ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سونی در حال توسعه یک رابط کاربری جدید برای موبایل هایش است

به نظر می رسد اخبار خوبی از ژاپن شنیده می شود؛ این طور که خبر رسیده، بخش موبایل سونی تلاش دارد تا بالاخره و پس از مدت ها، نمونه ای جدید از رابط کاربری را برای ...

امیر مستکین
امیر مستکین منتشر شده در ۲۹ تیر ۱۳۹۴  |  ۱۹:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

به نظر می رسد اخبار خوبی از ژاپن شنیده می شود؛ این طور که خبر رسیده، بخش موبایل سونی تلاش دارد تا بالاخره و پس از مدت ها، نمونه ای جدید از رابط کاربری را برای محصولات سری اکسپریا توسعه دهد. این پروژه در سایت خود سونی ذکر گشته و با نام «کانسپت سونی از اندروید» از راه خواهد رسید.

در طرحی جالب، سونی می خواهد از خود کاربران برای امتحان کردن رابط کاربری و در واقع پوسته ی جدید اندروید نظر خواهی کند و این شرکت به برخی استفاده کنندگان از تلفن هوشمند اکسپرا Z3 اجازه می دهد تا در طرح یاد شده ثبت نام به عمل آورند. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

طرح مورد بحث البته صرفا برای کاربران سوئدی در دسترس خواهد بود و در وب سایت سونی به صراحت اعلام گشته که در حال حاضر، کاربران ساکن این کشور می توانند از رابط کاربری جدید سونی لذت برده و تجربه جدیدی را نیز به دست آورند.

در ادامه اذعان گشته که کاربران نسخه ای جدید از پوسته اندروید که به واسطه سونی توسعه یافته را دریافت خواهند نمود. کمپانی مورد بحث اطلاعات بیشتری از آنچه مطالعه کردید را منتشر ننموده و هنوز تصویری نیز از رابط کاربری جدید به دست نیامده اما بر اساس مطالبی که در وب سایت رسمی شرکت مورد بحث اعلام شده، پس از آمدن و رفتن چندین نسل از پرچمداران سونی، بالاخره می توانیم یک تغییر کلی در طراحی نرم افزاری را شاهد باشیم.

در چند سال اخیر بخش سخت افزاری و نرم افزاری سونی، از الگوهای یکسانی پیروی کرده اند که صرفا با کمترین تغییرات مواجه بوده. این در حالی است که اگرچه سونی با رابط کاربری فعلی، یکی از ساده و زیباترین پوسته ها را بر قامت اندروید خالص کشیده اما در هر صورت همین جامه نیز اکنون اندکی تکراری گشته.

حال باید منتظر ماند و دید که نسخه بتای رابط کاربری جدید سونی چه زمانی به دست کاربران سوئدی خواهد رسید و آیا می تواند نظر آنها را جلب کند یا خیر. از طرفی امکان دارد این شرکت در نمایشگاه IFA نیز از این پوسته پرده برداری کرده و آن را به کاربران و رسانه ها نشان دهد. نمایشگاهی که اکنون صرفا ۶ هفته تا برگزاری اش زمان باقی مانده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • امیرمحد

    فقط مال گوشی جدیداش میشه یابدست ماهم میرسه!!!!!زد3دارم.ممنون میشم کمک کنید

  • babak.m

    ما که با این سادگیش حال میکنیم و خیلی راضی هستیم خدا کنه زیاد تغییر نده

  • reza_mohammadi

    گاهی سادگی اوج زیباییه!

  • احسان

    امیدوارم تغییر کنه، رابط کاربری فعلی سونی رو اصلا نمیپسندم. انگار واسش هیچ‌وقتی نذاشتن.امیدوارم این یکی جذاب باشه

  • تایسون

    چه شود! یعنی واقعا یه انقلاب تو راهه؟؟ زد5 یه چیز متفاوته؟ رابط جدید، طرحی جدید، نوآوری...

  • محمد

    من خیلی از رابط کاربری فعلی راضیم از نظر سادگی کار فوق العاده است امیدوارم رابط کاربری جدید سنگین و پیچیده نباشه.

  • pars

    چه عجب به این نتیجه رسید این سونی!

  • omidiato

    همونجوری که موبایل هاش خیییلییی تغییر میکنه.رابط کاربریشم خیلی تغییر میکنه حتما ~_~

  • Siamak Gol

    کاش سونی کنفیکون کنه.... خسته شدیم‌ از سه دکمه پایین و هوم و لاک اسکرین و منو و ناتیف بار و ....
    خواهش میکنم تغییر بده..
    فک نکنم کارِ خاصی بکنه :(

    • محمدرضا پورمیرزایی M.R.P

      باور کنید تنها کمپانی ای که گوشی پرچمدارش شدیدترین و بهترین تغییر هارو به خودش میبینه همین سونیه میدونید چرا؟
      1.رابط کاربریو بهبود و به عبارتی تغییر میده(نکته مثبت)
      2.با توجه به شایعات طراحی خود گوشی رو تغییر میده(نکته مثبت در صورت زیبایی طرح جدید)
      3.دوربین گوشیشو قراره بهبود بده طبق شایعات و اینکه دیگه در حالت اتوماتیک 8 مگاپیکسل نباشه( نکته مثبت)
      4.قرار حسگر اثر انگشت اضافه کنه(نکته مثبت)
      5.قرار بازم باتری و شارژدهیش و سرعت شارژشو بهبود بده(نکته خیلی مثبت)
      6.قراره درگاه های ارتباطی با گوشی بدون هیچگونه محافظی باشن و دیگه با خیال راحت گوشیو توی آب بذاریم خیس بخوره(نکته مثبت)
      7.صفحه نمایش قراره در مدل بزرگ QHD ( بنظر من نکته نه چندان مثبت) و در مدل کامپکت به Full HD (نکته مثبت) ارتقا پیدا کنه.
      * چیزای دیگم قطعا هست که من نمیدونم و شایدم یادم نمیاد اما اینو بدونید پرچمدار یا بهتره بگم پرچمداران سونی بیشترین تغییرو نسبت به همه خواهند دید و به نظر من اگر این شایعات درست باشند خرید این سری جدید شدیدا بصرفه خواهد بود واسه کسانی که میخوان یک گوشی جدید بخرند که تا چندین سال مدل های بعدیشم تغییر آنچنانی به خودشون نبینند.
      من قصد خرید آیفون دارم( نسخه 6 ) و اصلا تعصب ندارم روی برندی منتها اگر سونی به این چیزا عمل کنه من هیچ بهانه ای بجز سیستم عامل واسه نخریدن نسخه کامپکتش ندارم و ممکنه اولین گوشی سونی خودمو بخرم.
      همه و همه ی این ها 100 درصد به نفع من و شماست دوستان عزیز مصرف کننده (نه ارث باباتون دارنده از کمپانی ها :D )

  • Ali

    بزرگ ترین ضعفش همینه

    رابط کاربریش ساده و غیر کاربردیه

    دلشین نیس

    امید وارم یه فکر اساسی بکنه چون واقعا لازمه برا گوشیاش یه رابط خوب با امکانات کاربردی

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی