ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا ویندوز ۱۰ می تواند کور سوی امید HTC باشد؟

HTC این روزها یکی از سیاه ترین دوران تاریخی خود را می گذارند. پس از اینکه مشخص شد در اثر افت سهام، ارزش برند HTC نزدیک به صفر دلار است، این شرکت اعلام کرد که ...

مانی قاسمی
مانی قاسمی منتشر شده در ۲۳ مرداد ۱۳۹۴  |  ۲۳:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

HTC این روزها یکی از سیاه ترین دوران تاریخی خود را می گذارند. پس از اینکه مشخص شد در اثر افت سهام، ارزش برند HTC نزدیک به صفر دلار است، این شرکت اعلام کرد که قصد دارد بیش از ۲ هزار نفر از نیروهای خود را اخراج کند تا بدین شکل بتواند هزینه های عملیاتی را کاهش دهد.

میدان رقابت موبایل های اندرویدی اکنون به کارزاری خونین تبدیل شده است. حضور بازیگران قدرتمند و متعدد در این عرصه، مجال اشتباه به کسی نمی دهد و همین موضوع فشار بسیاری را به سازندگان وارد می آورد.

HTC با معرفی One M9 اشتباه مرگبار خود را مرتکب شد و اکنون باید تقاص آن را پس دهد. اثرات چنین اشتباهی اما به نوعی آینده این شرکت را تحت تاثیر قرار داده است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

تایوانی ها برای اینکه بتوانند دوباره در بازار اندروید حرفی برای گفتن داشته باشند، باید میلیارد ها دلار خرج تحقیق و توسعه کنند تا بتوانند موبایلی متفاوت را روانه بازار سازند. در مرحله بعدی نیز بودجه کلانی لازم است تا بتواند چهره آسیب دیده این برند را با کمپین های تبلیغاتی قدرتمند بازسازی کند و روحی دوباره را در کالبد HTC جاری سازد.

شر ونگ و یارانش اما چنین بودجه ای را در اختیار ندارند؛ آن ها قصد دارند پول های باقی مانده حساب خود را بر روی واقعیت مجازی سرمایه گذاری نمایند و شانس خود را با HTC Vive بیازمایند.

Vive اگرچه محصول قدرتمندی به شمار می رود، اما بعید است که در آینده ای نزدیک شرایط را برای HTC متحول کند و پول چشمگیری را روانه این شرکت سازد.

همین موضوع شرایط را برای HTC در بازار موبایل بسیار دشوار می کند. آن ها جزو معدود شرکت هایی هستند که تولید موبایل فعالیت اصلیشان به شمار می رود و در عین حال، پول لازم را نیز برای سرمایه گذاری در این حوزه در اختیار ندارند.

آیا این موضوع به معنای مرگ زود هنگام HTC خواهد بود؟

تایوانی ها اگر هوشمند باشند،می توانند کور سوی امید خود را در ویندوز ۱۰ پیدا کنند. HTC پیش از این با معرفی نسخه ویژه M8 برای ویندوز فون، توانسته بود در این حوزه بدرخشد و یکی از بهترین موبایل های ویندوزی را روانه بازار سازد.

تایوانی ها اکنون این شانس را در اختیار دارند تا با قمار بر روی آینده ویندوز ۱۰، موفقیتی مشابه را در ابعادی بزرگتر، تجربه نمایند.

شاید با خود بگویید که چنین قماری پیش از این نوکیا را به روز سیاه کشاند و شرکتی با آن عظمت را به دره مرگ فرستاد؛ اما واقعیت این است که شرایط کنونی با آن سال ها تفاوت بسیاری کرده است.

اکنون دیگر استیو بالمری در کار نیست و مدیر کاربلدی همچون ساتیا نادلا فرمان مایکروسافت در اختیار دارد. اکنون ویندوز فون به ویندوز ۱۰ تبدیل شده است و قابلیت های چشمگیر آن، می تواند آینده را از آن اهالی ردموند کند.

به طور مشخص، نادلا تمایل چندانی به حضور گسترده در صنعت سخت افزار ندارد و همین موضوع می تواند میدانی طلایی را در اختیار HTC قرار دهد. تایوانی ها تنها کافی است تا کیفیت کنونی خود را در آن میدان به معرض نمایش بگذارند تا بتوانند به فروشی قابل قبول دست پیدا کنند.

HTC هم اکنون سهم بازاری ۱.۲ درصدی را در اختیار دارد و این موضوع نشان می دهد که مایکروسافت همین حالا هم تقریبا دو برابر این شرکت، دستگاه ویندوز فونی به فروش می رساند. پس ورود به دنیا موبایل های ویندوزی، می تواند آینده روشنی را برای تایوانی ها رقم زند.

رقابت در بازار موبایل های ویندوزی بسیار سبک تر است و نیاز به سرمایه گذاری چندان سنگینی ندارد و این دقیقا همان شرایطی است که می تواند باعث نجات HTC شود.

شما در رابطه با این موضوع چه نظری دارید؟ آیا موافق قمار HTC بر روی ویندوز موبایل هستید؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (41 مورد)
  • Blueboard

    ویندوز ۱۰ دسکتاپ و ویندوز ۱۰ موبایل درحال حاضر از پرباگ‌ترین سیستم عامل‌هاست. مایکروسافت قراره اکثر امکانات و آپدیت‌ها رو تو پاییز خودمون ارائه بده. حتی Xbox هم هنوز کاملا معرفی نشده. من خودم از ویندوز ۷ به ویندوز ۱۰ ارتقا دادم و شاهد اینم که چه مشکلات بزرگی داره. فعلا باهاش اصلا راحت نیستم ولی باید تحمل کرد تا ورژن کامل ویندوز ۱۰ آماده بشه. پس فعلا از این سیستم عامل بد نگید تا کامل شه!

  • نگم بهتره

    نوچ

  • saeed

    میشه انقدر از "اما" تو جمله هاتون استفاده نکنید... تبدیل به یه مرض شده.

  • مهمان ناخوانده

    ویندوز فون هنوز اول راهه حتی اگه بهتر از انتظارات عمل کنه بازم هنوز راه داره تا به اندروید و ای او اس برسه...الانم دارم با اپ دیجیاتو توی اندروید واستون کامنت میذارم

  • MojtabaHere

    امیدوارم این روش واسه اچ تی سی جواب بده

  • armin

    به نظر من htcبا گوشی m9خودش رو مسخره کرد htcباید ی ایده ی نو داشته باشه مثل التراپیکسل بعدشم htcفک کرد که اگه دوباره با همون طراحی بخواد بیا برنده میشه در کل باید فعلا از اندروید دور شه تا بعدا شاید دوباره بتونه ارز اندام بکنه

  • پوریا

    شاید بهتر باشه یک ذره به این موضوع فنی نگاه کرد
    وین فون مثل ios وandroid از کرنل لینوکس استفاده نمیکنه ویا از یک استک نرم افزاری و یک موتور راه انداز کرنل مثل دالویک تشکیل نشده
    وین فون یک سیستم عامل به تمام معناست به همین دلیل بسیار بهینه از منابع استفاده میکنه
    در مورد app هم باید بگم کد زدن برای ویندوز رو نمیشه با هیچ پلتفورمی مقایسه کرد چرا که بقیه نه vsو ms blend دارن و نه امکاناتی مثل .net و sdk
    در کل فعلا ماکروسافت بیشک در os بی رقیب است مگر انکه google و apple یه فکر اساسی بکنند

    • mahdi

      چرت نگو
      فقط اطلاعاتت رو بالا ببر
      آی او اس ار هسته لینوکس استفاده نمی کنه ! از هسته یونیکس استفاده می کنه
      اندروید از ای پی آی لینوکس شبیه سازی شده استفاده میکنه نه مستقیما از لینوکس !
      البته به خاطر دالویک و آرت اینکار رو کرده
      اگه مستقیما از خود لبنوکس استفاده کرده بود سرعتش بیشتر از ویندوز موبایل یا ویندوز فون بود
      مثال اوبونتو فون !
      درزمبنه برنامه نویسی فکر نکنم کسی اگه qt رو بلد باشه بره سراغ vs
      در زمینه گیم ، volkan که در سال 2015 معرفی شد در مقایسه با directx 12 ، نتیجه برتری وولکان در مقابل dx12 بود طبق نتایج بنچمارک های مختلف که نشان از آینده بهتر لینوکس در زمینه گیم به لطف خداوند بود

  • علی

    HTC به نظر من یکی از قویترین سخت افرازها رو داره و دوربین عالی داره ولی باید یکم تفاوت ایجاد کنه مثل قدیما که تازه به اوج رسیده بود و طرح های گوشیاش تک بود .

  • احمد

    به نظرم ویندوز فعلا نسخه دسکتاپ ش کارایی داره .
    ویندوز فون 10 باید به کل از نظر طراحی بازبینی بشه. نمیگم ویندوز بدیه ولی به پای اندروید و ای او اس نمیرسه و نخواهد رسید. چون که کاربرای ویندوز فون معمولا قشر خاصی از هر کشورن که بنا به تعصابتشون میرن میخرن. اما اندروید و ای او اس علاوه بر عمومی تر بودن کارایی بالاتر و امکانات بهتری را دارد. شرکت ها و توسعه دهنده همیشه محدودیت های زیادی با ویندوز فون دارن . مثالش هم اخیرا angry birds 2 بود که البته این مثال بود.

    • Positron5

      چرت نگو برادر چون طبق حرف تو هر کی تو این سایته متعصبه . شما الان خودت متعصبی که اومدی از ویندوز ۱۰ بد مییگی . من بیلد به بیلد دارم نصب میکنم .
      هر بار بهتر میشه . شما چی از یه گوشی میخوای که ویندوز نمیتونه انجام بده ؟ قبول دارم که برنامه ها کمتر و ای پی آی ها با اندروید فرق داره ولی پل اندروید به ویندوز رو دنبال کردی ؟ این ابزار وقتی به طور رسمی بیاد استور ویندوز ۱۰ رو واقعا رونق میده .
      ما وینفون داران متعصب نیستیم . ما به تلاش ایمان داریم دنیای موبایل رو از یه دید دیگه می بینیم

      • عليرضا

        والا ما يه بار گول همين حرفا رو خورديم ويندوزفون گرفتيم بعدش هم مثل چى پشيمون شدم, الانم هر کى بخواد ازم راجب ويندوزفون بپرسه قطعا بهش ميگم که به هيچ وجه سمتش نره

        • HasanHoseinPoor

          منم همین اشتباه رو کردم البته همیشه ویندوز فون گرفتم و ویندوز موبایل
          بزرگترین اشتباهم ول کردن ایفون و ول کردن گلکسی نوت بود ‎:(‎ الانم لومیا ۱۵۲۰ دارم ولی تو اولین فرصتی که دستم بیاد نوت ۴ میگیرم، البته دلم ۶۴ گیگ میخواد چند جا درخواست دادم گفتند به زودی میارن ‎:(‎

      • حامد

        ما ویندوزفون داران! فلانیم، ما آیفونی ها بهمانیم، ما اندرویدی ها بسانیم.
        به محض اینکه خودتو دسته بندی کردی، در رو به تعصب باز کردی.
        ویندوز فون فعلا بد عقب مونده، خوشت بیاد، بدت بیاد.
        حتی وینوز ۱۰ هم باگ ها اساسی داره. یهو ایمیل بسته میشه، یهو ریستارت میشه.
        به نظرم مایکروسافت عجول شده. میخواد جانمونه، هی خرابتر میکنه.

        • Positron5

          تو که همون اندرویدت دستته دیگه چرا حرص مایکروسافت رو میخوری.
          ویندوز چیزی نیست که با یه سال بیاد از همه جلو بزنه . پتانسیل اول شدن رو هم داره فقط زمان و برنامه ریزی میخواد . الان هم با اج موبایل برات کامنت گذاشتم . توبیلد ۵۲۲ باگ بزرگی نمی بینم .
          دوست عزیز ویندوز موبایل هنوز پیش نمایشه و چند روز پیش گابریل آئول گفت که راه درازی در پیش داریم . در ضمن وای فای دیرکت هم اضافه شد پ

  • aıi

    مطمئن باشید ویندوز ۱۰ موبایل با قابلیت هایی که داره و وقتی نسخه نهایی بیاد همه رو به خودش جذب میکنه الان یه گوشی اندرویدی دارم ولی وقتی نسخه نهایی ویندوز ده بیاد حتما یه گوشی ویندوزی میگیرم .

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی