پردازنده ای مشکل دار و طراحی تکراری؛ اشتباهات سونی ادامه پیدا می کند؟
بر اساس اطلاعاتی که دیجیاتو در اختیار دارد، سونی قطعا در حاشیه نمایشگاه IFA در برلین از موبایل جدیدش رونمایی به عمل خواهد آورد. این شرکت ژاپنی که نقشه راهی گنگ برای معرفی موبایل هایش ...
بر اساس اطلاعاتی که دیجیاتو در اختیار دارد، سونی قطعا در حاشیه نمایشگاه IFA در برلین از موبایل جدیدش رونمایی به عمل خواهد آورد.
این شرکت ژاپنی که نقشه راهی گنگ برای معرفی موبایل هایش دارد، پیش از این ترجیح داده بود تا در نمایشگاه MWC پرچمداری را معرفی نکند. با این اتفاق کارشناسان امیدوار شده بودند که سونی دیگر در بازه زمانی شش ماهه محصول معرفی نخواهد کرد و پس از ارائه چند مدلی تکراری به بازار، این بار قصد دارد با در اختیار داشتن زمانی بیشتر، موبایلی متفاوت را روانه بازار کند.
اما تنها چند ماه پس از MWC، سونی ناگهان از موبایل جدید خود به نام Xperia Z3 plus پرده برداری به عمل آورد. این دستگاه هرچند موبایل بسیار خوبی به شمار می رفت (بررسی دیجیاتو) اما باز هم آن برگ برنده ای نبود که سونی به آن احتیاج داشت.
رقابت در بازار موبایل این روزها به شدت تنگاتنگ شده است و کوچکترین اشتباهی می تواند شرکت ها را با مشکلات بسیاری مواجه کند. مثال بارز این موضوع HTC است که با M9 مسیر سقوط را آغاز کرد و این روز ها در شرایط بسیار بدی به سر می برد.
با در نظر گرفتن این موضوع، IFA برای سونی از اهمیت بسیاری برخوردار است. میلیون ها طرفدار این برند چشم انتظار محصولی از سازنده ژاپنی هستند که بتواند آن ها را به وجد آورد. اما متاسفانه شایعاتی که به گوش می رسند، نوید چنین اتفاقی را نمی دهند.
در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.
به تازگی اطلاعاتی از دو موبایل جدید سونی در اینترنت منتشر شده که احتمالا مربوط به محصولاتی می شود که این شرکت قصد دارد از آن ها در IFA 2015 رونمایی به عمل آورد.
بر اساس این اطلاعات مشخص شده که سونی در محصولات جدیدش از پردازنده Snapdragon 810 استفاده کرده است. همانطور که احتمالا در جریان هستید، این پردازنده از مشکل داغ شدن بیش از حد برخوردار است و همین موضوع شرکت سازنده آن را با مشکلات بسیاری مواجه ساخته است. ضربه ای که اسنپدراگون ۸۱۰ به کؤالکام وارد کرد به حدی سنگین بود که این شرکت در سه ماهه گذشته با کاهش ۳۵ درصدی سود خود مواجه شد و به اجبار ۱۵ درصد از نیروی کار خود را کنار گذاشت.
جدا از بحث پردازنده، طراحی نیز مساله دیگری است که می تواند سریال اشتباهات سونی را تکمیل کند. به گفته XperiaBlog، که رابطه تنگاتنگی با سونی دارد، این شرکت قصد دارد زبان طراحی اومنی بالانس را در محوصلات جدید نیز ادامه دهد. این موضوع بدین معنی است که پس از دو سال، باز هم موبایلی با ظاهری تکراری معرفی خواهد شد و از نسل تازه خبری نخواهد بود.
بر اساس اطلاعات لو رفته، یکی از محصولات نمایشگری با رزولوشن ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ دارد و دیگری نیز تصاویر را با رزولوشن ۷۲۰ × ۱۲۸۰ به نمایش در می آورد. با در نظر گرفتن رزولوشن های مذکور، انتظار می رود که سونی در IFA از Xperia Z5 و Xperia Z5 Compact رونمایی به عمل آورد.
در نهایت باید گفت که هنوز هیچگونه اطلاعات رسمی در مورد محصولات جدید سونی در دسترس نیست و نمی توان با اطمینان صحت مطالب گفته شده در بالا را تمدید کرد. اما به نظر شما اگر این موضوعات تحقق پیدا کنند، چه آینده ای در انتظار سونی خواهد بود؟
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
باووو دوس دارید انقد منفور و جناح گیر باشید چ شما چ اون سایت همسایه ک دیگه گ.. قضیه رو دراورده باوو این اپل ک شما سنگشو ب سینه میزنید یا اون سامی ک اونا سنگ شو ب سینه میزنن سر معرفی هر پرچمدار چیکا میکنن چیارو تغییر میدن فزقشون اینه ک یکیشون با اعداد بیشتر بازی میکنه یکی دیگشون کمتر والا طراحی و پردازنده و این داستانا تو پرچمدار هر شرکتی یه سیر پیشرفت خاص خودشو داره کدوم شرکتو دیدین یدفه بیاد کمپلت طراحیو تغییر بده
سونی خوبه منم طرفدارشم
اما قبول میکنم که سامسونگ و اپل خیلی بهترن
ولی هواوی نه چون هواوی هیچی از خودش نداره هیچی
ولی باید صبر کردو دید که چه اتفاقی برای سونی با گوشی z5 میوفته
خیلی منطقی اگر فکر کنیم :
سونی که وایو و اریکسون رو از دست داد،هرسال متحمل ضرر زیادی برای بخش گوشی میشه،تلوزیون هاش روند نزولی دارن و از بخش PS هم پشتیبانی خیلی ضعیفی میکنه شانسی برای بقا نداره مگر یک تغییر روند کلی رو انتخاب کنه
یه کل کلایی میبینم انگار همه سخام دارن.کسی میتونه یک میلیون تومن هزینه اضافه واس نمایشگری که یه طرفش خمیده و نور رنگی میزنه توجیه کنه؟
دوست عزیز من که جلوی فروش سونی رو نگرفتم,ملت خودشون عقل دارن اگه ببینن به درد میخوره میرن میخرن همونطور که خیلی از ایرانیا اپل و سامسونگ دارن ولی درصد فروش سونی و اچ تی سی از همه کمتره چون به درد نخورن
اگر گوشی بعدی سونی خاص نباشه با تمام علاقهای که بهش دارم میرم سراغ اپل. زد۳ خوب بود. یه گوشی خیلی عالی میخوایم. باید مثل برند پلی استیشن خاص باشه. چهار نسل رفته اما هنوز تنها پلی استیشن میتونه منو ترغیب به خرید کنسول جدید کنه
سونی از لحاظ کیفیت اگر از سایر برندها بهتر نباشه، مطمئنا بدتر نیست. اما متاسفانه تبلیغات منفی باعث شده نظرات نامعقولی نسبت به سونی رواج پیدا کنه.
برای مثال سونی گوشی +z3 رو با امکانات عالی معرفی کرد که پردازنده 810شرکت کوالکام ورژن اولیه بامشکل حرارت در پردازش های بالا مواجه شد و همه تو بوق و کرنا کردن. اما سونی و اچ تی سی با آپدیت هایی تا حدی باعث شدند حرارت کمتری ایجاد بشه. اما اين موضوع زیاد رسانه ای نشد. باید کیفیت ملاک باشد نه کمیت اپل کماکان از پردازنده دو هسته ای، دوربین هشت مگا پیکسل، صفحه نمایش ips با 424 ppi، رم یک گیگ و آمارهایی مربوط به سه چهار سال پیش هنوزم با کیفیت ترین گوشی موجود در بازاره.
همه میدونیم صفحه نمایش خوب از الزامات یک گوشی معتبره اما شرکتهایی نظیر سامسونگ با بازی کردن با تعداد پیکسل های صفحه نمایش و بالابردن غیر ضروری آنها باعث شده نظر عوام رو به خودش جلب کنه. صفحه نمایش فقط یک مثال بود مطمئنا در سایر قسمت های یگ گوشی باز هم از این آمارهای عجیب و غریب از طرف این برند متقلب دیده و خواهیم دید.
در ضمن سونی شرکت خوشنامی هست ولی دلیل نمیشه که هر محصولی که تولید میکنه مورد توجه قرار بگیره مخصوصا در قسمت گوشی های هوشمند که باید شرکت ها هرسال نوآوری داشته باشن وگرنه از رده خارج میشن,الان سونی تو گوشیاش به غیر از اعتبار اونم بخاطره محصولاته دیگش مثل تلویزیون و کنسول بازی ,چی داره؟؟؟؟
طراحی z3+ واقعا بدون نقص و فوق العادست
خیلی عالیه
هم وزنش عالیه هم قطرش و فوق العاده خوش دست شده
فقط مشکل پردازندست
کاملا با شما موافقم, اگر با اسنپ ۸۰۸ زده بود چی میشد
من از شرکت خاصی طرفداری نمیکنم,من خودمم میدونم سونی و اچ تی سی شرکتای بسیار خوبی هستن و اگر گوشی تولید کنن که نو آوری داشته باشه کسی سراغ شرکتای چینی نمیره ولی تقصیر خودشونه که دارن اشتباه میکنن گوشی های سال قبلشون با گوشیای امسالشون هیچ تفاوتی نداره,خب طبیعتا همه میرن دنبال گوشی که هم نوآوری داشته باشه هم کیفیت ساخت خوبی داشته باشه هم قیمت مقرون به صرفه که شرکتای چینی موفق شدن گوشیای تولید کنن که این شرایطو دارن
بنده خدا چرا از شرکتهای چینی بیخود و بیجهت غول ساختی واسه خودت!!! اینا اصلا چیزی به اسم توسعه و تحقیق ندارن، مستقیم کپی پیست میکنن، تنها کاری که انجام دادن این بوده که یه اسم برا شرکتشون انتخاب کنن و ثبت جهانی بشه وگرنه نه پتنتی، نه طراحی نوینی، نه پشتیبانی نه هیچ چیز. شاید اولین نفری باشی که دیدم اینجوری از این برندهای درپیت دفاع میکنی!!!
دوست عزیز من از شرکتایی طرفداری میکنم که نوآوری دارن حالا مهم نیست ماله کدوم کشور باشن,سامسونگ و اپل هم واقعا نو آوری های عالی دارن و منم طرفدارشونم,تقلید کردن کار بدی نیست مهم اینه که وقتی این شرکتا سود کردن بعدش تقلیدو بذارن کنار و راه خودشونو ادامه بدن ,اگه بخوایم بگیم تقلید بده پس تنها شرکتی که هیچ تقلیدی نکرده اپله و فقط باید از اپل طرفداری کنیم و همه شرکتا تقلید میکنن
جاااان؟!! پس خوبه همه الان بیان از همدیگه تقلید کنن و بگن بعدش جبران میکنیم!!!! هوآوی چه نوآوری واسه شما داشته؟؟؟ جز این بوده که گول ارزون فروشی شو خوردی؟! میدونی چرا ارزون میفروشه؟ چون واسه خیلی جاها پولی خرج نکرده و بقول خودت تقلب کرده!!! چون کمیت رو به کیفیت ترجیح میدن. در ادامه فرمودی فقط اپل تالا از کسی کپی نکرده، میخوام بدونم تالا یه سر سوزن از سونی کپی دیدی؟!!! اگه یه مورد گفتی تا من جمع کنم از این سایت برم. نمیتونی عزیزم زور نزن شرکتهای با اصالتی مثل سونی در موردشون نظر دادن راحت نیست، من دکمه پاور بغل گوشیم رو هم با کل هوآوی و امثالهم عوض نمیکنم خداشاهده.
اولین بار اپل گوشی هوشمند ساخته پس هرکی بعدش گوشی هوشمند ساخته از اپل تقلید کرده دیگه ,من خودم میگه تقلید کار بدی نیست,الان هواوی تو قسمت دوربینش پر از نوآوریه,یا تو قسمت فینگر پرینت که از سامسونگ و اپل هم بهتر عمل کرده,یا تو قسمت کیفیت بدنه که امسال p8 واقعا عالی بود و دوربینشم از بدنه بیرون نزده بود