ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تلفن هوشمند Z5 Prime از سونی با نمایشگر 4K در راه است [شایعه]

در حالیکه سونی قصد دارد کنفرانس خبری ویژه ای را طی هفته آتی در نمایشگاه IFA 2015 شهر برلین برگزار کند هیچکس نمی تواند با اطمینان از احتمال معرفی اکسپریا Z5 در این کنفرانس سخن ...

رضا مقدری
رضا مقدری منتشر شده در ۵ شهریور ۱۳۹۴  |  ۱۴:۰۳

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

در حالیکه سونی قصد دارد کنفرانس خبری ویژه ای را طی هفته آتی در نمایشگاه IFA 2015 شهر برلین برگزار کند هیچکس نمی تواند با اطمینان از احتمال معرفی اکسپریا Z5 در این کنفرانس سخن بگوید، زیرا زمان چندانی از رونمایی اکسپریا Z4 یا همان Z3+ (بررسی دیجیاتو) نگذشته است.

اما در این بین صفحه فیس بوک گرجستانی سونی تصاویری از کیس هایی رنگی منتشر کرده و این کیس ها را منتسب به پرچمدار بعدی کمپانی ژاپنی خوانده. بر طبق آنچه در عکس های یاد شده مشهود است به نظر می آید شکل ظاهری مهم ترین موبایل آتی شرکت مورد بحث فرق چندانی نسبت به نمونه های پیشین خود نکرده و کماکان از زبان طراحی مشابهی پیروی می نماید.

ضمناً در کنار تصاویر مذکور جزئیاتی نیز از مشخصه های فنی مطرح شده اند. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

صفحه فیس بوک گرجستانی سونی باور دارد که در IFA 2015 شاهد معرفی سه موبایل جدید خواهیم بود که عبارتند از Z5 با نمایشگری دارای رزولوشن ۱۰۸۰P، زد ۵ کامپکت با صفحه نمایشی ۴.۶ اینچی و وضوح ۷۲۰p و در نهایت Z5 Prime که پنلی UHD خواهد داشت.

ضمناً صفحه ی مورد اشاره می افزاید هر سه اسمارت فون دوربینی ۲۰ مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار زیر ۰.۱ ثانیه و گشودگی دهانه لنز f/1.8 را در خود جای داده اند که البته این مشخصات به نوعی یادآور سنسور جدید IMX230 نیز هستند.

گفتنی است در حالیکه بهره گرفتن از سنسور IMX230، در نسل بعدی محصولات ژاپنی ها چندان بعید نخواهد بود اما حضور نمایشگری با رزولوشن 4K در تلفن هوشمندی با نام Z5 Prime قدری غیر قابل باور محسوب می شود.

تا به حال تنها صفحه نمایش ۵.۵ اینچی 4K معرفی شده مربوط می گردد به شارپ که در ماه فوریه رونمایی گشت. سونی جز اتحادیه ژاپنی سرمایه گذاری مشترک برای توسعه فناوری صفحه نمایش ها است، ولی این اتحادیه هنوز دستاوردی با تراکم پیکسلی ۸۰۰ppi نداشته و مشخص نیست در صورت صحت داشتن شایعه Z5 Prime پنل  آن به چه صورت تامین خواهد شد.

به هر حال تا دوم سپتامبر یا همان ۱۱ شهریور زمان زیادی باقی نمانده و لذا به زودی درستی یا عدم درستی این خبر مشخص خواهد شد.

Sony-Xperia-Z5-Z5-Compact-and-Z5-Prime-leak (1)

Sony-Xperia-Z5-Z5-Compact-and-Z5-Prime-leak (2)

Sony-Xperia-Z5-Z5-Compact-and-Z5-Prime-leak

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (26 مورد)
  • علی

    نمایگر 4k خیلی باتری مصرف میکنه احتمالا باتری خوبی نخواهد داشت

  • poker face

    شت با زد 3 پلاس که بخاری بود فنای سونی به فنامون دادن وای به حال اینکه اولین گوشی 4 کی رو سونی بزنه دیه...

  • امیر

    عمرا اگ بترکونه با این موبایلای تکراریش

  • moazez

    سونی ببینید چجوری بترکونه فقط.

  • Mohammad

    دوست دارم دوباره از امني بالانس استفاده كنه اين جمله پرده اخر دي جي اتو تو نقد و بررسي z3+ اباد شه...:-))))

  • امیر

    بازم یه گوشی تکراری از سونی در راه است... دیگبعید نیست تا چند سال دیگ مثل htc دچار رکود بشه.تازگیا هم که این دو تا از 10 برند پرفروش خارج شدن:/بازم به اپل و سامسونگ که حداقل تو هر مدل یه چیزی جدیدی دارن که آدم دلش به اونا خوش باشه ولی سونی...

  • morteza

    سونی همیشه در حال پیشرفته،تمام برندها طراحیه خودشون رو دارن،اپل،سامسونگ،ال جی،مگه اونا تغییری دادن تو طراحی،که سونی بخواد تغییر بده،فقط حالت اتوماتیک دوربینش رو اعصابه،لطفا تغییرش بده سونی.

    • سینا

      اره تغییر کردن مثال همین اس6 سامسونگ که طراحیش با اس5 متفاوته

  • FaRaZ_SONY

    فکر میکنم امسال سونی با خانواده زد۵ غوغا کنه ، مشخصا تا الانشم از نظر عمل و کیفیت نوت۵ دار فانی را ودا گفته فقط میمونه ۶اس و پرچمدار جدید الجی ، نکسوس ها هم که همیشه یه جای کارشون میلنگه...
    خیلی امیدوارم به این زد۵ SERIES
    BE MOVED

  • Hesam

    در ضمن یکی از بزرگترین تغییرات این سری z احتمال زیاد یر میگرده به تغییر رابط کاربری ک شایعات زیادی هم در موردش منتشر شده
    امیدوارم بهبود های خوبی رو شاهد باشیم

  • Hesam

    با این ک از دید خیلیا این طراحی سونی باید عوض بشه ولی حقیقتا نگاه کنیم این نوع طراحی هیچ مشکلی نداره!!زیبایی ک داره،ارگونومی خوب ک داره،مقاومت و استحکام عالی هم داره
    من به شخصه از این نوع طراحی سونی راضیم و عاشق طراحی z3+ هستم!!

    • تایسون

      حسام اینکه طراحی بی نقص و عالیه شکی نیست. و نسل به نسل با بهبود ها و تغییرات جزیی مواجه میشه. اما ممکنه خسته کننده بشه برای خیلیا. مثلا کسی که همیشه پرچمدار میخره همش یه نوع طراحی دستش بگیره یه خرده دلزده میشه مگه اینکه سونی توی نرم افزار جبران کنه و نوآوری و پیشرفت چشمگیری به ارمغان بیاره. من عوض شدن رابط را محتمل میدونم

      • Hesam

        تنها مشکلش همینه ک خسته کننده شده
        خودم خیلیارو میشناسم میگن ک اگه سونی طراحیشو عوض کنه حتما میخرم یه نسخشو!!یعنی تنها مشکل سری z رو یکی بودن طراحی تمام نسخه هاش میدونن!!
        سونی هم تا به یه طراحی با این دقت و ظرافت دست پیدا نکنه اینو کنار نمیزاره!اینم عوض کنه حتما یه چیز بهتر جایگزینش میشه!
        ولی بازم من این طراحی رو دوست دارم!! :-D :-D

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی