ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وال استریت ژورنال: به زودی پای شرکت‌های بزرگی همچون اپل و جنرال الکتریک به ایران باز خواهد شد

پیرو توافقات حاصل شده میان ایران و کشورهای ۵+۱ در زمینه برنامه هسته‌ای، انتظار می‌رود تا ماه‌های آینده بسیاری از تحریم‌ها حذف شده و راه برای حضور برخی تجارت های خارجی هموار گردد. این در ...

امیر مستکین
امیر مستکین منتشر شده در ۲۴ تیر ۱۳۹۴  |  ۱۰:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

پیرو توافقات حاصل شده میان ایران و کشورهای ۵+۱ در زمینه برنامه هسته‌ای، انتظار می‌رود تا ماه‌های آینده بسیاری از تحریم‌ها حذف شده و راه برای حضور برخی تجارت های خارجی هموار گردد. این در حالیست که وال استریت ژورنال امروز در گزارش خود می‌نویسد که اپل و جنرال الکتریک مدت‌هاست در حال مذاکره با کانال‌های توزیع محصولات خود در ایران هستند.

باید در نظر داشت که توافق هسته‌ای که به تازگی حاصل شده، به آن معنا نیست که کمپانی‌های آمریکایی، به سرعت می‌توانند محصولاتشان را به ایران بیاورند و هنوز در این راه، پیش زمینه‌های دیگری نیاز است و برخی اقدامات از سوی طرفین نیز لازم به اجراست اما در هر صورت می‌توان انتظار داشت که دیر یا زود، پای برند‌های مختلف آمریکایی و اروپایی به ایران گشوده شود؛ برندهایی که مدت‌هاست در پی حضور در بازار ایران هستند.

وال استریت در اکتبر سال ۲۰۱۴ گزارش داده بود که اپل و جنرال الکتریک در حال مذاکره با کسب و کار های ایرانی بوده‌اند. این در حالیست که کمپانی بوئینگ نیز در سال گذشته میلادی، همکاری با طرفین ایرانی را آغاز نمود و به آنها دفترچه راهنمای استفاده از هواپیما و نمودارهای ویژه ای را فروخت؛ اتفاقی نادر که پس از چند دهه رخ داد. سخنگوی بوئینگ اکنون در این خصوص می گوید: «ما در حال بررسی توافق حاصل شده با ایران هستیم و حال، تا پیش از اینکه با مقامات دولتی ایالات متحده در این رابطه صحبت کنیم، نمی توانیم نظری قطعی در مورد همکاری با ایران بدهیم.»

این در حالی است که سخنگوی کمپانی اپل، از اظهار نظر در مورد همکاری با ایران امتناع کرده است.

«نایجل کوشنر»، مدیر ارشد گروه تجاری W Legal باور دارد: «با توجه به تجربه من، ایرانیان برای وفاداری ارزش بسیار بالایی قائل هستند و می توان گفت آن دسته از کمپانی های غربی که در این مدت و با توجه به تحریم ها، رابطه نزدیکشان را با ایران حفظ کرده اند، اکنون می توانند سود بسیار بالایی به دست آورند.»

ایران در حال حاضر دارای جمعیت ۷۷ میلیونی است و توافق هسته ای که در روز گذشته حاصل شد، می‌تواند بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار از پول های بلوکه شده این کشور در بانک های خارجی را به آن بازگرداند. پولی که مشخصا قدرت خرید بیشتری ایجاد می‌کند و از طرفی برندهای خارجی را نیز مشتاق به حضور در بازار ایران خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (60 مورد)
  • Amir

    هییی چرا باید همچین چیزایی واسمون ارزون باشه :(

  • i2sight

    هعععععی چه آرزوهای ساده‌ای که به باد رفت

  • محمد

    من به شخصه فقط دوست دارم گوگل ادسنس برای ایران فعال بشه

  • محمد

    امیدوارم که هرچه زودتر اپل به اقدام زدن اپل استور در ایران بکنه تا دوستداران اپل از تمامی امکانات محصولات اپلی خود استفاده کنند
    عاشقان اپل لایک کنن

  • reza_mohammadi

    به نظر من فروشگاه های اپل بواسطه دیسیپلین و فرهنگ خاص مشتری مداری که دارن به ایران نمیان چون این موردی فرهنگی در بازار تجاری ما بدجور نایابه!
    فکرشو بکن تو کشوری که هنوزم که هنوزه بیشتر جاها وقتی یه گوشی رو میخوای بخری تا پولش رو ندی حاظر به باز کردن و نشون دادنش نیستن! چطور اپل حیثیت چندین و چند سالش در زمینه مشتری مداری رو به خطر بنداره و بیاد اینجا فروشگاه بزنه در حالی که هنوز تو خیلی کشورهای با سابقه بهتر نکرده این کار رو!

  • atrin_salehi

    اخی ،خیلی دلم واسه وقایع گستر میسوژه اگه استور های اپل تو ایران افتتاح بشن

    • reza_mohammadi

      دلت خوشه برادر من اونا که در هر صورت تا شرایط واسه استانداردهاشون محیا نشه که با طبع تجاری ما نمیشه مستقیم نمیان! آخر هم همون وقایع میشه وارد کننده انحصاری و با یکی از کارخونه های بطری سازی جهت مکیدن و شیشه کردن خون خریداران محترم وطنی قرارداد میبند ه! تازشم به من و تو که بر علیه ش حرف زدیم نمیفروشه :)

  • genius

    سلسله جبال البرز که جابجا نشده با این تفاهم(هنوز تا مجلسین دو طرف تایید نکنن حتی نمیشه بهش گفت توافق!)که انقدر ذوق زده ایم!کلیات رابطه ما با دنیا که تغییری نکرده هر چند بلاشک از وضع فعلی چند پله ای بالاتر میریم ولی شق القمری در راه نیست!

  • مهدی

    مگه داریم؟؟!
    مگه میشه؟؟!

  • حافظ

    خدايا ، نميدونم گريه كنم يا بخندم ويا ناراحت باشم ،يا خوشحال ! چرا بايد جوناي ما آرزوشون "داشتن" باشه ! داشتن اپل استور يا هرچيزي ! به خدا دلم ميسوزه چرا اين بلا سر نسل من اومد ، كيا مارو ب اين روز انداختن ، چرا ما بدون اينكه دخيل باشيم بدترين شرايط و بدترين تاريخ ب دنيا اومديم و سوختيم !
    فعلا گريه كنم بهتره ... براي ارزوهاي ب دل مونده همه هم نسليهام
    شايد نسل بعدمون ب حساب سختي هاي ما بخندن !

  • محسن

    انگار مردم ایران عقده اپل دارن اخه اپل چیه

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی