ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سونی با جذب سرمایه عمومی، ایده های مبتکرانه کارمندان خود را عملی می کند

در آگوست سال گذشته بود که سونی خبر از یک برنامه تجاری جدید داد؛ برنامه ای که در آن تلاش کرده بود تا کارمندان خود را به ترغیب کند تا خلاقانه و حتی بلندورپازانه ترین ...

امیر مستکین
امیر مستکین منتشر شده در ۱۳ تیر ۱۳۹۴  |  ۱۴:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

در آگوست سال گذشته بود که سونی خبر از یک برنامه تجاری جدید داد؛ برنامه ای که در آن تلاش کرده بود تا کارمندان خود را به ترغیب کند تا خلاقانه و حتی بلندورپازانه ترین ایده های خود را با مدیران این شرکت در میان بگذارند.

مشخصا در آن زمان کمپانی ژاپنی این کار را انجام داد تا بتواند یک بار دیگر محصولی انقلابی را توسعه داده و دوباره نام خود را بر فراز قله های دنیای تکنولوژی جای دهد. بر همین اساس، شرکت یاد شده به تازگی از یک پلتفرم تجارت الکتریکی و جذب سرمایه عمومی پرده برداشته که «First Flight» نام دارد. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

هدف اصلی این پلتفرم همانگونه که گفته شد، جذب سرمایه عمومی برای پروژه های خلاقانه از سوی کارمندان سونی بوده و از سوی دیگر نیز این شرکت تلاش دارد تا توسط چنین طرح هایی، رابطه ای صمیمانه و نزدیک با مشتریان و کاربران ایجاد نموده و همچنین توجه آنها را به خود جلب کند.

در ابتدای راه، First Flight دو محصول را به فروش می رساند که البته پیشتر از طریق وب سایت های جمع آوری سرمایه شخص ثالث، سرمایه مورد نیاز برای آنها جمع آوری گشته و اکنون در مرحله نهایی و فروش قرار دارند.

eink-w600

همانگونه که گفته شد، دو محصول اکنون از طریق این وب سایت به فروش می رسند که یکی از آنها، ساعتی هوشمند با استفاده از تکنولوژی جوهر الکتریکی است که می تواند عمر باطری طولانی را در اختیار کاربر قرار دهد. دستگاه دیگر، «Mesh» نام دارد که می تواند گجت های الکتریکی مختلف را به هم متصل کند. [هنوز اطلاعات جانبی دیگری در خصوص آن منتشر نگشته.]

وب سایت مورد بحث قصد دارد به زودی یک کمپین جذب سرمایه عمومی برای محصول دیگر راه اندازی کند؛ گفته شده ایده جدید یک ریموت کنترل با استفاده از تکنولوژی جوهر الکتریکی بوده که کاربر می تواند به شکل دلخواه، حالت قرار گیری کلید های آن را نیز طراحی نماید.

زمانی که از وب سایت First Flight دیدن کنید، متوجه خواهید شد که سونی صرفا این وب سایت را در اختیار کاربران ژاپنی قرار داده؛ باید دید در آینده کاربران سایر نقاط جهان نیز می توانند به رشد ایده های خلاقانه از سوی کارمندان سونی کمک کنند یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • تایسون

    دیجیاتو نمیخوای خبر نمرات باتری تبلت Z4 را بزاری؟؟
    بچه ها برید gsmarena ببینید تب زد4 چیکاار کرده
    خدایی سونی اگه تو موبایل یه خرده کم کاری کرده باشه ولی تو تبلت های اندرویدی مطلقا رقیبی نداره و جای انتخاب دیگه ای نمیزاره برا کسی.

  • Divan Greedy (thankyouaj)

    یک ریموت کنترل با استفاده از تکنولوژی جوهر الکتریکی بوده که کاربر می تواند به شکل دلخواه، حالت قرار گیری کلید های آن را نیز طراحی نماید/ من اینو می خوام ایکاش هر چی زودتر عمومی بشه

  • AP

    خوب چندتا فحـش ترکی براش بنویس عزیزم!
    خیلی ضرب المثل های جالبی بلدی
    دقبقا معلومه کی بالای سرت بوده و چیا بهت یاد دادن!!!!!
    ;)

    • aromin

      هر چی میخوام چیزی نگم
      باز این .... میاد ....
      هشتگ #ماشین ظرفشویی

    • اقای استیون کاپیتان جرارد

      میگم لطفا میشه گندی که یکی میزنه رو شما ها بیشتر همش نزنید؟
      پ.ن: با سافاری اومدم مشکل لاگین دارم کی قراره حل بشه این مشکل اقا قاسمی؟

  • AP

    این سونی امروز یه زمانی اوراق قرضه منتشر میکرد سالیانه
    (همون اوراق مشارکت خودمون)
    تا سال 2007
    خیلی پایین تر از نرخ بهره لایبور
    با این وجود توی هوا میخریدنش
    خصوصا سرمایه گذارای امریکایی
    نرخ ارزش اسمی اوراق اش توی امریکا 20درصد بالاتر از ژاپن بود!
    .
    حالا به جایی رسیده با مدیریت موفق اش که تا 2013 بجایی رسید که فقط 7درصد از اوراق اش فروش روفت و از اون روز کلا فروش رو تعطیل کرد!
    حالا هم مجبور شده سهام ذخیره کمپانی رو بفروشه برای هزینه توسعه و تحقیقات!

    • AP

      الانم که زده توی جریان کمک های عمومی!
      .
      این هیرایی کل سونی رو از عرش به فرش کشید!
      نتها موبایل که تمام بخش ها رو نابود کرد
      تی وی رو که کلا بخشید به سامی و ال جی
      واکمن و تجهیزات صوتی که اون طور
      دوربین تعطیل!
      موبایل تعطیل
      سونی مدیا(ضبط اهنگ) تعطیل
      فقط پی اس مونده و سنسور!
      .
      اعتبار برند سونی از A++ تبدیل شده به بی + یعنی در حد کول پد و زد تی ای!
      آفرین هیرایی!

      • تایسون

        من به tv خوشبینم سونی بازم میتونه بازارشو پس بگیره
        این چند ساله کم کاری کرده بود، سیستم عامل نمیذاشت، امکانات جانبی و آپشن نمیذاشت رو تلوزیون هاش ولی تو کیفیت تصویر کسی رقیبش نبود.
        زیرنویس هم پخش نمیکرد. ولی الان رو آورده به اندروید tv این مشکلات حل شده.
        سامسونگ و الجی هم با ارزون فروشی و یه مشت تبلیغات و آپشن و اسمارت شدن و این چیزا فروششون رو کشیدن بالا وگرنه تو کیفیت تصویر که اصل قضیه ست مقاله بتونن با سونی رقابت کنن.

      • ali.n

        همش رو ننداز تقصیر هیرایی ،،بقیه مدیران رده بالا هم تاثیرات زیادی دارن .،البته بخش تجهیزات صوتی و دوربین بخصوص دوربین های فیلمبرداری حرفه ای و اهنگ و فیلم هنوز خوبن ،،،فعلا بدترین عملکرد مال بخش موبایل و تلویزیونه ...

        • ali.n

          سونی الان نیاز به مدیرای بازاریابی و فروش مناسب و همینطور محقق و مخترع های درست و حسابی داره ،،،زمان مدیریت قبلی خیلی از دانشمندا و محقق ها سونی رو ترک کردن و دیگه شاهد ابداعات جدید نیستیم تنها چیزی که داره دیزاینر های زبده و مهندسین خوبشه که فقط دارن همون تکنولوژیهای قبلی رو توسعه و بهبود میدن .

          • تایسون

            دقیقا همش زیر گور همون مدیرعامل قبلیست
            یه چوری از داخل به سونی ضربه زد که هنوزم سونی داره تبعاتشو میده.
            چطور یه شرکت ژاپنی، مدیرعامل آمریکایی میزاره بالا سر شرکتش اینم اوج هوش و ذکاوت اینا بود!!
            ببین یارو با وایو چیکار کرده بود که سونی مجبور شد واگذارش کنه!!! وایویی که اسمش میومد، بقیه برندها واست مثل شوخی میشدن. وایویی که همه از روش کپ میزدن. برندش به اندازه اسم خود سونی می ارزید.بازار آمریکا تو مشتش بود، مردم باهاش کلاس میزاشت.

  • امیر

    سونی داره به دوران اوجش بر میگرده البته با طعم تکنولوژی و لوازم پوشیدنی نه گوشی و موبایل

  • SAEED DASTMARD

    دوستان زی 3 پلاس عجب صفحه نمایشی داره خیلی از اس 6 بیتره.

    • BOZORG# یوری گاگارین

      حتی اواتارمم زی 3 پلاس کردم . چرا رنگ مسی تو ایران وجود نداره

    • تایسون

      تازه کجاشو دیدی . فول اچ دی هم هست تازه.
      البته خودم دل خوشی از پلاس ندارم ولی خدایی گوشی بی نقصیه، مشکل داغ شدنش هم حل میشه با اپدیت.

    • ABBAS

      مطمعنی داش!
      از نزدیک تست کردی یا بررسی تخصصی اینترنتی دیدی؟

      • borna_talebi

        فکرکنم منظورشون بررسی سایت همسایه هست

  • SAEED DASTMARD

    دمش گرم این طوری هم محصولاتش سرشار میشن از نوآوری هم فروشش رشد میکنه.

مطالب پیشنهادی