ارزش سهام HTC به پایین ترین حد در ۱۰ سال گذشته رسیده است
هفته گذشته بود که شرکت تایوانی HTC، گزارش مالی سه ماهه دوم سال ۲۰۱۵ را ارائه داد و همانگونه که حدس زده می شد، زیانی ۲۵۹ میلیون دلاری را نیز به ثبت رساند. نکته تعجب ...
هفته گذشته بود که شرکت تایوانی HTC، گزارش مالی سه ماهه دوم سال ۲۰۱۵ را ارائه داد و همانگونه که حدس زده می شد، زیانی ۲۵۹ میلیون دلاری را نیز به ثبت رساند. نکته تعجب بر انگیز اینکه شرکت یاد شده توانسته بود در دوره سه ماهه اول سال جاری به سود ویژه ۱۱ میلیون دلار دست یابد اما عملکردش در مدتی کوتاه منجر شد تا با زیانی اینچنین هنگفت رو به رو گردد.
بر همین اساس، اکنون مشخص گشته که ارزش سهام HTC، به پایین ترین حد خود در یک دهه گذشته رسیده اند. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.
در حال حاضر HTC دارای ۱۷.۳۰ میلیون سهم در بازار بورس بوده و ارزش هر سهم این شرکت نیز اکنون به ۲.۲۱ دلار رسیده که با مارس سال ۲۰۰۴ برابری می کند. این در حالیست که رشد منفی همچنان متوقف نگشته و جای تعجبی نیست که این شرکت به یک رکورد در رشد نزولی بزرگ دست پیدا کرده و به پایین ترین ارزش خود برسد.
تحلیلگران حتی باور دارند که احتمال ورشستگی نیز در مقطع فعلی وجود داشته و مقصر اصلی را نیز تلفن هوشمند One M9 و عملکرد بسیار ضعیف آن در بازار می دانند.
البته به این نکته نیز باید توجه داشت که بازار گجت های الکتریکی به طور کلی با رکودی نسبی مواجه بوده و در این میان بازیگران اصلی این میدان یعنی اپل و سامسونگ، بیشتر سود را برای خود کنار می گذارند. HTC به همین دلیل به بازار چین پناه آورد و با رونمایی هفتگی از پرچمداران مختلف، تلاش کرد تا بر درآمدهای خود اضافه کند؛ اتفاقی که البته هنوز روی نداده.
از طرفی مسئله امیدوار کننده اینجاست که مدیران ارشد شرکت مورد بحث مشکل اصلی خود را درک کرده و در صدد برطرف کردن آن هستند. از همین روست که از منابع مختلف خبر می رسد که در HTC تا پایان سال جاری، یک موبایل پرچمدار دیگر با نمایشگر و دوربین عالی را معرفی می نماید.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.

تبليغاتش ضعيفه...
اچ تی سی اعتماد مردم رو از دست داد و سخت میتونه دیگه پس اش بگیره شرکت خوبیه ولی اپل و سامسونگ داره نبرد رو خالی میکنن برای خودشون و دراین میان شرکت های دیگه معروف مثل ال جی سونی و همین اچ تی سی کاهش سهم از بازار و دارن تجربه میکنن
((رونمایی هفتگی از پرچمداران مختلف))
میشه این پرچمداران رو معرفی کنید برام ؟ فکر کنم کلا 2تا باشن
e8 هم که قضیش جداس
انصافا حقش نیست :(
طرفدار نوکیا نبودم البته حقش بود چون سیمبین رو ول نمیکرد ولی اچ تی سی خداییش بهترین نباشه تو اندروید حداقل جزوشون هست حتی تو کیفیت ساخت اپل رو هم رد کرده :(
کاش یه کاری کنه و به سرنوشت نوکیا دچار نشه ... :(
پسرم دلبندم با ایسوس ادغام شو تا برشکست(!) نشدی نه!
.
زور نیست اخه که htc و سونی نفروشن بعد هووواووووی و کولپد میلیون میلیون بفروشن!
با نسخه جدیده hero دوباره به اوج می رسه مثل سال 2009 که رسید و بهترین موبایل شناخته شد و برای اولین بار از htc sense رونمایی کرد