ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نمایشگر آیفون بعدی با سه سطح دسترسی، به تکنولوژی «3D Touch Display» مجهز است

«مارک گورمن» از وب سایت 9To5Mac به تازگی خبرهای جدیدی در مورد ویژگی فورس تاچ [یا دیپ تاچ] داده است. همانطور که می دانید، انتظار می رود فناوری جدید در آیفون هایی که در آخر این ...

امیر مستکین
امیر مستکین منتشر شده در ۱۵ شهریور ۱۳۹۴  |  ۰۹:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

«مارک گورمن» از وب سایت 9To5Mac به تازگی خبرهای جدیدی در مورد ویژگی فورس تاچ [یا دیپ تاچ] داده است. همانطور که می دانید، انتظار می رود فناوری جدید در آیفون هایی که در آخر این هفته معرفی می شوند، حضور داشته باشد.

پس از نام «دیپ تاچ»، اکنون آقای گورمن خبر می دهد که این فناوری با نام «3D Touch Display» در آیفون های بعدی مورد استفاده قرار خواهد گرفت و اپل برای انتخاب چنین نامی، دلایلی نیز دارد. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

وی خبر می دهد که نمایشگر آیفون جدا از شناخت لمس عادی، می تواند فشردن را نیز حس کرده و در نهایت، به نیروی بیشتر که گورمن از آن با نام «Deep Press» اشاره کرده نیز پاسخ دهد. به همین شکل، می توان اذعان داشت که نمایشگر آیفون بعدی قادر است تا سه سطح مختلف از لمس و نیروی وارده به آن را شناسایی کند.

با توجه به اینکه اپل قصد استفاده از سه سطح دسترسی به تاچ در نمایشگر آیفون های بعدی را دارد و چنین فناوری پیشتر نیز در تلفن های هوشمند استفاده نشده، به نظر می رسد که باید آموزش هایی را در این زمینه برای کاربران عادی ارائه نماید؛ پیش از این نیز خبر رسیده بود که این تکنولوژی، مخصوص کاربران حرفه ای خواهد بود.  در OS X و در ترکپد مک بوک نیز این تکنولوژی به کار گرفته شده بود و شما قادر هستید در سطوح مختلفی و با توجه به فشاری که به ترکپد وارد می کنید، برای مثال سرعت به جلو بردن یک ویدیو را تغییر دهید.

نکته جالب داستان اینجاست که معمولا پیش‌بینی های آقای «گورمن» از وب سایت 9To5Mac درست هستند و این تصور به وجود می آید که وی، رابطه ای مستقیم با اپل در مورد خصوصیات آیفون دارد و به نظر می رسد شرکت یاد شده به این شکل، در حال آماده سازی فضا برای معرفی آیفون های بعدی اش است. این شخص همچنین خاطر نشان کرده که «آیپد پرو» نیز از قابلیت 3D Touch Display در نمایشگر خود استفاده می کند. در هر صورت راه زیادی تا پایان یافتن شایعات باقی نمانده و در روز چهارشنبه، تمام این مسائل روشن خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • علی پروری

    دیگه صبرم تموم شده این روزا...
    خداکنه دیجیتو پشتیبانی خوبی از مراسم معرفی آیفون جدید کنه
    (ساعت 21:30روز چهارشنبه 18 شهریور 1394)

  • drona

    ببینیم تهش اپل چی میذاره اسم این سیستم تاچو. خدا کنه 4 تا قالبیت روش بذارن که جذاب هم باشه و فقط جنبه ی تبلیغاتی نداشته باشه. مثلا تاچ آیدی که اومد، خیلی ها گفتن فقط واسه فروش بیشتره و کارایی نداره، ولی الان می بینیم تو همه پرچم دارا هست. از طرفی لفظ رتینا تو زمان آیفون 4s به نظرم صرفا تبلیغاتی بود، چون همون موقع بودن گوشی های سری wave که res بهتری داشتن و ...

  • BuBo

    من اینو تو سایت همسایه هم گفتم، این چیزی که تو متن توضیح داده شده یه force touch layer (لایه ای) هست تا 3D، کاملا میشه فرق لایه با بُعد رو درک کرد و همه ما میدونیم این بُعد نیست، لایه ست، به نظر اپل خواسته با استفاده کلمه 3D این قابلیت جدید رو مخصوصا تو چشم عوام بزرگ و bold کنه تا فورشش بیشتر بشه.

    در کل بازی بالکمات، بعضی ها بازی با اعداد دارن ایشون بازی با کلمات الان ایجاد کرده.

  • قابلاش

    فورس تاچ مگه توی آیفون 3G نبود؟

  • علیرضا

    من فقط با قابلیت وزن کردن وسایل با صفحه نمایش از طریق فورس تاچ حال میکنم !
    خیلی باحاله ... نمونه اش توی میت اس هست .

    • بــــی طَـــرَف

      عه!
      واقعا! :-| ؟!

    • Siamak Gol

      ینی بری رو گوشیت وزنتو میفهمه!!! O-o

      • علیرضا

        نه بابا ! حتما محدودیتی وجود داره !

مطالب پیشنهادی