ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

راهکاری برای تشخیص سازنده سنسور دوربین گلکسی اس ۶ و اس ۶ اج

استفاده سامسونگ از چند سنسور برای ساخت دوربین یک پرچمدار امری متداول است. این غول کره ای در مواردی مثل نوت ۴ هم از سنسور SLSI_S5K2P2 ساخت خود استفاده کرده بود، و هم از سنسور IMX240 سونی ...

سینا گلستانه
سینا گلستانه منتشر شده در ۱۶ تیر ۱۳۹۴  |  ۱۷:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

استفاده سامسونگ از چند سنسور برای ساخت دوربین یک پرچمدار امری متداول است. این غول کره ای در مواردی مثل نوت ۴ هم از سنسور SLSI_S5K2P2 ساخت خود استفاده کرده بود، و هم از سنسور IMX240 سونی که در نمونه های مجهز به چیپست اسنپدراگون ۸۰۵ این دستگاه مشاهده می شدند.

این روند در پرچمدار اخیر کره ای ها نیز ادامه داشته و همانطور که پیشتر نیز گفته بودیم، برخی از گلکسی اس ۶ و اس ۶ اج ها به سنسور IMX240 سونی و برخی دیگر به سنسور ۱۶ مگاپیکسلی ساخت خود سامسونگ مجهز هستند، با این تفاوت که این بار دیگر با کنار گذاشتن اسنپدراگون توسط این سازنده، دیگر کاربران نمی توانند بر اساس چیپست استفاده شده در دستگاه خود تشخیص بدهند تلفن هوشمندشان به کدام سنسور مجهز است.

هرچند به نظر می آید سنسورهای دوربین این پرچمدار به صورت کاملا اتفاقی در خط تولید استفاده می شوند و تفاوت کارکرد آنها هم ناچیز است، اما روشی وجود دارد که اگر بخواهید، از طریق آن می توانید به مدل استفاده شده در تلفن هوشمند خود پی ببرید.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید تا این روش را به شما معرفی کنیم.

برای مشخص کردن سنسور استفاده شده در تلفن هوشمند ابتدا لازم است نرم افزار رایگان AIDA64 را از طریق این لینک از فروشگاه نرم افزاری گوگل پلی دانلود کنید.

نسخه رومیزی این نرم افزار از شهرت و محبوبیت بالایی برخوردار بوده و حالا با ورودش به دنیای موبایل، می توانید برای دست یابی به جزئی ترین خوصیات دستگاه های موبایل خود نیز از آن بهره بگیرید.

پس از ورود به اپلیکیشن گزینه Devices را انتخاب و بخش Camera ID را بررسی نمایید.

در صورتی که نام ثبت شده در این بخش با SLSI آغاز می شد، سنسور دستگاه شما توسط سامسونگ ساخته شده و در صورتی که نام SONY_IMX240 ثبت شده بود نیز، همانطور که مشخص است از سنسور سونی برای ساخت تلفن هوشمند شما استفاده شده است.

در پایان می توانید اسکرین شات های نرم افزار یاد شده را مشاهده نمایید.

AIDA64

Sony-unit

Samsung-unit

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (21 مورد)
  • mohammad

    سلام دیجیاتو. من این نرم افزار AIDA64 رو تو گوگل پلی که جستجو کردم پیدا شد اما میگه این نرم افزار تو کشور شما در دسترس نیست. راه دیگه ای برای دانلود این نرم افزار وجود نداره؟

  • saeid

    سنسورهای سونی رقیب جدی ندارن. حتی خود نیکون هم از سنسور سونی استفاده میکنه. حدیدن قراره 4 می ای ارد دلار هم سرمایه گذاری بشه روی این قسمت تا سهم بره بالاتر. و اما در موزد دوربین گوشیهای سونی بنظرم دوربین فوق العاده بی رقیبی در شب دارن و خیلی عالی هستن. تو ت.رن.جی که تست کرده بودن با s6 هم در فیلمبرداری درشب و هم در عکاسب براحتی پیروز شد z3+

  • BOZORG# از این ادمای تو خالی پر سر و صدا حالم ...

    اصن نباید این دو تا سنسور مقایسه بشه
    چون اندازه سنسور سامسونگ بزرگتره و بخاطر همین مجبور شده بزنه بیرون از بدنه (بخاطر سنسور سامسونگ) بعدش مصرف انرژی بالاترش و سومین دلیل قیمت بالای سنسوره که مجبوره فقط خودش استفاده کنه

    • احمدM2

      حالا شما اینارو از کجا فهمیدی؟؟؟؟
      مگه سامسونگ دیوانست که فقط به خاطر اینکه دوربین ساخت خودش بزرگتره بیاد طراحی محصولشو خراب کنه؟؟ خوب اگه ایزوسل مشکل اندازه داشت همرو از سونی میگرفت و دوربینش بیرون نمیزد
      اصلا حرف شما با عقل جوردر میاد؟؟؟قیمتشو نمیدونم اما از نظر اندازه و کیفیت هیچ فرقی با هم ندارن

  • AK_007

    واس نوت 4 اینطور نیست ک تموم 8هسته ای ها سازنده دوربینشون سامسونگ باشه
    مثلا گوشی من نوت 4 مدل n910U هست که 4G هم داره ولی سازنده دوربینش سونی هست
    جناب نویسنده لطفا اصلاح کنید :)
    با تشکر

  • bitech

    برا ما که ایزوسل هست |:

  • آقای استیون "کاپیتان" جرارد

    کیفیت سنسور فوق العادس الان تو اکثر گوشی ها، مهم اپ دوربین و قابلیت های اونه که بشه تنظیمات دستی (مثلا سرعت شاتر یا وایت بالانس و ...) رو انجام داد. کامل ترین دوربین ها در حال حاضر طبق تجربه من یکی جی4 الجیه یکی پرچمدارای لومیا (930 و 1520 و 925 و صدالبته 1020).
    بعد از این ها اس6 سامسونگ و سونی زد3 هستن.

    • آقای استیون "کاپیتان" جرارد

      و البته یه فاکتور مهم دیگه دوربین ها تواناییشون توی عکاسی در شب (نور کمه) که آیفون تو این مورد فاجعه به تمام معناس. جی4 شاهکاره و عملکرد سونی معمولیه.

  • ap

    واقعا باید سونی تجدید نظر بزرگی توی بخش برنامه نویسی اپ دوربین و پردازش تصویرش بکنه
    چون هر سال داره چندین پله از رقبا عقب می افته
    من داشتم دوستانی که سری زد از زد1 تا 3 رو با هزار شوق خریدن و تقربیا هیچ ایرادی نمگفتن از گوشیشون(جز پنل افتضـاح زد وان) بجز همین دوربین
    واقعا این کیفیت عکاسی سری زد سونی در شان این غول تک و با تجربه اش توی ساخت دوربین نیست

    • تایسون

      این مشکل الگوریتم عکسبرداری سونی را تا حدودی قبول دارم و شخصا میگم باید حالت اتومات از کل پتانسیل سنسور استفاده کنه، یعنی روی 20 سوییچ بشه و تو نور کم هم نویز کاهش پیدا کنه.
      ولی با تمام اینها دوریین زد3پلاس جزء سه دوربین برتر تست شده توسط dxo بحساب میاد اما بازم انتظارات از سونی بیشتره و باید همه رو راحت کنار بزنه چون ابتکار عمل دستشه.
      ولی انصافا آپ دوریین سونی نظیر نداره توی گوشیها، همه نوع امکاناتی توش پیدا میشه و یه اپلیکیشن غنی و کاملیه. اینم نقطه قوتشه

  • ap

    از طرفی هم سامی داره به طرز بی سابقه ای توی بخش سنسور سرمایه میزاره و فروشش از 7درصد بازار سنسور توی 2012 تبدیل شده به 15درصد 2014!
    یعنی سامی داره تقربیا با سرعت زیادی به سونی نزدیک میشه
    که پیشرفت توی کیفیت سنسورهاش رو هم از اس5 به بعد واقعا شاهد هستیم
    که این خودش زنگ خطری برای سونیه
    .
    اینم نمودار سهم فروش شرکت ها
    http://digiato.com/wp-content/uploads/2015/05/P1-BT560_SONY_p_16U_20150428184516.jpg

    • BOZORG# از این ادمای تو خالی پر سر و صدا حالم ...

      نزدیک نمیشه دوست عزیز، توی محصولات خودش داره استفاده میکنه، چون هنوز یکی از ایراداتش قیمت گرونشه بخاطر همین جز خودش کسی از سنسوراش استفاده نمیکنه.

  • ap

    علی آقای عزیز@
    تصور کن علی آقا بجای زد3 پلاس با اون همه مشکلات همچین چیزی معرفی میشد
    همون دیزاین زد3 با باطری عالی
    اسم زد5
    پردازنده 808(کار هوشمندانه ال جی)
    سنسور دوربین جی4
    میدونی چه فروشی میکرد؟!
    .
    90درصد از کاربران موبایل هیچی از تنظیمات دستی نمیدونند
    فقط اپ دوربین رو باز میکنند و کلیک!

  • مهدی

    باسلام اون برنامه ای که معرفی کردین از گوگل پلی نمیشه دانلود کرد نوشته در کشور شما امکان پذیر نمیباشد لطفا راهنمایی کنید.متشکرم

    • اشکان

      از VPN استفاده کنید و با مرورگر برین به اون لینک.

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی