حال سونی به لطف فروش بی شمار سنسورهای دوربین، خوب است
در قلب تکنولوژیک ژاپن، اتفاق تازه ای در حال روی دادن است؛ اتفاقی که پس از ۲۵ سال، اکنون برای بار دوم برای سونی تکرار می شود. بخش موبایل سونی در سال های اخیر کم و ...
در قلب تکنولوژیک ژاپن، اتفاق تازه ای در حال روی دادن است؛ اتفاقی که پس از ۲۵ سال، اکنون برای بار دوم برای سونی تکرار می شود.
بخش موبایل سونی در سال های اخیر کم و بیش با مشکلاتی رو به رو بوده اما در عوض، بخش فروش سنسور دوربین برای تلفن های هوشمند، توانسته جبران این موضوع را بکند و فروش بسیار بالا و خوبی را به ارمغان آورد. اکنون سونی تصمیم گرفته تمرکز ویژه خود را بر توسعه و تولید همین سنسورها علاوه بر ماژول های دوربین قرار دهد و بدین واسطه، درآمدهای خود را نیز بالاتر برد.
برای بخش تحقیق و توسعه اما، شرکت یاد شده نیازمند سرمایه گذاری هنگفتی است و به همین دلیل هم، تصمیم گرفته برای دومین بار در تاریخ این کمپانی، سهام خود را در بازار بورس عرضه کند؛ چنین اتفاقی برای اولین بار در سال ۱۹۸۹ روی داده بود. با دیجیاتو همراه باشید.
با اعلام این تصمیم، ارزش سهام سونی تا ۸.۲ درصد سقوط داشته اما در هر صورت گفته می شود حاصل عرضه سهام در بازار بورس و اوراق بهادار، سرمایه ای ۳.۶ میلیارد دلاری را در اختیار شرکت ژاپنی خواهد گذاشت. سرمایه ای که گفته می شود بخش بزرگی از آن، صرف توسعه تجارت سنسور و ماژول دوربین برای اسمارت فون ها می شود. سنسورهایی که خریدارانشان شرکت های تراز اول دنیای تکنولوژی نظیر اپل و سامسونگ هستند. این محصولات آنقدر طرفدار دارند که اکنون سونی به هیچ عنوان نمی تواند جوابگوی تقاضا باشد و سخت تلاش می کند تا با افزایش ظرفیت های خود، درآمد خویش را نیز بالاتر ببرد.
در ماه آوریل، معاون ارشد بخش مالی سونی به نام Kenichiro Yoshida اظهار نمود که شرکتش به زودی قصد سرمایه گذاری ۱۲۰ میلیارد ینی در بخش تولید سنسورهای دوربین و در سال مالی جاری را دارد که اندکی بعد اعلام شد به رقم یاد شده، مبلغ ۸۰ میلیارد ین دیگر نیز افزوده خواهد شد. از سوی دیگر همچنین انتظار می رود که سود عملیاتی یا ویژه ی سونی در سال مالی ۲۰۱۶ تا ۴ برابر افزایش را نشان دهد.
اکنون سونی برنامه دارد تا بر نقاط قوت خود تمرکز ویژه ای داشته باشد. بخش هایی نظیر موسیقی، فیلم های سینمایی، بازی های کامپیوتری و ساخت اجزای سایر دستگاه های دیجیتالی. باید دید در آینده سونی را چه خواهد شد و آیا استراتژی جدید مدیر این شرکت، آقای هیرای که به تازگی توانسته برای سال جدید مالی نیز مدیریت خود را تمدید نماید، چگونه شرکت ژاپنی را دوباره در مرکز توجهات قرار خواهد داد.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.

چجوری هستش دوربین گوشیهای سونی ضعیفه ولی سنسورواسه گوشیهای دیگه تولید می کنه
خب این خوبه سونی حان فعلا وارد هر مسئله ای نشو و تو چیزایی که خوبی خوب بمون تا بعد ببینیم باید چیکار کنیم
ولی تو باور نکن
سونی همینه. هرجی میسازه بهترینه
قطعه سازی و تامین تجهیزات سایر تولید کنندگان خوبه اما فروش محصولات کامل از اون بهتره ،امیدوارم این کمپانی همچنان محصولات جذابش شامل تلویزیون ها و موبایل ها و تجهیزات صوتی و تصویری و دوربین ها و...رو بسازه و توسعه بده ،،بشخصه خیلی از محصولاتش خوشم میاد بخصوص طراحی و دیزاین اکثر محصولاتش برام جذابه و حیفه روزی چنین محصولات زیبا و باکیفیتی نباشن .
من نمیدونم سونی با این همه سابقه چرا چیپ طراحی و تولید نمیکنه . هواوی هم الان چیپ خودش رو میزنه ! مخصوصا با توجه به اشکالات اسنپدراگون جدید این قضیه بیشتر احساس میشه
سنسور دوربین هاش هم که چینی ها نظیر هواوی و غول هایی مثل سامسونگ و ... میخرن
حیف بخش Xperia که هنوز نتونسته خودش رو تو بازار جهانی جا بندازه ولی پتانسیلش رو داره و نیاز به یک سری دیگر اصلاحات و سیاست ها داره
الان سونی برای تلویزیونهای خودش پردازنده میسازه و برای دوربینهاشم قویترین پردازنده هارو میسازه ولی برای موبایل آماده نیست چون موبایل باید پیش زمینش فراهم بشه،همینحوری الکی نیست پردازنده بسازی بندازی رو گوشی.مثلا اینتل با اون همه ابهت الان هیچ شرکتی برای موبایل ازش پردازنده نمیخره بغیر از یکی دوتا برند. دلیلش اینه که پردازنده هاش با اندروید هماهنگ نیست و بعضی نرم افزارهارو ساپورت نمیکنه.
ساختن و طراحی چیپ و ... نیازمند پوله که فعلن سونی نداره / سونی فعلن باید بچسبه به بخش های پر فروش و قسمت هایی که داخلش سود باشه داخل بخش های نو ظهور و تازه هم نباید وارد بشه و ریسک الکی بکنه