ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

ممنوعیت استفاده از کنسول های بازی در چین برداشته شد

وال استریت ژورنال امروز گزارش داده که وزارت فرهنگ کشور چین، ممنوعیت ۱۵ ساله استفاده از کنسول های بازی در این کشور را از میان برداشته و در نتیجه کمپانی هایی نظیر سونی، نینتندو و ...

امیر مستکین
امیر مستکین منتشر شده در ۴ مرداد ۱۳۹۴  |  ۱۳:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

وال استریت ژورنال امروز گزارش داده که وزارت فرهنگ کشور چین، ممنوعیت ۱۵ ساله استفاده از کنسول های بازی در این کشور را از میان برداشته و در نتیجه کمپانی هایی نظیر سونی، نینتندو و مایکروسافت اکنون می توانند در سراسر کشور یاد شده محصولات خود را تولید کرده و به فروش برسانند.

استفاده از کنسول های گیمینگ ابتدا در سال ۲۰۰۰ ممنوع شد چرا که مقامات این کشور باور داشتند چنین محصولاتی، باعث ایجاد اختلالات روانی در کودکان می شوند و یا در بهترین حالت، می توانند تاثیری منفی بر ذهن و روان آنها بگذارند. سال گذشته کشور چین به طور آزمایشی، به برندهای تولید کننده کنسول های بازی اجازه داد تا در یک منطقه از شانگهای، به فعالیت مشغول گردند؛ جالب اینکه نام این مکان نیز «منطقه آزاد» گذاشته شد.

اکنون چین باید انتخاب کند؛ اکس باکس وان یا پلی استیشن ۴؟

جدا از کاربرانی که به کنسول ها علاقه داشتند، سازندگان محصولات یاد شده نیز با مشکلات متعددی دست به گریبان بوده اند؛ چرا که هر سازنده برای ایجاد یک کارخانه تولید محصولات مرتبط با بازی های کامپیوتری، با دردسرهای فراوانی رو به رو بوده و از سوی دیگر مقامات دولتی نیز کنترل بسیار شدیدی بر تولیدات آنها و تک تک کنسول های فروش رفته داشتند.

حال تمام این مشکلات به شکل کامل از میان برداشته شده اند؛ به عبارتی می توان گفت شرکت های سازنده ی کنسول های بازی نیز با یک بازار بسیار بزرگ برای فروش محصولات خود رو به رو گشته اند. لازم به ذکر است که اگر چه در این ۱۵ سال، بازار سیاهی نیز برای فروش این اقلام در چین وجود داشته اما غیر قانونی بودن کنسول ها، گیمرها را به سوی استفاده از PC، موبایل و تبلت سوق داده؛ به شکلی که سازندگان محصولات مورد بحث اکنون باید تلاش کنند تا ذهن کاربران را برای استفاده از چنین محصولاتی آماده کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (27 مورد)
  • محمد|Dante

    10 میلیون فروش روی هم ! XO و PS4

  • mohammadmj

    یجایی خونده بودم فروش پلستیشن تو چین خیلی محدوده
    فکر می کنم مایکروسافت تو این بازار پر سود خودشو بالا بکشه اگه به افسانه های چینی اهمیت بده . جمعیت چین به خودی خود فروش کنسول رو تضمین می کنه.

    • تایسون

      اونجایی که شما خوندی منظورش کلا کنسول بوده نه صرفا پلی استیشن. الان دیگه آزاد شده و هر شرکتی میتونه فعالیت کنه

  • BOZORG# از این ادمای تو خالی پر سر و صدا حالم ...

    دیجیاتو ننوشته اگه کسی تا قبل از این کنسول میفروخت یا میخرید چه مجازاتی داشته؟

  • BOZORG# از این ادمای تو خالی پر سر و صدا حالم ...

    من از همین الان شرط میبندم پلی استیشن یهتر میفروشه :)
    کسی میخواد شرط بندی کنه ؟؟؟

    • Rivekan

      من عکس این فکر میکنم ایکس باکس بیشتر میفروشه چون دولت و مردم چین و ژاپن با هم رابطه خوبی ندارند بعد از اشغال چین توسط ژاپن در جنگ جهانی دوم این رابطه بد بوده تا همین امسال که سر ی جزیره با هم مشکل داشتند کار به جایی رسید که چینی ها ی مدت کالای ژاپنی رو تحریم کردند! مثالش فروش پایین تویوتا داخل چین هست

      • AK_007

        کره و ژاپن سر جزیره باهم اختلاف دارن ن چین و ژاپن

      • آیییخم و خونواده گلکسی s6 ( اسکی از آیفون و z3 )

        اون برای ما هست که به این چیزا توجه میکنیم

        اگر نگاه کنی مردم همه دنیا حتی اگر یه روزی دشمن بودن الان برای رفاه خودشونم شده با هم دوستی میکنن و از امکانات همدیگه استفاده

        مثل ما نیستن که بریزن خیابون به خاطر 2 تا ساندیس تحریم بشن :|

        هر 2 تا شرکت بازار فوق العاده ای جلوی روشون هست ...

        • borna_talebi

          من مطلب در مورد این بحث زیاد خوندم، هنوزم با هم مشکل دارن. البته کلا کنسول ها تو چین طرفدار ندارن قبل اینم که به صورت محدود باز بود جفتشون رو هم فقط 500 هزار تا فروختن. اونجا عاشق PC هستند و فکر نکنم به این راحتی پلتفرم عوض کنن.

          • آیییخم و خونواده گلکسی s6 ( اسکی از آیفون و z3 )

            من خبر ندارم از اونجا اما در بد ترین شرایط هم بخوایم نگاه کنیم با این جمعیتی که چین داره حداقل بالای 50 میلیون یا 100 میلیون باید فروش داشته باشن

            همینم برای هر 2 شرکت موفقیت بزرگیه

  • عـــامـر

    یعنی اینا وقتی تعطیلات تابستونشون فرا می رسیده منتظر چی بودن چقدر سخت بوده این دوران

    • آیییخم و خونواده گلکسی s6 ( اسکی از آیفون و z3 )

      عامر جون مگه ما تابستون میشد کنسول بازی داشتیم ؟

      حالا شما وضعتون خوب بوده ولی ما پول هفتگی جمع میکردیم یه ساعت میرفتیم کلوب مثلا 99 میزدیم یا کراش یا ... اونم با چه ذوقی :(

      مرفح بودن هم خوبه ها خوش میگذره بهتون :D

  • AZJAGUAR

    چقد بد واقعا دورن کودکیشون با آتاری و سگا نگذشت

    • Hesam

      "استفاده از کنسول های گیمینگ ابتدا در سال ۲۰۰۰ ممنوع شد"
      اتاری و میکرو برا چه سالین؟؟
      اینا ps1 هم تجربه کردن تو اون زمان ممنوع شده کنسول!!

  • mortezaall(mutd)

    خوب یه سوال باقی میمونه...چینی ها لیگ لجندز و بازی های تنسنت و پی سی رو رها خواهند کرد...

  • سوتابایت

    حجوم ماکروسافت و سونی دیدنی! شاید ماکروسافت بتونه بازی رو با این بازار عوض کنه!

  • Hesam

    چه فروشی کنن سونی و مایکروسافت!!
    ایشالا هر کدوم به حقشون برسن
    ((با این حساب بعید نیست ps4 رکورد ps2 کبیر رو بشکنه!!!))

    • mortezaall(mutd)

      داداش دعلکن نسل هشت زود تموم نشه...

      • Hesam

        تموم نمیشه داداش تا 2019 -2020 رو این نسلیم
        Ps3 بدبخت تا 2017 جا داشت!!(بی تعصب)) اما وقتی نو میاد به بازار کهنه میشه دل ازار!!
        ((خود من هم به این نسل اعتقادی ندارم،سونی نباید ibm رو ول میکرد))

  • Divan Greedy (Bleed Blue)

    خوب دیگه الان بستگی به خود شرکت ها داره که چه جوری تبلیغ و کار بکنن / اما احتمالن امریکا از ژاپن موفق تر باشه داخل این بازار ، بازار بزرگ و خیلی خوبیه

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی