سقوط دوباره سهام HTC؛ برند تایوانی اکنون ارزشی برابر با «صفر دلار» دارد
بلومبرگ گزارش می دهد که ارزش سهام سازنده تلفن های هوشمند اندرویدی به نام HTC اکنون به کمتر از ۱.۵ میلیارد دلار رسیده. این رقم در ده سال گذشته بی سابقه بوده و حتی از ...
بلومبرگ گزارش می دهد که ارزش سهام سازنده تلفن های هوشمند اندرویدی به نام HTC اکنون به کمتر از ۱.۵ میلیارد دلار رسیده. این رقم در ده سال گذشته بی سابقه بوده و حتی از نقدینگی خود اچ تی سی در پایان ماه «ژوئن» (که برابر با ۱.۵ میلیارد دلار بود) نیز کمتر است.
حال بقیه ماجرا یک حساب سر انگشتی است؛ اچ تی سی ۱.۵ میلیارد پول نقد در حسابش دارد، در حالی که ارزشش هم ۱.۵ میلیارد دلار است. یعنی چه؟ برند HTC، دارایی ها و کارخانه جات این شرکت بی ارزش شده اند. با دیجیاتو همراه باشید.
در سال جاری ارزش سهام شرکت تایوانی بیش از ۶۰ درصد کاهش داشته اند و آنطور که پیداست، هیچ خبری هم از بهبود شرایط نیست.
یکی از تحلیلگران به نام Calvin Huang می گوید: «نقدینگی اچ تی سی اکنون تنها دارایی با ارزش این برند برای سهام دارانش است. سایر دارایی ها اساسا در ارزیابی های مالی گنجانده نمی شوند چرا که به زودی بر روی آنها نیز خطی قرمز کشیده خواهد شد و به عنوان زیان مالی تلقی خواهند گشت. در نتیجه می توان اذعان داشت که این برند دیگر هیچ ارزشی پیش سهام داران خود ندارد.»
در سال ۲۰۱۱ اچ تی سی با سهمی ۲۴ درصدی از بازار ایالات متحده توانست عنوان بزرگ ترین فروشنده تلفن همراه در این کشور را از آن خود نماید؛ عنوانی که آن را از دست اپل، سامسونگ و بلک بری ربوده بود. تا سال ۲۰۱۳ اما شرکت تایوانی بیشتر سهم خود را به اپل و سامسونگ باخته بود. در قیاس با مقامی که این شرکت در سال ۲۰۱۱ داشته، اکنون اچ تی سی فروشی ۷۵ درصد کمتر از سال یاد شده را تجربه می کند.
صرفا در ماه گذشته میلادی بود که شرکت مورد بحث خبر داد که عرضه دستبند سلامتی Grip به دلیل «دریافت بازخورد وسیع و تست های نهایی» با تاخیر مواجه خواهد شد. در نتیجه عنوان گشت که این محصول و سایر محصولات مرتبط با سلامتی، در پایان سال جاری عرضه خواهند شد.
یکی دیگر از تحلیلگران به نام Birdy Lu باور دارد: «ما تصور می کنیم که این تلاش ها برای برگرداندن اچ تی سی به بازار تا دو سال آینده کافی نخواهند بود. شرکت تایوانی اکنون در زمینه پرچمداران یارای رقابت با اپل و سامسونگ را نداشته و از سوی دیگر در زمینه ی میان رده ها نیز کمپانی های چینی سهم این شرکت را ربوده اند.»
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.

بعد از اون میمونه سونی که فقط به عملکرد z5 بستگی داره
الان بزرگترین برند رو به رشد LG اه که کاملا هر سال رشد میکنه و سرشار از خلاقیته بر عکس برند های دیگه و به نظرم با G4 امسال بزرگترین زنگ خطرو برای سامسونگ زد
رو برند با من هر کی کل کرده نابود شده رفته!اچ تی سی و سونی رو دوست ندارم میبینید که جفتشون فعلا به چه روزی افتادن!!نوکیا رو انقدر ازش بیزار بودم که اصلا زدم از بیخ نابودش کردم!
اچ تی سی پسر خوبیه
واقعا مسلما اچ تی سی نداشتن خلاقیت تو سال۲۰۱۵ بود... اون ها خوب می دونند نقطه ضعف شون چی هست... تکراری بودن طراحی... مشکلی که سونی هم داره و تا سال گذشته گریبانگیر سامسونگ هم بود ولی سامسونگ راه رو پیدا کرد ولی سونی و اچ تی سی خیلی به طراحی موفق سالهای گذشته ایمان داشتند در حالیکه مشتری ها به برتری های جدید گوشی ها نگاه می کنند... وان ام ۷و ۸ با وجود دوربین ضعیف باز هم موفق بودند... وان ام۷ اس دی کارت نداشت تو ام۸ اضافه شد... دو دوربین پشت به هر حال به خلاقیت دوست داشتنی بود.. ولی ام۹ با اینکه با توجه به بازخورد های وان ام۸ جاگذاری کلید پاور رو درست کرد و دوربین بیست مگا پيکسلى رو جایگزین اولترا پيکسل کرد ولی نه دوربین موفقی داشت و نه خلاقیت خاصی به گوشی اضافه کرد... از لحاظ کیفیت ساخت با در دست گرفتن ام۹ و ام۸ کاملا واضحه که کیفیت متريال و ساخت کاهش پیدا کرده... به هر حال اچ تی سی با تولید به گوشی با طراحی متفاوت و اضافه کردن سانسور اثر انگشت و استفاده از صفحه نمایش خمیده همراه با sd820 و قیمت مناسب می تونه فروش خوبی داشته باشه... موتورولا امسال با اصلاح قیمت گوشی های دوست داشتنی رو ارائه کرد...
اینا از مشکلات مدیریتی و استراتژیک ضعیف رنج میبرند. پافشاری روی یه طرح ناموفق باعث شده تیشه به ریشه خودشون بزنن. سونی هم اگه یه شرکت عظیم و گسترده نبود معلوم نبود تا الان چه بلایی سر بخش موبایلش میومد. سالی 2.5 میلیارد دلار ضرر وحشتناکیه ولی سونی این ضرر هارو میداد و پاشم ایستاد فقط امیداورم z5 بتونه اون خاطرات را پاک کنه و یه فروش خوبی نصیب سونی کنه. htc هم نیاز به نوسازی داره، وگرنه دیگه باید منتظر باشه یکی بیاد جمعش کنه و بخرتش چون رو پای خودش نیمتونه بایسته.
HTC بزرگه اما اشتباه بزرگان ینی مرگ
همش از M9 شروع شد این شکستا
امیدوارم بتونه حداقل خودشو حفظ کنه چون کیفیتش زبون زده
حیف که دیگه قیمتای بصرفه ای نداره« البته قبلا هم نداشت :) » تو هر قیمتی چنتا مدل از شرکتای چینی یا برند های معتبر ، رقیب سر سخت داره که ازش بهترن
این برند حیفه از بین بره
خدا کنده با یه سیاست درست و یا شبی سیاست چینیا بتونه حداقل خودشو حفظ کنه
متاسفانه میشه حدس زدبعد HTC نوبته Sony هستش
با اینکه از سونی اصلا خوشم نمیادو کلا بر ضدشم ولی حیفه چنین کمپانیایی از دور به طور کامل حذف شن
به امید رقابت ماندگاری همه کمپانیا و ایجاد رقابت
،
که امیدوارم به نفع مصرف کننده باشه
خیلی حیفه که این کمپانی "باشخصیت" به همین راحتی زمین بخوره.
بازنکه بقیه شرکتا اصلا گوشیاشون مثل هم نیست؟!htcباید روی بازاریابی خیلی کارکنه..خیلی..امیدوارم برگرده..واقعا حیف همچین شرکتی ازبین بره
به نظر من نوکیا بیاد حالا که میخواد دوباره کارخانه و غیره بزنه اینو بخره هم مفت هست هم بهترین رابط کاربری آندروید گیرش میاد
بلومبرگ چرت و پرت میگه باسه خودش.
خیلی حیفه.امیدوارم دولتشون کمکشون کنه تا از بحران خارج بشه. ایکاش روی تبلیغات محصولاتش بیشتر کار میکرد واقعا از خیلی از برندهای چینی بهتره ولی مدیریت ضعیف متاسفانه به اینجا کشوندش
دولت ؟
دولت نمیخواد کمک کنه فقط یکی این مدیریتشو عوض کنه :(
برندهای داغون چینی هر روزسود ولی اچ تی سی و سونی و ... اینطوری:(
HTC تنها کمپانی هست که اگر من بخوام البته با احتمال کم یک گوشی اندرویدی رو تجربه کنم، ممکنه ازش گوشی بخرم. واقعاً حیفه با این همه سابقه در گوشی هوشمند این بلا سر این برند بیاد.