اپل تی وی بعدی، کنسول های سنتی را به چالش خواهد کشید
نیویورک تایمز به تازگی گزارشی در مورد نسل بعدی اپل تی وی که در روز چهارشنبه این هفته معرفی می شود را ارئه داده است. منبع یاد شده تایید می کند که نقش بازی های ...
نیویورک تایمز به تازگی گزارشی در مورد نسل بعدی اپل تی وی که در روز چهارشنبه این هفته معرفی می شود را ارئه داده است. منبع یاد شده تایید می کند که نقش بازی های ویدیویی در این محصول، پر رنگ تر از وظیفه پیشین و اصلی آن خواهند بود.
این نشریه می نویسد: «هدف اولیه کاربران از خرید این محصول، گیمینگ خواهد بود.» در این میان همچنین ذکر شده که این نسل از اپل تی وی، قطعا در کنفرانس روز چهارشنبه معرفی خواهد شد.
گزارش اخیر NYT ابعاد دیگری را نیز در بر می گیرد؛ برای مثال گفته شده که قیمت Apple TV از حدود ۱۵۰ دلار آغاز خواهد شد. حال با توجه به اینکه اپل، اکنون این دستگاه را با قیمت ۶۹ دلار به فروش می رساند، باید دید استقبال طرفداران این برند از نمونه جدید محصول مورد بحث گونه خواهد بود. نیویورک تایمز همچنین عنوان نموده که اپل تصمیم دارد با این محصول به جنگ کنسول های گیمینگ و سنتی برود و چنین دستگاه هایی نیز معمولا قیمتی بین ۳۰۰ الی ۵۰۰ دلارند و با توجه به اینکه اپل تی وی نیز قرار است بازی های تقریبا ساده iOS را اجرا کند، می توان گفت ۱۵۰ دلار، قیمت بدی برایش نیست.
پیش از این خبر رسیده بود که سخت افزار اپل تی دست خوش تغییرات گسترده ای خواهند شد. برای مثال انتظار می رود که از چیپ A8 و پردازشگر گرافیکی قدرتمندی در آن استفاده شود. NYT اشاره ای به موجود بودن بازی های ویدیویی در زمان معرفی و عرضه این دستگاه نکرده است.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
اپل میتونه وارد بشه .البته یجور تو این مطلب از اپل تی وی صحبت شده که اگه وارد بشه بقیه باید جم کنن برن زهی خیال باطل این مطلب جانبدارنه نوشته شده.اپل بخواد وارد بشه باید با بزرگترینهای دنیای گیم سر شاخ بشه.البته امیدوارم وارد بشه تنوع زیاد بشه.
اگه بیاد امکان خوبی هستش نرم افزار ها و بازی های ای او اس روش بیاد
با توجه به قدرت گرافیک و پردازنده ایفون ها که بیشترین قدرت رو دارن و از تمام سخت افزارشون به بهترین نحو استفاده میشه! میتونه واقعا رقیب خوبی برای کنسول های سونی و مایکروسافت باشه
من عاشق ایکس باکس 360 و وان و تمام سری های پلی استیشن هستم
ولی در مورد اپل یه چیزی هستش که همه چیز رو به سخت افزار خلاصه نمیکنه
همونطوری که ایفون با یک گیگ رم در برابر 3 4 گیگ رم گوشی های اندرویدی کم نمیاره و پردازنده دو هسته ایش کمبود سرعتی در مقابل هشت هسته ای ها نداره! (منظورم قدرت پردازنده یا اینا نیست که تا فلان فرکانس میره بالا نیست ، منظورم اینه که سریع و روون هستش ) پس اینجا هم میتونه همون کار رو انجام بده
با توجه به پول ساز بودن اپل برنامه نویس ها و بازی سازها پشتیبانیش میکنند ، در ضمن اپل شرکتی نیست بخواد همینطوری کاری کنه چند سال قبل از ارائه یه دستگاه تحقیقات رو انجام میدن و شرایط رو در نظر کیگیرن که جا براشون هستش یا نه!
ولی باید جالب شه که اپل با حداقل سخت افزار بتونه بازیهایی به قدرت گرافیک و زیبایی ایکس باکس و پلی استیشن ارائه کنه
من همین الان رو تلویزیونم یه مینی اسمارت پی سی دارم که دو سیستم عاملست و به یه هارد SSD متصله هم اندرویده و هم ویندوز 10 هم بازی های اندروید و هم بازی های استور ویندوز 10 و بازی های سبک ویندوزی رو راحت اجرا میکنه
با شبیه ساز PSX PSX2 و امولاتور ایکس باکس بازی های ایکس باکس ، پلی استیشن 1,2 رو هم دارم با 600 تومن هزینه تلویزیونم خودش دریایی از بازی های کنسول هاییه که دوستشون دارم
تازه نرم افزار ها رو هم میشه داشت ، هر کنترلی کیبورد و موسی رو هم پشتیبانی میکنه
دوستان این شکلک ها توی دیجیاتو چطور گذاشته میشن؟
نتونسته نمیتونه و نخواهد تونست صنعت گیم بزرگ تر از این حرفاست که امثال apple tv بخوان واردش شن باید یه پروژه بزرگ بزاره روش تازه بازم احتمال موفقیتش کم خواهد بود به نظر من که از همین الان هووو تو تو ،سابیده به الک!
اپل چندین سال پیش اومد با شرکت باندایی یه کنسول زد حسابی هم شکست خرد براش عبرت شد
حتی اگر همین الان هم یه کنسول بزنه بازم نمیتونه با سونی و مایکروسافت رقابت کنه
الکی که نیست
جامعه گیمر الان که فکر نکنم بره سمتش چون با وجود انحصاری هایه قدرتمند سونی و مایکروسافت از قبل طرف خودشونو انتخاب کردن
مگر اینکه همین فن های تعصبی به سمتش برن
دوم اینکه اصن ضرره :|
از نسل 8 یه شرکت بیاد وارد این صنعت بشه اونم با وجود رقبایی مثل سونی و مایکروسافت درصد موفقیتش خییلی کمه
استودیو درست حسابی و با سابقه ای هم نداره برا بازی سازی
منم با این ایده هدف قرار دادن آماتورها موافقم. احتمال موفقیتش نمیدونم چقدر باشه ولی منطقی تر از رقابت با کنسولهاست.
خوب پس بزودی شاهد مقایسه ی Tiny Wings و Infinity Blade با بازی هایی مثل Uncharted ، Little Big Planet ، Gears of War ، Forza و Halo توسط اپل دوستان خواهیم بود و صد البته از نظر این دوستان Tiny Wings و Infinity Blade فرسنگ ها از این بازی ها بهترن. :D
خدا اون روزو زودتر بیاره
فقط میخندیم
خدازودتر اون روزو بیاره که اینا شروع به مقایسه بکنن
چقدر بخندیم سرش :دی
احتمال زیادی داره که هدفش بازی کننده های عادی (اونایی که با موبایلشون بازی میکنند) خواهد بود نه حرفه ای ها (کال بازها و ...). در این صورت مقایسه با اکس باکس و پی اس قیاس مع الفارق خواهد بود.
چندین مشکل توی این مقاله هست
اول این که منظور از کنسول های "سنتی" چیه ؟ بستنی که نیست:|
از عنوان عجیب غریب که بگذریم ، کنسول های ماکروسافت و سونی چندین عامل برتری دارن که اصلا قابل قیاس با اپل Tv نیست.
مورد اول که طبیعتا گرافیک بازی ها ، صداگذاری ، داستان پردازی و ... بازی های کنسول هاست، بازی هایIOS در بهترین حالت داستان خطی ساده ، گرافیک معمولی و صداگذاری متوسط دارند.
مورد دوم مربوط به قسمت مولتی پلیر میشه ، چیزی که توی بازی های IOS محدود میشه به ثبت امتیاز توی گیم سنتر یا تهش بازی آنلاین مثل chess و soccer
مورد سوم هم بسته های الحاقی ، آپدیت ها و باگ فیکس ها هست که این مورد به طور کلی درون بازی های IOS دیده نمیشه!
اما خب از همه این ها که بگذریم
محصول اپل اگر به عنوان گیم سنتر خونه معرفی بشه ، رسما اعلان جنگ به نیتندو هست تا به سونی و ماکروسافت
اپل تی وی ، علاوه بر قابلیت های استریم مستقیم محتوی دستگاه های اپل ، برای گیمینگ تجربه ای شبیه به محصولات نینتندو رو عرضه میکنه ، بازی های ساده و سرگرم کننده که نه نیازی به خشونت داخل بازی ها هست ، نه نیازی به داشتن جلوه های ویژه
نینتندو با تکنیک سرگرم کنندگی بازی های ساده و جذاب تا الان فروش داشته و اپل دقیقا میخواد همین کار رو بکنه
World Of goo ، Geometry Wars ، NFS ، Nova و ... عنوان هایی هستن که تا ساعت ها میتونن سرگرمتون کنن و به نظرم آرمان های یک دستگاه به عنوان گیم سنتر خونه میتونه همین باشه !
مورد اولت احتمالن ترجمه ordinary بوده. سنتي ترجمه خوبيه ولي ميشه گفت متداول.
شوخیشم زشته:|
یه بازی موبایلی رو موبایلم گرافیکش تعطیل محسوب میشه حالا بیاد رو یه تی وی جزییاتش مسخره میشه:| اپل با چه فکری اینو میسازه .تیتر خبر هم ک ماشلله -_-
با توجه به اعتبار منبع باید فرض رو بر صحت گذاشت و با اون تالار بزرگی که اجاره کرده چه بسا میخواد با یه مراسم پر سر و صدا وارد بازار کنسول ها بشه. فقط باید صبر کرد...