مدیر عامل هوآوی: تا ۵ سال آینده تبدیل به نخستین فروشنده جهانی موبایل خواهیم شد
ریچارد یو، مدیر عامل کمپانی هوآوی خبر می دهد که با توجه به رکورد جهانی و کاهش فروش لوازم الکتریکی، شرکت وی قادر بود فروش بالایی را رقم بزند و پیش بینی می کند که ...
ریچارد یو، مدیر عامل کمپانی هوآوی خبر می دهد که با توجه به رکورد جهانی و کاهش فروش لوازم الکتریکی، شرکت وی قادر بود فروش بالایی را رقم بزند و پیش بینی می کند که درآمدهای آن نیز در سال آینده، با افزایشی ۳۰ درصدی رو به رو گردند که بر این اساس، می توان انتظار درآمد ۲۰ میلیارد دلاری را برای آن داشت.
آقای یو همچنین باور دارد که کاهش تقاضا برای تلفن های هوشمند در بازار کشور چین، به سود هوآوی است: «این وضعیت به نفع ماست چرا که اکنون رقبای زیادی وارد این عرصه شده اند.»
در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.
هوآوی یکی از شرکت های با سابقه در زمینه تولید و تامین قطعات ارتباطی و مخابراتی است اما در سال های اخیر این شرکت قادر گشت تا با سرعتی باور نکردنی در زمینه توسعه و فروش تلفن های هوشمند رشد کند. البته رشد عجیب هوآوی به بازارکشور چین نیز بی ارتباط نیست؛ انتظار می رود که در سال جاری، ۴۲۵ میلیون موبایل در کشور چین به فروش بروند.
پس از ارائه آمارهای مالی از سوی شرکت های مختلف بعد از پایان یافتن دوره سه ماهه دوم در سال ۲۰۱۵، هوآوی در جایگاه سومین فروشنده موبایل در جهان جای گرفت؛ جایی که صرفا پشت سر سامسونگ و اپل ایستاده است.
این شرکت موفق شده تا در نیمه ابتدایی سال جاری، فروش موبایل هایش را به نسبت مقطع زمانی مشابه در سال گذشته تا ۳۹ درصد افزایش دهد. با چنین افزایشی، هوآوی توانست میزان فروش تلفن های همراه خود را به ۴۸.۲ میلیون موبایل برساند؛ رقمی که در نیمه اول سال گذشته به ۳۴.۷ میلیون می رسید.
این شرکت تصمیم دارد ارتقای فروش خود را نیز حفظ کند، بر همین اساس، هفته گذشته در نمایشگاه IFA از تلفن هوشمند Mate S پرده برداشت؛ محصولی که لقب گران ترین تلفن هوشمند توسعه یافته از سوی برند چینی را یدک می کشد. هوآوی این موبایل را با قیمت ۷۵۰ یورو (۸۴۵ دلار) عرضه خواهد کرد و آقای «یو» نیز خبر می دهد که تصمیم دارد چندین میلیون از آن را در سال جاری به فروش برساند.
وی در مصاحبه اش با وال استریت ژورنال می گوید: «تکنولوژی های ما از رقبایمان بالاتر هستند اما در بحث اعتماد، اندکی زمان نیاز داریم تا بتوانیم اعتماد جهانی کاربران را جلب کنیم.»
این شرکت در ابتدای کار، با موبایل های اقتصادی و ارزان قیمت اندرویدی پا به بازار گذاشت اما اکنون مدتی می شود که ارائه تلفن های پرچمدار را آغاز کرده و می خواهد مشتریان اینگونه موبایل ها را جذب خود کند. آقای یو در این خصوص می گوید: «با ارائه موبایل های پرچمدار، حاشیه سود بالاتری خواهیم داشت و درآمدهای بیشتری کسب می کنیم. بر همین اساس، می توانیم بخش تحقیق و توسعه خود را گسترش داده و به سوی تکنولوژی های تازه تر پیش رویم.»
وی همچنین خاطر نشان می کند که این شرکت، درآمدهایش را به شکل گسترده صرف تبلیغات نمی کند و اکنون، هوآوی تنها ۱۰ درصد از درآمدهای خود را به چنین هزینه هایی اختصاص می دهد. وی همچنین باور دارد که در مقطع زمانی ۳ الی ۵ سال آینده، شرکتش می تواند عنوان برترین فروشنده جهانی اسمارت فون را از آن خود کند.
ریچارد یو: «نمی خواهیم شماره دوم باشیم؛ چنین جایگاهی در DNA ما نیست و صرفا با داشتن رتبه اول راضی خواهیم شد. اکنون مردم انتظار می کشند تا اپل، آیفون های خود را معرفی کند و آنها نیز هجوم برده و چنین موبایل هایی بخرند. در آینده، چنین علاقه ای را نسبت به برند هوآوی و موبایل هایش خواهید دید.»
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.

سلام در جواب s.s.bباید بگم که شما هواوی 2014 رو با هواوی 2015 ورز 16ملیون مقایسه نکن میتونی بری P8 رو یه دفعه دستت بگیری و اگه واقعا از روی تعسب حرف نزنی میگی اشتباه کردم
یعنی آدم بلواستکز رو سیستمش نصب کنه آشغالی به نام هوآوی نگیره D :
داداش از داشته هات حرف بزنم چرا این حرفو میزنی مثلا رقیب Glx هست ؟ که میخوای از برند داخلی حمایت کنی هواوی دمش گرم من با گوشی های زیادی کار کردم چیز های زیادی در موردش شنیدم از یه مشت ادم تعصبی و ... یک سال یه گوشی میان رده گرفتم حال کردم یعنی قیمت مناسب همه چی عالی پرچمدار جدیدش مثل honor 8 p9 p10 که رقیبن همشون یه مقایسه ای دیدم p10, دوربینش از one pllus و iphone 7 plus خیلی بهتر و زیبا تر عمل کرده بود . منم زیاد با برند سامسونگ حال نمیکنم اما نمیگم بده اما دلیل نمیشه که برم بد بگم?
این همه نقد میکنید ولی خدایی بیایید یکبارم که شده واقعیت رو بپذیریم که چینی ها کل بازار رو گرفتن اگر چینی ها نبودن معلوم نبود قیمت لوازم الکترونیکی چند صد برابر گرونتر بود همین اپل و سامسونگ و .... که از دیوارش بالا میرید تمامی قطعاتش چینی هست فقط تکنولوژی ساختش برای فلان کشور و فلان کشور هست فقط و فقط چون ما ایرانی ها میریم از بازار چین جنس با درجه های کیفیت پایین رو میخریم میگیم چین مزخرفه بدرد نمیخوره بقیه کشور ها مثل ما ایرانی ها نیستن میرن بهترین کیفیت چین رو میخرن به اینجاها میرسونن
یکی از دوستام خیلی ناراحته که گوشی آیفونش یخورده ارزونتر شده تو این مثلا ۷-۸ ماهه ! خیلی با دلخوری میگه آقا چرا ارزون شد ؟؟!!(( میگم مگه طلا کرفتی یا دلار انبار کردی ! یاد پراید و ماشین چند تا چند تا خریدن مردم هم بخیر ) الان که دیگه کم مونده به درب منزلمون هم ساخت چین بزنن ! حالا چرا ناراحتین که هواوی بیاد سود ببره ! اون نبره پس ما ببریم که لنگمونو انداختیم رو هم نظر میدیم انگار که واسه بابامونه ارث پدریه ! هم اپل حقشه هم سامسونگ هم بقیشون تو کشورای دیگه ملاکشون فرهنگ استفادست مشتریه که ماهیت میده به تکنولوژی اینجا برعکسه نگاه مردم تاثیرگذاره ! اینجا که یه کپی کردنم بلد نیستیم جای تعریف و تمجید میایم طرفو مسخره هم میکنیم ! اینجا هم دادگاه نیست میخوایم معلوماتمونو افزایش بدیم نه مالکیتمونو ! اگر هم کپی کرده به اعتقاد بعضی از دوستان خوب کارشو بلده ! کپی کردنم هنر میخواد که ما بازهم متاسفانه نداریم ! این که میگن هنر نزد ایرانیان هست و بَس منظورشون یه هنرای دیگه بوده نه اون هُنر ! درود به تمام اونایی که از جون و مالشون برای خدمت به بشریت مایه گذاشتن و هنوز هم میذارن..
شکر میل فرمودند
متاسفانه باید گفت احتمالش زیاده .... ولی باید دید این قراضه ها در کجا بیشتر فروش خواهد رفت ... ایالات متحده ؟ اروپا ؟ .... فکر نکنم .... آسیایهای فقیر و آفریقا و کلا کشورهای جنوب که قدرت اقتصادی کمی دارن محل جولان اینجور برندها خواهد بود
هوآوی غلط کرد. تا شرکتایی مث سونی و اپل و سامسونگ الجی هست هوآوی هیچ غلطی نمیتونه بکنه.
شرکت کپی کار دزد
به نظر من هواوی تو آپدیت ضعیف عمل نکرده، همه پرچمدارای هواوی حتی پرچمدار سال 2012 آپدیت آندروید 4.4 رو دریافت کرده که برای بعضی هاشون آندروید 5.1 نسخه بتا رو ارائه داده.
بعضی ها گفتن فروش خوبش به خاطر دوربینیه که سونی بهش داده،!! بنابراین فروش خوبه اپل هم به خاطر پردازنده هایی که سامسونگ براش ساخته.
بعضی ها هم گفتن ui هواوی خوب نیست
مطمئنم نسخه جدیدش که EMUI 3.0 و EMUI 3.1 هست رو ندیدن که یکی از بهترین هاست حتی از ماله سامسونگ.
کدوم یکی از ui ها برای خودشون استور دارن و برای برنامه موزیک و فایل منجر و برنامه های گوگل آپدیت ارائه میده و یا میشه از برنامه موزیکش آهنگ رو سرچ و همراه با متن و کاور دانلود کرد.
اگه شما از نسخه جدید ui سامسونگ خوشتون اومده مطمئن باشید از ماله هواوی هم خوشتون میاد چون بیشتر از 50 درصد شبیه هم هستن به خصوص طراحی آیکون ( باز نگید هواوی کپی کرده چون الان یه ساله که گوشی های هواوی همچین ui داره، اگه قرار به کپی هم باشه سامسونگ کپی کرده).
اپل و سامسونگ بیکار نمیشنن این بیاد اول شه. این سوم شدنشم بخاطر فروش خوبش تو چین بوده و تو کشور های توسعه یافته. پشتیبانی ضعیف نرم افزاری. کپی کاری های متعددش هم ک برای همه ثابت شدس. (این نکته رو اضافه کنم ک دلیل گرون تر بودن گوشیای برند های مطرح مثل اپل و سامسونگ بخاطر تحقیق و توسعه فناوری های جدید هست و هواوی هم ک از فناوری های مختلف کپی میکنه و نیازی ب تحقیق و توسعه نداره! بخاطر همین گوشی های هواوی ارزان تر از کمپانی های مطرح هست.) اگه اپل و سامسونگ نباشن هواوی هم باید جم کنه بره!
گلم اگه فناوری قابل کپی کردن بود الان glx فورس تاچ داشت ، اگه میتونین برین فورس تاچ بزنین ، نیازی هم نیست که به دقت mate s باشه که بتونه وزن اجسام رو محاسبه کنه ، فقط فشار رو حس کنه :))
دوست عزیز چیزی که معلومه چینی ها هیچنو اوری ندارن
مردم بی ذوقی هستن که فقط به در کارگری و کپی کردن میخورن
حالا ایرانو ببینی از اونجا هم بدبخت تره
هر شرکتی حق داره از هر تکنولوژی که دلش میخواد،از هر طراحی که دوست داره استفاده کنه، یه چند سال بگذره این هواوی سونی ،سامسونگ،اپل واچ تی سی روکله پاکنه اون موقعس هرکی خواس پزگوشی بده هواوی میگیره دستش پی 8تواروپا بهترین گوشی شد