ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تلفن هوشمند اکسپریا Z5 سونی رسما معرفی شد

سونی چندی پیش از تلفن هوشمند اکسپریا Z5 خود در جریان نمایشگاه IFA 2015 پرده برداشت. پرچمدار تازه این شرکت ژاپنی همان طراحی آشنای سری اکسپریا را با خود به همراه دارد و در قالب رنگ ...

Maryam Mousavi
Maryam Mousavi منتشر شده در ۱۱ شهریور ۱۳۹۴  |  ۱۹:۱۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

سونی چندی پیش از تلفن هوشمند اکسپریا Z5 خود در جریان نمایشگاه IFA 2015 پرده برداشت. پرچمدار تازه این شرکت ژاپنی همان طراحی آشنای سری اکسپریا را با خود به همراه دارد و در قالب رنگ های طلایی، مشکی و سفید در معرض دید حاضران در سالن قرار گرفته است.

دوربین اصلی این موبایل از نوع 23 مگاپیسکلی است و در کنار برخورداری از یک سیستم لرزشگیر پیشرفته، تکنولوژی زوم آن هم در مقایسه با نسخه قبلی اش بهبود قابل توجه ای یافته.

این موبایل حتی دارای یک حسگر اثر انگشت است که در داخل دکمه پاور آن جای گرفته است. دستگاه بدنه ای یکپارچه از جنس فلز دارد که لبه هایش انحنایی اندک دارند و هیچ بخش زائدی هم در آن دیده نمی شود.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

در سمت راست بدنه این دستگاه همان دکمه های سخت افزاری معمول را مشاهده می کنید که در اغلب تلفن های هوشمند سونی هم دیده می شوند: یک دکمه شاتر، دکمه تنظیم صدا و در نهایت دکمه پاور که دربرگیرنده حسگر اثر انگشت است.

این دستگاه همانطور که انتظارش می رفت صد آب است و از این لحاظ شباهت زیادی به پرچمداران سایق سونی دارد.

توان پردازشی اکسپریا زد فایو از طریق یک چیپست 64 بیتی و هشت هسته ای اسنپدراگون 810 با چهار هسته Cortex-A57 و چهار هسته Cortex-A53 تامین می شود که با بهره گیری از معماری big.LITTLE در کنار یکدیگر جای گرفته اند.

در مورد حافظه دستگاه هم باید بگوییم که 3 گیگابایت رم برای پرچمدار جدید سونی در نظر گرفته شده و نسخه پایه آن 32 گیگابایت حافظه داخلی دارد که می توان به لطف درگاه کارت حافظه میکرو اس دی روی بدنه آن را ارتقاء داد.

دوربین 23 مگاپیکسلی این پرچمدار نیز با بهره گیری از حسگر  Exmor سونی در قسمت پشت بدنه جای خوش کرده  و برای علاقمندان به گرفتن سلفی هم یک دوربین جلویی 8 مگاپیکسلی برای آن در نظر گرفته شده است که طبق گفته شرکت سازنده اش سریعترین سیستم اتوفوکوس و همچنین تکنولوژی 5x Clear Image Zoom را در خود دارد.

یک نمایشگر Quad HD با ابعاد 5.2 اینچ روی بدنه این تلفن هوشمند خودنمایی می کند که رزلوشنی برابر با 1080 در 1920 پیکسل با تراکم پیکسلی 423ppi دارد و می تواند تصاویری با کیفیت 4Kرا ضبط کند.

قیمت و زمان عرضه این محصول هنوز هم اعلام نشده است اما قطعا ظرف ماه های آتی می توان آن را از بازار اغلب کشورهای دنیا خریداری کرد.

sony_xperia_z5_1.0

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (27 مورد)
  • محمد

    بزار بیاد ایران درجا می خرم

  • عرفان طالع زاری

    بچه ها مگه سونی نگفته بود رابط کاربری رو از نو طراحی کرده و تغییرات زیادی توش هست؟!؟
    اینکه همون رابط کاربریه Z3+ هستش!!!!
    البته گوشی از همه نظر عالی هستش.من فقط مشکلم با رابط کاربری قدیمی و طراحی قدیمی خود گوشی هستش.
    یاعلی

  • محمد مهدی

    قیمتش به ۳ میلیون میرسه یانه ؟؟ Z5p

  • علی

    چی میگید 810بده.شما چی میگید مگه از سونی بیشتر میدونید

  • شیخ اعظم

    بحث های بی فایده رو ول کنین!
    عظمت رو دریابین!

    تنها نکته منفی رم 3 گیگه!

  • حمید

    دیجیاتوی عزیز qhd در سایز ۵.۲ آخه با این تراکم پیکسلی که نوشتی نمیخونه.!

  • محمد جواد

    مشکل سونی اینه که از اون اول واسه z1 بهترین طراحی رو به کار برد و مسلما بهترین طراحی رو هم داره تکرار میکنه

    به نظر من که 6 ماهه z3c دارم و با بقیه گوشی های سری z کار کردم گوشی های سری z سونی چه از نظر طراحی چه از نظر رابط کاربری (مخصوصا تو اندروید5) بهترین گوشی هستند و نیازی هم نیست که سونی تغییرشون بده چون از اول عالی بودن

  • مهمان ناخوانده

    نه بابا شما سونی دوستا خیلی منطق دارین...شما نبودین میگفتین فول اچ دی هم زیادیه و بالاتر از اون چشم تشخیص نمیده و فقط تبلیغه و از این حرفا.... پس چی شد؟؟

  • amindmc

    احتمالا سونی با این نمایشگر . در جمع بهترین ها قرار میگیره . هر چیز جدیدی میتونه وضعیت شرکتو دگرگون کنه . سامسونگ با نوت و صفحه خمیده اومد دنیا رو فتح کرد . احتمالا الان نوبت سونیه !!

  • paiman

    سونی بالاخره یک اپدیت بزرگ داده 1000 فریم بر ثانیه اصلا
    شوخی نیست..!!
    اثر انگشت هم کمبود اون رو جبران کرده و قرار گیری اون داخل
    دکمه ی هوم تکراری نبودنش رو به رخ میکشه...
    منتظر اطلاعات بیشتر هستم و تا اینجا از سونی بعد از مدتها
    راضی شدم.

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی