آیفون های جدید باز هم با حافظه 16 گیگابایتی فروخته می شوند
از سال 2009، زمانی که اپل 3GS را معرفی کرد تاکنون، حافظه 16 گیگابایتی اولین گزینه برای خرید آیفون محسوب می شد. کاربر می توانست تمامی اطلاعات خود را از جمله فیلم، عکس، موسیقی، بازی ...
از سال 2009، زمانی که اپل 3GS را معرفی کرد تاکنون، حافظه 16 گیگابایتی اولین گزینه برای خرید آیفون محسوب می شد. کاربر می توانست تمامی اطلاعات خود را از جمله فیلم، عکس، موسیقی، بازی و اپلیکیشن را همه و همه درون این 16 گیگابایت جا دهد. شش سال پیش 16 گیگابایت بسیار حجم بالایی بود و دوربین 3 مگاپیکسلی 3GS تصاویر حجیمی ثبت نمی کرد.
اما امروز 16 گیگابایت حقیقتا گزینه مقبولی نیست. آیفون 6 اس و 6 اس پلاس هنوز هم با حافظه 16 گیگابایتی فروخته می شود. اگر بخواهید به صورت قراردادی یک آیفون جدید تهیه کنید، باید 199 دلار بپردازید اما خارج از قرار داد، آیفون 6 اس، 649 دلار قیمت خواهد داشت.
لنزهای 12 مگاپیکسلی آیفون جدید قادر به تصویربرداری و فیلم برداری با کیفیت 4K هستند و همین یک مورد کافی است تا در عرض چند دقیقه، چند گیگابایت از حافظه تلفن همراه شما پر شود. اپلیکیشن ها و بازی ها نیز روز به روز بزرگ تر می شوند و گاهی اوقات تا چند گیگابایت فضا طلب می کنند. و فراموش نکنید که آیفون دارید، خبری از درگاه میکرو اس دی و افزایش حافظه نیست.
اگر حافظه تان پر شود یا باید بازی های تان را پاک کنید و بازی جدید بریزید، یا تصاویر و ویدیوها را به حافظه ای دیگر منتقل کنید. با این حال، اپل یقینا گزینه های بهتری هم برای خریداران خود در نظر گرفته است. ورژن های 64 گیگابایتی و 128 گیگابایتی آیفون جدید محبوبیت بیشتری دارند اما عمده خریداران به سراغ ارزان ترین گزینه ی ممکن می روند. فراموش نکنیم که اپل همچنان قصد ندارد آیفون های 32 گیگابایتی را وارد خط تولید خود کند اما پرچمداران اندرویدی معمولا به صورت پایه با 32 گیگابایت حافظه فروخته می شوند.
فقط اپل می داند که چرا باید از خیر ورژن های 32 گیگابایتی گذشت و به جای آن آیفون 16 گیگابایتی ارائه داد. در حال حاضر 16، 64 و 128، به ترتیب مدل های پایه، میان رده و بالا رده محسوب می شوند که این مسئله به لطف حذف حافظه 32 گیگابایتی ممکن شده است. سال گذشته نیز اپل سیاستی مشابه را پیش گرفت که تحلیلگران معتقدند این تصمیم مستقیما با حاشیه سود شرکت در ارتباط است و اپل قصد دارد با چنین رویه ای، سود بیشتری روانه حساب های بانکی خود کند.
با توجه به تکرار سیاست سال گذشته، به نظر می رسد استراتژی جدید تیم کوک کاملا پاسخگوی نیاز مدیران بوده است. با این حال، فیل شیلر، معاونت بخش بازاریابی اپل با اشاره به حافظه 5 گیگابایتی iCloud سعی در پوشش این مسئله دارد.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
ای عمرو نمینه اپل! ترجمه از کردی به فارسی: ای خاک بر سرت اپل!
این ایفون های جدید یعنی ایفون 6اس و 6اس پلاس واقا عالی شدند هرکی میگه خوب نبود راضی نبومدم زر زیادی میزنه
کاشکی قیمت پایه رو روی 32 میزاشت
چرا آخه بازم 16 تو که پول خوبی میگیری ۳۲ میکردیش که ما این همه مشکل پیدا نکنیم... واقعا متاسفم واسه اپل....از قدیم گفتن از نخورده بگیر بریز تو دهن خورده...
دوستان ببخشيد يه سوال!
گوشي سوني زد ٢ رو خريدم lte .
بعد از ٥ دقيقه بشدت داغ ميشه!
كسي از شما هست كه زد ٢ داشته باشه و اين مشكل براش پيش بياد ؟
ورژن اندرويدش هم ٥/٠/٢
بعد از ٥ دقيقه فيلم برداري ! ببخشيد
كدوم منبع گفته اكثرا ميرن ارزونترينش و ميخرن ؟! جوك سال ميگيد
با اثتناد به كدوم آمار همچين حرفي ميزنيد خدا ميدونه ولي آمار دقيق ميگه بيشترين خريد نسخه ٦٤ گيگابايت هستش
ميتونيد ١٠٠ دلار ناقابل بدهيد ٤٨ گيگابايت فضاي اضافه تر داشته باشيد كه براي سريعترين و كم مصرفترين حافظه گوشي دنيا خيلي ارزان است
استناد دوست عزیز
چشم
در کل مراسم خوبی بود نمیشه گفت عالی بود خوب بود
منکه آیفون 6 اس پلاس با فناوری ۳D Touch رو باهاش حال کردم
گرچه هنوزم میگم آیفون ها واقعا زیبا نیستند .........
در كل آب خنك براتون لازم شده
يك ساعت اپل هم نداريد كه ضربان قلبتون و اندازه بگيره دقيق متوجه نامنظم شدنش ريتم ضربان قبلتون بشيد
اميدوارم زودتر يكي شفا بده به كور شدگان و كر شدگان عالم
چقد از اپل میگیری اینقد سنگشو به سینه میزنی؟قول استیو جابز گفت باید افسار مشتری رو بدست بگیریم نه اونا برا ما تکلیف معین کنن.پس بدو اسب قشنگ اپل بدو برو بخر محصول همیشه انحصاری و گرون
مگه بنده خدا چی گفته که اینطوری برخورد میکنی؟؟؟؟
کلا از طریقه کامنت دادنت معلومه کی بیشتر آب خنک احتیاج داره تا اتیشش بخوابه
دو چیز این مراسم رو اصلا دوست نداشتم.
1. معرفی یخ Apple Watch
2. 16 گیگ بودن آیفون.
آخه فدات شم برو رو 32، این 16 چیه با 4K و 12 مگا پیکس.
البت iOS بودن iPad pro هم میشه به عنوان نکتی ای منفی در نظر گرفت.
بقیه ش رو به شخصه دوست داشتم.
سود كدومه ؟!
وقتي سريعترين حافظه دنيا رو داره ؟!
براي ٤٨ گيگابايت اضافه تر ١٠٠ دلار
براي ٦٤ كيگابايت اضافه تر هم ١٠٠ دلار
ميخواين نسخه ١٦ حذف بشه اصلا !! اون وقت خود شماها ميگيد چرا اپل ١٠٠ دلار گرون شده !؟
خوبه حداقل ١٢٨ گيگابايت حجم داره نه مثل بعضي كمپانيها آخرين حدشون ٦٤ گيگ باشه ؟! خخخ
کسی نگفت 16 رو حذف کنه! میگن بجاش با همون قیمت 32 بده.
باشه.شما چرا عصبانی میشی حالا
الکی که نشده با ارزش ترین برند با این سیاستاش بوده دیگه!