ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

گویا چیپست Kirin 950 از هوآوی، قدرت بیشتری از اگزینوس ۷۴۲۰ سامسونگ دارد

کمپانی چینی هوآوی معمولا از چیپست های خانگی خود با کد Kirin در موبایل هایش استفاده می کند و اکنون نیز گفته می شود که این شرکت در حال توسعه چیپست Kirin ۹۵۰ است که به عنوان پرچمدار ...

امیر مستکین
امیر مستکین منتشر شده در ۲۶ مرداد ۱۳۹۴  |  ۱۰:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

کمپانی چینی هوآوی معمولا از چیپست های خانگی خود با کد Kirin در موبایل هایش استفاده می کند و اکنون نیز گفته می شود که این شرکت در حال توسعه چیپست Kirin ۹۵۰ است که به عنوان پرچمدار سیستم-بر-چیپ های هوآوی از آن یاد می شود و هنوز نیز به شکل رسمی معرفی نشده.

در ماه جولای، اسنادی فاش گشت که در آنها گفته می شد همین چیپست، دو خوشه ای بوده و از هشت هسته ی پردازشی برخوردار است که ۴ هسته ی آن بر بستر کورتکس A-72 با نهایت قدرت پردازشی ۲.۴ گیگاهرتز و ۴ هسته ی دیگر با کورتکس A57 توسعه یافته اند. بر اساس همان اسناد، اظهار شده بود که چیپست مورد بحث از رم LPDDR4 پشتیبانی به عمل آورده و همچنین قادر است سنسور دوربینی تا ۴۲ مگاپیکسل را مدیریت کند. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

حال به نظر می رسد که این چیپست از پایگاه داده Geekbench سر در آورده و اینچنین که مشخص است، امتیازی بالاتر از اگزینوس ۷۴۲۰ از سامسونگ کسب نموده.

k-a (1)-w600

امتیاز Kirin 950 در تست تک هسته ای به ۱۹۰۹ می رسد در حالی که همین امتیاز در تست چندهسته ای از ۶۰۰۰ نیز بالاتر رفته و به ۶۰۹۶ رسیده.

اگزینوس ۷۴۲۰ که سامسونگ آن را در گلکسی های جدید امسالش قرار داده امتیازهایی به ترتیب ۱۴۸۶ و ۴۹۷۰ را به دست آورده بود.

گفته می شود Kirin 950 به واسطه کمپانی تایوانی TSMC به تولید انبوه خواهد رسید و در ساخت آن نیز از فناوری ۱۶ نانومتری FinFET استفاده می گردد. انتظار می رود بتوان چیپست مورد بحث را در تلفن هوشمند Mate 8 از هوآوی دید؛ موبایلی که در آخرین شایعات گفته شده بود حضورش در میان کاربران تا ابتدای سال آینده تاخیر خورده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (25 مورد)
  • علیرضا

    عالیه این چیپ ،،من که هفت ماهه انر شش دارم باکایرین 920 ،خداییش عالیه ،نه داغی نه هنگی ،نه مشکل باتری ....،همه چی این گوشیه عالیه ،واقعا هواوی پیشرفت زیادی داشته ،خوب بلده چجور بازارو دست بگیره و واقعا هم حقشه این موفقیتها ،،دیگه کایرین 950 که دیگه چه شود ،مطمئنن این چیپ فوقالعاده میشه عملکردش ، و قراره از گرافیک mali T880 استفاده کنن که قدرت خیلی بالایی داره این جیپیو،، بعضی اوقات حقیقتو هرچند به بعضیا خوش نمیاد ،باید قبول کرد ،با اینکه خودمم از اون دسته ادمایی بودم که چشه دیدن این برندو نداشتم ،اما الان میفهمم اشتباه میکردم ،، در کل بعضی شرکتا هستند که واقعا پیشرفت میکنن و حقشونم هست ،مثل همین هواوی ،شیائومی و ....،، خودم هم اس فایو داشتم ،الانم انر شش،، خداییش انر بهتر نباشه همون قدرت اس فایوه رو داره،، تا الانم سه بار واسم اپدیت اومده!!!،، مطمئنن با این چیپ حرفای زیادی واسه گفتن داره.........

  • amir 957

    سلام دوستان


    آفرین به هوآوی که عالی عمل کرده و روز به روز داره پیشرفت می کنه امااینم باید در نظر داشته باشیم که اگزینوس های سامی واقعا بهینه و کم مصرفن و این که اگزینوس 7420 مال پارساله و مطمئنا تا اون موقع سامی هم اگزینوس جدیدی میده
    مثل کوالکام که اسنپ 820 رو داده و خیلی سرتره از اسنپ810

  • علی

    چه فایده من قبلا پردازنده گرافیکی این cpu تو نت دیدم باز هم ۴هسته ای است.مثل اینکه هواوی قصد نداره از پردازنده های ۶ هسته ای و بیشتر mali استفاده کند

  • nima7000

    عجب

  • مرتضی

    ملاک فقط بنچمارک نیست , هماهنگی سخت افزار با نرم افزار و رابط کاربری خودش نصف همه چیزه ! به شخصه چیپست های اینتل رو خیلی قبول دارم نسبت به اینا

  • parsamps

    دیجیاتو چرا نظراتم تایید نمیشه؟؟؟؟؟؟؟

  • pars

    باز بگید هواوی فلان ! اون از سهم بازارش که الان سومه , اون از بزرگترین شرکت مخابراتی بودنش , اون از محصولات با کیفیتش مخصوصا سری p و Mate و honor و این هم از چیپ قدرتمندش که هر شرکتی توانایی تولید نداره

    • رامين

      هواوي از وقتي چندتا از مهندساي سامسونگ رو استخدام كرده اينجوري چيپ ميزنه. ولي خب من همچنان با باتريها و عملكرد طولاني مدتش مشكل دارم. خودم وقتي گوشي سامسونگ ميخرم خيالم راحته كه 3 سالم با همون باتري كار كنم بازم همون كيفيت و سرعت كلي گوشي سرجاشه. ولي نميدونم چرا هواوي اينجووري نيست. يهو افت پيدا ميكنه. انگار يه چيزي ساخته فقط 3-4 ماه كار كنه بعد از بين بره. يهو سرعت گوشي نصف ميشه باتري روزي 2 بار شارژ ميخواد و ....

      • N.ima

        دوست عزیز ، الکی جو نده .

  • ارش

    سلام.چینیها فقط کپی میکنن.البته جدیدا میگن همچی میسازیم اما واقعا به چه کیفیتی.از همه چی میزنن که بگن مثل ارزونه.ماشیناشون تو خیابان مثل یه سطل اشغاله.اما یه روزی شاید واقعا بزرگ بشن.البته تا 10 سال دیگه عمرا

    • مهمان ناخوانده

      یعنی شما رفتین همه ی کارخانه های چینو گشتین که اینقدر با اطمینان میگی چینیا محصولات بی کیفیت میزنن؟؟؟یکنولوژی چین توی قطعات الکترونیکی داره با سرعت بالایی رشد میکنه...هروقت کشور شما هم اینجور بود بیا ازشون ایراد بگیر...

  • parsamps

    یکی این هواوی رو بگیره!!!! جدای از شوخی کارش جای تحسین داره... درسته که چینیه اما چینم یه کشوره... درسته اکثر جنس های چینی کیفیت پایینی دارند اما به طور قطع نمیشه گفت چین فقط جنس بی کیفیت میزنه... به هر حال باید بهش فرصت داد... تا این جای کار که نسبتا خوب عمل کرده و نقاژ ضعفشو برطرف کرده... ولی خوب هر کس یه صلیغه ای داره و هیچ چیزی خوب مطلق نیست... پس مقایسه برند ها و حتی سیستم عمال ها به نظرم کار غیر منطقی ای هست... میشه ایجوری گفت... سیستم عامل ها یا گوشی های مختلف... که غیر قابل مقایسه اند... و هرکس بر اساس نیازش یکیو انتخاب میکنه... و ازش لذت میبره... به صلایغ هم احترام بزارید و برند رقیبتونو نکوبید... بحث سره یه موبایل ققط تو کشور های جهان سومه... فکرتونو باز کنید...
    این نظر شخصیه منه...
    ممنون که خوندید :D

  • ali.sh.k

    حق فارسی زبانهاست ،که دستیار صوتی پارسی داشته باشند.
    (کرتانا بر روی اندروید و ای او اس قابل اجراست.) امتیاز کرتانای فارسی اکنون 46.380 امتیاز هند 8 و امتیاز چین 6
    به کرتانای فارسی امتیاز دهید!!! ****************
    https://windows.uservoice.com/forums/265757-windows-feature-suggestions/suggestions/6577197-cortana-with-persian-language-support

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی