ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سونی در ژاپن بیشترین هزینه تبلیغات را می پردازد

وبسایت خبری Tokyo Keizai Online که گزارش های مالی و سیاسی شرکت های ژاپنی را منتشر می کند، اخیرا لیستی از 500 کمپانی بزرگ ژاپن عرضه کرده که در آن، شرکت ها براساس مخارج تبلیغاتی خود ...

محسن وفانژاد
محسن وفانژاد منتشر شده در ۱۶ شهریور ۱۳۹۴  |  ۰۱:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

وبسایت خبری Tokyo Keizai Online که گزارش های مالی و سیاسی شرکت های ژاپنی را منتشر می کند، اخیرا لیستی از 500 کمپانی بزرگ ژاپن عرضه کرده که در آن، شرکت ها براساس مخارج تبلیغاتی خود طی یک سال مالی گذشته دسته بندی شده اند.

جالب اینجاست که سونی با خرج 444.4 میلیارد ین طی یک سال، توانسته رتبه اول را در اختیار بگیرد و از مجموع 8215.9 میلیارد ین، سهمی 5.4 درصدی داشته باشد. به نظر می رسد سونی تلاش بسیاری برای تبلیغ پلی استیشن 4 کرده است.

باید به این مساله اشاره نمود که رقم 444.4 میلیارد ینی که خرج شده، صرفا توسط بخش الکترونیک سونی نبوده و همه قسمت های شرکت در آن سهمی دارند. در نتیجه بخش سرگرم ها و سینما نیز شامل آن می شوند.

نینتندو به عنوان دیگر شرکت شناخته شده ی ژاپنی در رتبه بیستم قرار دارد و تنها با هزینه ی 54.8 میلیارد ینی، شدیدا از سونی عقب است. اما باید توجه داشت که هر شرکت به میزان درآمد خود می تواند هزینه کند و نینتندو از مجموع درآمد 549.7 دلاری خود، تقریبا 10 درصد را هزینه تبلیغات کرده که رقمی قابل توجه است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (35 مورد)
  • سامان

    سفدر سریع خودتو به نزدیک ترین دیونه خونه برسون وضعت خیلی خرابه. میگه اپل بیاد کنسول بازی بزنه خدایا خودت ظهور کن

    • safdar

      خفشه اشغال عمت بره ديوونه خونه نكنه نظرم ميخوام بدم بايد از تو حيوون اجازه بگيرم الاع

  • safdar

    اميدوارم سوني هم بالاخره يك پيشرفتي بكنه ولي خداوكيلي پي اس٤ عاليه اما تا اپل چيزي نده من ترجيح ميدم كنسول نگيرم راستي يادم رفت خودمو معرفي كنم هاشم شمروني مقلب به سفدر هستم

    • JEFRiUM

      این تابستون کی تموم میشه اینا برن سر درس و مشقشون.

    • Hesam

      خدا شفات بده

      • safdar

        بيشين بينيم باو

    • safdar

      راستي اگه بچه خوبي باشين عكسمو بهتون نشون ميدم راستي يه چيز ديگه فردا افتخار ميدم ميام با هوادارام عكس بگيرم البته با هر كسي ام عكس نميگرم عكسي پنجاه تومن

      • safdar

        #هاشم فضايي #اميد مردم كشور

  • رضا

    اهميت يك كشور براي شركتها فقط جمعيت نيست بلكه سطح درآمد و توزيعش اهميت بيشتري داره. وقتي در كشوري بيشتر ثروت در اقليت كوچكي جمع بشه قدرت خريد مياد پايين و از نظر اقتصادي اون كشور منزوي ميشه.

    • Reza

      سلام دوستان.من قصد خرید پلی استیشن 4 دارم.ولی هیچی در مورد پلی استیشن 4 نمیدونم.قبلا فقط با پلی 1 کار کردم.اگه میشه یکی ایمیلشو بگه تا ازش راهنمایی بگیرم

  • Divan Greedy (아이유)

    یه افرین حسابی هم من به سونی بگم / دیشب خیلی جالب بود ، کنفرانس معرفی z5 رو دیدم که 15 دقیقه بیشتر نبود و توی این 15 دقیقه نه دمویی نه نرم افزار جدیدی و .... ارائه نشد و فقط مدیر عامل سونی گفت عمر باطری 2 روزه ، فوکوس سریع 0.03 برای دوربین و رزولیشن 4k و اسکنر اثر انگشت بعد با همین صحبت ها طرفدارای سونی عاشق محصول شدن و به خاطر گرم نشدن و لگ نداشتن دوربین موقع فیلم برداری 4k و عکاسی بهش لقب بهترین تلفن سال رو دادن

    • safdar

      كاملا باهات موفقم ولي فقط اپلو عشقه #هاشم شمروني #سفدر #هاشم
      فضايي

    • Hesam

      واقعا قبول دارم کنفرانس سونی تو ifa خیلی ضعیف بود
      اعصاب خودمم خورد شد ک انقدر سریع تموم کردن همه چیو
      همون گوشیو بده دست سامسونگ دهن همرو سرویس میکنه سر معرفی،حداقلش نیم ساعت فقط برا یه گوشی وقت میذاره
      ولی ایا شکی داری ک گفته های مدیر عامل سونی تو اون کنفرانس اشتباه باشه؟؟تا الان ک هر چی عکس و ویدیو اومده بیرون کاملا هم خونی داشته با حرفاش

      • Hesam

        راستی دیوان تو اون یکی سایت ک میای نظرا رو میخونی و کامنت میدی حداقل اسم خودتو بزار رو پروفایلت ک ادم احساس نکنه با یه بچه طرفه ک هرچی میشه بد وبیراه میگه به ادم
        اوایل با اسم خودت بودی ولی نمیدونم......
        (البته در حد یه نصیحت این حرف اونم اسمیه بالاخره دیگه!!)

        • Divan Greedy (아이유)

          من اونجا نیستم اکر منظورت سایت همسایه که راجب گیمه / اونجا فقط گهگاهی کامنت ها رو می خونم همین / اوایل که سایت اومده بود اره ثبت نام کردم و چند تا هم کامنت گذاشتم اما بعد یه مدتی نتونستم بیام و پسوردم یادم رفته بود و ....

    • Miroslav

      هزاران بار لعنت بر شیطون!
      من از این همه اسپم و کینه ورزی این گردی در شگفتم!!
      اون دوست قررمزشم که میگه سونی مثل مایکی توی کامپیوتر سررشته نداره!!
      نمیدونم شما بگید شرکتی که از ۱۹۸۰ کامپیوتر میساخته و تا سال پیش صاحب برند وایو بود سررشته کمتری از مایکی و سرفیس هاش داره!!
      جالبه.غرفه سونی به هیچ وجه محصور به موبایلاش نیست و طیف گسترده محصولات سرگرمی و دوربین و موسیقی و... رو در بر میگیره شما اگر در رشته mba تحصیلاتی دارید نطق بفرمایید مارو هم مستفیض کنید ببینیم چجوری ایم همه رو بگنجونه توی ۴۵ دقیقه که خاطر جنابعالی مکدر نشه
      کسی که میگه یوتیوبر از شرکت سازنده درمورد فریم بازی مستند تره رو چی بهش بگم اخه.
      نگران خرسندی طرفدارای سونی هم نباش بیشتر حواست به تبلیغات خودت واسه مایکی باشه که فعلا جواب نداده!!!

      • R3D

        عزيز من منظوري بدي نداشتم كه گفتم حوزه ي تخصصي اش كامپيوتر نيست.
        منظورم اين بود كه سوني تو حوزه هاي زيادي كار ميكنه و طيف محصولات بيشتري داره و مسلماً توي يك كنفرانس نمي تونه به عنوان مثال مثل اپل جزييات گوشي شو بگه و فرصت نميكنه چون معرفي بقيه محصولاتش ميمونه.
        حالا اگر جمله ام ايهام داشت ببخشيد.

      • Divan Greedy (아이유)

        شما یه جا به من نشون بده که شرکت سازنده گفته باشه فریمش اینقدره ، رئیس استدیو یدونه توییت گذاشته بود که واضحن اشاره نشده بود که بعدش هم پاک شد / شما به یوتیوب اطمینان نداری یا به اون یوتیوبر ؟؟ می خوای یدونه یوتیوبر دیگه برات بیارم / در ضمن استاد این صحبت من اسپم نبود اگر حواست رو بیشتر جمع کنی می بینی پست راجب سونی / والا من نمی دونم باید چی کار کنم تا امثال شما بفهمن که من طرفدار شرکتی نیستم بارها نشون دادم دیگه وقتی متوجه نمی شید ، باور کن تقصیر من نیست

        • Sina

          من خودم طرفدار مایکدوسافت بودم.ولی وقتی دیدم سونی چیز های بهتری میزنه اومدم سمت سونی.توی اینکه مایکی توی ویندوز10خوب عمل کرده شکی نیست.ولی کار مایکی توی کامپیوتر و توی کنسول توی نرم افزار قوی.توی سخت افزار مثل سونی نمیتونه بزنه(حداقل تا4-5سال آینده).شما هم باید قبول کنی که تو کنسول سونی بهتر عمل کرده و همچنین توی موبایل(درست که توی موبایل زیاد خریدار نداشته ولی مهم مشخصات موبایل نه خریدار.

        • Miroslav

          ادب و شخصیت معیار های متفاوتی داره و مسلما من بشخصه به خودم اجازه جسارت به افراد محترم رو هیچ وقت نمیدم.
          یوتیوبر هم یک گیمره گیمر.وهیچ سندی به حرف یک شخص نیست خصوصا خبر پلیس فدرال درمورد تبلیغات هدایت شده مایکی در یوتیوب هم منتشر شد بتازگی.اخبار سایت های گیم روی ۳۰فریم دلالت داشت همون ignمحبوب شما.
          پست هم هیچ ارتباطی به کنفرانس نداشت و مبحث تبلیغاتی بود این اسپم تیست نه؟ حالا خبرهای دیگه شما یهو یک چیز دیگه میپرونی به کنار.
          درمورد وایو هم هر ادم بالغی اونو جزو سه برند لوکس بازار پی سی میدونست و توی کیفیتش هم شکی نیست (vaio duo 13)و فروشش هم به علت وجود این صنعت و وضعیت نابسمان مالی سونی بود که منم باش مخالفم.
          درمورد اظهارات شما درباب مایکروسافت هم همگان خبردارند،لااقل با شجاعت بگو طرفدارشم انکار به این صورت جالب نیست.
          بازهم میگم به جای این که توی تمامی پست های سونی بیای و ضربه بزنی مثل فروش بیشتر هیلو از انچارتد!!(که خب خبر فروش گرنتوریسمو هم اومد که پرفروش ترین ای پی سونیه د بیشتر ازهیلو،هرچند قیاس مع الفارقه)به تقویت جبهه خودت بپرداز

      • Divan Greedy (아이유)

        خوب افرین به این ادب و شخصیت نمی دونم این دوستان با این اسم من چه مشکلی دارن که نمی تونن تلفظش کنن ، یعنی اینقدر تلفظ درستش براتون سخته ؟؟؟ اولن سامسونگ و الجی هم کم محصولات متفرقه ندارن مثل سونی اما همیشه به درستی وقت کافی برای معرفی همشون می زارن / اگر تجربه کمتری نداشت که برادر من نمی فروختش ، داخل سیستم عامل که اصلن تجربه نداره /

    • BOZORG# حالم از خودم بهم میخوره دارم بهش دروغ میگم

      یجوری میگی من یه افرین به سونی بگم انگار این حرکتم از تیم ایکس باکس یاد گرفتی که هی دم به دم به سونی تبریک میگفتن
      :D
      راستی بغیر از سونی چه کس دیگه ای میتونست بدون یه کنفرانس طولانی و کلی چرت و پرت گفتن مردم رو متقاعد کنه به خرید محصولش ؟ (مایکی که کلا از توانش خارجه این جور کارا )
      دادا محصول خپب نیاز به تبلیغ نداره ، اونی که شعورش میرسه میخره

      • Divan Greedy (아이유)

        الان این محصول از نظر فروش موفق شده ؟؟؟ دادن دمو و نشون دادن امکانات و نرم افزار های جدید شدن چرت و پرت ؟؟ بعد گفتن چهار تا جمله از مدیر عامل که فلان کار و ... رو می تونه انجام بده شده کار عالی ؟؟ فعلن که توی 3 ماهه گذشته لومیا بیشتر از اکسپریا فروخته اونم با وجود نبود پرچمدار بعد از حدود یک سال / امیدوارم این تلفن ها مثل قبلی ها نشن و واقعن خوب بفروشن / اینو مایکروسافت یادم داده همیشه به رقیب احترام بزار چیزی که انگار سونی به شما یاد نداده

        • BOZORG# حالم از خودم بهم میخوره دارم بهش دروغ میگم

          راستی من نگفتم فروش خوب داشته . گفتم متقاعد به خرید محصولش کرده . اینو براحتی میشه تو این چند روز حس کرد . نظرات زیادی به سمت گوشی های سونی برگشته

        • BOZORG# حالم از خودم بهم میخوره دارم بهش دروغ میگم

          همین دیگه . احساس میکنی مایکروسافت خداته . ولی برا من سونی خدای مطلق نیست .همیشه در کنار گوشیهای سونی به ایفون هم فکر میکنم و ازش راضی ام . در ضمن این سونی بود که فروشش بخاطر z3+ اومد پایین . نه که مایکی با لومیا ها پیشرفت داشته باشه . که اونم مربوط به چیپ 810 و ماجراهاش بود .
          اینبار قضیه فرق کرده و خودتم به عینه میبینی .

    • ali.n

      دیوان جان اولا فقط طرفداراشو خوشحال نکرد ،خیلی ها پسندیدن محصولات جدیدشو ، دوما اگه جزئیات دوست داری بشین کنفرانس های اپل رو ببین ،سونی بلد نیست خوب کنفرانس ارائه بده ،اگر بلد بود دوساعت راجع به تغییرات سنسور دوربین و نواوری جهت ثبت عکس بیست مگاپیکسلی 16 به9 یا لوله های انتقال حرارت ،یا تغییر رابط کاربری دوربین ،و الگوی متریال جدید ایکون ها یا جنس شیشه معدنی ابدیده یا زاویه باز لنز دوربین ها یا تکنولوژی انتقال صدا با بلوتوث با کمترین کاهش کیفیت و یا...صحبت میکرد ،بلد نیست خب .

      • Hesam

        داداشم نه کل سونی اینجوری نیست
        شما برو یه سر کنفرانس e3 سونی رو ببین ملت یه بند دارن جیغ میزنن از فرط هیجان
        فقط خواهشا برو ببین تا معنای کنفرانس دادن دستت بیاد
        ممنون :-)

    • R3D

      دیوان سونی مسلما اپل و مایکروسافت و گوگل نیست که حوزه ی تخصصی اش کامپیوتر و سیستم عامل باشه،و طیف محصولاتش گسترده تره و تو زمان محدود کنفرانس نمی تونه خیلی روی یک محصول مانور بده.
      و مسلما سامسونگ هم نیست که منابع مالی زیادی داشته باشه،که سالی چند تا کنفرانس برگزار کنه برای محصولاتش و کنفرانس جداگونه ای رو برای اکسپریا زی 5 اش تدارک ببینه.

      • Divan Greedy (아이유)

        خوب لااقل مدت کنفرانس رو بیشتر می کرد ، کنفرانس همش 45دقیقه بود که توی 15 دقیقه کل موبایل ها رو معرفی کرد / لااقل دو تا دمو می داد و یه نرم افزار جدید می داد مثل بقیه شرکت ها دیگه htc و ....

    • kamyar

      divan چند تا سوال در مورد xbox ازت داشتم
      یه ایمیل یا ادرسی بده که بتونم باهات صحبت کنم

      • Divan Greedy (아이유)

        ایمیلم داخل پروفایلم هست

    • Divan Greedy (아이유)

      از دیشب تا حالا برام سوال شده چه طوری سونی طرفداراشو با این معرفی که 15 دقیقه بیشتر طول نمی کشه و حتی دمویی هم نداره اینقدر خوشحال می کنه / بعد می گن مدیر عامل سونی خوب نیست ، اخه خدایی کدوم شرکت می تونه با این روش اینقدر طرفداراشو خوشحال کنه ؟؟

      • JEFRiUM

        من نمیدونم چرا فن های سامسونگ بابت کنفرانس سونی اعصابشون خرد شده.
        این نشون دهنده اینه که Z5 عالی بوده.

  • ali.n

    سونی شرکت زیر مجموعه تبلیغاتی هم داره و اغلب تبلیغات بسیار پر هزینه و قابل توجهی میکنه ،،،تعجب میکنم بعضی دوستان میگن مثلا فروش بالای سامسونگ در موبایل به خاطر تبلیغات و فریب مردمه ،،اینطور نیست ،،تبلیغات موثره اما مسائل دیگه هم مهمه ،،ایران رو با بقیه دنیا هم نباید مقایسه کرد ،تو ایران مهمترین تبلیغات تبلیغ خود مردمه ،اگه یادتون باشه چطور یکباره برند گلکسی برای اغلب مردم مساوی با پیشرفته بودن شد و الانم برند هواوی مساوی با خوب بودن و خوش قیمت شدن شده .

    • ali.n

      مسئله دیگه خود محصولاته ،بعضی مواقع یک محصول دارای نواوریه و حداقل بهتر به نظر میاد یا خوب به نظر میاد و خب موفق هم میشه ،مثل گلکسی اس3 یا پلی استیشن 4 ،،،همین زد فایو پرمیوم هم به نظر میاد توجهات زیادی به خودش جذب کرده ... پس همه چیز تبلیغ نیست تفکر و برداشت عموم افراد و همینطور کارایی هم مهمه .

مطالب پیشنهادی