ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شخصی قادر شد از حیاط پشتی خانه اش با ایستگاه فضایی بین المللی ارتباط برقرار کند

آدریان لین (Adrian Lane) یک مرد ۵۲ ساله و اپراتور رادیویی است که اخیرا قادر شده از حیاط پشتی خانه اش، با ایستگاه فضایی بین المللی ارتباط برقرار کرده و با فضانوردان ساکن این ایستگاه به ...

امیر مستکین
امیر مستکین منتشر شده در ۱۸ مرداد ۱۳۹۴  |  ۰۸:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

آدریان لین (Adrian Lane) یک مرد ۵۲ ساله و اپراتور رادیویی است که اخیرا قادر شده از حیاط پشتی خانه اش، با ایستگاه فضایی بین المللی ارتباط برقرار کرده و با فضانوردان ساکن این ایستگاه به گفتگو بپردازد.

وی پس از اینکه در می یابد ایستگاه فضایی بین المللی با خانه اش بر روی زمین برای دقایقی هماهنگی پیدا کرده و بر روی یک خط قرار می گیرد، بر آن می شود تا هفته ها وقت خود را گذاشته و برای ثانیه های طلایی برنامه ریزی کرده و با ایستگاه فضایی بین المللی تماس برقرار نماید. وی با توجه به تخصص اش در این امر، قادر می گردد تا به مدت ۵۰ ثانیه با فضانوردان به گفتگو بنشیند. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

اگرچه همین موضوع و برقراری تماس با ایستگاه فضایی بین المللی، این بار خبر ساز گشته اما آنچنان که مشخص گردیده، تماس با ایستگاه یاد شده به هیچ عنوان موضوع عجیبی نیست و پیشتر نیز همین اتفاق روی داده است.

حتی در پایگاه اینترنتی خود ایستگاه فضایی بین المللی، صفحه ای اختصاصی وجود دارد که ارتباطات با فضانوردان در آن درج می شوند. این ارتباطات البته دقیقا به واسطه تلفن صورت نمی گیرند و از طریق امواج «رادیوی آماتور» صورت می گیرند که با استفاده از ماهواره ها، ارتباطات صوتی را جا به جا می کنند.

space-station-view-100213-02-w600

با استفاده از رادیوی آماتور، برخی از خدمه ایستگاه فضایی نیز به برقراری ارتباطات از پیش مقرر نشده مشغول می شوند که البته بیشتر جنبه ی تفریحی دارد؛ در اصطلاح به این پیام های تصادفی «ham» گفته می شود.

ظاهرا تا کنون فضانوردان مستقر در ایستگاه فضایی، صدها پیام اینچنینی برقرار کرده اند و البته تا زمانی که از کارهای خود و برنامه ریزی هایشان عقب نمانند، هیچ قانونی برای منع آنها از این اقدام وجود ندارد.

حال آدریان لین ۵۲ ساله می گوید که پس از ارتباط با ایستگاه فضایی، یکی از فضانوردان به او گفته:‌ «صدای شما را می شنویم - به ایستگاه فضایی بین المللی خوش آمدید.» لین که از این موضوع به شدت هیجان زده شده، تمام تلاش خود را کرده و می پرسد: «ستاره ها از آن بالا چگونه به نظر می رسند؟» فضانورد اینچنین به او پاسخ می دهد: «با توجه به عدم وجود هوا در فضا، بسیار درخشان تر به نظر می رسند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (25 مورد)
  • امير

    واقعا اون راديو چي بود؟ خانمي هي تكرار مي كرد. يكي بهم گفت داره ساعت دقيقو ميگه اما چرا به اون زبان رمز

  • Amir

    سیم کارتش ایرانسل بوده آیا؟؟؟ به نظرتون اونجا ایرانسل 4G رو راه انداخته؟؟

  • محمد

    شک نکنین این ایده رو بعد از تبلیغ ایرانسل و اون بچه ه ب سرش زده :-D

  • امير

    ايول دمش گرم من خودم به عنوان يه دانشجو الكترونيك كلي حال كردم اما متاسفانه اينجا قطعات الكترونكي به سختي گير مياد منيه دوستي دارم يه قرستنده راديويي با برد تقريبي 400متر درست كرد و گذاشته بود بالاي پشت بام چيزاي علمي و خفن با موبايلش ضبط ميكرد و روزي نيم ساعت دم غروب پخش ميكرد چند روز بعد ريختن جمعش كردن .

    • رسول

      آقا آخه نمیدونم ایجاد ایرانه و همه اونا غیر قانونی ولت کردن برو خدارو شکر کن من دوست داشتم بسازم و میتونستم بسازم چون من الکترونیک خوندم وشب ها با گذاشتن آهنگ های ترکی اصیل حرف های ترکی وگفتند چیزهای گفته نشده از آذربایجان حمایت کنم وراستش ترسیدم نرفتم داش گفتم اسمم سیاسی میگذارن بیا درستش کن

  • mohammad_hashemi_1

    نقل قول از سایت : الف دات آی آر
    مدتی پیش به طور اتفاقی به یک موضوع جالب برخوردم که روشن می‌کند ماجرا چه بوده است (با تشکر از شخص ناشناسی که در یک وب‌گاه انگلیسی‌زبان به این نکته اشاره کرده بود). وقتی راجع به این موضوع تحقیق کردم، شگفت‌زده شدم: دستگاهی ساده و ارزان‌قیمت برای همجوشی هسته‌ای! این دستگاه که Fusor نام دارد و ما فعلاً معادل فارسی «همجوشار» را برای آن انتخاب می‌کنیم یکی از سازوکارهای مختلفی است که برای انجام واکنش همجوشی هسته‌ای پیشنهاد شده است. مقدمه‌ای بر همجوشی هسته‌ایهمان‌طور که احتمالاً در کتاب‌های علوم راهنمایی و فیزیک دبیرستان خوانده‌اید، دو نوع واکنش هسته‌ای وجود دارد: شکافت هسته‌ای و همجوشی هسته‌ای. در شکافت هسته‌ای، هسته‌ی عناصر سنگین مانند اورانیوم شکافته می‌شود تا از آن انرژی هسته‌ای به دست آید. در همجوشی، هسته‌های عناصر سبک نظیر هیدروژن به همدیگر «جوش می‌خورند» و انرژی هسته‌ای تولید می‌کنند. در حال حاضر روش رایج برای تولید انرژی هسته‌ای در نیروگاه‌ها، شکافت است. با این که همجوشی هسته‌ای منبع انرژی ستارگان و از جمله خورشید است و بنابراین حیات بشر و سایر جانداران به طور غیرمستقیم به آن وابسته است، تولید انرژی کنترل شده از همجوشی هسته‌ای برای استفاده‌ی عملی توسط بشر، فعلاً در حد آرزو باقی مانده است. تولید انرژی زیاد از همجوشی هسته‌ای عملاً فقط در بمب‌های هیدروژنی کاربرد عملی پیدا کرده است و هنوز بشر قادر به کنترل این انرژی برای تولید برق نیست.

  • hp

    ایستگاه فضایی بین المللی در فاصله 350 تا 400 کیلومتری در مدار زمین است در ماه که که نیست

  • MusText.com

    نکته ی جالبتر اینه که این فضانوردا چقدر مردم دارن که با وجود این همه مشغله و اسم و رسمشون به پیامای مردم جواب میدن،من بسته به کارم گاهی اوقات مجبورم با برخی خواننده ها از طریق اینستاگرامشون ارتباط برقرار کنم،بعضیاشون اینقدر مغرورن که هرچی میگی آقا این قسمت آهنگت چی میگی،نامفهومه،طرف عین خیالش نیست و جوابتو نمیده
    یا میری دکتر،50 هزارتومن پول ویزیت میدی،مث اینکه مفتی داره ویزیتت میکنه،نمیذاره حرف بزنی
    خدایا خودت اگه میبینی کسی خره،شاخ بش نده

  • امیرحسین

    مام تو ایران اون دختره (آشنای محمودینا) توی زیرزمین خونش انرژی هسته ای تولید کرده بود دیگه این که چیزی نیس :]

    • JEFRiUM

      آقا تو رو قرآن اسم این مموتی رو نیارید حالمون بد میشه.

    • رییس بزغاله های بهار

      خدایش اولین چیزی که به ذهن منم رسید همین بود که محمود اونم از تریبون رسمی فرمودن یه دختر نوجون تو زیر زمین خونه شون انرژی هسته ای تولید کرده ...راستی تولیدش به کجا رسید ؟؟!!آخه الان باید از نابغه های عالم شده باشه حیف دیگه اطلاع رسانی نشد ...ببین شعور مردم رو چی فرض کردن که بیان بگن تو زیر زمین یه دختر 13 14 ساله انرزی هسته ای تولید کرده ...

      • Mr. Nick

        درباره اون دختره 14 ساله مطلبی سایت طرفدارش بعدا دادن که منو تقریبا قانع کرد اگه دوست داشتی میتونی سرچ کنی
        (خلاصه این بود اصلا حرف انرژی هسته ای و.... اینا نیوده یه کشف کرده با کاربرد دوگانه و.... شاید سایت دروغ گفته نمیدونم )
        .
        به چیزای واقعی تر گیر بدیم بهتره کم هم نیستن مثلا شاخص فساد و رتبه فساد کشور ها سایت (Corruptions Perception Index) CPI
        سال اومدن به پاستور رتبه 74
        و سالی که رفت رتبه 144 درفساد حکومتی
        از مجموع 175 کشور دنیا

        • علی

          اینکه سایت طرفدارش چی گفته و چه توجیهی آورده مهم نیست.
          جمله ای که از دهن اون شخص دراومده مهمه.

        • سام

          شما آماری که دشمنت ارائه میده رو باور میکنی؟ لابد پسفردا بهتون حمله کردند میگی بیا ! من بهت اعتماد دارم ! میدونم کاری باهام نداری . و بعد اوون همه رو میکشه !!

          • Mr. Nick

            کاری به دشمن دوستش ندارم
            شما ایران در نظر نگیر یه نگاه به لینک زیر بنداز
            http://goo.gl/BRWkBf
            دانمارک سالم ترین کشور سال 2013 و رتبه یک و افغانستان و سومالی و کوره شمالی مشترک در رتبه 175 دنیا
            اون وسط کشور همسایه خودمون ببین که رفتی یا بیشتر شناخت داری حتی میتونی سالهای مختلف مقایسه کنی مخصوصا ترکیه
            برای من با ذهنیتم جور درمیاد شما نمیدونم مگره اینکه بگی همه دنیا و سازمان و.... فقط با ما دشمنن که دیگه من حرفی ندارم
            راستی آمار دوستان چی میگه اصلا وجود داره یا پاکترین ......

          • Dr.Zed

            :| شما حرف نزنی سنگین تری :|

          • ALI-R

            برادر من شما چشماتو بستی آره مثه اینکه همه چی آرومه من چقد خوشحالم...
            حالا چشاتو باز کن آفرین آره همه چی داغونه من چقد بدبختم
            اینا چیزایین که هر روز جلو چشماته لازم نیست دشمن بهت بگه :|

  • سیاوش

    تو ایرانم یکی بود تو زیرزمین خونش اورانیوم غنی کرده بود.

  • ALI-R

    یاد تبلیغ ایرانسل افتادم :|

    • عیسی

      دقیقا ولی من نمیدونم یه بچه تو اون تبلیغ چطوری فهمید اون زبون ژاپنی هستش و تو گوگل سرچ کرد "" چگونه ژاپنی صحبت کنیم"""
      من که فرق بین زبان چینی ژاپنی کره ای رو نمیدونم چه برسه به یه بچه :)

      • Mr. Nick

        احتمالا مادرش عاشق سریال کره ای ژاپنی بوده اینم تفاوت لهجه ها فهمیده
        .
        نتیجه اخلاقی اینه که باید می‌شست کنار مادرش سریال میدید زبان ژاپنیش خوب میشد بجای این کارا :D

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی