آمار کاربران کافه بازار منتشر شد؛ درخشش سامسونگ و سهم بازار تحقیر آمیز LG
کافه بازار بی شک یکی از پر ترافیک ترین مارکت های اندرویدی موجود در ایران است. این اپلیکیشن بر روی بیش از ۲۳ میلیون دستگاه نصب است و به صورت روزانه خدمات خود را به ...
کافه بازار بی شک یکی از پر ترافیک ترین مارکت های اندرویدی موجود در ایران است. این اپلیکیشن بر روی بیش از ۲۳ میلیون دستگاه نصب است و به صورت روزانه خدمات خود را به خیل عظیمی از کاربران ارائه می دهد.
کافه بازار به تازگی آمار و ارقامی را منتشر کرده است که نکات جالبی را با خود به همراه دارد. این آمار مربوط به تیر ماه می شود و حاوی اطلاعاتی در مورد کاربران این سرویس است.
در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.
به گفته کافه بازار، بیش از ۵۲ درصد از کاربران از نسخه Jelly Bean اندروید بر روی دستگاه های خود استفاده می کنند. پس از این نسخه، اندروید ۴.۴ یا همان کیت کت با ۲۷ درصد در رتبه دوم قرار دارد. نکته جالب این است که آخرین نسخه از اندروید (آبنبات چوبی) تنها بر روی ۷ درصد از دستگاه ها نصب شده است.
مقایسه آمار کاربران ایرانی با گزارشی جهانی از وضعیت نسخه های مختلف اندروید، نشان می دهد که دو نسخه آخر این سیستم عامل، هنوز نتوانسته اند سهم بازار قابل توجهی را برای خود در داخل کشورمان به دست آورند.
تصویر بالا وضعیت نسخه های مختلف اندروید را در سطح جهانی نشان می دهد. بر اساس این تصویر، که آمار آن مربوط به دو ماه پیش می شود، بیش از ۳۹ درصد از کاربران از اندروید ۴.۴ بر روی دستگاه های بهره می برند.
اما چرا کاربران ایرانی تا این حد در استفاده از آخرین نسخه های اندروید از جامعه جهانی عقب افتاده اند؟ به نظر می رسد دلیل این موضوع، تمایل قشر اعظمی از بازار به موبایل های میان رده ای باشد که از قابلیت ارتقا به نسخه های جدید اندروید، برخوردار نیستند.
بنابر آمار کافه بازار Huawei G610 محبوب ترین دستگاه در میان کاربران ایرانی است. پس از این محصول، Galaxy S4 و Galaxy s5 در رده های بعدی قرار دارند.
جالب اینکه در مجموع، اکثر کاربران کافه بازار از محصولات سامسونگ استفاده می کنند. این شرکت کره ای با ۴۲ درصد، بیشترین سهم بازار را در میان کاربران ایرانی دارا است و پس از آن هوآوی با ۲۹ درصد و سونی با ۱۴ درصد در رتبه های بعدی قرار دارند.
سهم ۳ درصدی ال جی نیز یکی از آن موارد جالبی است که در این آمار دیده می شود. ال جی در طول سالیان اخیر تلاش بسیاری کرده تا موبایل های خوبی را روانه بازار سازد، و G4 نیز چندی پیش با همین سیاست در اختیار کاربران قرار گرفت تا شاید بتواند سهم ال جی را در بازار موبایل افزایش دهد.
G4 تا کنون در آمریکا با استقبال خوبی مواجه شده و به ال جی کمک کرده تا آمار فروش خود را نسبت به سال گذشته، دو برابر افزایش دهد.
اما به نظر می رسد مدیریت ضعیف، اتخاذ سیاست های بازاریابی غلط و حضوری منفعل در بازار ایران، کاملا به ضرر این برند تمام شده است. ال جی نه تنها در آمار کافه بازار سهم بازاری تحقیر کننده دارد، بلکه نام هیچ یک از محصولاتش نیز در لیست ۲۰ دستگاه محبوب دیده نمی شود.
هر چند نمی توان آمار کافه بازار را به تمام ایران گسترش داد، اما واقعیت این است که جامعه آماری ۲۳ میلیونی این مجموعه، آن را تبدیل به نمونه ای قابل قبول برای کل کشور می کند.
در نهایت نیز جالب است بدانید که دارندگان محصولات سامسونگ از جمله فعال ترین کاربران کافه بازار به شمار می روند. بر اساس آمار منتشر شده، کاربرانی که با محصولات این شرکت به کافه بازار مراجعه می کنند، بیشترین میزان خرید اپلیکیشن را به نام خود ثبت کرده اند.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.




این درست نیست شرکت الجی ازیکی ازبهترین شرکت هاست و بیشتراز ازگوشی های الجی استفاده میکنن کاربرا در کافه بازار.پس سهم الجی خیلی بیشتر3درصد است
لطفا بازی استراتژی جنرال رو به بقیه کاربرا معرفی کنید تا بقیه هم استفاده کنن ، چون گفتن اگه استقبال بالا باشه بازی رو آنلاین و مولتی پلیر می کنن ؛ اینم لینک بازی :
https://cafebazaar.ir/app/ir.cnit.general?l=fa
باسلام
ببینید چیزی کواضح هستش اینه که خب تو کشوری که کارمند ماهیانه ۱/۵۰۰ حقوق میگیره و یک گوشی پرچمدار سامسونگ۲ الی ۳ میلیون و اپل هم همینطور باشه خب صد در صد وقتی هواوی میاد با نصف این قیمت بهترین سخت افزار رو ارائه میده البته در زمینه اپدیت خوب نیست ولی انتظاری نیست به هرحال شما داری ۷۰۰ پول میدی انتظار ۲ میلیون داری ی چیز غیر منطقیه وقتی هواوی اینجوری گوشی میده بیشتر سهم بازار رو میگیره به نظرم برند ها باید بیشتر رو قیمت ها تو کشورمون کار کنن تا از هواوی پیشی بگیرن در ضمن اون اقایی ک گفت هواوی مال گداهاس باید بگم متاسفانه تا وقتی تجمل گرایی و افرادی مثل شما که فکر میکنید با پول همه چی درست میشه وجود دارن بایدم کشور جهان سومی بهمون بگن این که کسی گوشی ارزون قیمت بگیره دستش گدا محسوب میشه؟؟؟ چقد من میلیاردر میشناسم که گوشیشون لومیا معمولی وسوار بنز وپورشه نمیشن واز ماشین های معمولی استفاده میکنن ! اینا فقط واسه پز دادانه چقدر میشناسم که با ایفون و نوت فقط لاین میره همین وبس!
درود
سهم بازار تحقیر آمیز؟
واقعا برای یک وبسایت حوزهی تکنولوژی و آیتی متاسفم که اینطور تیتر انتخاب میکنه
عزیز من، شما برو ببین شرکت رشد داشته یا نزول
بعد بگو تحقیر یا غرور!
صرف اینکه عددش از چندتا دیگه کمتر باشه میشه گفت تحقیر آمیز؟
پس فرق یه کاربر عادی و یه کاربر حرفهای چی میشه؟!!!
عقل ایرانی ها به چشمشونه .... زیاد حرص الجی رو شما نخور :)
الجی فقط به خاطر انحصاری بودن فروشش تو ایرانه که نمیتونه خوب بفروشه 90 درصد فروش گوشیه های سامسونگ و هووای کالای قاچاقه به خاطر همین قیمتش خیلی پایینه
ولی تو الجی 90 درصد گوشی موجود تو بازار ایران با گارانتی اصلی و وارداتی به خاطر همین تو قیمت نمیتونه رقابت کنه با بقیه گوشیها
مثلا قیمت G2 با گارانتی طلایی تو بازار تبریز1130000تومنه ولی بدون گارانتیش که بعضی وقتها تو بازار هست 750000هزار تومنه
اگه بدون گارانتیش تو بازار بیشتر باشه مشخصه که میتونه بهتر از اینها تو بازار بفروشه
درود
خب دوست من، یکی از نقاط قوت الجی همین گارانتی خوبش هست!
دوستی هم که بخواد بدون گارانتی بخره، به راحتی میتونه پیدا کنه و پر هست توو بازار
الجی فقط به خاطر انحصاری بودن فروشش تو ایرانه که نمیتونه خوب بفروشه 90 درصد فروش گوشیه های سامسونگ و هووای کالای قاچاقه به خاطر همین قیمتش خیلی پایینه
ولی تو الجی 90 درصد گوشی موجود تو بازار ایران با گارانتی اصلی و وارداتی به خاطر همین تو قیمت نمیتونهرقابت کنه با بقیه گوشیها
مثلا قیمت G2 با گارانتی طلایی تو بازار تبریز1130000تومنه ولی بدون گارانتیش که بعضی وقتها تو بازار هست 750000هزار تومنه
اگه بدون گارانتیش تو بازار بیشتر باشه مشخصه که میتونه بهتر از اینها تو بازار بفروشه
واقعا برام جالبه از دیروز تا حالا اینقد کامنت
اگه دیجی دراپ تست اپل واچ میذاشت اینقد کامنت نمیذاشتن :D
هنوز یه سوال برام هست
دیگه نیست :D
حرکت خوبی از کافه بازار بود
تو دومی دوتا سونی داریم .... !