بزرگترین سازنده آنتی ویروس جهان به ایجاد خرابکاری در نرم افزارهای رقیب متهم شد
در دنیای نرم افزارهای ضد ویروس، شرکت های معدودی با سطح موفقیت کسپرسکی وجود دارند، شرکت ساکن مسکو که سابقه شناسایی و جلوگیری از فعالیت پیچیده ترین ویروس های کامپیوتری از جمله استاکس نت و flame را ...
در دنیای نرم افزارهای ضد ویروس، شرکت های معدودی با سطح موفقیت کسپرسکی وجود دارند، شرکت ساکن مسکو که سابقه شناسایی و جلوگیری از فعالیت پیچیده ترین ویروس های کامپیوتری از جمله استاکس نت و flame را در سابقه خود دارد.
در همین راستا می توان گفت نیروهای فعال در لابراتوارهای کسپرسکی در زمره بهترین های جهان هستند، نیروهای خبره ای که به گزارش رویترز، شرکت روس از قدرت، نفوذ و تخصص آنها برای ایجاد خرابکاری در آنتی ویروس های رقبا استفاده می کند.
بر اساس گفته های ۲ تن از کارمندان سابق کسپرسکی، این شرکت با ایجاد ویروس های ساختگی تلاش می کند تا باعث شود نرم افزارهای ضد ویروس رقیب مثل مایکروسافت، آواست، AVG و دیگران، به اشتباه فایل های بی خطر را به عنوان ویروس قرنطینه کرده یا آنها را از روی کامپیوتر کاربر حذف کنند.
در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.
کارمندان سابق کسپرسکی می گویند انجام چنین کاری معمولا به ماه ها تلاش و مهندسی معکوس نرم افزارهای رقیب احتیاج دارد تا بتوان راه های مناسب برای گول زدن آنها را پیدا کرد.
در صورت صحت داشتن این اتهام، شکی نیست که انجام فعالیت هایی با چنین گستردگی هرگز بدون نظارت و اطلاع بالاترین مقامات شرکت امکان پذیر نخواهد بود.
اتهامی که موسس این شرکت یعنی یوجین کسپرسکی آن را رد و در بیانیه ای به خبرگزاری رویترز اعلام کرده است که شرکت او «هرگز هیچ فعالیتی برای ایجاد اخلال در عملکرد نرم افزارهای رقیب و ایجاد آسیب به جایگاه آنها در بازار انجام نداده».
یکی از روشهای مورد استفاده کسپرسکی که در گزارش رویترز به آن اشاره شده این است که شرکت یاد شده، کد های مخرب را درون اجزای نرم افزارهای مختلف تزریق کرده و سپس این فایل ها را به شکل ناشناس برای رقبا ارسال می کرده است.
یکی از کارکنان مایکروسافت در تایید این نظریه می گوید در سال ۲۰۱۳ مایکروسافت گزارشهای زیادی را از کاربران دریافت کرده که بر اساس آنها نرم افزار ضد ویروس مایکروسافت هزاران فایل بی خطر و مورد نیاز را (بطور مثال فایل های مربوط به چاپگر) بدافزار تشخیص داده است.
اتهامات وارد شده به کسپرکسی آنقدر سنگین هستند که اثباتشان می تواند ضربه سنگینی بر پیکر این شرکت مشهور و پرسابقه ایجاد کند، در نتیجه تعجبی ندارد که میبینیم شرکت یاد شده با ارسال اطلاعیه به خبرگزاری ها اتهامات وارده را رد و موسس این شرکت نیز در توییتر خود با لحنی غیر دوستانه خبرگزاری رویترز را مورد خطاب خود قرار داده و صحت اخبار منتشر شده توسط آن را زیر سوال برده است.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
درسته منبع رو درست کردین و درج شده ولی هر منبعی و سایتی که لاتین بود نشون دهنده درستی مطلبش نیست
خیلی از رسانه چی های لاتین هم مثل ایران وابسته به پول شرکتهایی مثل کسپرسکی هستن
تیتر خبر رو متاسفانه اشتباه نوشتید
بزرگترین سازنده های آنتی ویروس جهان : ترندمیکرو - سایمنتک و مکافی هستن
کسپرسکی در بهترین حالت هم رده بیت دیفندر. آویرا و ایست و جایگاه هشتم نهم به بعد قرار میگیره
بعد از ترند و سیمنتک و مکافی و سوفوس و وبروت و ...
پیشنهاد میکنم پاسخ خود کسپرسکی رو هم به این اتهامات بخونید:
http://www.irkaspersky.com/securityarticles/394
کسپرسکی حداقل 2 مرتبه فعالیت ناسالم دهها هزار دلار از نماینده ها و مشتری هاش کلاهبرداری کرده. پاسخی برای اونها هم داره؟
دوستان گرامی،
من یک مقدار جستجو کردم این خبر که جواببیه یوجین کسپرسکی هست رو هم حتما بخونید. به نظر من کسپرسکی بهترین برندی هست که می شه بهش اعتماد کرد. بسیاری از اسلحه های سایبری مثل استاکسنت و Flam و امثال این تهدید ها رو همیشه کسپرسکی شناسایی کرده. من خودم شخصا به این خبر زیاد نمی تونم اهمیت بدم که کسپرسکی همچین کاری کرده باشه.
لینک جوابیه یوجین کسپرسکی: http://0n1.ir/ohywLo
استاکس نت رو اول VBA32 شناسایی کرد
فلیم رو شرکت Prevx
مینی فلیم رو Trend Micro ترندمیکرو
کسپرسکی فقط خبر و ویروس دزدی میکنه
ولی من همچنان به شرکت های امنیتی روسی بیشتر از آمریکایی ها اعتماد دارم ، فعلا که آمریکایی ها از همه ی شرکت هاسون واسه جاسوسی استفاده کردن و استاکس نت و فلیم رو معرفی نکردن و اینه به هر حال تحت قوانین آمریکا کار میکنن و به دولت اطلاعات میدن باعث میشه که روس ها مورد اعتماد تر باشن ... هر چند روس ها هم بسیار دو دره باز هستن و نامرد و نمیشه روشون حساب کرد ... ولی باید بین بد و بدتر یه چیزی رو انتخاب کرد ...
انتی ویروس فقط BITDEFENDER
هفته قبل بیت دفندر دچار مشکل عجیبی شد . فایل اجرایی را نتوانست باز کند و اجازه خواست با مدیا پلیر باز کند بعد اینکاررا کرد و تمام برنامه های نصب شده رو کامپیوتر رو با مدیا پلیر الان عوص کرده حتی برنامه های خود ویندوز رو هم با مدیا پلیز باز می کنه . اول تشخیصش این بود که فایل اگزه آ اوده است و بردش تو قرنطینه که خوب آلوده نبود. رسکیو دیسک هم ویروسی نیافت . اتفاق عجیبی بود. ویتدوز با خود آنتی ویروس از بین رفت .
روس = ویروس
اینا از عرب هم بدترن
آمریکایی ها از جفتشون بدترن، یهودیاهم که آدم میخورن.
چجوری به این نتیجه رسیدی؟
چطور میشه یکی از دموکرات ترین کشورهای جهان از روسیه کومونیست بدتر باشه؟
حکومت روسیه خیلی به ما شبیهه.فیلتر شدید جاسوسی از شهروندان خفقان اقتصاد نیمه ورشکسته تحریم فلج کننده
حمایت از تروریسم حمایت از بشار اسد
در کل اصلا دوست ندارم کشورم در صورت قدرت گرفتن شبیه روسیه بشه
حمایت از تروریسم؟؟؟؟ایران از تروریسم حمایت میکنه وطن فروش؟؟؟بشار اسد نه دولت سوریه...دولت سوریه تنها متحد ایران تو منطقه هست اگه از اونم حمایت نکنیم پس متحد به چه دردی میخوره؟؟جاسوسی از شهروندان؟؟ایران از تو جاسوسی میکنه؟؟؟؟اقتطاد روسیه ورشکسته نشده هیچ دو روز پیش بخاطر افزایش صادرات گاز توسط شرکت گاز پروم 2درصد رشد هم داشته...
توهم تو از روسیه...
من هیچ وقت از این کسپرسکی خوشم نیومده. اون قدیم ها از نورتون و سیمانتک استفاده میکردم بعدش سراغ نود 32 رفتم .حالا هم چند ساله از انتی ویروس خود ویندوز استفاده میکنم .حتی یه ویروس هم ندارم
كسپرسكي شركت كثيفيه كه وقتي لايسنس آنتي ويروس تموم ميشه، سيستم رو به هم ميريزه
منم از همین استفاده میکنم ولی مشکلی توش ندیدم.
ای بابا پس واسه همینه که آنتی ویروس مایکروسافتم فایل اجرایی چاپگر سامسونگی که داشتم رو بدافزار معرفی کرد....