ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تکنولوژی فورس تاچ بنا به اپلیکیشنی که استفاده می کنید یک راه میانبر ارائه می دهد

طی روزهای اخیر در مورد تکنولوژی فورس تاچ اپل و به کارگیری آن روی آیفون بعدی، ملقب به آیفون 6 اس، بسیار شنیده ایم اما اطلاعات جدید حاکی از آن است که iPhone 6S، به ...

محسن وفانژاد
محسن وفانژاد منتشر شده در ۲۰ مرداد ۱۳۹۴  |  ۱۱:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

طی روزهای اخیر در مورد تکنولوژی فورس تاچ اپل و به کارگیری آن روی آیفون بعدی، ملقب به آیفون 6 اس، بسیار شنیده ایم اما اطلاعات جدید حاکی از آن است که iPhone 6S، به شکلی کاملا کاربردی و متفاوت از مک بوک های جدید اپل، از تکنولوژی فورس تاچ بهره می برد.

براساس گزارش جدیدی که توسط 9to5Mac منتشر شده، فورس تاچ در آیفون بعدی برای ایجاد میانبرها کاربرد دارد. در واقع با استفاده از این تکنولوژی بدون نیاز به طی مسیرهای طولانی و بسته به نوع اپلیکیشن می توانید سریعا به نقاط دوردست تلفن همراه خود دسترسی پیدا کنید.

هنوز مبهم است که دقیقا میانبرها چگونه کار خواهند کرد و چه تفاوتی میان اپلیکیشن ها وجود دارد. اما برای مثال وبسایت مذکور نمونه هایی برای ارائه دارد. فرض کنید درون اپلیکیشن Maps هستید و می خواهد به وسیله هدایتگر مسیری را طی کنید. با انجام عمل فورس تاچ روی مکان مورد نظر، اپلیکیشن سریعا متوجه می شود که باید چنین قابلیتی را سریعا فعال کند.

فورس تاچ می تواند برای اجرای منوهای جدید نیز کاربردی باشد، درست همانطور که روی اپل واچ می بینیم. این بار به جای آنکه تمام صفحه در اختیار منوی جدید باشد، با انجام عمل فورس تاچ، منوی کوچکی ایجاد می شود که از طریق آن می توان امور تلفن همراه را در iOS جدید کنترل نمود.

دست آخر، فورس تاچ ممکن است راهی تازه برای کنترل اپلیکیشن ها پدید آورد، درست همانطور که در مک بوک اپل می بینیم. در مک بوک، این تکنولوژی کنترلی بیشتر در بخش های موسیقی و ویدیو ارائه می دهد و کاربر با توجه به میزان شدت فشاری که وارد می کند، می تواند آهسته تر یا تند تر ویدیویی را تماشا کند. ماه آینده و در مراسم رونمایی از آیفون بعدی اطلاعات جامعی در این مورد دریافت خواهیم نمود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • BuBo

    **می تواند آهسته تر یا تند تر ویدیویی را تماشا کند.**
    اگه قبلا انجام شده و آخرش به این امکانات ختم شده باید بگم انگار چیز انقلابیی نیست، جالبو خوب هست ولی انقلابی نیست، مگر این که توسعه دهنده ها فکری براش بکنن.
    توضیحات دیگه هم انگار کارایی hold رو داره ولی با انجام عمل فشار دادن.

  • تكنو نيوز

    كاملا با نظرت مخالفم
    ايفونهاي سري اول اصلا ارزش خريد ندارن انگار كادويي رو فقط براي كاغذ كادوش انتخاب كني
    اما همه ميدونن باطن كادو مهمتره
    ب قول شما نظر من

  • تكنو نيوز

    كاملا با نظرت مخالفم
    ايفونهاي سري اول اصلا ارزش خريد ندارن انگار براي كادويي رو فقط براي ظاهرش انتخاب كني
    اما همه ميدونن باطن كادو مهمتره
    ب قول شما نظر من

    • M.R.P

      اصل ارزش خرید ندارند سری اول آیفون ها؟! lol خب میشه بگید مثلا چه تفاوت فاحشی در استفاده کاربر در برنامه ها و روزمره بجز حسگر اثر انگشت در 5 و 5 اس وجود داشت؟ (یا حتی 4 و 4اس)(یا حتی 3 و 3جی)کسی که 5 داشت وقتی مدل 5 اس اومد هیچ تغییر ظاهری خاص و نیاز خاصی به تعویض مدل ندید ولی کسی که 5 اس داشت بعد از اومدن 6 خیلی خیلی بیشتر نیازمندیشو به 6 دید!! کدوم یکی بیشتر گوشیش به روز موند؟ دقیقا سر 6 هم همینه! شما 6اس بخری سال بعد مجبوری بری سراغ 7 یا حداقلش اینه به 7 خیلی خیلی فکر میکنی و گوشی پارسالت دموده شده!(تمام این قابلیت ها در 7 بیشترو بهتر میشن) کسی که 6 داره میره 7 میخره و 2 سال گوشیشو راحت استفاده میکنه ، کلا سری اول عمر بیشتری داره برعکس سری اس که سال بعدش طراحی و حتی سایز تغییر میکنه!

      • Ali

        "سری اول عمر بیشتری داره"
        این حرفتون رو نفهمیدم.از چه لحاظ عمر بیشتری داره؟آپدیت یا این که خود فرد بخواد نسخه جدید بگیره.
        اگه از لحاظ آپدیت باشه که اتفاقا چون سری دوم پیشرفت سخت افزاری زیادی میکنه احتمال عمر بیشتر سری دوم بیشتره.
        نمونش 4 و 4 اس.4 برای 4 سال آپدیت شد ولی 4 اس امسال پنجمین سالشه.
        بله اکثر افراد با تغییر قیافه بیشتر وسوسه میشن که گوشیشون رو عوض کنن تا تغییر سخت افزاری اما من اینجوری نیستم.
        رفیقای منم که هم 5 اس داشتن هم 6 میگن من تغییر خاصی به جز صفحه نمایش بزرگتر احساس نمیکنم.شاید اگه از اول میدونستم همچین حسی دارم نمیخریدم.
        در مورد اثر انگشت هم به نظر من خیلی مهمه.
        اول اینکه من تو روز گوشیمو زیاد لاک و آنلاک میکنم.وارد کردن پسورد رو اعصابه.تو اپ استور هم کلی برنامه دانلود میکنم وارد کردن اون رمز طولانی هم خیلی رو اعصابمه.برای برنامه هایی مثل تلگرام رمز میذارم اثر انگشت خیلی کارمو راحت میکنه.از اسکنر میخوام استفاده کنم از اثر انگشت استفاده میکنم.الان اکثر برنامه ها دارن از API تاچ آی دی استفاده میکنن.پس همین یک تغییر میبینید چه تاثیری داشت؟
        به غیر از تاچ آی دی اسلوموشن رو هم به دوربین اضافه کرد.
        امسال هم که احتمالا سنسور RGBW رو اضافه میکنه.
        اما حالا شما به من بگید 6 نسبت به 5 اس به غیر از صفحه نمایش چه تغییر فاحشی داشت.البته اپل پی هم بود که متاسفانه فعلا به درد ما نمیخوره.

  • عـــامـر

    اگر بتونه کارکردشو ساده کنه که هرکس بتونه باهاش کار‌کنه میشه گفت شاهد چیزی خواهیم بود که قبلا نمونشو ندیدم

  • google_user_143

    سلام ببخشید دیدم که پست مربوط به آیفونه گفتم بیام اینجا نظرتون رو بدونم.
    راستش من خودم اندرویدی هستم ولی چون سیاست های کثیف شرکت های مختلف اندرویدی رو دیدم گفتم بیام سراغ آیفون.
    اما نمیدونم چی کار کنم چون همونطور که خودتون میدونید چندروز دیگه آیفون جدید میاد.از طرفی خودم نظرم روی آیفون 6 (64 گیگ) هست.اگه آیفون جدید بیاد که مثل همیشه مدت زیادی طول میکشه تا قیمتش بیاد پایین در صورتی که همین تازگیا قیمت آیفون ها شکسته شده.من هم میخوام حداکثر استفاده از فرصت ساپورت شرکت رو بکنم و قاعدتا آیفون 6 که واسه یه سال پیش هست نمیتونه زیاد دووم بیاره.
    اگه میشه یه راهنمایی بفرمایید.

    بعد راستی میتونید یه روش رایگان ساخت اپل آیدی بهم بگین.
    مرسی

    • محمدرضا

      به نظر من آیفون 6+ بگیری بهتر از 6 هست. هم اینکه صفحه نمایش رتینا داره و نسبت به 6 خیلی رنگ ها رو زنده نشون میده هم اینکه دوربینش لرزشگیر اپتیکال داره. من خودم 2ماه پیش 6+ خریدم. خیلی راضیم ازش

      ساخت اپل آی دی رایگان هم توی گوگل سرچ کنی پیدا می کنی.

      • Shahriar

        دوست عزیز صفحه نمایش هر دو گوشی رتینا هست و فقط در تراکم پیکسل و اندازه و رزولوشن با هم فرق دارن و از نظر رنگهای نمایشی تفاوت آنچنانی ندارند.

  • فاميل دور

    با اين حساب به نظر مي رسه iPhone 6s هر چند تغييرات ظاهري نخواهد داشت اما ارزش خريد بالايي دارد . چرا كه با فورس تاچ تجربه كاربري آيفون به مقدار زيادي بهتر خواهد شد .

    • M.R.P

      درسته دوست عزیز ولی من هنوزم فکر میکنم آیفون های سری اول بازم بهتر از آیفون های سری دوم هستن واسه کسی که مصرف کنندست و گوشیشو هر سال عوض نمیکنه! این فورس تاچ هم مثل حسگر اثر انگشت آیفون 5اس نسبت به 5 هست (بنظرم کم اهمیت تر) ولی بنظرم کسانی که 6 دارند هیچ نیازی به 6اس نخواهند داشت(نظر من)

      • Ali

        در مورد اینکه سری اول بهتر از سری دوم هستن کاملا مخالفم.
        من همیشه تغییرات سری دوم رو بیشتر دوس داشتم.
        سری اول مشکلات زیادی داره مخصوصا تو قسمت سخت افزاری که سال های قبل زیاد دیدیم.
        ولی چون سری دوم طراحی زیاد تغییر نمیکنه این مشکلات وجود نداره و قابل اطمینان تره.
        در مورد خط آخر کاملا باهات موافم.کسی که یکی از آیفون ها رو داره به نسل بعدیش احتیاج نداره.

مطالب پیشنهادی