتش فقط و فقط تو سوي note مي باشد .. من خودم جي ٤ رو انتخاب ميكنم البته نظر من بود فقط ببخشيد
این روز ها همه کمتر از پیشبینی فروش میکنند شما چطور؟
تنها دلیل اینکه G3 نخریدم، باتریش بود.متاسفانه الجی انتظارمو تو جی ۴ هم براورده نکرد.
دوست عزیز تو اسپیدتست اس 6 اول شد و تو چندوظیفگی g4 که اونم به خاطر مشکل مدیریت رم هست.
درود
که با آپدیت 5.1.1 گوشی S6 هنوز هم رفع نشده!
ضمن اینکه S6 با اون سختافزارش فقط چند ثانیه جلوتر از G4 بود