ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اینتل از تکنولوژی شارژ بیسیم خود با قابلیت تامین انرژی مورد نیاز یک لپ تاپ پرده برداشت

اینتل امروز وعده داد که تا سال 2016 میلادی سیستم شارژ بیسیم ویژه ای را وارد بازار می کند که از انرژی کافی برای تامین شارژ مورد نیاز باتری لپ تاپ برخوردار خواهد بود و ...

Maryam Mousavi
Maryam Mousavi منتشر شده در ۱۲ شهریور ۱۳۹۴  |  ۰۰:۲۵

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

اینتل امروز وعده داد که تا سال 2016 میلادی سیستم شارژ بیسیم ویژه ای را وارد بازار می کند که از انرژی کافی برای تامین شارژ مورد نیاز باتری لپ تاپ برخوردار خواهد بود و رویای دیرینه کاربران برای شارژ رومیزی را محقق می کند.

این کمپانی تولید کننده چیپ در حال توسعه نوعی سیستم است که می تواند تا 20 وات برق را مدیریت کند؛ رقمی که چهار برابر میزان قابل تولید توسط شارژرهای بیسیم ساخته شده برای برخی از تلفن های هوشمند حال حاضر دنیاست.

در نمایشگاه IFA 2015، این شرکت نوعی دستگاه شارژ بیسیم را به نمایش گذاشت که می توان آن را به زیر میز چسباند و دستگاه هایی که روی آن سطح قرار دارند را از طریق آن شارژ نمود.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

در جریا معرفی این سیستم، دستگاه توانست دو تلفن همراه را به صورت همزمان شارژ کند و زمانی که این دو دستگاه از محدوده شارژ دور شدند حتی شارژ یک دستگاه کامپیوتر هیبریدی نیز با آن انجام شد.

این دستگاه انرژی را تا 5 سانتی متر بالاتر از سطح میز و در محدوده ای به شعاع 20 سانتی متر ارسال می کند و به همین دلیل یافتن محدوده عملیاتی آن چندان هم کار دشواری نخواهد بود هرچند که در جریان فرایند تست، سخنگویان اینتل چندین بار مجبور شدند دستگاه ها را تکان کوچکی بدهند.

اینتل اعلام داشت که مشغول همکاری با تولید کننذگان تجهیزات است تا این تکنولوژی را توسعه بدهد و پیش بینی کرده که تا سال 2016 میلادی خبرهای خوشی را برای کاربرانش داشته باشد.

ناگفته نماند که عدم سازگاری میان تکنولوژی های موجود در بازار باعث شده که عرضه فناوری شارژ بیسیم برای تلفن های هوشمند با تاخیر همراه باشد اما صنعت تلفن های همراه با آرامی در حال دستیابی به استانداردهای مطلوب برای این منظور است.

تکنولوژی معرفی شده از سوی اینتل بر پایه سیستم تشدید مغناطیسی ساخته شده است که آن نیز حاصل الحاق دو رقیب قدیمی یعنی ائتلاف شارژ بیسیم و ائتلاف مسائل برقی (Power Matters Alliance) است.

اما شارژ بیسیم در کنار یک تکنولوژی بیسیم دیگر به نام WiGig رونمایی شد.

در حال حاضر دستگاه های ارائه شده از سوی شرکت های اچ پی و دل از استاندارد گیگابیت بیسیم پشتیبانی می کنند؛ این استاندارد نوعی ارتباط داده ای بیسیم را با سرعت چند گیگابیت میان کامپیوتر و هاب برقرار می کند. لوازم جانبی شامل مانیتور، هارد دیسک و کیبورد به هاب متصل می شوند و ارتباط آنها با کامپیوتر  به صورت بیسیم انجام می شود.

در جریان این معرفی، WiGig توانست ارتباطی با برد 5 متر را ایجاد کند و این یعنی کاربران می توانند سطح اندکی از حرکت پذیری را در خانه یا محل کار خود داشته باشند.

اینتل ابراز امیدواری کرده است که ترکیبی از این دو سیستم به تحقق رویای دیرینه شارژ رو میزی خواهد انجامید با این همه، باز هم احتمال نمی رود که کابل و سیم برای همیشه از این معادله حذف گردند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • Alecferaa

    دیجیاتو بدو از موتو 360 های جدید بگو . دوس دارم از زبون تو بشنوم .

  • R3D

    در حال حاضر کدوم یک از محصولات دل یا اچ پی از این قابلیت ساپورت میکنن؟
    اون از ویندوز Hello اینم از این که باعث میشن من تا حداقل 2 سال دیگه لپ تاپ نگیرم.
    البته جالبیش اینجاست 2 سال دیگه هم همه از این استاندارد ها پشتیبانی میکنن بعد میگن فلان چیز داره و دوباره ... .اصن یه وضی.

  • nokisoft

    سلام دوستان یه برنامه ماشین حساب برای ویندوزفون ساختم A Plus
    خواهشا برین دانلود کنید با دوستام شرط بستم ۲۰ نفر دانلود کنن
    امتیاز هم بدین

    • سوتابایت

      لینک؟! :)

      • nokisoft

        www.microsoft.com/store/apps/9nblggh5wl85

  • Divan Greedy (아이유)

    ایول عالیه / هیچی بهتر از شارژ بی سیم نیست / اگر به صورت جداگانه عرضه کنیم که خودمون وصلش کنیم زیر میز ها و ... عالیه

    • borna_talebi

      دیوان یه کاری کن. یه اسکرین شات از تنظیمات تریلر انچارتد 4 تو یوتیوب( از کانال خود پلی استیشن) بگیر بزار اینجا یا برام ایمیل کن کارش دارم.دو دقیقه هم طول نمیکشه

      • Divan Greedy (아이유)

        برات فرستادم / پست قبل رو هم بخون

مطالب پیشنهادی