ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

توصیه سونی به صاحبان کامپیوترهای شخصی VAIO: برای ارتقا به ویندوز ‍۱۰ کمی صبر کنید

اگرچه مدتی است که سونی از کسب و کار کامپیوترهای شخصی کناره گیری کرده، اما این شرکت هنوز موظف است تا از تولیدات پیشین خود پشتیبانی به عمل آورد و البته همین موضوع برای کاربران ...

رضا مقدری
رضا مقدری منتشر شده در ۲۲ مرداد ۱۳۹۴  |  ۱۲:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

اگرچه مدتی است که سونی از کسب و کار کامپیوترهای شخصی کناره گیری کرده، اما این شرکت هنوز موظف است تا از تولیدات پیشین خود پشتیبانی به عمل آورد و البته همین موضوع برای کاربران محصولات یاد شده که می خواهند سیستم عامل دسکتاپ یا لپ تاپ VAIO خود را به ویندوز ۱۰ ارتقا دهند دردسرهایی را به همراه داشته.

غول تکنولوژی ژاپنی به این دسته از افراد توصیه نموده فعلاً از ارتقا خودداری نمایند، زیرا برای اینکه تمامی قطعات سخت افزاری به درستی روی سیستم عامل جدید کار کنند لازم است برخی از درایورها مورد بازنگری و بازنویسی قرار گیرند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

این امر متاسفانه نیازمند قدری زمان بوده و کسانی که یک سیستم VAIO با ویندوز ۸.۱ تهیه کرده اند می بایست تا ماه اکتبر و افرادی که کامپیوتر شخصی شان از ابتدا مجهز به ویندوز ۸ بوده باید تا ماه نوامبر منتظر درایورها باقی بمانند.

ضمناً آن دسته از افرادی که کامپیوتر شخصی آنها در ابتدا با ویندوز ۷ تولید شده بد نیست برای تجربه ی ویندوز ۱۰ به فکر یک کامپیوتر جدید باشند، زیرا ژاپنی ها گفته اند در مورد این دسته از پی سی ها و لپ تاپ ها تنها اقدام به ارائه ی پشتیبانی محدود و رفع اشکالات جزئی خواهند کرد.

به باور بسیاری منابع از جمله وبسایت انگجت چنین اعلانی بدان معناست که سونی تمایلی به ارائه ی درایورهای جدید برای محصولات مذکور نداشته و در صورتیکه فردی بخواهد روی آنها ویندوز تازه منتشر شده را نصب نماید ممکن است با اختلال در کارایی برخی از سخت افزارها مواجه گردد. البته انگجت می افزاید تا کنون تعدادی از افراد گزارش کرده اند با ارتقا برخی مدل های VAIO تحت ویندوز ۷ به ۱۰، مشکل خاصی نداشته و کماکان سیستم شان قابل استفاده بوده است.

ناگفته نماند که چندان دور از ذهن نیست با گذشت زمان سونی اندک اندک خدمات و پشتیبانی کمتری را برای تولیدات خود در دسته ی پی سی ها عرضه نماید، چونکه برند VAIO دیگر متعلق به این کمپانی نیست و آنها مدت هاست که از کسب و کار مذکور دست کشیده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (28 مورد)
  • Amir

    Man windows 8 ro b 10 ertegha dadam vali vaghti mikham filmi play konm seda nadare che kar bayad kard?

  • sara

    من الان چهار ساله وایو دارم ویندوزمم 10 قبلا 7 بود هیچ مشکلیم ندارم درایورا همه تو سایت هست همشم لازم نیست هم دوربین هم بلوتوث همه چیز عالی کار می کنه در ضمن اگر مشکلی داشته باشید با ساپورتر انلاینش صحبت کنید راهنماییتون می کنه.

    • ka

      ساپورت آنلاینش؟
      از همین حرفتون معلومه که الکی کامنت گذاشتین.
      ساپورت آنلاین لپتاپ های سونی خیلی وقته برداشته شده.

      (این رو میدونید که سونی بخش لپتاپش رو فروخت؟ یا این رو هم نمیدونستید؟)

  • genius

    خدا رو شکر که سونی از کسب و کار حوزه کامپیوتر کشیده بیرون والا الآن بایست یه لپ تاپ در حد استفاده یومیه رو میخریدیم 10میلیون اونم با این وضع خدمات داغون!متاسفم واسه اونهایی که تو خریدشون گوش بحرف فروشنده ها میدن و بدون مطالعه میرن تو بازار و هرچی که فروشنده ها ازش تعریف کنن میخرن!
    قیمت اکثر محصولات سونی(جزps)=بهای گزاف بخاطر مارک تجاری

  • Positron5

    یعنی خوش به حالم . حداقل فوجیتسو هنوز هست :)
    بعد آپدیت هیچ مشکلی نداشتم درایور ها هم چندتا بود خودش دان شد

  • محمد

    دقیقا من همین مشکل رو با لپتاپ سونی سری S (ویندوز 7) بعد از ارتقا به ویندوز 10 دارم.

    فینگر پرینت کار نمیکنه، میکروفون کار نمیکنه. بلوتوث مشکل داره.

  • حامد

    من یه سونی دارم که آخرین آپدیت درایورش تو سایت سونی مال 2013 هست !! همه درایور ها رو دستی آپدیت میکنم ! از 7 هم رفتم رو 10 و مشکلی نداشتم شکر خدا !! ولی این کار سونی که لپ تاپای ویندوز 7 رو دیگه ساپورت نمیکنه شوخیشم زشته !!!

  • m

    اﮔﺮ ﻧﺼﻒ ﺯﻧﺪﮔﻴﻢ ﺧﻮاﺏ ﺑﻮﺩﻡ ﻧﺼﻒ ﺩﻳﮕﺸﻮ ﺩاﺷﺘﻢ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﺩﺭاﻳﻮﺭاﻱ 8.1 ﻣﻲ ﮔﺸﺘﻢ ﺣﺎﻻ ﻫﻢ ك 10

  • تایسون

    خیلی باحالید الان که وایو دست سونی نیست دارید بهش حمله میکنید.اونموقع که برند شماره 1 آمریکا بود و بقیه به خوابشونم افتخارات وایو را نمیدیدن ملت وایو میخریدن با مارکش پز میدادن. چی میگید شما سونی 3ساله از این بخش خارج شده مشخصه تمرکزش دیگه رو این نیست و خیلی از نیروهاشو کنار گذاشت.

    • Divan Greedy (아이유)

      مشکل اینجاست که من و بقیه مثل جنابعالی لپتاپ و ... نمی خریم که باهاش پز بدیم / هست یا نیست ، وقتی حرفی می زنن باید روی وایسه روی حرفش ، انتظار داری بابت اینکارش تشویقش کنیم ؟؟

      • تایسون

        مشکلت اینجاس که نمیدونی من لپتاپ ندارم چون نیاز نداشتم سیستم pc را ارتقا میدادم.
        سونی تا وقتی این بخش را به کل واگذار نکرده بود شما پشتیبانی بد دیدی ازش؟ خب معلومه وقتی دیگه تمرکز روش نباشه این مشکلات پیش میاد. اما مطمئن باش حلش میکنه

        • سامان

          نوت بوك هاي سوني هيچگاه پشتيباني ايده آل نداشتند، به عنوان مثال، اون قديما كه نوت بوك سوني با ويندوز ويستا فروخته مي شد در سايت سوني فقط درايور هاي ويستا بود، همين درايورها هم خيلي دير بروز رساني به نسخه هاي بدون باگ مي شدن، اما نوت بوك هاي مشابه HP يا Lenovo يا Toshiba كه همون موقع فروخته مي شدن، در سايتشون درايورهاي هر دوي ويندوز XP و ويستا بود و با عرضه ويندوز 7 درايورهاي اين ويندوز هم براشون اضافه مي شد.

  • تایسون

    طراحی های وایو هنوزم یه نسل از بقیه جلوترن. میگفتن وایو خیلی گرونه و پول مارکشو میدی ولی نمیدوستن وایو یعنی چی..

    • R3D R4N9ER

      حالا عزيز ميبيني كه خيلي راست ميگفتن،پول ماركشو دادن دقيقا.الان كه ساپورتش تو ديواره.
      من يك كلاس C# ميرم،به چشمم ضعف لپ تاپ هاشو ديدم.اكثر اونايي كه لپ تاپ هاشون سونيه تو كلاس،سريع Slack ويژوال استوديو شون پر ميشه بايد برنامه رو ببندن دوباره باز كنن،سر كامپايل كردن هم رسماً سكته ميزنن.وقتي هم كه مشخصات سخت افزاريش رو ميبيني تعجب ميكني چون نبايد مشكلي داشته باشن.حالا من با سرفيس Core i5 هيچ كدوم اين مشكلات كه ندارم هيچ،عين بنز كامپايل هم ميكنه.

    • Divan Greedy (아이유)

      نمی دونستن وایو یعنی چی که الان داره این بلا داره سرشون می یاد

      • تایسون

        شما جو نده سونی یه جز میدونه که به تعویق انداخته. وگرنه میتونست آپدیت بده و از سرش رفع کنه، بعدشم نوشته خیلیا آپدیت کردن و مشکلی گزارش نشده.
        اگرچه سونی 2-3 ساله این بخش را واگذار کرده ولی نشون میده بازم احساس مسولیت داره که این توصیه را کرده. خیلیام آپدیت کردن و باگ ها عجیبی دیدن باید اینا برطرف شه یا نه؟

        • Divan Greedy (아이유)

          ضمناً آن دسته از افرادی که کامپیوتر شخصی آنها در ابتدا با ویندوز ۷ تولید شده بد نیست برای تجربه ی ویندوز ۱۰ به فکر یک کامپیوتر جدید باشند، زیرا ژاپنی ها گفته اند در مورد این دسته از پی سی ها و لپ تاپ ها تنها اقدام به ارائه ی پشتیبانی محدود و رفع اشکالات جزئی خواهند کرد/ اکر عرضه اپدیت دادن داشت تا حالا داده بود چند تا باگ ویندوز به سونی ربطی نداره خود مایکروسافت مرتب داره اپدیت می ده

  • R3D R4N9ER

    ويندوز ١٠ خيلي مشكلي با درايور ها نداره.خودش شناسايي ميكنه و در صورت نياز دانلود ميكنه.قبلاً هم گفتم خودم لپ تاپي كه ٥ سال پيش داشتم كه حتي درايور هاش هم نداشتم به ويندوز ١٠ آپديت كردم مشكلي نداره.الانم سايت انگجت اعلام كرده كه كاربران كه آپديت كردن مشكل خاصي نداشتن.اون دسته از افرادي كه عطش ويندوز دارن،آپديت كنن،اون دسته از افرادي كه كلاً از آپديت ميترسن،آپديت نكنن تا خود سوني اعلام كنه.

    • سامان

      بر اساس تجربه كار با چندين نوت بوك سوني، معمولا اين نوت بوك ها معمولا با آپديت به سيستم عامل جديد، كليدهاي تنظيم روشنايي، كليد تنظيم ولوم صدا و همچنين Power Management شون از كار ميفته. چون وابسته به نرم افزار سوني هستند. ناچارا هميشه روشنايي روي حداكثر هست و Power Management هم روي حداكثر توان هست. البته بعضي وقت ها راهكارهايي براي تنظيم اين پارامترها از طريق سيستم عامل وجود داره، اما به راحتي دگمه هاي فيزيكي خود دستگاه نيست. اين مطلب رو بر اساس تجربه قبلي تغيير سيستم عامل نوت بوك هاي وايو، از ويندوز ٧ به ٨ (و نيز از ويستا به XP در قديم) مي گويم. درايورها هم خيلي دير روي سايت شون مي گذارند. يك موضوع هم، مدل هاي ويژه خاورميانه هست كه مدل متفاوتي دارند.

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی