هر آنچه در کنفرانس Tokyo Game Show سونی گذشت
هنوز چند روزی تا شروع نمایشگاه Tokyo Game Show 2015 در ژاپن باقی مانده اما کنفرانس سونی پیش از این رویداد مهم شرقی، می تواند اهمیت بازار کشورش را نشان دهد. اگرچه ژاپنی ها به ...
هنوز چند روزی تا شروع نمایشگاه Tokyo Game Show 2015 در ژاپن باقی مانده اما کنفرانس سونی پیش از این رویداد مهم شرقی، می تواند اهمیت بازار کشورش را نشان دهد. اگرچه ژاپنی ها به میهن پرستی و حمایت از محصولات وطنی شهرت دارند اما پلی استیشن 4 هنوز به قدر کافی در این کشور محبوبیت پیدا نکرده و مردم ترجیح می دهند تا فعلا با پلی استیشن 3 سرگرم باشند.
برگزاری کنفرانسی مخصوص به ژاپن از سوی سونی و نمایش عناوین انحصاری برای پلی استیشن 4 و پلی استیشن ویتا می تواند به روند پیشرفت چشم بادامی ها در سرزمین خودشان کمک کرده و فروش بیشتری برای کنسول محبوب پلی استیشن 4 رقم بزند.
طی کنفرانسی که صبح امروز برگزار شد، سونی از چند بازی جدید (و عمدتا ژاپنی پسند) پرده برداشت و خبرهای جالبی هم ارائه نمود.
در ادامه با دیجیاتو همراه باشید تا آن ها را با یکدیگر مرور کنیم.
آتسوشی موریتا، مدیر بخش سرگرمی های سونی آسیا با خوشامدگویی به حاضرین در مراسم، اولین خبر مهم را اعلام نمود: رنگ های جدید برای پلی استیشن ویتا در تاریخ 17 سپتامبر در اختیار کاربران ژاپنی قرار خواهد گرفت. تعجبی ندارد، اگرچه در غرب کسی به خرید ویتا علاقه ای ندارد اما ژاپنی ها عاشق این کنسول هستند.
12 ماه اخیر برای پلی استیشن 4 بسیار مثبت و عالی پیش رفت و موریتا نیز از این بابت ابراز خوشحالی می کند. مخصوصا در ژاپن با عرضه عناوین انحصاری و ژاپنی پسند، پلی استیشن 4 توانسته بود به فروش نسبتا بهتری دست یابد.
همانطور که توسط شوهی یوشیدا، مدیر کل بخش سرگرمی های سونی وعده داده شده بود، بسته الحاقی داستانی برای Bloodborne با نام The Old Hunter معرفی شد. این بسته در تاریخ 24 نوامبر در ژاپن عرضه می گردد و چند هفته بعد در تاریخ 3 دسامبر، بازی به همراه بسته الحاقی اش به صورت فیزیکی و بسته های جدید ارائه خواهد شد.
طبیعتا، با توجه به اینکه کنفرانس در خاک ژاپن و برای مخاطبان شرقی برگزار می شود، نباید انتظار اعلام تاریخ عرضه برای غرب را داشته باشیم. Bloodborne موفق به فروش 2 میلیون نسخه ای در سراسر جهان شد و این بسته الحاقی جدید با قیمت 20 دلار عرضه می گردد.
به طور قطع یکی از خوشحال کننده ترین اخباری که امروز شنیده شد، عرضه ی Gravity Rush Remaster و Gravity Rush 2 برای پلی استیشن 4 است. عنوان اول چند سال پیش برای پلی استیشن ویتا عرضه شد و با توجه به فروش اندک کنسول، نتوانست تمام پتانسیل های خود را به معرض نمایش بگذارد. حالا سونی تصمیم دارد با عرضه عنوان قدیمی و ادامه ی آن روی پلی استیشن 4، زحمات تیم ژاپن را به نمایش بگذارد.
Gravity Rush Remaster در تاریخ 10 فوریه و Gravity Rush 2 در تاریخ نامعلومی برای کنسول پلی استیشن 4 عرضه خواهد شد. البته اگر در اخبار نام Gravity Daze را شنیدید متعجب نشوید. نام این بازی در مناطق مختلف متفاوت است.
نمایش بازی Everybody’s Golf را هم نباید فراموش کنیم که مدت زمان اندکی از کنفرانس را به خود اختصاص داد.
تریلر بالا، بسته الحاقی جدید Assassin's Creed Syndicate را به نمایش می گذارد. اگر به تاریخ علاقه داشته باشید و داستان های جنایی را دنبال کرده باشید قطعا با نام Jack the Ripper آشنایی دارید. Syndicate نیز زمانی جریان دارد که جک قاتل فعالیت های خود را آغاز کرده بود.
در این بسته الحاقی، شما نقش افسری ماجراجو را بازی خواهید کرد که به دنبال این قاتل بی رحم در خیابان های لندن راه می افتد و شواهد را جمع آوری می کند. به نظر می رسد سوژه جذابی برای یک بسته الحاقی باشد. یوبیسافت تریلر جدیدی هم از For Honor برای نمایش به ژاپن آورده بود.
اما هیچ چیز برای ژاپنی ها نمی تواند هیجان انگیز تر از یک یاکوزا باشد. توشیهیرو ناگوشی، مدیر استودیو یاکوزا به روی صحنه آمد و از ده سالگی این بازی برای خبرنگاران گفت. Yakuza Kiwami، بازسازی متفاوتی از اولین یاکوزای ساخته شده برای پلی استیشن 2 است که 21 ژانویه سال 2016 در ژاپن برای پلی استیشن 3 و پلی استیشن 4 عرضه خواهد شد.
البته اگر انتظار رونمایی از تاریخ انتشار یاکوزا 6 را می کشیدید، ناگوشی اخبار خوبی هم برای شما به همراه دارد. یاکوزا 6 در پاییز سال 2016 برای پلی استیشن 4 عرضه خواهد شد؛ تقریبا یک سال و چند ماه دیگر. البته شاید این بازی هیچ وقت در غرب عرضه نگردد.
عناوین دیگری نیز در طول کنفرانس به نمایش در آمدند که لیست آن ها را در زیر می توانید مشاهده کنید:
- One Piece: Burning Blood
- King of Fighters 14
- Gundam: Extreme Vs Force
- Romance of the Three Kingdoms 13
- Toukiden 2
- Nioh
- World of Final Fantasy
- Star Ocean: Integrity and Faithlessness
- SaGa Scarlet Grace
- Kingdom Hearts: HD 2.8 Final Prologue
- Exist-Archive: The Other side of the Sky
- Danganronpa 3
- Dragon Quest Heroes 2
- Dragon Quest Builders
- Airship Q
در مورد Resident Evil Umbrella Corps نیز پیش از این برای تان گفتیم. بعید به نظر می رسد که بتوان امیدی به این عنوان داشت اما به هر حال Biohazard بعدی در راه است و نمی توان انتظار برای عرضه آن را انکار کرد.
برای عاشقان سخت افزار، سونی 3 خبر جذاب داشت. اول اینکه اگر از رنگ مشکی پلی استیشن 4 خود لذت نمی برید، از این پس قادر خواهید بود تا آن ها را به راحتی عوض کرده و رنگ های مختلفی را برگزینید. برای خرید این قاب ها، باید مستقیما با فروشگاه های سونی مراجعه کنید.
در مورد تنوع رنگی کنترلرهای پلی استیشن 4 نیز حداقل حالا ژاپنی ها دست شان باز است. رنگ های طلایی، نقره ای، کریستالی و استیل سیاه برای ژاپنی ها و رنگ های طلایی و نقره ای برای غربی ها در نظر گرفته شده که تصویر آن را در بالا مشاهده می نمایید.
ژاپنی ها از روز آینده می توانند سرویس PlayStation Now را نیز در اختیار داشته باشند. البته فعلا ورژن بتا در جریان خواهد بود و سپس کاربران این کشور قادر خواهند بود تا از تمام قابلیت های سرویس بهره مند شوند.
مورفیوس خبر بعدی بود. این پروژه دیگر رسما PlayStation VR خطاب می شود و بخشی از خانواده پلی استیشن خواهد بود. هنوز تاریخ عرضه و قیمت آن مشخص نیست اما می دانیم که سال آینده باید انتظار عرضه اش را داشته باشیم.
به عنوان حسن ختام مراسم، آتسوشی موریتا اعلام نمود که از تاریخ 1 اکتبر، کنسول با قیمت 34 هزار و 980 ین به فروش می رسد که تقریبا معادل 290 دلار خواهد بود. این اقدام می تواند به فروش کنسول فروش قابل توجهی کند. تاکنون نزدیک به 1.5 میلیون پلی استیشن 4 در ژاپن فروخته شده است.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.



با توجه که این مراسم بیشتر برای خود ژاپنی ها مهم بود و شرکت ها روی بازی های مورد علاقه ژاپنی ها مانور دادند ولی Old Hunters خوب ذاهر شد در حالی که Umbrella Corp در حد اسم Resident Evil نبود و انتظار بیشتری میرفت! از نکته های خوب این مراسم کاهش قیمت پلی استیشن توی ژاپن بود که امیدوارم برای قیمت جهانی هم کاهش داشته باشه، رنگ و قاب جدید دسته هم خیلی جذابه، دوسش دارم!
دوستانی که چند تا پست قبل کلی جوگیر شدن که پلی استیشن vr فلان و اومده ایکس باکس رو فلان کنه و HoloLens نمی تونه کاری کنه و .... محض اطلاعشون پلی استیشن vr و HoloLens کلن دو تا تکنولوژی متفاوت هستن و اصلن قابل مقایسه با هم نیستن یکیشون vr هستش یکی دیگه ar / رقیب پلی استیشن vr اکیلیس ریفت و valve هستن که مایکروسافت با جفتشون قرارداد داره و از این نظر ایکس باکس وان مشکلی نداره /
قرار داد بسته که روی اونا یه کنترلر بذاره :D اون دوتا قابل قیاس با play station vr نیستن ، در مورد هولو لنز هم هر کی مقایسه کنه کلا در وادی انسانیت قرار نداره
تو گوگل بزن morpheus vs hololens واست کلی مقاله از وب سایتهای معتبر میاره.
فعلن هیچ کدوم مورد بررسی دقیق انجام نشده که بشه گفت کدوم بهترینه و ... وایسا نسخه اصلی بیاد بررسی کنن بعدش معلوم می شن / اکیلیس مدت ها قبل این تکنولوژی رو اورد ، valve هم که دیگه نیاز به تعریف نداره / علاوه بر کنترلر با ایکس باکس هم از طریق قابلیت استریم کار می کنن
واقعا فکر هم کردی رو این حرفت؟؟دوست عزیز بزرگترین شرکتی ک میشناسیش فعلا تو صنعت گیم با فاصله زیر سونیه اونوقت چند تا شرکتی ک اصلا ربطی به گیمینگ ندارن و صرفا با چند تا ایده و قرار داد وارد صنعت گیمینگ قراره بشن از playstation vr ک غولی مثل سونی پشتش بهتر بیان عمل کنن؟؟میدونی چند تا استدیو فقط دارن رو بازی سازی برای این دستگاه کار میکنن؟؟
مثلا فیسبوک بیاد با سونی تو زمینه گیمینگ مقابله کنه؟؟
بعضی جاها فقط برا این ک کم نیاری یه چی میگی تنها کاری ک میشه کرد خندیدن بهش
اینقدر چشم هاتو بستی و طرفدار پلی استین شدی که وقتی کسی بهت می گه وایسا نسخه اصلی مورد بررسی قرار بگیره و با نسخه های اصلی بقیه شرکت ها ارزیابی بشه فکر می کنی طرف داره حرف بدی می زنه / هوز خیلی چیزها معلوم نشده ، تا حالا توی کنفرانس های E3 سونی دمو و ... داشته ، چند تا تریلر با چند تا اسم از بازی ها اومده و بر اساس همینا داری برندش می کنی / والا سازنده های این دستگاه با این قاطعیت ازش صحبت نمی کنن
پسر خوب اون زمانی که نینتندو و سگا گیم دستشون بود رو یادته یا نه ؟؟؟؟ می خواد هر دنیایی باشه ، بهش می گن تکنولوژی چون همه چیز عوض می شه / https://www.oculus.com/en-us/rift/
این از نظر شما زشته ؟؟ برخلاف پلی استیشن vr هم هدفون خودش رو داره و فقط هم یه سیم نازک از پشتش رد می شه / تا حالا هم بررسی هایی که دربارش کردن خوب بوده
استاد شما با کدومش از نزدیک کار کردی ؟؟ مغازه سر کوچتون اورده ؟؟ محتوا دارم بهت می گم بازی های پی سی و بازی های ایکس باکس وان این دو تا برات کافی نیست ؟؟ من سونی hater هستم که بهت می گم وایسا نسخه های اصلی بیان مورد بررسی قبول بشن بعد ببینیم کدوم بهتره ؟؟ گفتم پلی استیشن vr بده ؟؟ دنبال hater می گردی برو پست play station vr ببین چه چیزای مسخره ای راجب HoloLens گفتن / حالا خودش انگار فن همه شرکت هاست ، یه نگاهی به پروفایلت بکن
پسر خوب بحث گیمینگ!!متوجهی؟؟گیمر جماعت مصرف کننده عادی نیست ک یه دفعه عوض کن رویشو!!البته شاید تو اینجوری باشی!!!
بازم میگم بحث گیمینگ!!بر فرض محال ک اکیلیس بهتر باشه،چه محتوایی میخواد برا گیمش عرضه کنه؟؟اصلا تو عمرت ندیدی از نزدیک هیچ کدومو ولی بازم داری اظهار نظر میکنی در موردشون!!فقط محض اطلاعت اکیلیس عرضه داشت حداقل یه چیز خوشگل درست میکرد ادم احساس حماقت نکنه وقتی میکنه اونو تو سرش!!
من از این به بعد جای این ک تورو مایکرو فن خطاب کنم،سونی هیتر خطاب کنم خیلی بهتره!!
پلی استیشن vr یه محصول انحصاری هستش برخلافش این دو تا محصول هم از پی سی و هم از ایکس باکس می تونن استفاده می کنن و همین طور استیم / در ضمن بر اساس اخرین کنفرانس اکیلیس شرکت های زیادی دارن براش بازی می سازن
Valve چی ؟؟؟ نکنه اینم خنده داره برات ؟؟ اپل هم سال 2007 وارد بازار شد محض اطلاعت اما الان بازار دستشه ، ایکس باکس هم سال 2001 اومد / فیسبوک هم وقتی اومد کلی شبکه های اجتماعی بود اون موقع / قبل از گوکل سرچ یاهو قدرت نمایی می کرد و هزاران هزار مورد دیگه / تاریخ رو نگاه کنی متوجه می شی به دیر و زود بودن نیست به درست انجام دادن کار هستش / اکیلیس اولین شرکتی بود که این ایده رو به همه نشون داد و با سرمایه عظیمی که فیسبوک بهش می ده جای مشکلی نیست
واقعا فاز این افراد چیه؟اصلا مقایسه این دو تا مسخره هست.
مقایسه VRبا AR مثل مقایسه ماشین لباس شویی با ظرف شویی هست. جفتشون یه چیزی میشورن اما این کجا و آن کجا!
HoloLens یه دستگاه فراتر از بازی و کلی کارکرد دیگه داره و به صورت مستقل عمل می کنه و اصلن لازم نیست به چیزی متصل بشه و به سیم و ..... هم نیاز نداره / کلن این دو تا دستگاه قابل مقایسه نیستن / هر چی دیدید سریع جوگیر نشید که اره این فلانه و ... هر چیزی رو با همرده های خودش بررسی می کنن رقابت پلی استیشن vr همون جور که گفتم با اکیلیس و valve هستش
sony make belive
آخرین باری که دیوان مشاهده شد :
در حال کوبیدن سرش به دیوارهای یکی از خیابان های لس آنجلس بوده
براش نگرانم :(
اینم عکس دو تا رنگ دیگه دوال شاک 4 که معرفی شد
http://o.aolcdn.com/hss/storage/midas/3baf72fa46266fd8bd7324fccce40f7f/202637426/ps4dualshock.jpg
چهار تا نسخه اولAC هم به ps nowاضافه شدن.
کریستالش چه باحاله / یدونه کنترلر Ps 1 داشتم مثل همین که می تونستی اعضای داخلی رو ببینی اما شفاف تر از این بود بدنه اش ، خیلی باحال بود
با اینکه بی ربطه ولی واجبه...مسئولین دیجیاتو من به یه مشکل برخورد کردم...هربار میام تو سایت ظاهرا وارد پروفایل یکی از کاربران سایت (کسی که عضو نیست و مهمان نظر میزاره که ظاهرا مث کاربر عادی یه پروفایل داره)میشه هر دفعه و هرچی خارج میشم بازم وارد میشه... ممنون میشم حلش کنید
يعني فقط ٢ برابر اپل تي وي !!
به نظرم PS4 با apple tv تداخل عملكرد ندارد و هر دو را ميشود كنار هم نيز استفاده كرد و هر كدوم مسيرشون جدا هستش هر چند ممكنه در سالهاي بعد اپل يتونه جاي پاي PS4 بگذاره ولي فعلا در سطح پايينتري مشغول به فعاليت هست در كنسولها
البته هميشه سيستم ساده تر پيروز شده هميشه و باز هم هميشه
فقط خنده
اپل هزار سال دیگه شاید بتونه یه کارایی از دستش بر بیاد در مقابل play station
مفهوم ساده با کم توان تر فرق داره
apple tv کم توان تره نه ساده تر
کاری به اعداد و رقام ندارم که کی چند برابره
اما فکر نمی کنم apple tv حالا حالا ها بتونه رندرینگ اون بازی های سنگین توی رزولوشن 1080 رو انجام بده
شاید در سالهای آتی کاری بکنه اما فکر نمی کنم سونی و مایکروسافت هم دست روی دست بگذارن تا اپل بهشون برسه
در مورد سیستم ها هم فک نکنم نظریه تو کامل باشه چون در کنارش قدرت هم مهمه
سیستمی که بتونه قدرت بیشتر در کنار سادگی ارائه بده پیروزه
فک نمی کنم سیستم ARM قدرتمند تر از X86 باشه
باز هم نظرات دوستان حرفه ای تر مهمه چون من سررشته زیادی در این موضوع ندارم
امیدوارم مدیران سایت فکری به حال این اسپم ها بکنن چون علاوه بر اینکه چهره رسانه ای سایت رو خدشه دار می کنه باعث می شه که کاربران هم ناراضی تر باشن
کاملا پیداست که نظرات ایشون مغرضانه اینطوری هست و قصد و نیتی از نظرات تعصبانه ایشون هست و اون هم ضرر زدن به سایت هست
باز هم نظر دوستان دیگه هم مهمه
شما که میگی اینقدر قدرتمنده پس تو اینده باید بتونه گرافیکی در حد نسل 7 داشته باشه. به نظرت میتونه بازی های گرافیکی در حد فورزا هورایزن یا انچارتد3 یا the last of us داشته باشه؟؟ فکر نکنم. این گرافیکی که من از بازی هایی که تو کنفرانس منتشر شد دیدم در حد wii بود نه بیشتر. حالا شما هی به قدرتش بناز،وقتی نمیتونه از این قدرت استفاده کنه به چه درد میخوره؟
هميشه افزايش عملكرد يك سيستم ساده راحت تر است از يك سيستم پيچيده
مثال:
معماري پردازشي X86 كه نسبت به معماري پردازنده قديمي IBM كه ضعيفتر و ساده تر بود و پيروز شد
ARM كه معماريش ساده تر از X86 هست و تا حالا هم پيروزهاي بسياري كسب كرده و بزودي پيروزي كامل را بدست مي آورد
سيستم دو دويي يا باينري و ...
یعنی واقعا مجبور نیستید الکی نظر بدید از روی هوا.
معماری x86 چه ربطی به arm داره.
مثل مقایسه فیل و مورچه هستش!
شما برای ARM کار میکنی؟
کسی که حرف حق میزنه یعنی برای اون شرکت کار میکنه؟