بوئینگ پتنت مربوط به یک موتور جت با سوخت هسته ای را به ثبت رساند
هفته گذشته دفتر علائم تجاری و پتنت های ایالات متحده آمریکا، پرونده مربوط به پتنتی را از سوی سه تن از کارکنان بوئینگ به نام های رابرت بادیکا، جیمز هرزبرگ و فرنک چندلر دریافت کرد ...
هفته گذشته دفتر علائم تجاری و پتنت های ایالات متحده آمریکا، پرونده مربوط به پتنتی را از سوی سه تن از کارکنان بوئینگ به نام های رابرت بادیکا، جیمز هرزبرگ و فرنک چندلر دریافت کرد که به یک موتور هواپیما با سوخت لیزری و هسته ای مربوط می شد.
تولید کنندگان هواپیما مرتبا در تلاشند تا راه های جدید و البته مقرون به صرفه تری را برای تامین انرژی محصولات خود بیابند و این موتور لیزری نیز جدیدترین ایده ایست که تاکنون از سوی مهندسان بوئینگ و در راستای هدف مذکور ارائه گردیده.
در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.
گفتنی است که هواپیماهای به خدمت گرفته شده در خطوط هوایی مدرن نظیر Boeing Dreamliner از موتورهای توربو فن متعدد برای تامین انرژی مورد نیاز خود بهره می گیرند که در آنها از تعدادی فن و توربین برای فشرده سازی هوا و احتراق سوخت به منظور تولید انرژی بهره گرفته می شود.
حال، موتوری که پتنت آن از سوی بوئینگ به ثبت رسیده از روشی کاملا متفاوت و مبتکرانه برای این منظور استفاده می کند. براساس اسناد مربوط به این پتنت، موتور لیزری یاد شده قابلیت تامین انرژی راکت ها، موشک ها و حتی فضاپیماها را نیز داردکه این می تواند خبر بسیار خوبی برای صنایع هوا و فضا و همچنین نظامی باشد.
لازم به یادآوری است که این موتور تاکنون تولید نشده و صرفا پتنت مربوط به آن به ثبت رسیده است و مشخص نیست که آیا به این زودی ها شرکتی اقدام به تولید آن خواهد کرد یا خیر. در ادامه فرایند عملکرد این موتور به صورت تصویری در اختیارتان قرار می گیرد.







دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
اگه مطالب بیشتری راجع ب این موضوع دارید لطفا ب اشتراک بزارید.متشکرم
جسارتا تا جایی که من میدونم پرتو متصاعد نمیشه ها ساتع میشه. اگه اشتباه میکنم بگین اقا من تحملشو دارم
بازهم امریکا و بازهم نوآوریهای انقلابی در علم و تکنولوژی!
اروپاشم با تموم ادعاش دهه ها از امریکا عقبه چه برسه به ما که هنوز مباحث علمی سوخت و احتراقمون در حد احتراق متان یا اتان با هواست!!
درود به شما خانم موسوی مثل همیشه عالی بود.
خدا رحم کنه! الانه که مهندسان داخلی هم بخوان همینکارو بکنن! فقط همین مونده وسط هوا بخار بشیم :| به خدا به همون سقوط و پکیدن راضی هستیم حداقل یچی ازمون پیدا بشه خاک کنن =))
درود...با انرژی هسته ای هرچیزی می توان اختراع کرد ولی این انرژی هسته ای برای آمریکا آزاده هرچیزی با بمب هسته ای داشته باشه ولی به ایران اجازه نمیده با انرژی هسته ای به چیزی دست پیدا کنه...
اونم واقعا سیاست آمریکا کثیفه...
سیاسیش نکن بحث رو دوست عزیز
مهمترین نقطه ضعف اینگونه طرحها مبحث ایمنی و آلایندگی خطرناک اونهاست که رفع آن بسیار مشکل هستش. مثلا با سقوط یک هواپیما با سوخت هسته ای چه اتفاقی ممکنه بیوفته و سطح الودگی اون چقدره
100% برای اونم فکری میکنن مثلا ایجاد محفظه فوق العاده مقاوم برای مخزن سوخت در برابر حوادث و ...
اگه بخوایم از معایب سوخت های هسته ای چشم پوشی کنیم باید بگم که واقعا عالی ان. یه جورایی فوایدش از مزایاش بیشتره. همینطور برای سفر های فضایی و هوایی سوخت های هسته ای فوق العاده هستن.
دقیقن درسته
واقعا فوایدش از مزایاش خییییلی بیشتره
من شخصا مزایایی تو این روش نمیبینم
ولی فواید بسیار زیادی داره
الان فهمیدی چی گفتی