ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ساتیا نادلا: برای استفاده عموم از هولولنز پنج سال زمان لازم است

مدیرعامل مایکروسافت اخیرا به برنامه بلند مدت شرکت برای توسعه هدست واقعیت افزوده هولولنز اشاره کرد و گفت حداقل تا 5 سال دیگر این محصول به دست مصرف کنندگان نهایی نخواهد رسید. وقتی که از ...

محسن وفانژاد
محسن وفانژاد منتشر شده در ۲۶ شهریور ۱۳۹۴  |  ۱۳:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

مدیرعامل مایکروسافت اخیرا به برنامه بلند مدت شرکت برای توسعه هدست واقعیت افزوده هولولنز اشاره کرد و گفت حداقل تا 5 سال دیگر این محصول به دست مصرف کنندگان نهایی نخواهد رسید.

وقتی که از نادلا در کنفرانس Dreamforce پیرامون بازه ی عرضه هولولنز پرسش شد وی با صراحت تمام اینگونه پاسخ داد: «هولولنز واقعا یک مسیر پنج ساله است.» با این وجود، مایکروسافت پیش از این وعده داده بود ورژنی از آن در سال 2016 در اختیار توسعه دهندگان قرار بگیرد و نادلا بار دیگر نیز این مسئله را تایید نمود.

به یقین، هولولنز هیجان انگیزترین دستگاهی است که مایکروسافت روی آن کار می کند و قادر است تصاویر کامپیوتری را وارد دنیای واقعی کند (که البته به صورت مجازی و تنها از طریق عینک قابل دیدن هستند). بنابراین شما می توانید اتاق خود را به یک دنیای بزرگ ماینکرفت تبدیل کنید و یا با استفاده از آن در دانشگاه آناتومی بدن را با دقت بیشتری تشریح نمایید.

ردموندی ها قصد دارند ویندوز10 را با هولولنز ترکیب کرده و محصولی فراگیر بسازند. البته سیستم عامل این هدست، ویندوز هولوگرافیک نام گرفته است. نادلا می گوید من هر از چند گاهی هدست را روی سرم می گذارم و گشت و گذاری می کنم. بنابراین وی باید کاملا نسبت به کامل نبودن محصول خود در مرحله فعلی آگاه باشد.

مایکروسافت در آوریل امسال هولولنز را به نمایش گذاشت و در حالی که خارق العاده بود اما مشخصا هنوز آماده ی ارائه ی کارکرد نهایی نیست. همه چیز، از روی سر گذاشتن آن تا انجام دموهای کاملا اسکریپت شده بدون کمک ممکن نبود.

وی همچنین از آماده کردن محصول و نیاز کسب و کارها به هولولنز می گوید. از نگاه وی، طراحان، آرشیتکت ها و بسیاری مشاغل دیگر به این وسیله نیازی مبرم پیدا خواهند کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (30 مورد)
  • شهریار

    یه عمر دارم میگم مایکروسافت فقط استاد دادن وعده هست
    در مورد یه هولولنز که سر و تهش مشخص نیست دیوان خان جامه میدریدن
    به دریدن خودت ادامه تا پنج سال بعد که ازت چیزی باقی نمونه :D

  • HasanHoseinPoor

    این مدسه ها کی باز میشن دعوای این بچه ها رو نبینیم

  • حامد غفوری

    خیلی دیره !

    پ.ن: این بچه هه خیلی تلاش میکنه واسه مایکروسافت ! جواب همه رو هم میده :)) دمش گرم انرژی داره

  • R3D

    كار بسيار خوبي ميكنه.اگر وقتي كينكت سال ٢٠٠٩ معرفي شد و در سال ٢٠١٠ عرضه كرد،اگر واقعاً به پروژه ي كينكت وقت ميدادن و زود عرضه نمي كردن،و وقتي پروژه تكميل شد عرضه ميكردن سرنوشتش اينجوري نمي شد،دقيقاً كينكت اكس باكس وان كه سال ٢٠١٤ عرضه شد همون ويژگي هاي كينكت اي كه سال ٢٠٠٩ معرفي كردن رو داشت.پس سر فرصت عرضش كنن.

    • R3D

      مايكروسافت هم يك شركت نرم افزاريه و توليد سخت افزارهاش محدود و سخت افزار هاي خاصي توليد ميكنه بازار هدف خاص دارن.مقايسش با اپل كه بيشتر بيس سخت افزاري داره اشتباهه و مايكروسافت توان سخت افزاري اپل رو نداره.همون طور كه مقايسه ي مايكروسافت و اپل در نرم افزار اشتباه چون مايكروسافت نرم افزار محوره و توان نرم افزاري اپل مثل مايكروسافت نيست.

  • ali1988

    اینم شد مثل کینکت و پروژه مایلو. تو که نمیخوای بدی بیرون چرا کلاه سر مردم میذاری

  • Behrooz_sayyar

    بابا مایكروسافت هم كشتمون همش وعده و وعید اینده توروجان عزیزت واسه امسال جی داری؟

    • Sajad_alipour

      با قسمت وعده و وعید کاملا موافقا

      • Sajad_alipour

        حرف خیلی هاست

    • Divan Greedy (아이유)

      6 اکتبر با معرفی 4 تا محصول بهت می گه / شایدم بیشتر / در ضمن این محصول همین امسال January معرفی شد

      • Behrooz_sayyar

        معرفی كردن فایده داره؟اینكه بیست تا محصول من معرفی كنم اعلام كنم دارم میسازمشون فایده داره؟كی دستمونه و تو بازار؟

        داداش با حلوا حلوا كردن دهن شیرین نمیشه

        • Divan Greedy (아이유)

          استاد سرفیس پرو 3 توی دستات هست ؟؟ سرفیس 3 چه طور ؟؟ لومیا هایی مثل 640 چی ؟؟ ایکس باکس وان چی ؟؟ کیبورد ها و موس ها چی ؟؟ مایکروسافت بند چی ؟؟ اینا توی دسترس هستن یا چند سالی می شه نرفتی بازار ؟ محصولات نواورانه ای مثل HoloLens و سرفیس هاب می خوای یه شبه تولید نمی شن که یه شبه وارد بازار بشن ، زمان می بره باید مردم رو نسبت بهش مطلع کنن چون چیزایی هستن که قبلن وجود نداشتن ، نواوری اصیل هستن /

          • Behrooz_sayyar

            و اینکه 6 اکتبر هم میرسه و میبینیم مایکروسافت چیا معرفی میکنه و باز هم میبینیم که چه تاریخی تو بازار میاد و دست من و مصرف کننده ها میرسه...
            معـــــــرفی خالی فایده نداره
            منم میتونم یه کانسپت طراحی کنم و یه سری چیز در موردش بگم همه هم بگن به به...
            اما کی تولیدش کنم و عرضه کنم خدا داند....
            البته من خیلی دوست دارم 6 اکتبر حداقل دوتا گوشی بالا رده معرفی کنه و ماه بعدش هم توی بازار باشه چون بدجوری منتظرم...

          • Behrooz_sayyar

            نظر شما مثل این میمونه که بگن ایران خودرو چرا یه ماشین جدید با تکنولوژی روز و درخور امسال معرفی نمیکنه بعد اونا جواب بدن روکش صندلی های جدیدمون مگه تو بازار نیست؟؟؟
            سمند جدید رو مگه نمیبینید؟؟؟
            رنگ جدید پژو که تولید شد چی؟؟؟
            لنت های جدید که روی رانا هست مگه تو بازار ندیدید

          • Behrooz_sayyar

            آخه خداوکیلی این جوابه میدی شمـــا؟؟؟
            خودت بخونیش خندت نمیگیره؟؟؟
            بزار اول در جوابت بگم من خودم کارم فروش موبایله و از همه پلتفرما گوشی دستم دارم استفاده میکنم و به برند یا سیستم خاصی تعصب ندارم
            خواستی آدرس اینستاگرام بدم مطمئن بشی...
            دوم اینکه سعی نکن با نوشتن کامنتهای طولانی و جملات و کلماتی که ربط به موضوع ندارن کامنت خودت رو معقول جلوه بدی
            این محصولاتی که شما گفتی چه ربطی داره؟؟؟؟!!!
            من به عنوان یه مصرف کننده دوست دارم محصولات رده بالا و نوین رو با جدیدترین تکنولوژی های بازار از مایکروسافت ببینم

          • شهریار

            نو اوری؟ این فقط در حد وعده هست .
            هر شرکتی میتونه از این دست خالی بندیا بکنه و بگه برا ده سال بعد امادش میکنیم . تا پنج سال دیگه اینجور چیزا اصلا در حد پشم هم حساب نمیشن

  • Divan Greedy (아이유)

    مایکروسافت گفته سال دیگه وارد مرحله فروش می شه ، احتمالن اشتباهی طرف برداشت کرده چون HoloLens حدود 5 سال طول کشیده تولید بشه / امکان نداره محصولی رو نشون بدن اونم با این تکامل که دارن نسخه هایی ازش رو توی فضا می فرستن برای ناسا و اون همه شریک نرم افراری که هست کنارش ، اینقدر طول بکشه لومدنش

    • محمود

      جالبه
      منبع خبری اشتباه میکنه
      نویسنده ی سایت اشتباه میکنه
      مترجم اشتباه میکنه
      ساتیا اشتبه میکنه
      ۴ ۵ سایت همسایه اشتباه میکننن
      ساتیا اشتباه میکنه
      .
      .
      .
      تو راست میگی!
      شفا که نمیده خلاص شیم

      • آیییخم و خونواده گلکسی s6 ( اسکی از آیفون و z3 )

        تو به امید شفای اینی ؟

        ههه زهی خیال باطل =)))

      • Divan Greedy (아이유)

        http://digiato.com/article/2015/09/04/%d9%87%d8%b1%d8%a2%d9%86%da%86%d9%87-%da%a9%d9%87-%d8%a7%d8%b2-%da%a9%d9%86%d9%81%d8%b1%d8%a7%d9%86%d8%b3-%d8%b1%d9%88%d8%b2-%d8%ac%d9%85%d8%b9%d9%87-%d9%85%d8%a7%db%8c%da%a9%d8%b1%d9%88%d8%b3%d8%a7/
        این خبرش / شاید شما مراسم رو جور دیگه ای دیدی و این محصولات رو دیدی ؟؟ اون موقع هم 3 منبع اصلی می گفتن مراسم معرفی توی اکتبر هستش

        • M.R.P

          قبلا به دوستاتم گفتم!!!!

          • M.R.P

            شما یکم یواشتر برو بلکه شعورتم بهت برسه دیوانه ی گِردی!! :))) کامنت های اکانتای فیکتم هست!!

          • Divan Greedy (아이유)

            چی گفتی ؟؟ اینکه خیلی بی تربیتی و شعور بحث کردن نداری ؟؟ اینا رو بهشون گفتی / هنوز کامنت های فحش دادنات هستن

        • تایسون

          آقای دیوان گریدی! شمایی که سهامدار یا کارمند ماکروسافتی یا از بستگان ساتیا نادلا هستی میشه بفرمایید هولولنز کی معرفی و وارد بازار میشه..

          • Divan Greedy (아이유)

            اوه ه ه نه اشتباه می کنی بر خلاف شما که این سمت ها رو داخل سونی داری من توی مایکروسافت ندارم / فقط منبع های مایکروسافت رو می شناسم که هیچ کدوم این خبر رو فعلن ننوشتن و البته تاریخچه این سایت برای اخبار نادرستش درباره مایکروسافت ، لینک هم دادم / با توجه به اینکه دو عددش داره برای ناسا فرستاده می شه ، مشخص می کنه که محصول نزدیک به پروسه اماده بودن و عرضه شدنه

      • Divan Greedy (아이유)

        3 تا منبع اصلی اخبار مایکروسافت / ویندوز سنترال / وین بتا / مایکروسافت نیوز / هیچ کدومش همچین خبری ننوشتن / برو پست این وبسایت راجب به کنفرانس خبری مایکروسافت داخل IFA رو بخون که همین وبسایت نوشته که سرفیس پرو 4 ، لومیا های پرچمدار و بند 2 اونجا معرفی می شن / وقتی خوندیش خودت متوجه می شی کی باید شفا پیدا کنه

  • محمود

    خوب مـر ض داشتید معرفیـش کردید؟ مثه آدم ۵ سال دیگه معرفیش میکردید دیگه...
    اونوقت یارو اومده میگه چرا اپل ۲ بار ساعتشو نشون داد تو کنفرانس
    حالا تا ۵ سال دیگه باید هولولنز رو تو هر کنفرانس مایکی ببینیم تازه معلوم نیس تا ۵ سال دیگه چی از آب در میاد! !!!

    • Divan Greedy (아이유)

      جالبه برام ساعت رو با همچین چیزی یکی می دونی / بعدش اون یه بحث کاملن جدایی بود ، تعداد کنفرانس های مایکروسافت کجا ، اپل کجا

  • آیییخم و خونواده گلکسی s6 ( اسکی از آیفون و z3 )

    5 سال ؟ !!!

    نه واقعا 5 سال ؟ !!!

    تا اون موقع شاید اصلا این نسل گجت ها منقرض بشن یا برسن به اوج

    تو دنیای تکنولوئژی 1 روز هم کلیه چه برسه 5 سال !!!!

  • Divan Greedy (아이유)

    باز business insider / بخدا این منبع یکی از حرف هاش درست نیستن ، نمی دونم چرا هی چسبیدید به این / یادتونه گفته بود توی کنفرانس IFA سخت افزارهای مایکروسافت رونمایی می شن ؟؟ اونم موقعی که همه ی وبسایت ها اینو رد کرده بودن / اخبار این وبسایت اصلن قابل قبول نیست / تا موقعی که منبع های اصلی اینو تایید نکردن قبول ندارم این رو

مطالب پیشنهادی