ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ساعت اپل باعث ایجاد حساسیت پوستی و سوختگی دست برخی کاربران شده است

گجت های پوشیدنی، تکنولوژی را بیش از هر زمان دیگری به بدن ما نزدیک می کنند؛ محصولاتی که همواره روی پوست شما جای گرفته و می توانند باعث آسیب رساندن به آن نیز شوند. اکنون ...

امیر مستکین
امیر مستکین منتشر شده در ۲۰ تیر ۱۳۹۴  |  ۱۸:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

گجت های پوشیدنی، تکنولوژی را بیش از هر زمان دیگری به بدن ما نزدیک می کنند؛ محصولاتی که همواره روی پوست شما جای گرفته و می توانند باعث آسیب رساندن به آن نیز شوند.

اکنون برخی از دارندگان ساعت های اپل اذعان داشته اند که بر اثر بستن این گجت بر دستان خود، پوست آنها دچار سوختگی و یا التهاب شده است. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

یکی از کاربران ساعت اپل به نام Paula Cerutti به Fusion گزارش داده در حالی که مشغول ورزش بوده، بر روی مچ دست خود احساس سوختگی نموده. وی متوجه می گردد که ساعت را بیش از اندازه محکم بر دست خود بسته و آن را آزاد تر می کند. بر اساس گفته های Cerutti، ساعاتی بعد تاول و جوش های کوچکی را در ناحیه بسته شدن اپل واچ مشاهده کرده.

وی تصاویری از این موضوع را در فضای مجازی و توئیتر شخصی خود منتشر کرده و عنوان نموده اپل نیز در این خصوص هیچ کمکی به او نکرده است.

Screen Shot 1394-04-20 at 16.09.02-w600

سایر کاربران و توسعه دهندگان ساعت اپل نیز سوختگی های مشابهی را تجربه کرده و تصاویری را نیز در اینستاگرام و توئیتر ارسال کرده اند. برخی از این افراد مطمئن نیستند که خود ساعت باعث این موضوع شده و یا متریال مورد استفاده در ساخت بند ساعت اپل (نمونه ورزشی) باعث ایجاد التهاب و تحریک پوستشان شده است.

لازم به ذکر است که عکس العمل پوست انسان به بندهای سیلیکونی، اتفاق جدیدی نیست و برای مثال کاربران گجت های پوشیدنی FitBit مدت هاست که از این مسئله شکایت دارند.

Screen Shot 1394-04-20 at 16.04.22-w600

اپل پیشتر در خصوص عکس العمل های احتمالی پوست انسان به بندهای ساعت هوشمند هشدار داده بود اما سوختی (که در تصویر فوق آن را مشاهده می کنید) اتفاقی نادر است که هنوز این شرکت در موردش سخنی به میان نیاورده. کمپانی مورد بحث به طور کلی پیشنهاد می کند که پس از گذشت مدتی، ساعت را به شکل آزاد تری بر دست خود ببندید تا پوست، از بند پلاستیکی فاصله گرفته و از عرق کردن بیش از حد نیز جلوگیری به عمل آید. حال باید منتظر ماند و عکس العمل اپل را دید زیرا اگر واقعا خود ساعت اقدام به سوزاندن پوست برخی کاربران نماید، این شرکت در واقع با مشکلی بسیار اساسی رو به رو شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (25 مورد)
  • ♥♥♥--من گرافن را دوست دارم---♥♥♥

    الان اونی که دستش سوراخ شده میره 500 میلیون دلار غرامت میگیره

  • Metal

    زير ساعت اپل اونجا كه سنسوره ها هست و به دست بسته ميشود از فلز ZR استفاده شده كه براي بعضيها مفيد و براي بعضيها حساسيت زا هستش
    درست مثل ميوه كه بعضيها ممكنه به بعضي ميوه ها حساسيت داشته باشند ولي براي اكثريت مفيد است

    • BOZORG# از این ادمای تو خالی پر سر و صدا حالم ...

      الان توجیه شد دیگه . درست مثل میوه :))))) چرا ساعتای سوئیسی مثل میوه نیستن اونوقت؟؟؟؟؟

  • mm98

    شاید به خاطر مادون قرمزه.

  • M_Soltan

    من وقتی ساعت معمولی با بند چرمی هم می بندم اینطور میشه چه برسه دیگه به اپل واچ ! :)

  • Max

    اپل فقط تو ایران محصولاتش گرونه بیشتر بقیه کشورها

  • BOZORG# از این ادمای تو خالی پر سر و صدا حالم ...

    اینجاست که تفاوت یه ساعت ساز سوئیسی با یه ساعت کامپیوتری مشخص میشه . وقتی ساعت سازای سوئیسی از چرم ضد حساسیت برای ساعت هاشون استفاده میکنن
    ساعت سازی به اون راحتی ها که اپلو بقیه فک میکنن نیست

  • B.sony

    ساعت های سونی بسیار کاربرد بیشتری دارند اگر اینجور نبود الان پرفروش ساعت هوشمند نمیشد مخصوصا
    sony gear 2
    Sony is best brand and word connection

    • mazyar

      من خودم طرفدار سامسونگم گوشیم سونیه و همه برندا رو دوست دارم.
      فروش اپل واچ بالاست و این موارد طبیعیه و برا همه ممکنه پیش بیاد.
      سعی کنیم ترول نباشیم و تا خبری شد از آب گل آلود ماهی نگیریم.
      و شما دوست عزیز لطفا یک منبع برای ادعاتون بزارین تا فقط ادعای خالی نباشه

      • امیر ناظریه

        حق با شماست. ترول بودن خیلی بده اما از اون بدتر همینه که اشتباهات شرکتی که مورد علاقمون هست رو طبیعی جلوه بدیم. هر دو تاش اشتباهه

  • BuBo

    میدونید از چی خنده م میگیره، این متعصبین حالا سامسونگ سونی الجی و تو این پست اپل ، یهو انگار Hide میشن، خب مگه مجبورید رو چیزی تعصب خرج بدید اینجوری اذیت شید؟ تعصب رو بذارید کنار طرفدار مصرف کننده باشید نه یه سری کمپانی که فقط دنبال سودشونن حتی وقتی به شما خدمات میدن وگرنه عاشق من و شما نیستن.
    الان میبینی فقط به صورت روح میان منفی میدن میرن مخصوصا این Mehdi7
    :D

    • BOZORG# از این ادمای تو خالی پر سر و صدا حالم ...

      من همیشه بعنوان یه علاقه مند به برند سونی (نه متعصب) ساعت های هوشمند رو مورد انتقاد قرار دادم چون نه قیمتی که براش تعیین شده ارزش داره و نه کارایی داره و نه زیبایی.

    • ALI-R

      اره یه سریشون هم که منفی خورشون بالاست فقط - میدن دریغ از یه کامنت

  • Unique

    چند وقت پیشم جی واچ بود که یه همچین مشکلی داشت که اون از پین شارژش بودو الجی با بروز رسانی حلش کرد ولی این...
    .
    .
    این یه چیزو ثابت میکنه که فعلا نه تنها این گجت ها برای سلامتی لازم نیستن بلکه برای بدن ضرر هم دارن!

  • ALI-R

    پس بگو چرا پشت دستم هی میخاره نگو حساسیته اپل واچیه! الکی مثلا من اپل واچ دارم grin :)

    • ALI-R

      یک سوال اساسی برای من پیش اومده: شما چطور شکلک هاتون رو میزنید؟ من فقط : ) و : ( و X _ X رو بلدم شما شکلکهاتون رو با حفظ فاصله میان کاراکترها بزارید تا ما هم یاد بگیریم الآن 6 ماهه تو این سایت میام ولی هنوز شکلکها رو بطور کامل بلد نیستم :)

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی