ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

خشونت بازی های ویدیویی یا خشونت تجلیل شده؛ کدامیک به جوامع بشری ضربه وارد می کند

یادش بخیر، روزی که حق وکالت از جک تامپسون گرفته شد بسیار خوشحال بودم. تامپسون، یکی از وکلای ایالت فلوریدا بود و پرونده های حقوقی بسیاری را علیه صنعت بازی های ویدیویی به جریان می انداخت. ...

نیما فرشین
نیما فرشین منتشر شده در ۱۲ تیر ۱۳۹۴  |  ۲۱:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

یادش بخیر، روزی که حق وکالت از جک تامپسون گرفته شد بسیار خوشحال بودم.

تامپسون، یکی از وکلای ایالت فلوریدا بود و پرونده های حقوقی بسیاری را علیه صنعت بازی های ویدیویی به جریان می انداخت. اما حرف هایش اساسا از طرف افرادی که می شناختم مورد تمسخر قرار می گرفت. اصلا اینطور نبود که درباره این موضوع تخصصی داشته باشد، یا برای بررسی تاثیرات روانی بازی های ویدیویی روی مردم به دنبال جواب هایی علمی رفته باشد.

با این وجود به نظر می رسید قصد دارد به پدر و مادر بچه های دهه 90 که خیلی از بازی های ویدیویی سر در نمی آوردند، نشان دهد که عاقبت تاثیر بازی های ویدیویی روی فرزندانشان، بسیار متفاوت تر از چیزی است که به آن فکر می کنند.

درست در همان زمان، بحث های مختلفی میان افراد درباره این موضوع شکل گرفت و من، هیچ دلیل قانع کننده ای در میان حرف هایی که در موردش بحث می شد، پیدا نمی کردم. نسل ما، این افراد را پدر و مادر هایی سنتی خطاب می کنند که هیچ اطلاعاتی درباره این موضوع نداشتند و تنها مشکل آن ها ندانستن بود.

آن ها افرادی بودند که فرزندان خود را نصیحت می کردند و در این باره می گفتند: "این موسیقی که شما به آن گوش می دهید و طرفدار آن شده اید موسیقی واقعی نیست و تنها صدایی آزار دهنده و گوش خراش است."

من از زمانی که چهار سال داشتم به انجام بازی های ویدیویی می پرداختم و در بیست سالگی، اولین بازی ویدیویی خود را ساختم. در حال حاضر شرکت داینوفارم گیمز (Dinofarm Games) که شرکت کوچکی برای ساخت بازی های مستقل است را اداره می کنم.

در ادامه با ویجیاتو همراه باشید تا مقاله ای به قلم کیث برگان، مدیرعامل استودیو Dinofarm Games بخوانیم که ماه گذشته در وبسایت پولیگان منتشر شد و حواشی بسیاری برانگیخت.

در ویجیاتو بخوانید

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (22 مورد)
  • genius

    انحرافات فردی اشخاص رو گردن یه تکنولوژی انداختن ساده ترین راه حل پاسخگویی به پرسشهای ذهنی انسانهاست ولی کار درستی نیست.والا ما هم بچه بودیم بازی میکردیم ولی این هیچوقت دلیلی نشد که هوس کنم برم یه نفر با چاقو بکشم یا بیام سرچهارراه رگبار بگیرم رو ملت!!کسی که اینکارو میکنه بیماره و حتی اگه تو غارم زندگی کنه و حتی یه فیلم اکشن هم نبینه باز یه روزی این زخم روانیش سر باز میکنه.

  • عـــــــــــــــلی

    «آن شخص عظم خود را برای گرفتن انتقامش جزم می کند.»

    عظم یا عزم؟ :-D

  • رونین

    ممنون از دیجیاتو. مقاله خوبی بود و ارزش ذخیره کردن رو داشت.

  • Mahdip30

    بابا بعضی بچه ها واقعا جنبه بعضی بازیا رو ندارن بخدا.... درست نمیگم؟
    جنبه مهمه وگرنه بشین بازیتو بکن تمومش کن بره اصل داستانم هست مثلا من الان انگلیسی بلد نیستم همینجوری میرم اساسین بازی میکنم هیچیم نمیفهمم خخخخ ولی میرم مقاله هاشو میخونم یه چیزی سردر میارم خلاصه خخخ

  • Negar.A

    بسيار عالي

  • mortezaall(mutd)

    این جا هم اگه مثل استرالیا مثل آدم سخت گیری کنن و قانون درست حسابی بزارند هیچ وقت مشکلی پیش نمیاد...
    ...
    ورود آقای فرشین رو هم خیر مقدم میگم...

  • AP

    خدا رو شکر انگار 50درصد ملت نمیفهمند کی و کجا باید صدا از کجاشون در بیاد!
    نصف کامنتا چت رومه و چرت و پرت
    .
    نویسنده 4 ساعت زحمت کشیده بعد...
    آقایون لازم نیست همه جا از خودتون یه صدایی دربیارید
    فهمیدیم خودمون جریان رو!

    • aromin

      اره از نزدیک جنگنده هم دیده
      .
      از ویندوز هم متنفر است
      .
      رابطه عجیبی هم با استفان الوپ داره
      .
      بعضی ها میگن مایکروسافت رو مقصر میدونه
      .
      هشتگ # کارواش برادران غلامی به جز جابّار

    • knight.bivatan

      دوست گرامی الان کامنتای این پست همشون به جان مایه ی پست که خشونته برمیگرده
      بعد اگه میخواید احترام ببینید احترام هم بذارید صدا از کجاشون در بیاد اصلن لفظ محترمانه ای نیست
      باز بگم اگه با یه سریا مشکل داری مشکل خودتو به همه تعمیم نده
      اگه هم نمیتونی کنار بیای اینجا نیومدن هم برات عزت نفس میاره هم احترام
      میلاد فضایی رو بیاد بیارید فکر کنم همه اونو یکی از عوامل بدی جو بین کاربرا و تشنج زیر این پستا میدونن بلاک کردن حرکت جالبی نیست ولی برای بدترین دردها همیشه درمانی سخت وجود داره نذارید به درمان سخت برسید چون من دوست ندارم

  • nokisoft

    یه سوال دارم
    بازی تایتانفال فقط انلاینه یا بخش داستانی هم داره؟

    من خودم هنوز بعضی وقتا بدجوری تو بازی فرو میرم واقعا حال میده :)

    • محمدعلی

      فقط انلاینه

    • سوتابایت

      فقط آنلاین و بخش داستانی نداره! اما فوق العاده جذابه!

  • ABBAS

    فکر کنم یک دسته از بازی های کامپیوتری هست از 10 سال پیش تا به امروز تو ایران , خیلی گیمرهاش بیشتر شده!
    اسم بازیش هم : اختلاس و فرار
    بازیه خوبیه , من فقط نکات مثبت , از این بازی کسب کردم
    -------------------
    اغا من رفتم ناهار خوران دور دور هر کی میاد 4راه 5اذر وایسه بریم بالا.

    • knight.bivatan

      کجاست منو هم ببر :-D

  • Siamak Gol

    جالب بود...
    اما این یه بحثِ بزرگه ..
    و مهم..
    و بازم بر میگرده به همون جمله ی کلیشه ای: فرهنگ سازی
    :/

    • aromin

      mony
      ببخشید مانی
      این مشکل چی هست ..... کی برطرف میشه
      .
      حداقل با یه کامنت یه کوچولو اطلاع رسانی بکنید
      زیاد هم بد نمیشه
      .
      .
      ببخشید پاسخ رو زدم

    • knight.bivatan

      ببین اون فرهنگ سازی یه نکته است که مردم رو از اصل قضایا منحرف میکنه مقاله رو درست بخون اون قسمتی که هیولا رو توضیح میده اصلن برخورد ما با مجرم باید فرهنگ سازی بشه نباید او رو هیولا ببینیم
      همین بریکینگ بد والتر وایت یه انسان خوب و با وجدانه اما روند تبدیل او به یه مجرم حرفه ای رو میبینیم اما او درنهایت یه قهرمانه نه یه هیولا فرهنگ سازی اینه آمریکا هم سیستم جزا و کیفر داره اما همین امثال بریکینگ بد قاعده رو میتونن تغییر بدن لااقل بین مردم پیش به سوی توانبخشی

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی