همانطوری که اخبار روزهای گذشته حکایت داشتند مایکروسافت از سهمش در بازار تلفن های هوشمند راضی نیست و به جد تلاش دارد تا کسب و کار موبایل خود را سر و سامان بخشد. در همین راستا دیروز رسماً اعلام شد ۷۸۰۰ نفر از کارمندان بخش سخت افزاری کمپانی ساکن ردموند که قشر کثیری از آنها در واحد محصولات تحت برند لومیا شاغل هستند تعدیل خواهند گشت.
ساتیا نادلا موضوع یاد شده را از طریق ایمیل و به شکل مشروح به اطلاع کارمندانش رساند (متن ایمیل ساتیا نادلا را می توانید در اینجا بخوانید)، اما در این ایمیل از گفته های او چنان بر می آمد که در آینده مایکروسافت تمرکزش در صنعت تلفن های هوشمند را بر روی سه دسته بندی خاص از محصولات یعنی دیوایس های اقتصادی، مناسب کسب و کار و پرچمداران قرار خواهد داد.
اکنون بلومبرگ به نقل از یکی از منابع خود که در جریان برنامه های آتی غول نرم افزاری و سخت افزاری ساکن ردموند است جزئیات بیشتری را در همین رابطه منتشر نموده. وبسایت مذکور در گزارشی آورده مایکروسافت بنا را بر این گذاشته تا هر سال حداکثر دو دیوایس کارآمد را برای هر یک از دسته بندی هایی که پیش تر به آنها اشاره کردیم توسعه داده و سپس روانه ی بازار نماید.
بدین ترتیب از این پس در طول یک سال نباید انتظار رونمایی بیش از ۶ موبایل لومیای جدید را داشته باشیم.
اهالی ردموند طی سال جاری و تا به امروز از ۶ لومیا فون با اسامی لومیا ۴۳۵، لومیا ۵۳۲، لومیا ۶۴۰، لومیا ۶۴۰ XL، لومیا ۴۳۰ و لومیا ۵۴۰ dual پرده برداری کرده اند. البته از شواهد اینطور بر می آید که مایکروسافتی ها برای امسال استثنا قائل شده و استراتژی جدیدشان را از سال آینده به کار بندند، زیرا طبق شایعات پیشین قرار است تا طی ماه های آتی و همزمان با عرضه ویندوز ۱۰ موبایل، پرچمدارانی جدید نیز معرفی شوند و البته همه ی مشتاقان پلتفرم ویندوز نیز طاقتشان به سر آمده و چشم انتظار ارائه ی اسمارت فون هایی تازه و قدرتمند هستند.
بنابراین و با تفاسیر صورت پذیرفته دگرگونی برنامه ریزی ها از سال ۲۰۱۶ چندان هم غیر منطقی محسوب نخواهد شد.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
خیلی خوب شد...الآن همه چیز سروسامان میگیره...خانواده ۵۰۰ یا ۶۰۰ باهم ادغام میشند ...خانواده ۷۰۰ و ۸۰۰ باهم ادغام میشند...وخانواده ۹۰۰ و ۱۰۰۰ و ۱۵۰۰ هم ادغام خواهند شد...
=))
:))
=))
LOL
مُردم از خنده، خدا وکیلی کامنتا خنده داره
لایک فور آل
بروبچ منظورش از غول نرم افزاری به نظرم همین pc هست که نرم افزاره ویندوزش از همه ی کنسول ها و همه ی گوشی ها قدرتمند تره که همه ی گیمر های حرفه ای هم از pc استفاده میکنن تمام برنامه نویس ها با pc برنامشونو مینویسن اصلا تمام بازی های اندروید و ios با pc ساخته میشه ولی قبول دارم تو صنعت کنسول سونی اوله تو صنعت گوشی آیفون اوله البته میشه گفت سونی و اچ تی سی هم خوب و نزدیکن به آیفون و البته تو صنعت نمایشگر هم سونی و ال جی به نظرم اولو دومن
یه خبر خوب دیگه از ردموند.
والا منبع رو كه خوندم ديدم نوشته:
ديگر ٦ تلفن همراه در سال نخواهد آمد
اينجا گفتن حداكثر ٦ تا.
ديجيكالا هم خبر رو زودتر گذاشته زده ٦ تا ديگه نمياد.
Bloomberg: Microsoft to launch no more than 6 new smartphones per year from now on
ترجمه ش همینی میشه که دیجیاتو نوشته دیگه: ازین به بعد بیشتر از 6 تا در سال نمیاد/حداکثر 6 تا در سال میاد.
مایکی خدایی اسپم گجت رو به حد تعالی و نهایت خودش رسونده بود!
تا حالا تلویزیون 2 میلیمتری 4k ساخته مایکی؟
تا حالا دوربین های dslr فوق حرفه ای با لنز چهل تیکه ساخته مایکی؟
تا حالا پیشرفته ترین موزیک پلیر دنیارو ساخته مایکی؟
من فقط این سه تارو اسم بردم. همون کیبوردو بزنه. بشه پشم سخت افزار
پیشنهادم دوتا پست مربوط به سرگذشت سرفیس هاب رو بخونید...گرونیش رو متوجه میشید...
...
دو ساله سر سخت افزار وان با همه بحث کردم... بازهم می گم تفاوتی درشون نیست...
...
قدرت مهندسی مابکروسافتو مسخره می کنی...سرفیس پرو ۳...سرفیس هاب...هولو لنز...قابلیت BC و ویندوز و...فکر کنم فقط تو ساخت قابلمه و پلو پز سونی برتر باشه...
برای ساخت قابلمه و پلوپز نیاز به نرم افزار نیست خداییش...
تاحالا چیزی به اسم سرفیس هاب داشته یه کامپیوتر & TV 4k ...یا تابحال لنز های زایس رو چی ... ازهمون اول هم معلوم بود پنکه های سونی بعضی هاشون منطق ندارند...
پفففففففف اره با قیمت گزاف که اصلا ارزش خرید نداره:D
شما دینام ها هم تند تند بچرخین تا سیم کشی تون نسوخته :D
تو اصلا سخت افزار ایکس باکس رو با پلی استیشن مقایسه کن تا به حقارت مهندسی مایکروسافت پی ببری من دیگه حرفی ندارم :D
یک میلیون فروش در عرض یک ساعت در امریکای شمالی
مقایسه کن با یک میلیون فروش در عرض 24 ساعت در 13 کشور جهان
حالا خودتو دریدن نما :D
84 میلیون ایکس باکس 360 ، 24 میلیون کینکت تا سال 2013 / این امار نگاه کن و تا شب زار زار گریه کن /
به surface hub , HoloLens , Kinect و surface و کیبورد های سرفیس هم نگاهی کن ، محصولاتی که هیچ چیزی مثلشون وجود نداره و نیست ، درسته سخت افزار کم تولید می کنه اما وقتی تولید می کنه یه چیز جدید و با یه ایده ی کاملن جدید درست می کنه
اشتباه می کنه
کلا دو تا باید بده نهایت سه تا ولی خووووووب
بعد اینجوری میان رده و پایین رده دیگه تعریفی نداره