نوکیا برای بازگشت به صنعت تلفن های هوشمند مشغول استخدام است
نوکیا که زمانی یکی از بزرگترین سازندگان تلفن های همراه در دنیا به شمار می رفت، سال گذشته با فروش بخش تولید موبایل خود به مایکروسافت از این صنعت کناره گیری کرد. عمده ترین دلیل ...
نوکیا که زمانی یکی از بزرگترین سازندگان تلفن های همراه در دنیا به شمار می رفت، سال گذشته با فروش بخش تولید موبایل خود به مایکروسافت از این صنعت کناره گیری کرد.
عمده ترین دلیل چنین اتفاقی این بود که نوکیا بسیار دیر متوجه شد لازم است به سمت ساخت تلفن های هوشمند حرکت کند و حتی همان موقع که بالاخره برای ورود به این عرصه تصمیم گرفت هم، سرنوشت خود را به ویندوز موبایل پیوند زد، پلتفرمی که خودش هم حال و روز چندان خوشی نداشت.
این برند البته همیشه در زمره خوش نام ترین های صنعت موبایل به شمار می رفته و کاربران بسیاری، محصولات باکیفیتش را در خاطر حفظ کرده اند.
چنین سابقه ای هرچند نتوانست جلوی از بین رفتن سهم بازار نوکیا را بگیرد، اما حداقل این کمپانی می تواند امیدوار باشد اگر روزی با درس گرفتن از تصمیمات اشتباه گذشته به بازار برگردد، آغوش کاربران دوباره پذیرایش خواهد بود.
نوکیا البته به دلیل قرارداد با مایکروسافت در حال حاضر اجازه ساخت تلفن های هوشمند را ندارد، اما سال گذشته یکبار میزان استقبال کاربران را با عرضه تبلت اندرویدی سنجیده و پس از زمزمه های فراوان در مورد بازگشت این سازنده به بازار تلفن های هوشمند، اکنون خبر می رسد که سرانجام با استخدام نیروهای تازه، در حال آماده سازی خود برای فرارسیدن تاریخ پایان قراردادش با مایکروسافت در سال ۲۰۱۶ است.
در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.
رویترز در مورد استخدام های جدید نوکیا می گوید که این شرکت ده ها آگهی روی سایت LinkedIn ارسال کرده که زمینه کاری آنها به تلفن های هوشمند مربوط می شود، از جمله متخصصین توسعه محصول و مهندسینی که بتوانند نرم افزارهای مورد استفاده در تلفن های هوشمند این سازنده را طراحی کنند. این شرکت همچنین پیشتر نیز توسعه نرم افزاری در زمینه اندروید را با ارائه لانچر اختصاصی خود برای این پلتفرم تجربه کرده بود.
اما نکته ای که باید در مورد بازگشت نوکیا در نظر داشت این است که این شرکت پارسال تبلت خود را با همکاری فاکسکان به بازار عرضه کرده بود و هرچند دستی در طراحی آن داشت، اما تولید، توزیع، بازاریابی و پشتیبانی مشتریان همگی توسط شریک چینی انجام می گرفت.
حال به نظر می رسد نوکیا برای بازگشت به بازار تلفن های هوشمند هم به دنبال یافتن شریک مناسبی می گردد تا باز هم از همان روش استفاده کند و حتی نام هایی مثل میزوی چینی نیز در این میان به گوش می رسند.
این شرکت همچنین پیشتر و در ماه می میلادی اعلام کرده بود قصد دارد ۷۰ نفر از کارکنان بخش تکنولوژی خود را تعدیل کند، اما یکی از منابع مطلع به رویترز خبر داده که سازنده تصمیم خود در این باره را تغییر داده و نیمی از این افراد برای کار کردن روی تلفن های هوشمند، در استخدام نوکیا باقی خواهند ماند.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
نوکیا با اون سیمبین نادخش و بعدشم تکیه به وینفون خسته خیلی وقته قافیه رو باخته و سخت بتونه جلوی بازیگرای اصلی امروز نقش بازی کنه!اصلا باهاش حال نمیکردم و نمیکنم چون از اولش پول الکی میگرفت از ملت امیدوارم دوباره سر بلند نکنه!
hublot فقط عضو شدم بهت مثبت بدم. جالبه من چند سال پیش تو سایت نارنجی یه کامنت گذاشتم که این الوپ یه عامل نفوذی مایکیه. چطور من که یه فن معمولی نوکیا بودم اینو تشخیص دادم ولی هیات مدیره نوکیا تشخیص ندادن؟ :/
این مردک آلوپ منو یاد همون پست فطرت Howard Stringer میندازه که سونی را تا مرز ورشکستگی پیش برد و دست آخر دولت ژاپن سونی را نجات داد. همیشه پای یک.... درمیان است
آخ جون.بریم استخدامی زده!
دوستان من یک سوالی برام پیش اومده و اونم اینه که نوکیا تا چند سال از طریق فروش لایسنس گوشی تولید خواهد کرد؟وهمچنین تا چندسال وظیفه توزیع و پشتیبانی محصولات را به کمپانی دیگر واگذار خواهد کرد؟یعنی کی خودش این مسئولیت هاروبه عهده میگیره(مثل اپل)؟
اتفاقا اپل اولین کمپانی بود که به این روش رو اورد یعنی طراحی و لایسنس برند
الآن محصولات اپل توسط فاکسکان تولید میشه ولی کیفت محصولات باید مورد تایید اپل قرار بگیره
نوکیا اگه بخواد خط تولید خودشو راه بندازه احتمال ضرر دادن و شکستش بیشتره
درود بر نوکیا
منتظر بازگشتی شکوهمندانه هستیم
دنیای اسمارت فون ها دوباره می تونه کیفیت رو به خودش ببینه. همینطور طراحی های خارق العاده و خلاقانه.
آخ جون ،
فقط آخ جون
نمیدونم چرا
ولی آخ جون
۷۰ نفر از کارکنان بخش تکنولوژی خود را تعدیل کند،
مطمئنین که عددش درسته؟؟؟
نوکیا برگرد که جات خیلی خالیه...
مطمئنم که نوکیا با دست پر برمیگرده و تنها یه برند خالی نیست...
تقریبا از خرداد سال گذشته داره روی بازگشت به بازار تلفن های همراه کار میکنه و تا سال دیگه هم فرصت داره تو این دو سال حسابی وقت داشته و داره تا بتونه یه محصول کامل معرقی کنه
اگه هم بسمت اندروید بره و هم ویندوز فون عالیه
ولی یه سری اخبار هم منتشر شده که گویا هنوز روی ملتمی داره کار میکنه
شاید تا دو سه سال دیگه سیستم عامل انحصاری خودشو معرفی کنه