سرانجام تفاهم نامه ترابردپذیری به امضا رسید؛ امکان جابه جایی بین اپراتورها بدون تغییر شماره فراهم شد
انتقال شماره تلفن همراه که در اصطلاح به آن ترابردپذیری نیز گفته می شود، امکانی به حساب می آید که کاربر را قادر می سازد تا با شماره ای یکسان از خدماتی که به وسیله اپراتورهای گوناگون ...
انتقال شماره تلفن همراه که در اصطلاح به آن ترابردپذیری نیز گفته می شود، امکانی به حساب می آید که کاربر را قادر می سازد تا با شماره ای یکسان از خدماتی که به وسیله اپراتورهای گوناگون ارائه می گردد بهره بگیرد، یا به زبان ساده تر هنگامی که فردی مصمم می شود از یک اپراتور به اپراتوری دیگر مهاجرت کند، نیازی نخواهد بود که شماره اش را تغییر داده و در پی آن دردسرهای مربوطه را نیز متحمل گردد.
امروز و در همین راستا طی مراسمی که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاونان و مدیران سازمان ها و شرکت های تابع وزارتخانه ی مربوطه برگزار شد تفاهم نامه ترابردپذیری شماره تلفن همراه مورد انعقاد قرار گرفت.
در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.
علی اصغر عمیدیان، معاون وزیر ارتباطات، در رابطه با مفاد تفاهم نامه یاد شده اظهار داشت که هم اکنون برای خدمات جابه جایی مابین اپراتورها بدون تغییر شماره، تعرفه و هزینه ای در نظر گرفته نشده. فاز اول این طرح به صورت رایگان اجرایی می شود ولی چنانچه در آینده اپراتورها به خاطر این موضوع متحمل هزینه گردند به تعیین تعرفه خواهیم پرداخت.
وی در ادامه افزود برای اجرای این طرح در کنار پیمانکار داخلی پروژه، یک شرکت خارجی که تجربه پیادهسازی نمونه هایی مشابه را در ۱۴ کشور دیگر دنیا داشته به عنوان همکار برگزیده شده.
عمیدیان یادآور گشت ترابردپذیری نیاز به ایجاد یک مرکز واسط و همچنین نصب تجهیزات سخت افزاری و ارتقا نرم افزاری در اپراتورها دارد، که برخی از این مسائل هزینه های سنگینی را در پی خواهند داشت. طرح مورد بحث در یک برنامه واحد و هماهنگ از ابتدای مرداد و طی ۱۰ ماه به بهره برداری می رسد و اپراتورها باید با نظارت مشاور و هماهنگی مجری کار را پیش ببرند تا در ۲۲ بهمن فاز اولیه اجرای آن شروع شود.
ضمناً معاون وزیر ارتباطات اظهار نمود مشترکان موبایل فعلا ۲ بار در سال امکان تغییر اپراتور تلفن همراه خود را بدون تغییر شماره خواهند داشت.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
اینطوری نیمیتونیم بفهمیم که شماره 0936... متعلق به ایرانسل هست اونوقت چطوری میشه قیمت هزینه مکالمه و پیامک و طرح های درون شبکه ای و... رو حساب کرد؟!
من از ایرانسل به افقانستان مهاجرت میکنم
میگن پیشرفتش از ایران بهتره.☺
بجای اینکارا کاری کنن آدم با یه سیم کارت کارش راه بیوفته
ایرانسل فقط تو خونمون آنتن میده هیچ جای دنیا نمیده
همراه اول خیلی جاها آنتن میده تو خونه ما نمیده
رایتل تو خونه ما خیلییییی ضعیف آنتن میداد پدر باتریم در اومد هرروز شارژش میکردم بدون هیچ استفاده دیگه
همراه اول اینترنت تو خونه ما نمیده یا ضعیف میده
ایرانسل نمیده
اینترنت رایتلو امتحان نکردم ولی اونم فک نکنم
یه بار رفتم مسافرت
همراه اول اینترنت نداشت
ایرانسل خیلیییییی ضعیف داشت یعنی پدر سهله پدر جد باتریم در اومد موقع اینترنت رفتنم گوشی به شارژر وصل بود ولی شارژ باتریم پایین میومد
اینترنت رایتلو امتحان نکردم
الان هم دارم تصمیم دارم یه گوشی دو سیم کارته بخرم یه ایرانسل و یه همراه اول بزار اینترنت که نخواستم لااقل مشکل آنتن دهی نداشته باشم
خیلی از افراد هستند که چون شماره های 912 و بقیه شماره های همراه اول رو دارند مجبورند با این اپراتور بمونند و یا خودم که ایرانسل دارم ولی دوست دارم بقیه اپراتورها رو هم تست کنم (و از شماره عوض کردن و سیمکارت عوض کردن بدم میاد).
اینجوری میشه یه مدتی هزینه ها رو بررسی کرد و یه گزینه خوب انتخاب کرد، یا توی تخفیف های فصلی انتقال داد خط رو...
بشخصه که به نظر من کار خوبیه. از اینکه گوشیه دو سیم کارت بخرم راحت میشم.
اين سرويس در كشورهاي اروپايي وجود داره و رايگانه، و هر شخص ميتونه هر ماه يك بار اپراتورش رو تغيير بده.
ضمنا هزينه خريد يك شماره يا يك سيم كارت ١ يورو است بدون هيچ شرط و شروطي!
فقط يه كم گيج كننده ميشه و گرنه همه چيه عاليه
هنوز هیچی نشده داره میگه ( پول و هزینه ) شما هم با دقت بخونید ببینید چقدر تاکید روی هزینه و پول کرده
من نمیدونم چجور اپراتورهای خارجی این همه طرح تشویقی میدن بازم سود اور هستن اینا این همه دله دزدی و پول میگیرن اخرش هم میگن ما ضرر کردیم
کار مفید تر نبود بکنن؟!
انتخاب همیشگی بین بد وبدتر و بنظرم هیچکدوم ارزش انتخاب به عنوان اپراتور خوب ندارن.