ایالات متحده آمریکا تا سال 2025 سریع ترین ابر رایانه دنیا را می سازد
اباما رئیس جمهور آمریکا فرمانی را صادر کرده که به موجب آن، این کشور باید تا سال 2025 میلادی، سریع ترین ابر رایانه دنیا را بسازد. این پروژه که طرح ملی محاسبات استراتژیک نام گرفته، ...
اباما رئیس جمهور آمریکا فرمانی را صادر کرده که به موجب آن، این کشور باید تا سال 2025 میلادی، سریع ترین ابر رایانه دنیا را بسازد. این پروژه که طرح ملی محاسبات استراتژیک نام گرفته، با هدف ساخت ابر رایانه ای دنبال خواهد شد که ایالات متحده آمریکا را در مسابقه تسلیحات تکنولوژیکی جلوتر از سایر رقبایش قرار می دهد.
ابر رایانه Exascale قرار است که توسط کارکنان دولت فدرال آمریکا ساخته شود و سپس از آن برای تسریع پروژه های تحقیقاتی در طیف گسترده ای از موضوعات بهره گرفته شود.
در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.
برای نمونه قرار است که ناسا از این سخت افزار برای درک بهتر طراحی فضاپیماها بهره بگیرد و در مثال دیگر، از آن در پروژه های تحقیقاتی پزشکی استفاده گردد.
ایالات متحده آمریکا در حال حاضر بیش از 500 ابر رایانه را در اختیار دارد که بیشتر از هر دولت دیگری است اما حرکت اخیر آن برای ساخت سریع ترین ابرکامپیوتر دنیا بیشتر برای کنار زدن کشورهایی نظیر چین و ژاپن انجام می گیرد.
کامپیوتر Tianhe-2 متعلق به چین برای مدت دو سال و نیم است که عنوان سریع ترین ابر رایانه دنیا را در اختیار دارد و به باور صاحب نظران، در حال حاضر آمریکا پایین ترین جایگاه را از این لحاظ به خود اختصاص داده.
اما با پیش قدم شدن دولت مرکزی آمریکا، مقامات این کشور امید دارند که به موجب اجرای طرح ملی محاسبات استراتژیک، گوی سبقت را از رقبای خود ربوده و در زمینه محاسبات کامپیوتری استانداردهای تازه ای را تعریف کنند.
با در نظر گرفتن چالش هایی که هم اکنون در کره زمین با آن روبرو هستیم، شنیدن این خبر که به لطف ابررایانه Exascale حجم زیادی از این مشکلات از پیش رویمان برداشته می شوند، می تواند بسیار هم خوشحال کننده باشد.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
الان كه خيلي تا سال 2025 مونده. تا اون موقع تكنولوژي كامپيوترها خيلي پيشرفت ميكنه. بهتره الان فقط بتونن ساختمونش رو بسازن و فوقش كيس و كابينت هاي كامپيوترها رو بسازن، بقيه كارهاشون باشه براي ده سال بعد.
اگه من بیماریم فضولیه پس شمارو چی بگم که گالری بیماری هستید نمونه اش پررویی ، دوگانگی شخصیتی ، مال پرستی و و و
به فکر درمانشون باش برادر من
میتونستیم از شما چیزای خوبی یاد بگیریم ولی حیف که نمود این بیماریها در کامنت هاتون نمیزاره.
موفق باشید
خوب این هم از نمودشون کامنتمون حذف شد
ادمین اینارم حذف کن :D
باید سر تعظیم فرو آورد به این ابر قدرت جهان
منه ایرانی منتظر ننشستم که کشورم در زمینه ایی پیشرفت کنه و با این پیشرفت زندگی منم تغییر کنه چون میدون برنامه و هدف، پیشرفت مملکت نیست .
سر تعظیم فرو میارم به کشورهای پیشرفته که با این پیشرفتهای عظیم به جهان هم خدمت میکنند
اگر من و شما داریم اینجا نظراتمان را رد و بدل می کنیم
به همت این کشور پیشرفته هست که داره نه تنها به مملکت خودش بلکه به بشر و بهبود زندگی بشر خدمت میکنه .
فکر می کنی اینا چه جوری به اینجا رسیدن یه عمر دارن دنیا را میچاپن چه خون ها ریختن تا این شرایط ایجاد بشه..
یکیشم کشور خودمون چقدر نفت بردن ....
هزینه این ها را کل دنیا داده بعد به اسم اینا تموم شده تازه بعضیا هم مفتخرن به این ...
(حس شخصی منه)
این داستان های پیشرفت هسته ای یکم باعث شده احساس خود انیشتن بینی واسه کله گنده های مملکت پیش بیاد!
مثلا الان یه بچه 20 ساله بره پیش فلان وزیر بگه ایسنتاگرامو فیلتر کنید من نمونه وطنیشو میسازم سریع استقبال میکنن و فرداش ایسنتاگرامو میبندنم، ولی به یه ایده نو و خلاقانه انقدر اهمیت داده نمیشه!
این پاسخ من به بخش اول کامنتته:
چرا احساس انیشتن بدون نکنیم؟
انرژی هسته ای کم چیزیه؟
با وجود این که یک دهم امکانات غربی هارو نداشتیم به انرژی هسته ای دست پیدا کردیم کم چیزیه؟
البته هیچ وقت نباید مغرور شد و بقیه قضایا رو ندید ولی بدون انرژی هسته ای برای مملکت ما کم چیزی نیست
فکر کنم شما هنوز کشور های لیبی پاکستان و کره شمالی رو توی نقشه ندیدی
پایه بالستیکمون البته در مقیاس صنعتی نه ازمایشگاهی مال کره و چینه کمی هم روس
پایه کروزمون برای اسراییل دوران شاه و پاکستانه
پایه هسته ایمون هم کره و پدر بمب هسته ای پاکستان هست
ما توی نانو و پزشکی و کمی سد سازی خوبیم
صنعت خودرو و هواپیما و موتور شون که وارداتی یا کپی هست
ای تیمون هم به لطف ایرانی های خارج از کشور داریم
البته در بعد ازمایشگاهی نه صنعتی خیلی جلوتریم اونم به لطف فرار مغزهامونه
وگرنه چون واردات برای نورچشمی ها بیشتر میارزه و اصولا انحصار دارن کاری پیش نمی بریم
اصلاح می کنم:
بودن
امان از این ISI!
الان ملاک حقوق استادا شده تعداد isi های دانشجو های سابقشون.
مئلا یه جوجه استاد 29 ساله داشتیم ما برای درس مبانی ارائه ، طرف کلا میومد دانشگاه واسه امر خیر. من آخرای ترم حس میکردم حتی واسه زدن مخ خانمای کلاس هم داره از این ISI ها استفاده میکنه.
اینا خبر ندارن.... تو ایران یه دختری تو زیرزمینه خونشون یه ابر کامپیوتر ساخت... مدارکشم موجوده...
...
راستی ایران تا به حال ابر کامپیوتر نساخته؟؟
............
اباما؟
اوباما قشنگ تره...
سیامک جان ، خدا وکیلی نزدیک 80% کامنت هات بیربطه،مثال واضحش نوشته اکانتت،البته این نوشته به خود شخص مربوط میشه ،ولی خودت چیزی ازش فهمیدی؟ خب یه زره اصلاح کن دیگه.
البته بازهم میگم این به خودت مربوطه ولی من هم برای خودت میگم
اصلا خنده دار نیست خدایی سیا، یه لحظه فقط فکر کنید این اشعار از زبون رییس جمهور یه ملت با تاریخ 3000 ساله سروده میشد.
وای بر ما...
به گمانم بهترین استفاده ممکن، هواشناسی باشه.
تا همین چند سال پیش، بیان اینکه ابرکامپیوتر برای محاسبات هواشناسیه، شبیه عوامفریبی بود، اما الان فکر کنم مردم عادی ایران خودمونم به اهمیت هواشناسی پی بردن