ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انتشار اطلاعاتی تازه در مورد تراکم پیکسلی نمایشگر آیفون های جدید

اکانت Weibo فاش کننده سریالی چین به نام KJuma@ اخیرا اطلاعاتی را منتشر کرده که به آیفون 6 اس و آیفون 6 اس پلاس اپل مربوط می شوند. براساس یکی از نمودارهای منتشر شده در این ...

Maryam Mousavi
Maryam Mousavi منتشر شده در ۱۶ شهریور ۱۳۹۴  |  ۱۰:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

اکانت Weibo فاش کننده سریالی چین به نام KJuma@ اخیرا اطلاعاتی را منتشر کرده که به آیفون 6 اس و آیفون 6 اس پلاس اپل مربوط می شوند.

براساس یکی از نمودارهای منتشر شده در این اکانت، آیفون 6 اس مجهز به نمایشگری 4.7 اینچی با رزلوشن 1125 در 2000 پیکسل و تراکم پیکسلی 488ppi است.

براساس این شایعه نمایشگر مدل آیفون 6 اس پلاس نیز رزلوشنی برابر با 1242 در 2208 پیکسل و تراکم پیکسلی 460ppi دارد. در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

حال برای آنکه درک بهتری از این اعداد و ارقام به دست بیاورید باید به اطلاع تان برسانیم که آیفون 6 مجهز به نمایشگری با رزلوشن 750 در 1334 پیکسل (تراکم پیکسلی 326ppi) است و مدل آیفون 6 پلاس هم نمایشگری با رزلوشن 1080 در 1920 پیکسل با تراکم پیکسلی 401ppi دارد. جالب است بدانید که براساس ارزیابی های گذشته قرار نبود که رزلوشن آیفون های جدید اپل تغییر پیدا کند.

در اکانت Weibo این فاش کننده همچنین امتیازات مربوط به بنچمارک Geekbench نیز برای آیفون 6 اس دیده می شود که ادعا گردیده به آیفون های جدید تعلق داشته باشند و روز پنجشنبه گذشته انجام شده.

این اطلاعات نشان می دهند که آیفون های جدید مجهز به چیپست A9 است و پردازنده آن سرعت کلاکی برابر با 1.8 گیگاهرتز دارد.

علاوه بر این روشن شده که نسخه های آتی آیفون از 2 گیگابایت رم بهره خواهند برد و آنطور که در این بنچمارک مشخص شده امتیاز عملکرد پردازنده چیپست A9 در حالت تک هسته ای برابر با 2248 و در وضعیت چند هسته ای 4036 است.

البته این را هم باید در نظر داشته باشید که اطلاعات منتشر شده در حد شایعه هستند و بهتر است که اندکی با دیده تردید به آنها نگریسته شود. خبر خوب البته این که تا زمان معرفی آیفون های جدید مدت زیادی باقی نمانده و اپل نیز در حال آماده شدن برای برگزاری مراسم روز چهار شنبه خود در سال بیل گراهام سانفرانسیسکو است.

Apple-iPhone-6s-and-Apple-iPhone-6s-Plus-screen-resolutions-leak-iPhone-6s-goes-through-Geekbench

Apple-iPhone-6s-and-Apple-iPhone-6s-Plus-screen-resolutions-leak-iPhone-6s-goes-through-Geekbench (1)

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • shahin

    واقعا قضیه چیه این همون اپله که میگف ریزولیشن 300 ppi بیشتر برای انسان هیییچ تاثیری نداره

  • سامان

    در خصوص آيفون +6 قاعدتا يك روزي بايد رزولوشن از 1920 در 1080 به 2208 در 1242 تبديل بشه. چون در محيط برنامه نويسي، كدها براي رزولوشن اخير هست كه اصطلاحا رزولوشن 3x@ ناميده مي شود.
    اما در مورد آيفون 6 عادي نيازي به افزايش رزولوشن نيست. چون تمام برنامه ها با رزولوشن موجود نوشته شده اند.

  • عرفـــان

    خب پس دیگه خداروشکر چشم ها میتونن تفاوت تعداد پیکسل ها رو تشخصی بدن ازین به بعد :v و تراکم پیکسلی بالا که قبل ازین چیز غیر ضروری ای بود الان کاملا لازم و ضروری میشه :)

  • امیر

    اپل که میگفت نباید تراکم پیکسل بالا رو چشم نمیتونه نشخیص بده پس چرا خودش داره این کار رو میکنه؟این شرکتا هر چی میارن میگن درستش همینه

    • shahin

      دییییییییقا انگار اپل استاندارد هارو تعیین میکنه اصلا کی هست که در مورد تراکم پیکسلی حرف بزنه نه که تلویزیوناش خیلی فروش میره مردم اپلو فقط فقط به خاطر ios میخرن و مارک پشتش سال 2020.
      اپل: ریزولیشن بیشتر از 4k بیهودس چون چشم انسان قابل تشخیص اون نیس سامسونگ و سونی خرن رفتن 8k زدن

  • s.s.b

    اپل باید رو استانداردها تمرکز کنه
    1920 در 1080
    2560 در 1600
    اینا عددهای استانداردی هستند ولی اپل فقط رو تراکم ترمرکز کرده
    همه فیلمها با رزولیشن 1920 در 1080 تولید میشند نه رزولشن که اپل تاریف کرده

    • CrackBerry

      دقیقا همین جوره،اینم به خاطر اینه که فکر میکنه هر کاری خودش میکنه درسته،مردمم واقعا واسشون فقط همون مارک اپل پشت گوشی مهمه،کسی به اعداد پیکسل صفحه توجه نداره،تلویریون،لپ تاپ،گوشی،و... و ... همه با استاندارد نسبت ابعاد بیرون میان فقط اپل تافته جدا بافتس

      • Ghost

        حرفت واقعا بچگانست

  • فاميل دور

    ظاهراً تفاوت هاي آيفون ٦ در مقايسه با آيفون ٦ اس بيشتر از اون چيزيه كه فكر مي كرديم . ولي با افزايش تراكم پيكسل احتمالاً مشكل باطري پيدا خواهد شد كه با توجه به سابقه اپل نگراني اي در اين مورد وجود نخواهد داشت .

  • BOZORG# حالم از خودم بهم میخوره دارم بهش دروغ میگم

    یه زمانی اپل یه حرفی زد.
    در مورد تشخیص چشم انسان
    در مورد اینکه چشم انسان تا یه حدی جزئیات روی صفحه تشخیص میده
    در حالی که حتی خوشم داره تراکم رو بالاتر میبره. من که همیشه متوجه تفاوت کیفیت شدم. حتی اگر زمانی 8k بیاد مطمعن باشین از 4k بیشتر جزئیات نشون خواهد داد

  • انتقاد سازنده

    تراکم پیکسلی بالاتر خیلی خوبه به شرطی که فکری هم برای بالا بردن ظرفیت باطری بکنن.
    ------------------------------------------------------------
    آقای قاسمی، لطفاً نویسنده هایی مثل خانم موسوی را بذارید فقط همین مطالب مربوط به اپل را بنویسند. ایشون با ترجمه غیر متعارف مطلب مربوط به ساعت هوشمند سامسونگ، تعداد زیادی از کاربرها را ناراحت و ناراضی کرده. لطفاً به کامنت های اون مطلب مراجعه کنید.
    متشکرم

    • امین

      خب ایشان را به این کار مشغول کردن بعد خود آقایان قاسمی و مستکین چه کنند که دنبال تمجید بیش از حد از محصولات خاصی هستند؟

    • Alireza Azizi

      موافقم

      • alex

        شرمنده بی ربطه ولی قیمت مسکن گرون شد :(
        http://goo.gl/HCeASX

مطالب پیشنهادی