ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل پتنت آنلاک کردن آیفون با گرفتن یک تصویر سلفی را به ثبت رسانده است

اپل اکنون با Touch ID توانسته محبوبیت زیادی در امر امنیت به دست آورد و به واسطه همین سنسور قادر هستید به راحتی موبایل یا آپید خود را آنلاک کنید. اما به نظر می رسد اپل ...

امیر مستکین
امیر مستکین منتشر شده در ۱۶ تیر ۱۳۹۴  |  ۲۰:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

اپل اکنون با Touch ID توانسته محبوبیت زیادی در امر امنیت به دست آورد و به واسطه همین سنسور قادر هستید به راحتی موبایل یا آپید خود را آنلاک کنید. اما به نظر می رسد اپل پیش از راهکار استفاده از سنسور مورد بحث، تلاش داشته تا محصولات خود را با استفاده از گرفتن یک تصویر سلفی آنلاک کند.

به تازگی وب سایت Cult of Mac پتنتی از اپل را منتشر نموده که در بر گیرنده ی همین محتواست و این موضوع را به اثبات می رساند که شرکت مورد بحث این موضوع را مورد بررسی قرار داده است. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

به طور کلی این پتنت بیانگر سیستمی است که کاربر مجبور می شود برای باز کردن قفل موبایل خود یک تصویر سلفی را به ثبت برساند؛ اقدامی که در حال حاضر اندکی عجیب و دردسرساز به نظر می رسد، بخصوص با توجه به این موضوع که اکنون سرعت تاچ آی دی بسیار بالاست و با دقت خوبی نیز کار می کند.

هرچند می توان این فرضیه را نیز در نظر گرفت که اپل تلاش داشته با این حالت، یک تایید دو مرحله ای را برای کاربرانی که به امنیت بالاتر علاقه دارند فعال نماید.

از طرف دیگر بد نیست بدانید که اپل در سال ۲۰۱۰ یک کمپانی سوئدی به نام Polar Rose که در امر توسعه تکنولوژی شناخت چهره فعالیت داشت را خریداری کرد و این احتمال وجود دارد که اپل در گذشته می خواسته از تکنولوژی این شرکت برای آنالیز تصاویر سلفی ثبت شده استفاده نماید.

هنوز هم البته مشخص نیست که اپل این پتنت را به شکل کامل کنار گذاشته باشد و شاید باز هم بتوان در آینده شاهد استفاده ی این شرکت از آن بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • رامين

    اينو كه همه گوشيهيا اندروييدي دارن كه ! بازم اپل كپي كرده؟ خجالت نميكشه به اسم خودش هم ثبت ميكنه؟ واقعا؟ كيدينگ مي؟
    همچنان معتقدم اپل يه 5 سالي عقب تر از گوگل و سامسونگ داره حركت ميكنه ....

  • حسن

    خوبه که بهترین سنسور اثر انگشت رو داره و شاید اسکنر چشم رو هم روزی اضافه کنه

    • علی طایی

      داغ داغ از صفحه فیس بوک onePlus

  • AK_007

    نقاشیشو داداش من کشیده ها :)

  • سام خط تیره

    but first let me take selfie ? :|

  • حامی اندروید

    تاچ آی دی خیلی بهتره
    کار خوبی کرد بنظرم
    ضمن اینکه امنیت تاچ آ ی دی و کلا سنسورهای اثر انگشت خیلی بالاست !

  • Morteza

    هوآوی p7 این رو داره :|

    • سام خط تیره

      منظورت باز کردن گوشی با صورت هست که تو همه ی گوشی های اندرویدی هست ؟ اون درصد خطاش بالا هست

مطالب پیشنهادی