تکنولوژی
تکنولوژی 3D Touch چه قابلیت هایی را به آیفون های جدید می آورد؟ [تماشا کنید]
یکی از ویژگی های قابل توجه آیفون های جدید اپل تکنولوژی 3D Touch یا تاچ سه سطحی است که پیشتر نیز در خبرها آن را به طور کامل توضیح دادیم. به لطف این فناوری، سطح فشار ...
Maryam Mousavi منتشر شده در ۱۹ شهریور ۱۳۹۴ | ۰۱:۰۲
یکی از ویژگی های قابل توجه آیفون های جدید اپل تکنولوژی 3D Touch یا تاچ سه سطحی است که پیشتر نیز در خبرها آن را به طور کامل توضیح دادیم.
به لطف این فناوری، سطح فشار وارده در هر بار اشاره روی نمایشگر این دستگاه ها تعبیری متفاوت خواهد داشت و تاچ معمولی، همراه با فشار و یا وارد نمودن فشار بیشتر در زمان لمس نمایشگر نتایج مختلفی را به خود به همراه خواهند داشت.
در ادامه این مطلب توجه شما را به ویدئوی رسمی منتشر شده از اپل در این رابطه جلب می کنیم. با دیجیاتو همراه باشید.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
نظرات ثبت شده (17 مورد)
مطالب پیشنهادی
3D تاچ به نظر من منحصر به فرد است در این چند ساله ی اخیر بعد از استیو جابز اپل نوآوری هایش کم شده است ولی این یکی خیلی اپل را بالا آورد و به نظر من 3D تاچ فقط یک کار ساده نیست و خیلی از نرم افزار ورژن هایی که قابلیت استفاده از 3dرا داشته باشند را در اپ استور برای عرض گذاشتند و کار های بسیاری می توان کرد
سلام خدمت همه . من نمی دونم شاید منم یکی از طرفدار های سر سخت اپل باشم اما انصافا شما که دارین میگین فوس تاچ رو هاوایی رو نمای کرد و اپل تقلید کرد پس اولین شرکتی که صفحه لمسی رو به تلفن ها آورد اپل بود نه شرکتی دیگه . در جریان باشین که استیو جابز این اختراع و انجام داد . من کاری ندارم گوشی ها دیگه هوشمند از نظر عدد و ارقام از اپل پیشی گرفتن مهم نتیجه دادن و به هدف رسیدن که به نظر من نتونستن این کارو انجام بدن . و اینم بگم که اپل برای تمامی شرکت های سازنده گوشی ها و گجت های پوشیدنی یه الگو هست و خواهد بود .
با تشکر .....
سلام معذرت ميخام اين سه بعدي براي اپل 5s
هم قراره بياد يا اطلاعي ندارين
میدونم که از لحاظ عملکرد با لمس طولانی متفاوته و میزان فشار تعیین کننده هست ولی از لحاظ کاربرد چه فرقی با لمس طولانی داره؟یعنی چه کار بیشتری را میشه باهاش انجام داد؟
یه نگاهی هم به 4s تاچ هواویم بندازید به نظرم کار اپلو با نرم افزار میشه انجام داد فقط اسم گذاشته روش
خب دوستان این یه جورایی میتونه کار راست کلیک موس رو انجام بده و از این نظر کاربردهای زیادی بوجود می آره و کم کم میتونه کلا موس رو کنار بزاره. چیزی که الان هست اینه که تاچ نمیتونه کنترل پذیری و سرعت موس رو داشته باشه ولی به نظرم موس یه روز جاش رو به ابزارهای دیگه خواهد داد و این ابداع اپل یکی از اون قدم هاست. در ضمن مسیر برنامه ریزی و حرکت اپل چندان هم غیر قابل پیش بینی نیست و متعجم چرا شرکت های دیگه این رو درک نمی کنند تا اون ها هم اینقدر سردرگم نباشند و مسیر پیشرفت خودشون رو درست برنامه ریزی کنند.
به نظر من فعلا کهار خاصی نمیکنه...میری تو مسج طرف میخونیش دیگه،این بازیا رو نداره!کلا هنوز به بلوغ نرسیده
باید دید فشار میدی صفحه چیزیش میشه یا نه!!!
این که خیلی وقته تو آندروید هست مثلا چه کار خاصی میکنه
برادر این لمس (tap) طولانی نیست، این فشار (press) هستش. و با فورس تاچ کار میکنه.
لمس طولانی توی iOS هم از مدتها پیش یه کارهایی میکرد. مثلا جابجا کردن اپلیکیشنها توی هوم اسکرین.
اما اینجا، لازم نیست که این فشار دادن طولانی باشه. توی کنفزانس گفت که فقط ۱۰ میلی ثانیه (یک صدم ثانیه) فشار لازمه تا سیستم آگاه بشه. و میزان فشار هست که تعیینکننده نحوه عملکرد هست، نه زمان فشار دادن.
این کاراییش خیلی شبیه air view ولی این کامل تره نسبت به air view
فعلا درمورد 3d تاچ اپل و فورس تاچ هواوی نظر نمیدم ، باید ببینم کدوم خلاقیت بیشتری به خرج دادن ، داشتن یه قابلیت مهم نیست ، طرز استفاده از اون مهمه